Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Алматы қаласы Алатау ауданы № 156 жалпы білім беретін мектеп

    Мұғалім: Тайтелиева Мейрамкуль Нурмолдаевна

    Ашық сабақ 7 сынып

    Short term plan

    Module 5 Reading for Pleasure.

    Lesson 5 d The Magic Garden of the Poor.

    School: №156


    Date:

    Teacher’s name: Taitelieva M.N.



    Class: 7


    Number present:

    Absent:


    Learning objective(s) that this lesson is contributing to:

    7.2.5.1 recognize the opinion of the speakers in supported extended talk on a range of general and curricular topics;

    7.4.2.1 understand specific information and detail in texts on a range of familiar general and curricular topics;

    7.3.8.1 recount some extended stories and events on a growing range of general and curricular topics

    7.1.6.1 organize and present information clearly to others;


    Lesson objectives:

    All learners will be able to:

    • Understand the main points of supported extended talk on a range of general and curricular topics with support;

    • Complete the vocabulary task with some support;

    • Assess performances of classmates


    Most learners will be able to:

    • Speak, using proper grammar rules with some support;

    • Complete the vocabulary task with minimal support;

    • Give critical feedback to their classmates;


    Some learners will be able to:

    • Complete the vocabulary task independently;

    • Speak and write independently;

    • Provide assistance and support to less able classmates.


    Assessment criteria

    Understand given information .

    Apply in grammar exercise.

    Make a conclusion in their own words.


    Value links



    History of Kazakh people. Respect. Support.


    Cross-curricular links

    ICT


    Previous learning

    Simple tenses, vocabulary related to books and reading


    Plan


    Planned timing


    Planned activities


    Resources












    Start (Beginning of the lesson)



    Greeting:

    Teacher greets with students and introduces the lesson objectives.

    Dividing the class into group with the numbers.

    Checking home work:

    Teacher: Look! What is this?

    Students: It’s a ball.

    T: It’s a magic ball. We can find magic numbers and answer the questions. Let’s begin! (number 1,2,3…)

    1.What is The Hound of Baskervilles about?

    S: The Hound of the Baskervilles is about a family who are threatened by an enormous hound.

    T: What is your favourite story?

    S: My favourite story is Harry Potter. I really love the adventure and magic in the stories.

    T: Who was H. G. Wells? What types of stories did he write?

    S:

    T: Who was Maadai -Kara ?

    S:

    T: What makes Maadai-Kara an epic tale?

    S:




    well done, good job, try again;


    The theme of today’s lesson is “The Magic Garden of the Poor.”

    Task 1 Method ,, Brainstorming’’

    Look at the board. What can you see in the picture? What do you think the video will be about?

    Descriptor:

    Works in pairs. Describes the pictures.

    Task 2. Presentation of the new material.

    1. Open your books on page 158. Word list 5 d

    Listen and repeat new words: belong, dig, disaster struck, disease, fail in a task, seed, set free, shepherd, wise.

    2. Reading and listening. Ex. 1, p. 60

    Look at the photo and the title of the story. What do you think the story is about ?

    S: The garden was created by the birds. They brought seeds from all over the world and planted them in the wise man’s garden.


    well done, good job, try again;



    Ex.2,p.61 Read the text and for questions 1-3 choose the correct answer.(A,B,C)


    Descriptor

    1.

    - listen the text;

    2.

    - match the questions with the answers;

    well done, good job, try again;









    Numbers:

    1-2

    1-2

    1-2











    ball, pictures

    Excel for Kazakhstan

    Grade 7




































    Excel for Kazakhstan

    Grade 7


    Word list. P.158





    Pictures P.60

    Watch this video.

    Read the text.

    Ex. 1, p. 60


    CD 2.07









    Ex.2,p.61










    Middle (of the lesson)






















































    Task 2. Speaking and Writing


    Ex 6,p 60 Copy and complete the spidergram in your notebooks.


    Mark the sentences T(true) or F (false)

    1. The farmer gave half his sheep to the shepherd.

    2. The shepherd found a chest of gold in his fields.

    3. The wise man’s third student said that the gold belonged to the Khan.

    4. The farmer and the shepherd agreed to use the money to make a garden for poor people.

    5. They gave the student the gold to go to the city and buy hundreds of birds.

    6. The birds planted the seeds on the wise man’s land and a garden sprung up.






    well done, good job, try again;


    Folk tails are parts of traditional cultures in places all over the world. They have several things in commons:

    • The beginning …

    • The middle ..

    • The end …

    Put the story in the right order.

    If you were the farmer, would you take the gold the shepherd found? Why/ Why not?

    S: If I were the farmer, I would take the gold. Farmers usually don’t have much money, and they don’t know when their crops will fail.

    S: Well, if I were a farmer, I would share the money with the poor. It is always good to help others when you can.

    well done, good job, try again;








    Poster, photos
























































    Poster, photos


    End (of the lesson)

    Home task: P.B. p.61,ex 4 Complete the sentences.


    Additional informa

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Тайтелиева Мейрамкуль Нурмолдаевна
    24 Мамыр 2021
    2232
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    Ашық сабақ 7 сынып. The magic Garden of the Poor

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    Ашық сабақ 7 сынып. The magic Garden of the Poor

    Материал туралы қысқаша түсінік
    Мәтіндегі арнайы ақпаратты түсініп негізгі ойды жеткізе білу.
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Алматы қаласы Алатау ауданы № 156 жалпы білім беретін мектеп

    Мұғалім: Тайтелиева Мейрамкуль Нурмолдаевна

    Ашық сабақ 7 сынып

    Short term plan

    Module 5 Reading for Pleasure.

    Lesson 5 d The Magic Garden of the Poor.

    School: №156


    Date:

    Teacher’s name: Taitelieva M.N.



    Class: 7


    Number present:

    Absent:


    Learning objective(s) that this lesson is contributing to:

    7.2.5.1 recognize the opinion of the speakers in supported extended talk on a range of general and curricular topics;

    7.4.2.1 understand specific information and detail in texts on a range of familiar general and curricular topics;

    7.3.8.1 recount some extended stories and events on a growing range of general and curricular topics

    7.1.6.1 organize and present information clearly to others;


    Lesson objectives:

    All learners will be able to:

    • Understand the main points of supported extended talk on a range of general and curricular topics with support;

    • Complete the vocabulary task with some support;

    • Assess performances of classmates


    Most learners will be able to:

    • Speak, using proper grammar rules with some support;

    • Complete the vocabulary task with minimal support;

    • Give critical feedback to their classmates;


    Some learners will be able to:

    • Complete the vocabulary task independently;

    • Speak and write independently;

    • Provide assistance and support to less able classmates.


    Assessment criteria

    Understand given information .

    Apply in grammar exercise.

    Make a conclusion in their own words.


    Value links



    History of Kazakh people. Respect. Support.


    Cross-curricular links

    ICT


    Previous learning

    Simple tenses, vocabulary related to books and reading


    Plan


    Planned timing


    Planned activities


    Resources












    Start (Beginning of the lesson)



    Greeting:

    Teacher greets with students and introduces the lesson objectives.

    Dividing the class into group with the numbers.

    Checking home work:

    Teacher: Look! What is this?

    Students: It’s a ball.

    T: It’s a magic ball. We can find magic numbers and answer the questions. Let’s begin! (number 1,2,3…)

    1.What is The Hound of Baskervilles about?

    S: The Hound of the Baskervilles is about a family who are threatened by an enormous hound.

    T: What is your favourite story?

    S: My favourite story is Harry Potter. I really love the adventure and magic in the stories.

    T: Who was H. G. Wells? What types of stories did he write?

    S:

    T: Who was Maadai -Kara ?

    S:

    T: What makes Maadai-Kara an epic tale?

    S:




    well done, good job, try again;


    The theme of today’s lesson is “The Magic Garden of the Poor.”

    Task 1 Method ,, Brainstorming’’

    Look at the board. What can you see in the picture? What do you think the video will be about?

    Descriptor:

    Works in pairs. Describes the pictures.

    Task 2. Presentation of the new material.

    1. Open your books on page 158. Word list 5 d

    Listen and repeat new words: belong, dig, disaster struck, disease, fail in a task, seed, set free, shepherd, wise.

    2. Reading and listening. Ex. 1, p. 60

    Look at the photo and the title of the story. What do you think the story is about ?

    S: The garden was created by the birds. They brought seeds from all over the world and planted them in the wise man’s garden.


    well done, good job, try again;



    Ex.2,p.61 Read the text and for questions 1-3 choose the correct answer.(A,B,C)


    Descriptor

    1.

    - listen the text;

    2.

    - match the questions with the answers;

    well done, good job, try again;









    Numbers:

    1-2

    1-2

    1-2











    ball, pictures

    Excel for Kazakhstan

    Grade 7




































    Excel for Kazakhstan

    Grade 7


    Word list. P.158





    Pictures P.60

    Watch this video.

    Read the text.

    Ex. 1, p. 60


    CD 2.07









    Ex.2,p.61










    Middle (of the lesson)






















































    Task 2. Speaking and Writing


    Ex 6,p 60 Copy and complete the spidergram in your notebooks.


    Mark the sentences T(true) or F (false)

    1. The farmer gave half his sheep to the shepherd.

    2. The shepherd found a chest of gold in his fields.

    3. The wise man’s third student said that the gold belonged to the Khan.

    4. The farmer and the shepherd agreed to use the money to make a garden for poor people.

    5. They gave the student the gold to go to the city and buy hundreds of birds.

    6. The birds planted the seeds on the wise man’s land and a garden sprung up.






    well done, good job, try again;


    Folk tails are parts of traditional cultures in places all over the world. They have several things in commons:

    • The beginning …

    • The middle ..

    • The end …

    Put the story in the right order.

    If you were the farmer, would you take the gold the shepherd found? Why/ Why not?

    S: If I were the farmer, I would take the gold. Farmers usually don’t have much money, and they don’t know when their crops will fail.

    S: Well, if I were a farmer, I would share the money with the poor. It is always good to help others when you can.

    well done, good job, try again;








    Poster, photos
























































    Poster, photos


    End (of the lesson)

    Home task: P.B. p.61,ex 4 Complete the sentences.


    Additional informa

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Ашық сабақ 7 сынып
    24.05.2021
    2232
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Тайтелиева Мейрамкуль Нурмолдаевна
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации