Материалдар / Asking about experiences
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Asking about experiences

Материал туралы қысқаша түсінік
Бұл материал 7 сыныптағы ағылшын тілін оқытудың қысқа мерзімді жоспарлауына арналған.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
01 Маусым 2023
246
7 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
250 тг 188 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Unit 3: Holidays and travel

Lesson 4

Teacher's name: Kulybekov Aidar

Date: 15.11.2022

Class:

  7 «Г» grade

of present

 

of absent

 

Theme of the lesson: Asking about experiences


Learning objective (s) that this lesson is contributing to

7.1.3.1 respect differing points of view

7.4.1.1 understand the main points in texts on a limited range of unfamiliar general and curricular topics

Lesson objectives

All learners will be able to:

- Demonstrate topic related vocabulary in sentences.

- express their opinions about experiences.

- analyze some experiences differentiate them for groups

Plan of the lesson

Stages

Teacher's activity

student's activity

Assessment

Resources


G reetings:

Good day dear boys and girls. How are you?

Ss respond to greeting and take their places


 


Leading-in stage

Teacher wants to know the mood of learners and asks them, “What color are you today?”


Learners tell teacher what colour describes today’s mood

Pictures

M iddle



T ask 1.

Ask and answer.

Explain the task and read out the example exchange with a S.

- Ss ask and answer in pairs. Monitor the activity around the class

Answers:

1. Have your parents ever eaten snails?

2. Have your best friend ever broken his/her leg?

3. Have your teacher ever sung in class?

4. Have you ever met a famous actor?

5. Have your friend ever been on a roller coaster?

Descriptor:

- put the cuts into correct form.

- able to reply to the answer.

- able to construct the sentence

E xcel 7 for Kazakhstan.

Ex 6 p 33



T ask 2.

Read the examples.

- Ask various Ss to read out the examples then elicit the answers.


L earners gives own sentences.


Descriptor:

- able to understand the task

- apply in their speech



Ex 7 p 33

Task 3.

- Explain the task and read out the example

- Ss complete the task and check answers around the class.



Answers:

1. Kanat hasn’t collected his train ticket yet

2. Kanat has already found his boots.

3. Kanat hasn’t bought a new jacket yet

4. Kanat hasn’t checked the weather forecast yet.

5. Kanat has already booked a hotel room.


Descriptor:

- able to put suitable adverb.

- can do the task correct.

Ex 8 p 33

 Feedback and home task




Learner’s put stickers to appropriate stage and appraise themselves.

Ss’ writes their home task to diary

 

H ome task:


New words.

Ex 6-7-8-9 p23

Additional information

Differentiation - how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

Assessment - how are you planning to check learners` learning?

Health and safety check ICT links

More support will be given to weaker learners by giving them a modified worksheets in some tasks with greater support

-through questioning and the redirecting of questioning in feedback activities

-through observation in group and end performance activities

-through formative task



-White board and video is used no more than 10 minutes

-Use water-based pens

-Health promoting techniques

-Breaks and physical activities used.

-Points from Safety rules used at this lesson.

Reflexion

Answer the most relevant questions to reflect on your lesson.

Were the lesson objectives/learning objectives realistic?

What did the learners learn? What did/didn’t you like? What was difficult?





Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!