Материалдар / Әртүрлі ағзалар түрлерінің хромосомалар саны.
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Әртүрлі ағзалар түрлерінің хромосомалар саны.

Материал туралы қысқаша түсінік
Әртүрлі ағзалар түрлерінің хромосомалар саны.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
24 Сәуір 2024
42
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
250 тг 188 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

56 сабақ. Әртүрлі ағзалар түрлерінің хромосомалар саны.

Бөлім:

Тұқымқуалау мен өзгергіштік

Педагогтің аты-жөні:

Аманағали Асыл Өмірзаққызы

Күні:


Сыныбы:

7 кл

Қатысушылар саны: Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы:

Әртүрлі ағзалар түрлерінің хромосомалар саны.

Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты

7.2.2.1 - әртүрлі ағзалардағы хромосомалардың санын салыстыру;

Сабақтың мақсаты:

Барлық оқушылар үшін:

Білім алушылар тірі ағзалардағы хромосома жиынтығын біледі

Көпшілік оқушылар үшін:

Хромосомалардың диплоидті және гаплоидті жиынтығын сипаттай алады

Кейбір оқушылар үшін:

Аутосомалар ұғымын түсіндіре алады

Құндылықтарға баулу:

«Мәңгілік ел» жалпыұлттық идеясы бойынша «Жалпыға бірдей еңбек қоғамы» құндылығына баулу. Бұл арқылы оқушыларда шығармашылық және сын тұрғысынан ойлауы, функционалдық сауаттылығы, қарым-қатынас жасау қабілеті мен жауапкершілігі артады. Сонымен қатар өмір бойы оқуға, еңбеу етуге, Қазақстандық патриотизм және азаматтық жауапкершілікке деген дағдысы қалыптасады.

Сабақтың барысы:

Сабақ кезеңі/Уақыты

Педагогтің іс-әрекеті

Оқушының іс-әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы

Қызығушылықты ояту.

7 мин.

Ұйымдастыру кезеңі:

1. Оқушылармен амандасу, түгендеу.

2. Ынтымақтастық атмосферасын қалыптастыруда шаттық шеңбері жүзеге асырылады.

3.Оқушыларды топтарға біріктіру.


Мағынасына қарай құрастыру арқылы топқа бөліну

Оқушыларға өткен тақырып бойынша мәтін қиындылары беріледі,оларды құрастыру арқылы топқа бөлінеді.


3 топқа бірігеді.

1 топ: Никотин

Темекі шегу ДНҚ молекуласының үзілуіне себеп болды, ал гендердегі ақпарат ауыр металл тұздарының әсеріне ұшырады. Темекі гендерге әсер ете отырып, гендердің секвестрленуіне және хромосомалық аппараттың бұзылуына әкеледі. Жаңа туылған нәрестелердегі ақаулы гендер жүйке-психикалық аурулардың дамуына ықпал етеді.

2 топ:Алкаголь

Алкоголь хромосомалардың мутациясын тудырады. Бұл ақпараттық формациялардағы күтпеген өзгерістер ұрықтың дамуының бұзылуын және құрылымдық өзгерістердің пайда болуын тудыруы мүмкін. Хромосомалық аберрациялар көбінесе жаңа туған нәрестелерде психикалық ауытқулар мен ақыл-ойдың артта қалуын тудырады. Кейбір аурулардың болжамы өте нашар. Бірқатар сәтсіздіктерде патологиялық белгінің кейінгі ұрпаққа берілуі байқалады.

3 топ: Наркотика

Егер анасы есірткі қабылдаса, бұл баланың дамуындағы ауытқуларға әкеледі. Дәрілік заттардың ұрпаққа әсері жүктілік кезінде де, бала туылғаннан кейін де көрінеді. Жүктілік кезінде бала анасымен бірдей дәрілік заттарды алады. Егер ол тірі қалса және туылса, туғаннан кейін бірден дәрі-дәрмек оның ағзасына түсуін тоқтатады және абстиненция белгілері пайда болады. Есірткілердің ұрпаққа зиянды әсері ғылыми түрде дәлелденген және статистикаға қарасаңыз, анасы жүктілік кезінде кем дегенде бір рет есірткі қолданған балалардың 95-97% -ы ауыр психофизикалық ауытқулармен туады.

Мақсаты: Оқушылар бір-біріне тілек білдіреді, тыңдау дағдыларын дамытуға бағытталады, сондай-ақ барлық оқушылардың қатыстырылуы арқылы сабаққа белсенділігі артады.

Тиімділігі: Оқушылар бір-біріне тілек айту арқылы жақындасады, көңіл-күйін көтереді және бауырмалдығын оятады.

Саралау: Бұл жерде саралаудың «Жіктеу» тәсілі көрінеді. Оқушылардың оқуға деген қызығушылығын арттыру мақсатында мүмкіндігінше оларға таңдау еркіндігі беріледі.

Оқулық, жұмыс дәптері

Кітап, дәптер, қалам суреттері бейнеленген мәтіні бар қима қағаздар топтамасы



ИТ

Жаңа сабаққа кіріспе


«А,В,С» » әдісі арқылы өткен тақырыппен жаңа сабақты байланыстыру мақсатында ой қозғау сұрақтарын ұжымдық талқылау. Бір-біріне сұрақтар қояды. Сыныптастырының пікірін толықтырады.

Өз ойымен бөліседі.

Оқушылар сұрақтарға жауап беріп, өзара ұжымдық талқылау жасағаннан кейін, оқушылардың жауаптарын жаңа тақырыппен байланыстыра мұғалім оқушыларға сабақтың тақырыбы, мақсатымен таныстырады







.

А-сұрақ қояды.

В-жауап береді.

С– айтқан жауаптарды бақылайды, толық болмаса толықтырады.

Оқушылар топта үшеуден отырады.

А — сұрақ қоюшы, В – жауап беруші, С — бақылаушы рөлін атқарады. Бақылаушы қажетті жерлерін түртіп алып, әңгіме соңында қорытынды береді.

Оқушылар осы сұрақтарға жазбаша стикерге жауап береді.

Ұсыныс, тілектерін айтады.

1. Жасуша ядросының басты құрамдас бөлімі не?



2. Хромосоманың қызметі қандай?



3. Алкоголь тұқымқуалаушылыққа әсері болады ма?



4.Никотин мен наркотик заттары хромосома жиынғына әсері бола ма?

5. Хромосоманың құрылысы қандай?



6. Қандай хромосомалар гомологті деп аталады?



7.Организмде жасушаның қандай категорияларын ажыратады?

8. Генетикалық ақпарат деген не?

Осы тапсырманы орындау арқылы оқушылардың айтылым дағдысы қалыптасады.

Мақсаты: Жылдам әрі функционалды түрде сыни ойлануды дамыту.

Тиімділігі: оқушының танымдық дағдысы артады. Сонымен қатар оқушыға сабақтың өмірмен байланысын көрсетеді және сабақтың тақырыбы мен мақсатын анықтауға мүмкіндік береді.

Саралау: Бұл жерде саралаудың «Диалог және қолдау көрсету» тәсілі көрінеді. Дұрыс мағынада жауап беруге бағыттау мақсатында кейбір оқушыларға ашық сұрақтар, ал кейбір көмек қажет ететін оқушыларға жетелеуші сұрақтар қойылады.

Қалыптастырушы бағалау: Өз ойын дұрыс мағынада білдіріп, талқылауға, бақылап, қорытынды жасауға белсенділікпен қатысқан оқушыға «Жарайсың!» деген мадақтау сөзімен ынталандыру



Оқулық, стикерлер

Сабақтың ортасы

Мағынаны ашу.

26 мин.


1-тапсырма

Оқулықтағы жаңа сабақтың мәтінін оқуға тапсырма береді

Тірек сөздермен танысып, өз дәптерлеріне жазып алады.

1. Организмдегі хромосомалар жиынтығын салыстырады.




7-сынып оқулығы

Дескриптор: Жалпы - 3 балл.

-Кестемен жұмыс жасайды

-Дәптерге сызып алады

Сабақтың ортасы

Мағынаны ашу.

26 мин.

Ж ұмыс дәптерлері.




2-тапсырма

«Биологиялық диктант» әдісі (жеке жұмыс Оқулықта берілген тапсырманы орындатады, бақылайды, мысал, үлгі көрсетеді.

)1. Сөйлемді дәптерге толықтырып жазады.

А. Жасушаның маңызды құрамдас бөлігі ... .

Ә. Ядроның жіп тәрізді құрылымы ... .

Б. Әрбір организімде ... саны тұрақты.

В. ....бөлінбейтін жасуша құрамында көрінбейді.

С. ..... орналасуына қарай хромосоманың пішіні өзгереді.

Д. Бір ядроның хромосомалары ... ..... түзеді.



2. Суретте не көрсетілген?

Осы тапсырманы орындау арқылы оқушылардың айтылым және жазылым дағдысы қалыптасады

Дескриптор: Жалпы - 4 балл.

-Тапсырманы дәптерге толықтырып жазады.

-Тапсырманы талдайды, сұлбамен жұмыс жасайды.


7-сынып оқулығы.

Жұмыс дәптерлері.


3-Тапсырма Тапсырмалар айдарындағы 2- тапсырманы орындатады, бақылайды, мысал, үлгі көрсетеді.

Берілген сұрақтарға жауап беріңіз

https://wordwall.net/ru/resource/31291312


Дескриптор: Жалпы - 3 балл

Берілген сұрақтарға жауап берді

wordwall.net платформасы

7-сынып оқулығы.

Жұмыс дәптерлері.

Сабақтың соңы

Ой толғаныс.

Рефлексия

7 мин.




«Таңдау» әдісі. Мұғалім сабақты қорытындылау мақсатында оқушылардың сабаққа деген көзқарасынбілу үшін рефлекция парағын толтыруға береді



Мақсаты: Оқушы алған білімін саралай білуге дағдыланады.

Тиімділігі: Тақырып бойынша оқушылардың пікірін анықтайды. Жинақталған деректердің құнды болуын қадағалайды.

Саралау: Бұл кезеңде саралаудың «Қорытынды» тәсілі көрінеді.

1. Мен сабақ қызықты _____________ қызықсыз болды деп ойлаймын.

2. Мен сабақта: үйрендім көп нәрсені _____________ үйренгенім аз болды.

3. Мен басқаларды мұқият ______________ зейінсіз тыңдадым. 4. Мен пікірсайыстарға жиі ______________ сирек қатыстым

5. Мен сабақтағы өз жетістіктеріме ризамын ____________ риза емеспін.


Мұғалім оқушыларды «Жапондық бағалау» әдісі арқылы бағалайды. Яғни «Дұрыс келісемін», «Толықтырамын, басқа көзқарасым бар», «Менің сұрағым бар». Сонымен қатар 1-10 баллдық жүйе бойынша оқушылардың сабаққа қатысу белсенділігі бойынша бағаланады.



Рефлексия парақшалары

Саралау. Сіз қандай тәсілмен көбірек қолдау көрсетпексіз? Сіз қабілетті оқушылардың алдына қандай тапсырмалар қоясыз?

Бағалау. Сіз оқушылардың материалды игеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлап отырсыз?

Денсаулық және қауіпсіздік техникасын сақтау


«Биологиялық диктант», «А,В,С» әдісі, «Диалог және қолдау көрсету», «Тапсырма», «Жіктеу».



Саралау тапсырмаларды іріктеуді, белгілі бір оқушыдан күтілетін нәтижені, оқушыға жеке қолдау көрсетуде, оқу материалы мен ресурстарды оқушылардың жеке қабілеттерін ескере отырып әзірлеуді қамтиды.

«Мадақтау сөз» әдісі. 1-10 баллдық жүйе бойынша бағаланады.

Биология кабинетінде жұмыс ережелерін сақтау. Оқушылардың дұрыс отыруын қадағалау. Сабақ үрдісінде үнемі оқушылар қауіпсіздігі қадағаланады, топтық жұмыста оқушылар бір-бірін түсінеді, қолдау көрсетеді


Жалпы бағалау

Сабақтың қандай екі аспектісі жақсы өтті? Оқыту туралы да, сабақ беру туралы да ойланыңыз.

1:

2:

Сабақты жақсартуға не жәрдемдесер еді? Оқыту туралы да, сабақ беру туралы да ойланыңыз.

1:

2:

Сабақ кезінде, сынып немесе жекелеген оқушылардың жетістіктері/қиыншылықтары туралы мен нені анықтадым? Келесі сабақтарда неге назар аудару керек?

1:

2:

57 сабақ. Соматикалық және жыныс жасушалар. Гаплоидты және диплоидты хромосомалар жиыны.



Бөлім:

Тұқымқуалау мен өзгергіштік

Педагогтің аты-жөні:

Аманағали Асыл Өмірзаққызы

Күні:


Сыныбы:

Қатысушылар саны: Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы:

Соматикалық және жыныс жасушалар. Гаплоидты және диплоидты хромосомалар жиыны.

Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты

7.2.2.2 - соматикалық және жыныс хромосомаларындағы хромосомалар сандарын атау

Сабақтың мақсаты:

Барлық оқушылар үшін:

Білім алушылар тірі ағзалардағы хромосома жиынтығын біледі

Көпшілік оқушылар үшін:

Хромосомалардың диплоидті және гаплоидті жиынтығын сипаттай алады

Кейбір оқушылар үшін:

Аутосомалар ұғымын түсіндіре алады.

Құндылықтарға баулу:

«Мәңгілік ел» жалпыұлттық идеясы бойынша «Жалпыға бірдей еңбек қоғамы» құндылығына баулу. Бұл арқылы оқушыларда шығармашылық және сын тұрғысынан ойлауы, функционалдық сауаттылығы, қарым-қатынас жасау қабілеті мен жауапкершілігі артады. Сонымен қатар өмір бойы оқуға, еңбеу етуге, Қазақстандық патриотизм және азаматтық жауапкершілікке деген дағдысы қалыптасады.

Сабақтың барысы:

Сабақ кезеңі/Уақыты

Педагогтің іс-әрекеті

Оқушының іс-әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы

Қызығушылықты ояту.

7 мин.

Ұйымдастыру кезеңі:

1. Оқушылармен амандасу, түгендеу.

2.Ынтымақтастық атмосферасын қалыптастыруда «Сикырлы қораптар» әдісі жүзеге асырылады.


Оқушылар мұғалім берген «морт сынғыш», «ыстық», «бақа» сияқты нәрселерді бір бірлеріне визуалды ұсынады.

Мақсаты: көтеріңкі көңіл күй сыйлайды. Тыңдау дағдыларын дамытуға бағытталады және ұсынған дүниені бір біріне деген қарым қатынасқа теңеп бірлікке шақырып, жағымды ахуал қалыптастырады.

Тиімділігі: Оқушылар бір-біріне сыйлық ұсыну арқылы жақындасады, көңіл-күйін көтереді және бауырмалдығын оятады.

Саралау: Бұл жерде саралаудың «Жіктеу» тәсілі көрінеді. Оқушылардың оқуға деген қызығушылығын арттыру мақсатында мүмкіндігінше оларға таңдау еркіндігі беріледі.

Оқулық, жұмыс дәптері




Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!