Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Асық ойынын жаңашыл бағытта үйрету
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Тақырыбы: Асық ойынын жаңашыл бағытта үйрету
Жобаның жетекшісі: Қазақ тілі мұғалімі Оней Кулпаш
ШОРТАНДЫ
2023
Аты-жөні: Оней Кулпаш
Білімі: Жоғары
Мамандығы: қазақ тілі мұғалімі
Оқу Орны: Тараз инновациялық университеті
Жұмыс орны: «Ақмола облысы білім басқармасының Шортанды ауданы бойынша білім бөлімінің жанындағы Дамса ауылының «Балауса» бөбекжайы» МКҚК
Бұл ғылыми жоба мектепке дейінгі ұйымдардың жұмысына заманауи білім беру бағдарламалары мен технологияларын енгізу бойынша бірыңғай талаптармен және практикалық ұсынымдармен қамтамасыз етуге бағытталған және мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту сапасын жақсартуға және педагогтердің кәсіби шеберлігін арттыруға бағытталған.
Редакциялық алқа:
Изерская Т.Н. Дамса ауылы МКҚК «Балауса» бөбекжайы басшысының м.а.
Татошина Е.И. Тәрбиеші педогог-сарапшы
Нугуманова Д.А музыка жетекшісі
ТҮСІНІК ХАТ
Ұлттық асық ойыны бастапқыда көшпелі қазақтың аң аулау мен егін жинаудағы іс-әрекетін көрсетететін еліктеушілік әрекеттердің көмегі арқылы туып, дамыды. Осыған орай, халықтың ұлттық фольклор қорында құстар мен жануарлардың бейнелеріне байланысты көптеген ойындар әзірленіп, жинақталған. Бұл қоғам дамыған сайын іс-әрекеттің әртүрлі ойындық бағыттарын эмоционалды түрде жүзеге асыру қажеттілігі үшін туындағанн нақты құбылыс. Ойын арқылы баланың дене тәрбиесін дамытуға болады. Ұлттық ойындарды ойнау арқылы балалар қоршаған ортамен, табиғатпен қарым-қатынас жасай бастайды, білім, еңбек дағдысы қалыптасады, дене бітімі дамиды. Қазіргі таңда балалардың физикалық белсенділігі төмендеп жатқаны рас. Себебі әртүрлі гаджеттер оқушыны виртуалды әлемге тәуелді етеді. Қазіргі ХХІ ғасырда жүйелі жаттығулардың, дене шынықтырудың, ұлттық ойындардың рөлі артуда. Ойын барысында балалар шығармашылық белсенділік, өз ойларын ашық жеткізу дағдысына көшеді. Ойын кезінде бала іс-әрекетте еркін және тәуелсіз, идеалды жағдайда қуанады және өзінің тілідк қарым-қатынастағы эмоцияларын көрсетеді. Ұлттық ойындардың барлығында жан-жақты тәрбие берудің педагогикалық құралы бар. Еліміздің дамуымен қазақтың байырғы мәдениеті, ұлттық ойындары, билері, өнері, әдебиеті жаңғырып келеді, мұның бәрі біздің құнды мәдени мұрамыз. Мәдени мұраны біз сақтап, жаңа ұрпаққа жеткізіп, тәрбие құралы ретінде пайдалануымыз керек. Халық педагогикасында ұлттық ойын тәрбиесі – үйрету және өзара сөйлесу, пікір алмасу қарым-қатынасының құралы ретінде қолданылады. Кейбір қазақ ойындары бүгінде балабақша бағдарламасына енгізілген. Негізінде барлық халық ойындары қолжетімді және мағыналы. Олардың көмегімен бала ойлана бастайды, оның ой-өрісі кеңейеді, ол балалық шақтан ересектікке өтуге ынталанады. Ұсынылып отырған ғылыми жобаның тақырыбы өте кең болғандықтан, бала тәрбиесі мазмұны жағынан оны өте жоғары бағалауға болады.
І. КІРІСПЕ
Мектепке дейінгі ұйымдағы педагогикалық процестің жаңашылдығы мектеп жасына дейінгі балалардың тиімді дамуына ықпал ететін жаңа технологияларды ұлттық ойындар арқылы мақсатты түрде енгізу - бүгінгі күннің басты талабы. Әсіресе, өзге ұлт өкілдері арасында ұлттық ойындарды дендеп енгізу маңызды болып табылады.
Бүгінгі таңда жеке адамды емес, оның даму үрдісін басқару керек екені белгілі. Бұл мұғалім мен тәрбиешінің жұмысында жанама педагогикалық әсер ету әдістеріне басымдық берілгенін білдіреді: шектен тыс әсер етуден аулақ болу, шектен тыс дидактикалық, тәрбиелік ықпал етуден аулақ болу; оның орнына қарапайым ғана ұлттық ойындар арқылы қарым-қатынас әдістерін сабаққа кіргізіп, шындықты бірігіп іздеу, оқу жағдаяттарын құру арқылы дамытуда сан алуан шығармашылық іс-әрекеттер көрсетіледі.
Ғасырлар бойы дамып келе жатқан халық ойындарын зерттеп, тереңдетіп, қазіргі дене мәдениетіне енгізуіміз керек. Қазақтың ұлттық ойындарын дұрыс пайдалану ұлттық мәдениеттердің жақындасуына, өзара байытылуына әкеледі. Себебі, қазақ халқының ойындарында құқықтық нормалар сақталған, ол балаларды адалдыққа, әділдікке, тәртіпке баулиды. Көптеген ойындар тәрбиелік сипатта болады, адамға төзімділік, өзара көмек көрсету, шешімділік, табандылық сияқты қасиеттерді үйретеді. Ойын кезінде балаларды бақылай отырып, олардың шешім қабылдау қабілетін бағалай аламыз. Қазақ халқы ежелден жекпе-жек өнеріне үлкен мән берген, оларда балалар өздерінің күш-қуатын, психологиялық қасиеттерін көрсете білген, дамыта білген. Қазіргі уақытта ұжымдық ойындар басым. Қазір ұлттық ойындар қайта жандануда. Кез келген халықтың ойындары сол елдің өмірі мен қызметін, тұрмыс-тіршілігін, ұлттық құрылымын көрсетеді. Ойын барысында балалар шығармашылық, белсенділік танытып, өз ойларын көрсетеді. Және бала ойын кезінде іс-әрекеттерінде еркін және тәуелсіз, идеалды жағдайда қуанады және өзінің қуанған шексіз эмоцияларын көрсетеді. Ұлттық ойындардың барлығында жан-жақты және жан-жақты тәрбие берудің педагогикалық құралы бар.
Жұмыстың
өзектілігі: білім берудегі инновациялық
технологиялар-тәрбие иен білім сапасын арттырудың негізінің басты
сипаты - мақсатты нәтиже. Қоғам талабы да – нәтижелі бала даярлауда
болып отыр. Жаңа технологияларды меңгеру педогогтың зияткерлік,
кәсіптік, адамгершілік, рухани, азаматтық және басқа да көптеген
адами келбетінің қалыптасуына игі әсерін тигізеді, өзін-өзі
дамытып, оқу-тәрбие үрдісін тиімді ұйымдастыруына
көмектеседі.
Мектепке дейінгі кезеңнен бастап ұлттық тәрбиені қалыптастыру,
баланың физикалық және ой-өрісінің дамуын қамтамасыз ететін жаңа
технологияларды іздестіру өте
өзекті.
Қазіргі таңда балабақша бүлдіршіндеріне ұмтылып бара жатқан асық ойынының түлерін үйретіп, бойларына қазақ халқының ұлттық ойынның ерекшелігін сіңіріп, еліміздің құндылықтарын қастерлеуге тәрбиелеудемін. Асық ойыны баланың жастайынан жүйке жүйелерін шыңдап, оларды дәлдікке, ұстамдылыққа, байсалдылыққа тәрбиелейді.
Жұмыстың мақсаты:
-
Өзге ұлт өкілдері балаларын қазақтың ұлттық асық ойындарының пайда болу тарихымен, спорттық жарыстардың дәстүрлерімен таныстыру;
-
Салауатты өмір салтын қалыптастыруға және қазақтың ұлттық ойындарын насихаттауға ықпал ету;
-
Қазақтың ұлттық ойыны-асық арқылы арқылы балалардың моторикасын, дағдыларын дамыту;
-
жүйелі дене жаттығуларына қызығушылықты дамыту;
Ойын барысында өзге ұлт балаларын шығармашылық еркіндікке бет бұрып, белсенділік танытады, өз ойларын көрсетеді. Ойын кезінде бала іс-әрекетте еркін және тәуелсіз, идеалды жағдайда қуанады. Ұлттық ойын асықтың «Хан талапай», «Бес тас» сияқты және басқа түрлерінде жан-жақты тәрбие берудің педагогикалық құралы бар. Балалардың патриоттық қасиеттері де артады.
Жұмыстың міндеті:
-
балалардың денсаулығын нығайту;
-
физикалық, адамгершілік және әлеуметтік дамуларына ықпал ету;
-
рухани түрде дамып, адамгершілік жағынан өзін-өзі жетілдіруі;
-
қазақ халқының мәдениеті мен ұлттық салт-дәстүрлері туралы түсініктерін қалыптастыру.
Зерттеу жұмысының
объектісі. Балабақшада балалардың тәрбие мен білімін инновациялық
технологиялар арқылы жетілдіру. Ұлттық құндылықтарды өзге ұлт
балаларының бойына сіңіру.
Зерттеу жұмысының пәні.
Оқыту мен тәрбие процесінде
оқытудың инновациялық технологияларын
қолдану
Зерттеу жұмысының
болжамы: оқытудың
инновациялық технологияларын оқыту мен тәрбие процесінде тиімді
пайдалану
Зерттеу жұмысының ғылыми жаңалығы мен теориялық
маңыздылығы: Асық ойыны және асықты қайдан алатыны жөнінде мәлімет
беру.
Жобаны іске асыру
базасы: 3-4жас ересек тобы,
4-5жас мектеп алды даярлық тобы
НЕГІЗГІ БӨЛІМ
2.1. Асықпен ойнаудың жаңашыл бағытын балабақшаларға енгізу
Әлемдік білім беру кеңістігін интеграциялануға байланысты бүкіл білім беру жүйесін жаңғырту процесі мектепке дейінгі тәрбие мен оқытуды ұйымдастыруға жоғары талаптар қояды, осы процеске жаңа, неғұрлым тиімді психологиялық-педагогикалық тәсілдерді іздеуді күшейтеді. Ежелгі уақытта көшпелі қазақтардың өмірі, ең алдымен, мал шаруашылығымен байланысты болған. Әрине, көптеген халық ойындары жануарлармен байланысты болды, асық ойындары балалар мен ересектер арасында кеңінен таралды. Асықтармен ойналатын көптеген ойындар бар. Қазіргі кезеңде балабақшаларда әр түрлі қызмет түрлерінде асықтарды қолдану көбірек басталды. Асықтарды балабақша өмірінде пайдалану арқылы балаларда қазақ халқының тарихи-мәдени мұрасына деген құрмет қалыптасады, сондай-ақ балалардың ептілік пен дәлдікке үйрететін қазақ ұлттық ойындарын білуге деген қызығушылығын арттырады. Асық балабақшада балаға ең қолайлы. Балалар асықтармен ежелгі ұлттық ойындардың ережелерімен танысып қана қоймайды, сонымен қатар асық балалар іс-әрекетінің барлық түрлерінде мұғалімдердің көмекшісі болады. Асықтардың көмегімен балалар санауды, логикалық ойлауды үйренеді, сонымен қатар музыкалық сабақтарда қолданады. Барлық жағынан асықтармен қарым-қатынас баланың дамуына жағымды әсер етеді. Асықты өз жұмысында тәрбиеші де, мұғалім де, психолог та қолдана алады. Асық ойындары: ұсақ моториканы дамытады. Үйлестіруді, кеңістіктікте ойлауды, сенсорлық сезімдерді, шығармашылық қиялды,зейінді, есте сақтауды дамыуға ықпал етеді. Асықтарды қолдана отырып, сіз балалармен түстерді зерттей аласыз. Өлшемдер, сандар, санау әріптер және т. б. білуге болады. Мектеп жасына дейінгі балаларды таныстыру үшін асықтарды пайдаланған кезде асықтар мөлшері бойынша, түсі бойынша таңдалады. Мұндай ойындар когнитивті және физикалық дағдыларды дамытуға ықпал етеді, қабылдауды, зейінді, ойлауды, сындарлы дағдыларды, тапқырлықты дамытады. Асықты әртүрлі позицияларға қоюға немесе пирамида салуға тырысып, бала қол саусақтарын жаттықтыруға күш салады, яғни қолдың ұсақ моторикасы дамиды, бұл мектеп жасына дейінгі баланың сөйлеуін дамытуға ықпал етеді. Сонымен қатар, асық ойыны қимылдарды үйлестіруді дамытуға ықпал етеді, әр түрлі мақсаттарға жету үшін әр түрлі ойындар жасауға болады.
«Асықтар шұңқырларда» ойыны.
Мақсаты: кеңістіктік туралы түсініктерді, ұсақ моториканы, қимылдарды үйлестіруді дамыту; түстер туралы білімді бекіту; санау дағдыларын бекіту.
2-3 жастағы балалар үшін: тәрбиеші балаларға асықтардың жартысын алдымен бірдей түсті ұяшықтарға орналастыруды, жартысын арнайы ұяшықтарға орналастыруды ұсынады.
3-5 жас аралығындағы балалар үшін: асықты асық сияқты түсті ұяшыққа лақтыруды үйрете аласыз.
5-6 жастағы балаларға арналған:
1-тапсырма: ұяшықтарды бірдей мөлшерде асықпен толтырыңыз
Нақтылаңыз: «сары ұяшықтарда сары түсті асықтар көп».
2-тапсырма: ұсынылған асықтардың санына сәйкес сияқты бірдей сандарды тауып, осы цифр қанша тілді білдірсе, сонша асықтарды бөліп-бөліп салыңыз. Мысалы, - екі саны көк түсті, яғни бала екі көк асықты қояды. Бұған асықтардың бес-бестен әр түске боялғаны қажет.
Асықты жаңашыл бағытта үйретудің маңызы зор. Бұған интерактивті тақта немесе сенсорлық теледидарды қойып, үйретуге болады.
Қоғам дамуының қазіргі кезеңіндегі инновациялық процестер, ең алдымен, баланың әлеуетті қабілеттерін ашудың бірінші деңгейі ретінде мектепке дейінгі білім беру жүйесіне әсер етеді. Мектепке дейінгі білім беруді дамыту, жаңа сапалы деңгейге көшу инновациялық технологияларды әзірлеусіз жүзеге асырыла алмайды. Инновация баланың жеке басына, оның қабілеттерін дамытуға бағытталған педагогикалық практикада қолданылатын жаңа әдістерді, формаларды, құралдарды, технологияларды анықтайды. Қазақстан дамуының қазіргі кезеңінде білім беру үдерістерінде өзгерістер орын алуда: мектепке дейінгі білім беру бағытындағы педагогтардың назарын балалардың шығармашылық және зияткерлік қабілеттерін дамыту қажеттігі туындап отыр.
Кішкентай балаларда эмоциялық-еріктік және қозғалыс салаларын түзетуге аудара отырып, білім беру мазмұнын жаңашыл бағытта жүргізген дұрыс.
Дәстүрлі әдістер баланың танымдық дамуын белсендіруге бағытталған тәрбие мен оқытудың белсенді әдістерімен алмастырылады. Осы өзгермелі жағдайларда мектепке дейінгі білім беру мұғалімі балаларды дамытудың әртүрлі интегративті тәсілдерін, заманауи технологиялардың кең спектрін басшылыққа алуы керек. Білім беру саясатындағы инновациялық үрдістерді және мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту құрылымына қойылатын мемлекеттік талаптарды талдау негізінде «Асық ойынын жаңашыл бағытта үйрету» инновациялық тәсілінде дамыту технологиясын жобалау мен іске асырудың жаңа тәсілдері ұсынылды.
Білім беру парадигмаларының өзгеруімен, мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың вариативтілігіне, жеке-шығармашылық нысандары мен әдістеріне бағдарланған жаңа педагогикалық технологияларға көшумен сипатталатын Қазақстанның қазіргі заманғы білім беру саясаты мектепке дейінгі ұйымдардың балалары тәрбиешілері мен педагогтерінің инновациялық әдістемелік қызметінің проблемасын өзектендіреді. Асық ойыны, баланың күн ұзақ қимылына тигізер әсері мол. Ойын барысында балалар жүгіріп, жүріп, иіліп, секіріп, сақа иіріп, көздеп тигізіп, лақтырып, атып көптеген дене қимылдары арқылы өздерін өздері дамытады.
2.2. Асық – ұлттық ойын.
Асық – ең алдымен қойдың немесе қошқардың, ешкінің, иә болмаса арқардың және сол сияқты ірі қара малдың-сиырдың немесе түйенің асықты жілігінен алынады. Жылқының сүйегі әдетте пайдаланылмаған, өйткені оның пішіні басқалардан ерекшеленеді. Үлкен асықтар топай деп аталды.
Жиналған асық сүйегі алдымен тұзды суға қайнатылады. Көшпелі қазақта асық ойындары балалар арасында да, ересектер арасында да кеңінен таралды. Асықтармен көптеген ойындар бар. Бірақ оларды ойдағыдай ойнау үшін асықтардың құлау кезіндегі негізгі ережелерін білуіңіз керек.
Сондай-ақ, асықтар сыртқы түрі бойынша былай бөлінеді: ескі, тозған асықтар; ет кесектері қалған жаңа асықтар; кәдімгі «қатардағы» асықтар; сақа және т. б. Әр асықтың өзіндік құндылығы бар.Мәселен, бір жаңа асық үшін екі қатардағы асық, ал бір сақа үшін - екі жаңа асық алуға болады.
Құлжа үшін кейде үш асық берілді. Басты асық - сақа ең жоғары бағаға ие.Сақа әдетте қайнатылмаған буындардан алынады, өйткені пісіру процесінде сүйек массасын жоғалтады, бұл соққы күшіне нашар әсер етеді.Ал тұрақтылық үшін сақа қорғасынмен құйылады немесе мыс сыммен байланған. Бұрынғы уақытта артықшылықты хан және сұлтан балаларының арасында сақа тіпті алтынға боялған. Асықты күндіз де, түнде де ойнауға болады. Әр ойынның өз тәртіптері мен ерекшеліктері бар. Кішкентай балаларға да, ересектерге де арналған ойындар бар. Асық ойындары балаға ептілікті, қырағылықты, батылдықты, дәлдікті және өткен қасиеттерді үйретеді. Асық ойындарының белгі түрлері: Ханталапай, алты табан, бестас, мергендік немесе айналмалы ату, омпа, үш табан, иілу, лақтыру, алшы, бүк-шік және тағы басқаларын мысалға келтіруге болады.
Асық ойынын немесе қарапайым ғана асық санауды педагогикалық технологияларда қолдану ұғымы әртүрлі педагогикалық ойындар түрінде педагогикалық процесті ұйымдастырудың әдістері мен әдістерінің кең тобын қамтиды. Жалпы ойындардан айырмашылығы, педагогикалық ойын маңызды белгіге ие - оқытудың нақты мақсаты және оған сәйкес педагогикалық нәтиже, оны негіздеуге, айқын түрде бөлуге және танымдық бағытпен сипаттауға болады. Сабақтың ойын түрі балаларды оқу іс-әрекетіне ынталандыру құралы ретінде әрекет ететін ойын мотивациясымен жасалады. Сабақтардағы ойын әдістері мен жағдайларын жүзеге асыру төмендегідей негізгі бағыттар бойынша жүзеге асырылады:
-
дидактикалық мақсат балалардың алдына ойын тапсырмасы түрінде қойылады;
-
оқу қызметі ойын ережелеріне бағынады;
-
оқу материалы оның құралы ретінде қолданылады;
-
оқу іс-әрекетіне дидактикалық тапсырманы ойынға аударатын жарыс элементі енгізіледі;
-
дидактикалық тапсырманы сәтті орындау ойын нәтижесімен байланысты;
-
оқу процесінде ойын технологиясының орны мен рөлі, ойын мен оқу элементтерінің үйлесуі көбінесе мұғалімнің функцияларды түсінуіне және педагогикалық ойындардың жіктелуіне байланысты.
Педагогикалық процестің сипаты бойынша келесі бағыттар бойынша жұмыс жасалады:
-оқыту, жаттығу, бақылау және жалпылау;
-танымдық, тәрбиелік, дамытушылық;
-репродуктивті, өнімді, шығармашылық;
-коммуникативті, диагностикалық, психотехникалық және т. б.
Ойын технологиясының ерекшелігін көбінесе ойын ортасы анықтайды. Асықтардың тізілуі немесе ойынның әділ жүруі, шарттарының орындалуы т.с.с. Ойын қызметінің психологиялық-педагогикалық механизмдері адамның өзін-өзі көрсетуге, өзін-өзі растауға, өзін-өзі реттеуге және өзін-өзі жүзеге асыруға деген негізгі қажеттіліктеріне негізделген. Балалар ойындарының мазмұны: пәндік іс-әрекет, адамдар арасындағы қатынас, әлеуметтік мінез-құлық ережелерін орындау бағытын дәйекті түрде қамтиды.
Асық ойыны балада мынадай қасиеттерді дамытады: танымдық, тәрбиелік, дамытушылық және өнімді, шығармашылық мазмұнды.
2.3. Асық ойнауды жаңашыл педагогикалық тәсілдер арқылы дамыту
Асық ойын технологиялары мектепке дейінгі жаста кеңінен қолданылады, өйткені бұл кезеңде ойын жетекші әрекет болып табылады. Бала өз өмірінің үшінші жылында рөлдік ойынды игереді, адамдар арасындағы қарым-қатынаспен танысады. Сондай-ақ, құбылыстардың сыртқы және ішкі жақтарын ажырата бастайды, тәжірибелердің бар-жоғын тауып, оларды бағдарлайды. Баланың қиялы және сананың символдық қызметі қалыптасады, бұл оған кейбір заттардың қасиеттерін басқаларға беруге мүмкіндік береді, оның өзіндік сезімдерінде бағдарлану пайда болады және оларды мәдени түрде көрсету дағдылары қалыптасады, бұл баланың ұжымдық іс-әрекетке қатысуына және басқа балалармен араласып, дос боп кетуіне мүмкіндік береді. Мектепке дейінгі кезеңде асық ойынын меңгеру нәтижесінде әлеуметтік маңызды әрі құнды оқу әрекетіне дайындық қалыптасады.
Балабақшалардағы оқыту педагогикасындағы асықты да ақпараттық технологиялар арқылы оқыту қолға алынған. Біз интерактивті тақта арқылы көрсеттік. Арнайы техникалық ақпараттық құралдарды қолданатын барлық технологияларды айтамыз. Мысалы: интерактивті тақталар, электронды есептеу машиналары, аудио, видео және тағы басқалары. Компьютерлер білім беруде кеңінен қолданыла бастады және соңғы кезде «Компьютерлік оқыту технологиясы» термині пайда болды. Компьютерлік технологиялар бағдарламаланған асық туралы оқыту идеяларын дамытады, заманауи компьютерлер мен коммуникациялардың бірегей мүмкіндіктерімен байланысты мүлдем жаңа, әлі зерттелмеген технологиялық нұсқаларды ашады. Компьютерлік (жаңа ақпараттық) оқыту технологиялары-бұл компьютер арқылы балаға асықты түсіндіріп, ақпаратты дайындау және беру процестері. Компьютерлік технологиялардың мақсаты ақпаратпен жұмыс істеу дағдыларын қалыптастыру, коммуникативтік қабілеттерін дамыту, «ақпараттық қоғам» тұлғасын дайындау, баланың экран арқылы қабылдау процесін жақсартып, оңтайлы шешім қабылдау қабілеттерін қалыптастыру болып табылады.
Ақпараттық-коммуникациялық технологияларды қолдану кезінде денсаулық сақтау технологиялары туралы ұмытпау керек, тәрбиенің техникалық құралдарын пайдалану балалардың жас ерекшеліктеріне сәйкес келетін уақыт шеңберімен шектелуі керек. Осылайша, АКТ-ны оқу-тәрбие процесіне енгізу Педагогтің кәсіби сипаты болып табылатын, педагогикалық шеберлікті құрайтын АКТ құзыреттілігін қалыптастыру қажеттілігін тудырады. Технология мен ақпаратты шебер және тиімді меңгерген мұғалімнің ойлаудың басқа, жаңа стилі бар, туындаған мәселелерді бағалауға, өз қызметін ұйымдастыруға түбегейлі басқаша қарайды. Қазіргі уақытта білім беру процесінде жеке тұлғаның өзін-өзі дамыту идеясы, оның тәуелсіз қызметке дайындығы бірінші орынға шығады. Мұғалімнің функциялары өзгерді. Ол қазір интеллектуалды ізденістің, эмоционалды тәжірибенің және практикалық әрекеттің ұйымдастырушысы. Ол үшін білім алушының белсенді рөлін қалыптастыратын жаңа педагогикалық технологияларды игеру қажет.
Педагогикалық технологиялар міндетті түрде қызығушылықты дамытуы тиіс. Балаға қажетті танымдық-белсенділіктің негізі: шығармашылық (ақыл - ой, көркемдік) және басқа да міндеттерді өз бетінше шеше білу, бұл әр түрлі іс-әрекеттерде табысты болуға мүмкіндік береді. Шығармашылық сурет сабағында бала қиялы интеллектуалды және жеке даму бағыты ретінде дамыса, асық ойыны кезеңінде коммуникативтіліктері дамып, ересектермен және құрдастарымен қарым-қатынас жасау қабілетін дамытады. Мұғалімдердің мек