Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып көруге болады
Unit
3:Holidays and
travel
Lesson4
Teacher's
name: Kulybekov
Aidar
Date:15.11.2022
Class:
7«Г»grade
№ of
present
№ of
absent
Theme of the lesson: Asking
about experiences
Learning objective (s) that
this lesson is contributing
to
7.1.3.1 respect differing
points of view
7.4.1.1 understand
the main points in texts on a limited range of unfamiliar general
and curricular topics
Lesson
objectives
All learners will be able
to:
-Demonstrate topic related
vocabulary in sentences.
- express their opinions about
experiences.
- analyze some
experiences differentiate them for
groups
Plan of the
lesson
Stages
Teacher's
activity
student's
activity
Assessment
Resources
G
reetings:
Good day dear boys and girls. How are
you?
Ss
respond to greeting and take their
places
Leading-in
stage
Teacher wants to
know the mood of learners and asks them, “What color are you
today?”
Learners tell teacher what
colour describes today’s
mood
Pictures
M
iddle
T ask
1.
Ask and
answer.
Explain the task and read out
the example exchange with a
S.
- Ss ask and answer in pairs.
Monitor the activity around the
class
Answers:
1. Have your parents ever
eaten snails?
2. Have your best friend ever
broken his/her leg?
3. Have your teacher ever sung
in class?
4. Have you ever met a famous
actor?
5. Have your friend ever been
on a roller coaster?
Descriptor:
- put the cuts into
correct form.
- able to reply to
the answer.
- able to construct the
sentence
E xcel 7 for
Kazakhstan.
Ex 6 p
33
T ask
2.
Read the
examples.
- Ask various Ss to
read out the examples then elicit the
answers.
L earners
gives own sentences.
Descriptor:
- able
tounderstand the
task
- apply in their
speech
Ex 7 p
33
Task
3.
- Explain the task
and read out the example
-Ss complete the task and check
answers around the class.
Answers:
1.Kanat hasn’t collected his
train ticket yet
2.Kanat has already found his
boots.
3. Kanat hasn’t bought a new
jacket yet
4. Kanat hasn’t checked the
weather forecast yet.
5. Kanat has already booked a
hotel room.
Descriptor:
-able to put suitable
adverb.
- can do the task
correct.
Ex 8 p
33
Feedbackand home
task
Learner’s put stickers to
appropriate stage and appraise
themselves.
Ss’ writes their home task to
diary
H ome
task:
New
words.
Ex 6-7-8-9
p23
Additional
information
Differentiation - how do you plan to give
more support? How do you plan to challenge the more able
learners?
Assessment - how are you
planning to check learners`
learning?
Health and safety check ICT
links
More support will be given to
weaker learners by giving them a modified worksheets in some tasks
with greater support
-through questioning
and the redirecting of questioning in feedback
activities
-through observation
in group and end performance
activities
-through formative
task
-White board and
video is used no more than 10
minutes
-Use water-based
pens
-Health promoting
techniques
-Breaks and physical
activities used.
-Points from Safety rules used
at this lesson.
Reflexion
Answer the most
relevant questions to reflect on your
lesson.
Were the lesson
objectives/learning objectives
realistic?
What did the learners learn?
What did/didn’t you like? What was
difficult?
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз