Ұйымдастыру
кезеңі.
-
Жағымды көңіл – күй
|
5 Т –
ережесі:
-
Тәртіп.
-
Талап.
-
Тыныштық.
-
Тазалық.
-
Татулық.
«Нұрға
бөлену» мәтінін оқу
|
5Т ережесін еске
түсіреді
Көздерін жұмып
отырады.
Алған әсерлерімен
бөліседі.
|
«Хрустальная грусть»
композициясы
|
-
Үйге
тапсырманы тексеру
|
«Талаптыға нұр
жауар» мәтінін
оқып
келу.
Сұрақтар:
• Қос ана Абайға қандай тәрбие
беруді көздеген еді?
• Абайдың мінезінде қандай
ерекшелік болды?
• Жас Абайдың ауыз әдебиетін
сүюі неден байқалады?
• Ел тарихына қызығушылық
Абайға қалай әсер етті?
|
Талдау бойынша сұрақтарға
жауап береді
|
Оқулық.
wikipedia.org
|
-
Сабақтың дәйексөзі.
|
Ғылым таппай
мақтанба,
Орын таппай
баптанба.
Абай
Құнанбаев
Абай (Ибраһим)
Құнанбайұлы (1845-1904) — ақын, ағартушы, жазба қазақ
әдебиетінің, қазақ әдеби
тілінің негізін қалаушы, философ,
композитор, аудармашы.
Сұрақтар:
1. Орын таппай баптанба дегенді қалай
түсінесіз ?
2. Дәйексөзден қандай ой
түйдіңіз?
|
Оқушылар бір неше рет
қайталап, дәптерге жазып алады. Талдау сұрақтарына жауап
береді.
|
|
-
Оқиға
айту (Әңгіме)
|
Абай
Құнанбайұлы
(1845 -
1904)
Абай – қазақ халқының ұлы
ақыны. Ол 1845 жылы 10 тамызда Семей облысы Шыңғыстаудың баурайында
Қасқабұлақ қайнарының маңында дүниеге келді. Оның азан шақырып
қойған аты – Ибраһим.
Алайда сүйікті немересін Зере
әже: «Абай болсын, аман болсын», - деп, Абай атап
кеткен.
Абай – текті жердің баласы.
Оның арғы атасы Ырғызбай тобықты руының батыры болған. Әкесі
Құнанбай баласының дарынын ерте жастан-ақ байқайды. Ал Зере әжесі
мен Ұлжан анасы қазақтың ауыз әдебиетіне қызығатын Абайды поэзия
мен шығармашылыққа баулыған жандар. Әсіресе халық ауыз ертегілері
мен жыр-дастандарды бала Абай сүйіп
тыңдайтын.
Абай әуелі ауылдағы Ғабитхан
молдадан сауатын ашады, сосын 3 жыл медреседе оқиды. Ол бірнеше
тілдерді оқып үйренеді, озат шәкірт
атанады.
Абай бала жасынан кітапқа
құмар болды, араб-парсы және көне түркі әдебиетінің үлгілерімен
танысты. Абай қазақтардың дәстүрлі әдет-ғұрып заңы мен ислам
дінінің қағидаларын терең меңгерді. Абай халық ауыз әдебиетінің
үлгілерін өте жақсы білді. Мектеп қабырғасында оқып жүрген
кезінде-ақ өзінің алғашқы өлеңдерін жаза
бастады.
Ақынның «Жаз», «Күз», «Қыс»,
«Жазғытұры», «Ғылым таппай мақтанба», «Интернатта оқып жүр», «Сегіз
аяқ» өлендерінің сол кездегі адамдардың тұрмыс жағдайларын түсіну
үшін маңызы зор. Мысалы:
Бес
дұшпаның, білсеңіз.
Талап,
еңбек, терең ой,
Қанағат,
рақым, ойлап қой.
Абай қазақ қоғамын
ерінбей еңбек етуге шақырды. Өзінің кейбір замандастарының
бойындағы жаманшылық мінездерді — жалқаулықты, еңбексіздікті,
көрсеқызарлықты, алауыздықты, надандықты жеріне жеткізе
әшкереледі.
|
Мәтін бойынша сұрақтарға
жауап береді.
Сұрақтар:
1. «Адам болам
десеңіз» деген өлең жолын қалай
түсінесіңдер?
2. Адам бойындағы
жақсы қасиеттерді дамыту үшін не істеу
керек?
3. Достарыңның
бойындағы ізгі қасиеттер туралы әңгімелеп
беріңдер.
|
|