Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған
АҚТҚ және ЖҚТБ қатерлі ауру.
Материал туралы қысқаша түсінік
Оқушыларға АҚТҚ мен ЖҚТБ дегеніміз не? Олар қандай жолдармен беріледі, қандай жағдайда жұқпайды, ауру қалай асқынады, адамның бұл аурумен зақымданғаның қалай білуге болады деген тақырыптар арқылы түсініктерін ашып көрсету.
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып көруге болады
Солтүстік Қазақстан облысыАқжар ауданы«Айсары негізгі мектебі»коммуналдық мемлекеттік мекеме
АҚТҚ/ЖҚТБ – қатерлі ауру
2017 жылСабақтың тақырыбы: АҚТҚ және ЖҚТБ қатерлі ауру.
Сабақтың мақсаты: Оқушыларға АҚТҚ мен ЖҚТБ дегеніміз не? Олар қандай жолдармен беріледі, қандай жағдайда жұқпайды, ауру қалай асқынады, адамның бұл аурумен зақымданғаның қалай білуге болады деген тақырыптар арқылы түсініктерін ашып көрсету.
Көрнекіліктер: Слайд, қағаз парақтары.
Сабақтың барысы: І. Ұйымдастыру бөлімі. Оқушыларды сабақтың тақырыбымен, мақсатымен таныстыру.ІІ. Негізгі бөлім.Шағын дәріс: ЖҚТБ және АҚТҚ дегеніміз не ?ЖҚТБ — жұқтырылған қорғаныш тапшылығының белгісі. Бұл ауру адамның қорғаныш тапшылығы қоздырғышы (АҚТҚ) вирусы арқылы пайда болады. Адамның қорғаныш тапшылығы қоздырғышы иммун жүйесін әлсіретеді, соның нәтижесінде организм әртүрлі ауруларға қарсы тұру мүмкіндігін жоғалтады. ЖҚТБ терминімен АҚТҚ соңғы кезеңін белгілеген; ол адамның иммун жүйесінің зақымдалуымен сипатталады, соның салдарынан ілеспе өкпе, ішек-асқазан жолдары ағзалары, бас миы аурулары дамиды. Ауру өліммен аяқталады.ЖҚТБ аббревиатурасы жұқтырылған қорғаныш тапшылығының белгісі дегенді білдіреді.Қорғаныш тапшылығы — организмдегі иммундық жүйе белсенділігінің жеткіліксіздігі.Қорғаныш тапшылығы қоздырғышы (АҚТҚ) тірі жасушаларды (лимфоциттер) зақымдайды және соларда дамиды. Тірі жасушалар вирустар бөлінетін және көбейетін «инкубатор» түрінде пайдаланылады. АҚТҚмөлшері өте кішкентай: ұзындығы 1 см болатын сызыққа 100 мыңға жуық вирустық бөлшектер орналасуы мүмкін. Вирус ұзақ уақыт жасырын (инкубациялық) кезеңде (зақымдану сәтінен бастап ауру белгісі пайда болғанға дейін) болатын баяу ағымдық ауруды тудырады. Сондықтан, о баста адам организміне енгенАҚТҚөзін ешбір білдірмейді. ЖҚТБжетілгенге дейін жылдар өтеді.АҚТҚ (қорғаныш тапшылығы қоздырғышы) зақымданудың негізгі себебі есірткіні инъекциялық қолдану болып табылады (80%), сонымен қатар жыныс жолдары арқылы зақымдалған адамдар мен АҚТҚ бар әйелдерден туылған балалар саны артып келеді.Ауру ағымыАҚТҚ жауыздығы мынада, ол организмге түсіп, ұзақ уақыт өзін білдірмейді және оны тек зертханалық тексеру кезінде ғана анықтауға болады. Адамның иммун тапшылығы вирусы туғызған аурулар ағымы бірнеше кезеңде көрінеді:Бірінші кезең — АҚТҚ клиникалық белгісінің болмауы. Бұл кезең 2 ден 15 жылға дейін созылады. Бұл асимптомдық инфекция (жұқпа) деп аталады. Адам өзін сау сезінеді әрі сыртқа солай көрінеді, сөйте тұрып басқа адамдарға инфекция жұқтырады.Екінші кезең — ЖҚТБ алды.Аурудың алғашқы симптомдарының көрінуімен сипатталады: лимфа түйіндердің ұлғаюы; дене салмағын жоғалту; қалтырау; әлсіздік.Үшінші кезең — ЖҚТБ.Бірнеше айдан 2 жылға дейін созылады, науқастың өлімімен аяқталады. Зеңдер, бактериялық вирустар арқылы өмірге қауіп төндіретін ауыр аурулардың дамуымен сипатталады.5. АҚТҚ-инфекциясының берілу жолдарыАҚТҚ жұқтырған адамда әртүрлі сұйықтықта вирус бірдей болмайды. Вирустың біршама саны басқа бір адамды зақымдау үшін жеткілікті. АҚТҚ инфекциясы қанда, шәуетте, қынаптық секретте, ми-жұлын сарысуында, емшек сүтінде болады. Демек, АҚТҚ-инфекциясының үш түрлі берілу жолы туралы айта аламыз:
жыныстық қатынас;
парентеральді (вирустың қанға түсуі);
вертикальді (АҚТҚ бар ананың жүктілігі, тууы, емізуі кезінде).
мектеп құрал-жабдықтарын, компьютерді, асхана құралдарын, сыртқы киімді пайдалану кезінде;
сантехжабдықтарды, бассейн, душты пайдалануда;
қоғамдық көлікте;
жәндіктермен, соның ішінде қансорғыш;
өндірістік және үй жағдайындағы заттар арқылы;
ауамен тыныс алу арқылы;
АлдыналушараларыАҚТҚ - инфекциясынанемдеуге немесе зақымданудыңалдыналуғаболатындәрілер мен екпелерәлемде әлі күнгежасалған жоқ. Ауру нәтижесіөлімгеәкеледі. Тек қауіпсізтәртіп пен өзденсаулығынадегенжауапкершілікқатынасадамныңиммунтапшылығывирусымензақымдануданқорғайды.
«Лабиринт» жаттығуы.Мақсаты: Оқушыларда АҚТҚ-мен өмір сүретін адамдарға көмектесу сезімін тәрбиелеу.І кезең: Топ алдында мәселе қойылады: «Сіздің бір жақсы жолдасыңыз бар. Оның АҚТҚ жұқтырғанын білдініз. Сіз онымен жолдас болып қаласыз ба, әлде жоқ па? Неге? Әрбір оқушы өзінін көзқарасын қысқаша түсіндіреді.ІІ кезең: Орындықтардан жасалған лабиринттен өту. Ойынға қатысушылар жұптарға бөлінеді. Бірінші жұп дәрісханадан шығады. Осы кезде дәрісханадағы орындықтар қалай болса, солай қойылады. Шығып кеткен бірінші жұптын адамына көзін байлап, орындықтардың арасынан өту ұсынылады. Содан кейін сол адам барлық сезімін есіне сақтай отырып, әріптесінін көмегімен жолды қайтадан өтеді. Пікірталас
Қорытынды: Оқушылардан бұл сабақта не ұқты, қай жерде түсініксіз болғаның сұрау.
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз