Материалдар / Ашық сабақ 7 сынып "Injuries" тақырыбы
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Ашық сабақ 7 сынып "Injuries" тақырыбы

Материал туралы қысқаша түсінік
Ағылшын тілінен ашық сабақ барлық дағды қамтылған
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
09 Сәуір 2024
186
1 рет жүктелген
700 ₸
Бүгін алсаңыз
+35 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +35 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Unit 8: Natural disasters

Lesson 37








Teacher name: Korganbayeva Dinara Sailybayevna

School-gymnasium named after K. Turysov.

Date: 06.03.2024.


Lesson title

Injuries Жарақаттар.

Learning objectives


7.2.4.1L understand with little support some of the implied meaning in extended talk on a limited range of general and curricular topics- жалпы тақырып бойынша тыңдалым дағдысына тиісті тапсырманы орындай алу.

7.3.7.1S use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a growing range of general topics, and some curricular topics- жалпы тақырып бойынша арнайы сөздікті қолданып сөйлей алу .

7.4.7. R1 understand the main points in texts on a limited range of unfamiliar general and curricular topics - жалпы тақырып бойынша мәтінмен жұмыс.

7.6.10.1U.E use present perfect forms with on a range of familiar general and curricular topics – нәтижесі анық өткен шақты (Present perfect tense) және жәй өткен шақты (Past simple) жазылым мен айтылым дағдысын ұйымдастыру.

Lesson objectives

Learners will be able to:

  • To recognize target vocabulary and match halves to make correct phrases

  • To recognize target grammar and use basic rules of it to perform the tasks

  • To identify the problem correctly and provide some basic advice to them

Value links

Cooperation, respect to each other, collaborative work



Stages / Time

Teachers actions

Students’ actions

Assessment criteria

Resour

ces

Beginning of the lesson

Warming-up

3 min

















Pre-learning

«Brainstorming» method

7 min.






Organization moment :

1.Greeting.

Ask about the weather.

The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

Warming up

The teacher asks name all the things from first aid box:














Lead – In

Injury-

bruise- a skin injury has

darker in colour, often as a result of being hit by something

break- to separate suddenly

or violently into two or more pieces (fracture)

burn- to be hurtdamaged, or destroyed by fire or extreme heat

sprain- to cause an injury  to a joint (= a place where two bones are connected) by a sudden movement

(twist)

scratch- to cut or damage

your skin slightly

with something sharp,

to rub your skin with your nails

wound- damaged area of the body, such as a cut or hole in the skin made by a weapon

cut- to injure surface of skin or to divide or make something smaller, using a sharp tool,

especially a knife

Bump- to hit

something with force

Concussion- temporary

damage to the brain caused by a fall or violent

shaking:

to pinch- to press skin between two hard things such as a finger and a thumb

sting- an insect, or animal painful injury, usually with a poison, making a very small hole in the skin:

bite- to use your teeth

to cut into something or someone

hobble- to walk in an awkward way, because the feet

or legs are injured

casualty- person injured in a serious accident

emergency room- the part of a hospital where people go when they are ill or injured and need quickly treatment

cast- it holds a broken bone immobile from moving

bandage, dressing- a strip material used to  protect an injured part of the body.

medical plaster- a small dressing used for not serious injuries





Teacher gives text with sentences related to the new theme.





The aim: To develop pupils speaking skills and create friendly atmosphere

Efficiency: By wishing each other they feel better and feel the support of others

Students of the class are listed.

Students' attention is drawn to the lesson.


Learners name the things using previous vocabulary.



























Pupils write the words under the pictures
















One by one learners should guess the words to complete the sentences

The teacher to assess learners for their ability.

Good job!

Well done!”

Formative Assessment

Good job!












Assessment criteria

- Learners have met the learning objectives if they can: To talk about injuries.



















Descriptor:

-Give the right spellings of the words

1 point















Descriptor:

- Give the right words using the words below

1 point







Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!