Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Theme of the lesson:.

    Unit:7

    The Natural environment

    Teacher’s name:

    Gulzhan Abdigappar

    Date:


    Grade: 2

    Number present: absent:

    Theme of the lesson:

    Changing seasons

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to:

    2.R3 read and follow with considerable support simple, words, phrases and sentences on familiar topics

    2.S3 use a limited range of basic words, phrases and short sentences to describe objects, activities and classroom routines

    Lesson objectives:

    All learners will be able to:

    -recognize the new words;

    Most learners will be able to:

    -use seasons in their speech.

    Some learners will be able to:

    -make a conversation to each other

    Assessment criteria

    Learners have met this learning objective if they can:

    -make with support short simple sentences on

    the theme

    -describe season using of basic words and short sentences

    Value links

    Values of the national idea “MangilikYel”:

    -National unity, peace and harmony in our society

    Cross curricular links

    Kazakh and Russian languages

    ICT skills

    PPT, Video, the use of whiteboard

    Previous learning

    Ss know names of seasons

    Plan:

    Part of the lesson/Time

    Teacher’s activity

    Student’s activity

    Assessment

    Resources

    Beginning of the lesson

    Warming-up

    10 мин.


    Organization moment :

    1.Greeting.

    2. Organization moment.

    Teacher shows the video about the sounds of weather and the actions of people.

    After doing warm-up activity, T explains the meaning of new words.

    Summer

    Winter

    Autumn

    Spring

    Then to check their general comprehension T explains the next task.

    Listen and draw lines.

    T switch on the audio and Ss follow the instruction.

    Ss looking at the actions will repeat every part. After will discuss what they have understood.

    Ss drill the new words with teacher and write down to their copybook.

    Then do the task that T explained.

    The aim: develop listening and remembering skills better and practice to make them literacy on writing words.

    Efficiency: Ss interested in drawing the words and remember the spelling of words.

    From the beginning of the lesson to motivate Ss T uses

    “Smiles” method to evaluate

    Whiteboard

    Pupils Book

    Smiles 2.

    Exercise 9

    Page 92.

    Pre-learning

    10 min.

    Individual work.


    Talk with your friend.

    Teacher on interactive board shows the key words.

    Swimming

    Flying kites

    Collecting leaves

    Skiing

    Making snowmen

    Eating ice cream

    Teacher explains the meaning of each words and drills several times showing the pictures.

    And then gives questions to answer using these words.

    Differentiation:

    All Ss read the topical words with some support of teacher, most of them spell the words orally, some of them make a good conversation using the key words.

    Ss repeat the words after teacher and practice the spelling. Then answer the questions of T.


    Aim: develop Ss speaking skills and critical thinking skills.

    Efficiency:Ss learn new words before starting new theme. And practice during the exercise. This method helps Ss to use the topical words correctly during the lesson.

    Descriptor:

    -understand the words

    -answer the questions

    -use topical words

    Total: 1point


    Encourage Ss T uses

    Feedback: “Hamburger” method


    Whiteboard

    Pupils Book

    Smiles 2.

    Exercise 10

    Page 92.

    Middle of the lesson


    Individual work.

    13 min.



    3. Practice

    Task 3.

    ``Mixed letters`` method

    Find the word.

    Example: wosn-snow

    Sipnrg

    nsu

    wrniet

    lofewr

    For example: I like spring



    Ss do the exercise identifying the words.

    Aim: improve critical thinking skills and develop ideas.

    Efficiency: remember the spelling of words correctly

    Descriptor A learner

    -makes words with mixed letters

    -reads the words

    -makes short simple sentences

    .«The praise» method to evaluate Ss. like:

    “Good job!

    Well done!”

    Worksheet on

    Whiteboard



    Individual work.


    10 min.




    Relaxing time

    Look at the video and repeat the moving


    Task 2. Match the picture with the colours.

    Spring is green

    Summer is bright

    Autumn is yellow

    And winter is white



    Ss do the actions repeating the moving of video.

    Then match the sentences with pictures. And check the answer with teacher.

    Aim: memorize the new words and improve reading skills.

    Efficiency: reflect their knowledge repeating and using the topical words again.

    Differentiation:«Matching» method is helps to the teacher to see the general comprehension of Ss and reading skills of Ss.

    Descriptor:

    A learner

    -matches the picture

    -reads sentences

    -describes the pictures

    Total: 1point


    Feedback:

    “Thumbs up,

    Thumbs down”

    https://www.youtube.com/watch?v=_BkkzF9z4-g


    End of the lesson.


    Reflection


    Individual work:

    2 min.

    Learners give feedback to each other. This might be done in oral form.

    Learners reflect on their learning:

    1.Thumbs up if they understood everything

    2.Thumbs left or right – understood 50 percent work

    3.Thumbs down- didn’t understand


    Home task: learn by heart the new words

    Ss use their thumbs to show about today’s lesson. Commentaries, wishes. Like “well, good, interesting, not bad”


    Aim:To know how many Ss got the theme.

    Efficiency:learn to comment somebody using simple sentence.


    Ss show the

    thumbs on the camera to the teacher.

    Whiteboard


    Thumbs with hand

    Additional information

    DIFFERENTIATION – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

    ASSESSMENT – how are you planning to check learners’ learning?

    Health and safety rules


    All learners will be able to:

    recognize the new words;

    Most learners will be able to:

    use seasons in their speech.

    Some learners will be able to:

    make a conversation to each other

    Reflection at the end of the lesson and teacher summary provides support for progress and achievement, and challenge to thinking and setting future objectives.

    Teacher evaluates with “The praise”.

    “Thumbs”

    Each student will give a feedback to another student using the Feedback Burger


    Provide some physical exercises for learners


    Reflection

    Were the lesson objectives/learning objectives realistic?

    Did all learners achieve the LO?

    If not, why

    Did my planned differentiation work well?

    Did I stick to timings?

    What changes did I make from my plan and why?


    Summary evaluation

    What two things went really well (consider both teaching and learning)?

    1:

    2:

    What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)?

    1:

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Әбдіғаппар Гүлжан Бақбергенқызы
    14 Қазан 2022
    459
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    Ашық сабақ, 2 сынып The Natural environment

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    Ашық сабақ, 2 сынып The Natural environment

    Материал туралы қысқаша түсінік
    All learners will be able to: -recognize the new words; Most learners will be able to: -use seasons in their speech. Some learners will be able to: -make a conversation to each other
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Theme of the lesson:.

    Unit:7

    The Natural environment

    Teacher’s name:

    Gulzhan Abdigappar

    Date:


    Grade: 2

    Number present: absent:

    Theme of the lesson:

    Changing seasons

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to:

    2.R3 read and follow with considerable support simple, words, phrases and sentences on familiar topics

    2.S3 use a limited range of basic words, phrases and short sentences to describe objects, activities and classroom routines

    Lesson objectives:

    All learners will be able to:

    -recognize the new words;

    Most learners will be able to:

    -use seasons in their speech.

    Some learners will be able to:

    -make a conversation to each other

    Assessment criteria

    Learners have met this learning objective if they can:

    -make with support short simple sentences on

    the theme

    -describe season using of basic words and short sentences

    Value links

    Values of the national idea “MangilikYel”:

    -National unity, peace and harmony in our society

    Cross curricular links

    Kazakh and Russian languages

    ICT skills

    PPT, Video, the use of whiteboard

    Previous learning

    Ss know names of seasons

    Plan:

    Part of the lesson/Time

    Teacher’s activity

    Student’s activity

    Assessment

    Resources

    Beginning of the lesson

    Warming-up

    10 мин.


    Organization moment :

    1.Greeting.

    2. Organization moment.

    Teacher shows the video about the sounds of weather and the actions of people.

    After doing warm-up activity, T explains the meaning of new words.

    Summer

    Winter

    Autumn

    Spring

    Then to check their general comprehension T explains the next task.

    Listen and draw lines.

    T switch on the audio and Ss follow the instruction.

    Ss looking at the actions will repeat every part. After will discuss what they have understood.

    Ss drill the new words with teacher and write down to their copybook.

    Then do the task that T explained.

    The aim: develop listening and remembering skills better and practice to make them literacy on writing words.

    Efficiency: Ss interested in drawing the words and remember the spelling of words.

    From the beginning of the lesson to motivate Ss T uses

    “Smiles” method to evaluate

    Whiteboard

    Pupils Book

    Smiles 2.

    Exercise 9

    Page 92.

    Pre-learning

    10 min.

    Individual work.


    Talk with your friend.

    Teacher on interactive board shows the key words.

    Swimming

    Flying kites

    Collecting leaves

    Skiing

    Making snowmen

    Eating ice cream

    Teacher explains the meaning of each words and drills several times showing the pictures.

    And then gives questions to answer using these words.

    Differentiation:

    All Ss read the topical words with some support of teacher, most of them spell the words orally, some of them make a good conversation using the key words.

    Ss repeat the words after teacher and practice the spelling. Then answer the questions of T.


    Aim: develop Ss speaking skills and critical thinking skills.

    Efficiency:Ss learn new words before starting new theme. And practice during the exercise. This method helps Ss to use the topical words correctly during the lesson.

    Descriptor:

    -understand the words

    -answer the questions

    -use topical words

    Total: 1point


    Encourage Ss T uses

    Feedback: “Hamburger” method


    Whiteboard

    Pupils Book

    Smiles 2.

    Exercise 10

    Page 92.

    Middle of the lesson


    Individual work.

    13 min.



    3. Practice

    Task 3.

    ``Mixed letters`` method

    Find the word.

    Example: wosn-snow

    Sipnrg

    nsu

    wrniet

    lofewr

    For example: I like spring



    Ss do the exercise identifying the words.

    Aim: improve critical thinking skills and develop ideas.

    Efficiency: remember the spelling of words correctly

    Descriptor A learner

    -makes words with mixed letters

    -reads the words

    -makes short simple sentences

    .«The praise» method to evaluate Ss. like:

    “Good job!

    Well done!”

    Worksheet on

    Whiteboard



    Individual work.


    10 min.




    Relaxing time

    Look at the video and repeat the moving


    Task 2. Match the picture with the colours.

    Spring is green

    Summer is bright

    Autumn is yellow

    And winter is white



    Ss do the actions repeating the moving of video.

    Then match the sentences with pictures. And check the answer with teacher.

    Aim: memorize the new words and improve reading skills.

    Efficiency: reflect their knowledge repeating and using the topical words again.

    Differentiation:«Matching» method is helps to the teacher to see the general comprehension of Ss and reading skills of Ss.

    Descriptor:

    A learner

    -matches the picture

    -reads sentences

    -describes the pictures

    Total: 1point


    Feedback:

    “Thumbs up,

    Thumbs down”

    https://www.youtube.com/watch?v=_BkkzF9z4-g


    End of the lesson.


    Reflection


    Individual work:

    2 min.

    Learners give feedback to each other. This might be done in oral form.

    Learners reflect on their learning:

    1.Thumbs up if they understood everything

    2.Thumbs left or right – understood 50 percent work

    3.Thumbs down- didn’t understand


    Home task: learn by heart the new words

    Ss use their thumbs to show about today’s lesson. Commentaries, wishes. Like “well, good, interesting, not bad”


    Aim:To know how many Ss got the theme.

    Efficiency:learn to comment somebody using simple sentence.


    Ss show the

    thumbs on the camera to the teacher.

    Whiteboard


    Thumbs with hand

    Additional information

    DIFFERENTIATION – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

    ASSESSMENT – how are you planning to check learners’ learning?

    Health and safety rules


    All learners will be able to:

    recognize the new words;

    Most learners will be able to:

    use seasons in their speech.

    Some learners will be able to:

    make a conversation to each other

    Reflection at the end of the lesson and teacher summary provides support for progress and achievement, and challenge to thinking and setting future objectives.

    Teacher evaluates with “The praise”.

    “Thumbs”

    Each student will give a feedback to another student using the Feedback Burger


    Provide some physical exercises for learners


    Reflection

    Were the lesson objectives/learning objectives realistic?

    Did all learners achieve the LO?

    If not, why

    Did my planned differentiation work well?

    Did I stick to timings?

    What changes did I make from my plan and why?


    Summary evaluation

    What two things went really well (consider both teaching and learning)?

    1:

    2:

    What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)?

    1:

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Ашық сабақ 2 сынып
    14.10.2022
    459
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Әбдіғаппар Гүлжан Бақбергенқызы
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации