Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Ашық сабақ
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Ұзақ мерзімді жоспар бөлімі: 9.3В Тербелістер мен толқындар |
Мектеп: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Күні: |
Мұғалімнің аты-жөні: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сынып: 9 |
Қатысқандарсаны: |
Қатыспағандар саны: 0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтақырыбы |
Электромагниттік толқын шкаласы. Электромагниттік толқындар. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме) |
9.4.4.2 механикалық толқындар мен электромагниттік толқындардың ұқсастығы мен айырмашылығын салыстыру; 9.4.4.3 электромагниттік толқындар шкаласын сипаттау және әртүрлі диапазондағы толқындардың қолданылуына мысалдар келтіру; 9.4.4.4- шыны призма арқылы өткен жарықтың дисперсиясына сапалы сипаттама беру. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың тақырыбы |
Оқушылар:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Бағалау критерийлері |
Оқушылар:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Тілдік мақсаттар |
Арнайы пәндік лексика және терминология: Механикалық тербеліс, период, жиілік, амплитуда, толқындық қозғалыс, көлденең толқын, бойлық толқын, толқын ұзындығы, толқын жылдамдығы, электромагниттік толқындар, радиотолқындар. Механикада тербелістер деп дененің бірдей уақыт аралығында дәлме-дәл немесе жуықтап қайталанып отыратын қозғалысын айтады. Тербелістердің серпімді ортаның бір бөлшегінен екінші бір бөлшегіне таралу процесі механикалық толқын деп аталады. Толқын тербелістегі бөлшектерді тасымалдамайды, тек энергияны ғана тасымалдайды. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Пәнаралықбайланыстар |
биология,экология, химия |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
АКТ қолдану дағдылары |
Оқушылардың өз бетімен жұмыс істеу дағдыларын интернет- ресурстермен жұмыс істеу, оны іріктеу, презентация жасау арқылы дамыту. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Бастапқы білім |
Оқушылар тербелістер, толқындық қозғалыстар, көлденең толқындар ұғымдарын еске түсіреді. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақбарысы |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтыңжоспарланғанкезеңдері |
Сабақтыңжоспарланғанкезеңдері |
Сабақтыңжоспарланғанкезеңдері |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
0-2 мин 2- 10мин 10-20 мин 20- 25 мин 25 - 30 мин 30-35 мин 35-38 мин |
(W) Ұйымдастыру кезеңі: а) оқушыларды психологиялық дайындау. b) оқушыларды түгелдеу c) сабақтың тақырыбы мен мақсатын таныстыру. (W)Жаңа материалды меңгеру. Сәулеленуді меңгеру жоспары: 1. Диапазонның аталуы 2. Жиілік 3. Шығу көзі 4. Қасиеттері 5. Қолданылуы 6. Адамға әсері Электромагниттік толқындар шкаласындағы әрбір сәуленің қасиеттері мен қолданылуын таныстыру. Электромагниттік сәулелердің толқын ұзындығы мен жиілігіне байланысты өтімділік қасиеттері туралы түсініктер беру. Электромагниттік толқындар шкаласында сәулелердің сәуле шығаруына және жиілігіне байланысты диапазонға бөлінуін қарастыру: Төменгі жиілікті толқындар(от 3-10 3 до 3-103 Гц) электрлік генераторлар арқылы өндіріледі; радиотолқындар (от 3-104 до 3-1012 Гц) Герц вибраторы арқылы өндіріледі, антенналарда. Инфракрақызыл сәулелер(от 3-1011 до 4-1014Гц) қызған денелер шығарады; Жарық толқындары(от 4-1014 до 8-1014 Гц) жеткілікті жоғары температураға дейін қызған денелер шығарады, қызған шамның қыл сымы. Ультракүлгін сәулелер(от 8-1014 до 3-1016 Гц)3000°С температураға дейін, не одан жоғары температураға дейін қызған денелер шығарады; бұл- Күн сәулесі, жерде- доғалық разряд. Рентген сәулелер(от 3,7-1015 до 3-1020Гц) электр өрісінде тежелген электрондар шығарады. гамма-сәулелену (от 3- 1019 Гц одан жоғары) атомдар ыдырағанда шығарады. Электромагниттік толқындар шкаласында барлық сәулелердің ортақ қасиеттері мен айырмашылықтары болады:
(G) Оқулықпен және интернет- ресурстармен жұмыс. Оқушылардың 6 топқа бірігуін сұраңыз. Тапсырма: Әр топқа сәуленің бір түрін зерттеуге беріңіз, зерттеу нәтижесін постер түрінде таныстырады. Оқушыларға сәулелердің қолданылуы туралы қысқаша мәлімет беруге болады: радио және телевизиялық байланыс(радио толқындар) Спутниктік теледидар және телефондар(микро толқындар) Электрлік аспаптар, теледидарлар жәнекүзет сигнализациясы үшін қашықтан (дистанционды) басқару пульті(инфрақызылсәулелену) Көрінерлік жарықтың, оның құраушы түстерінің дисперсиясы. Оптикалықталшық(көрінерлікжарық) УК жарық – қауіпсіз қондырғы ретінде. Флуоресценті материалдарды сканерлеу (ультрафиолет) ЭМТ радиологиялық және инженерлік қолдану және қауіпсіздік(рентген сәулелері) ЭМТ медицинада қолдану, әсіресе, ісік ауруларын емдеуде (гамма-сәулелер)
Оқушылармен бірге ЭМТ сәулесінен қорғану ережесін құрастырыңыз: Мысалы:
Оқушылар «ЭМТ шкаласы» кестесін толтырады:
(W) Сапалық есептерді ауызша орындау:
(Қорғасын және қорғасын тұзы рентген сәулесін жақсы жұтады)
|