Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы


    Мектеп: №33

    Күні: 15.10.2021

    Мұғалімнің есімі: Айгалина М.А.

    СЫНЫП: 9

    Қатысқандар саны:

    Қатыспағандар:

    Сабақтың тақырыбы

    Көшпенділер мәдениеті

    Сабақ негізделген оқу

    мақсаты (мақсаттары)

    9.1.5.1 мәтіннің мақсатты аудиториясын, автордың негізгі ойы мен көзқарасын анықтау

    9.3.4.1 мәтіндердің стилін, жанрлық ерекшеліктерін салыстырып, талдау жасау

    Сабақ

    мақсаттары

    Барлық оқушылар:

    Қазақ тіліндегі нақты айтылған шағын хабарламаларды қолдану арқылы Көшенділер мәдениеті жайлы ақпарат алады

    Оқушылардың басым бөлігі:

     Танымдық, дамытушылық, қызығушылық қабілеттері артады;-Мәртебесі төмен, жоғары сұрақтарды қойып үйренеді;-Ойын нақты жеткізе алады;-Өзін-өзі реттейді;

    Кейбір оқушылар:

    Білімді сыныптастарына түсіндіріп оқулықтан тыс ресурстар қоса алады.

    Жетістік

    критерийлері:

    Оқушының төменгі жетістігі (ОТЖ): қазақ тілінде Көшенділер мәдениеті атайды, мәлімет береді.

    Оқушының орташа жетістігі (ООЖ):қазақ тіліндегі қарапайым сөйлеу үлгілері арқылы Көшенділер мәдениеті жайлы айтады,сипаттайды.

    Оқушының жоғарғы жетістігі(ОЖЖ):сыныптастары мен қазақша тілдесе алады, қарапайым сөйлеу үлгілері арқылы сұхбаттасады.

    Ресурстар

    Оқулық, суреттер, топқа бөлуге арналған кеспе қағаздар  және  әртүрлі  заттар, топтық тапсырмалар, кері байланыс, стикер.

    Әдіс-тәсіл

    Сұрақ-жауап, әңгімелеу, түсіндіру, ойын, көрнекілік. Рефлексия.

    Пән.байл.

    тарих, қазақ тілі.

    Жоспар

    Мұғалімнің іс-әрекеті


    Оқушының іс-әрекеті



    Ресурстар

    Басталуы 5 минут


    Психологиялық ахуал қалыптастыру: оқушылар ортаға шығып бір – біріне сәттілік тілектерін айтады.

    • Оқушылармен сәлемдесу

    • Оқушыларды түгендеу

    • Қане, оқушылар сабағымызды бастамас бұрын ортаға шығып, бір-біріміздің қолымыздан ұстап, шаттық шеңберін құрып тілектерімізді жаудырып бәрімізге сәттілік тілейміз.

    Топқа бөлу

    • Оқушыларды үселдің үстінде сендерге арналған і түрлі түстер түр сол түстерді бір-біреуден алып топқа бөлініп отырыңдар.

    • Үйге қандай тапсырма берілді кім айтады? Дұрыс айтасын, Дала даналығы тақырыбына мәтін құрап келіңдер дегенмін. Үй тапсырмасын сұраймын, 4-5 оқушы жауап береді.

    • Енді балалар мен зымыран сұрақтар қоямын менің сұрағыма жауап берулерің керек

    1. Қазақ тілінде қанша сөз табы бар? (9)

    2. Зат есім дегеніміз не?

    3. Сын есім дегеніміз не?

    4. Сан есім дегеніміз не?

    5. Есімдік дегеніміз не?

    6. Етістік дегеніміз не?

    7. Үстеу дегеніміз не?

    Дұрыс айтасыңдар, жарайсыңдар. Енді, балалар тақтаға қараңдар. Видеороликті тамашалаңыздар..

    Оұушылар ортаға шығып бір-біріне сәттілік тілейді










    Оқушылар түстерді алып топқа бөлініп отырады



    Үйге берілген тапсырманы оқиды





    Сұрақтарға жауап береді

















    1-топ

    2-топ

    3-топ









    Зымыран сұрақ






    Ортасы 20 минут

    1 видео Болжау әдісі

    Тамашалап болдыңыздар балалар

    Не көрдіңдер?

    (тау, дала, жылқы, киіз үй, адамдар)

    Оқушылар тақырыпты ашады.

    • Бүгінгі сабағымыз тақырыбы оқушылар «Көшпенділер мәдениеті»

    • Балалар, сабағымызды бастамас бұрын жаңа сөзермен танысып өтсек

    Сөздікпен жұмыс

    Көшпенділер-кочевники

    Мәдениет-культура

    Рухани-духовная

    Өркениет-цивилизация

    Табиғат-природа

    Балалар осы сөздіктен сөз тіркесін құрап жіберейікші.

    Оқушылар орындайды.

    • Ал, енді балалар мына суреттерге қараңдар мен сендерге тақырыпты түсіндіріп кетейін.

    Көшпенділер дегенде көбіне өз ата бабаларымыз есімізге келеді. Қазақтар баяғы заманнан қазіргі уақытқа дейін мал бағып малдың қамымен көшіп қонып жүре берген. Көшпенді халықтар көбіне жылына кем дегенде екі рет көшіп отыратын болған. Жазда жайлауда кең жерлерде өмір сүрсе, қыста суықтан сақтану үшін тау бөктерлерінде пана жерлерді таңдайтын болған.

    Көшпенді халықтар көбіне уақытын ат үстінде өткізген. Сонымен қатар олар үнемі мал үшін ыңғайлы жерлер іздеумен болған.

    Адам ой-санасы мен әрекетінің нәтижесінде туындаған құндылықтарды біз мәдениет дейміз. Адамзат баласы жасаған мәдениет екі түрге бөлінеді. Біріншісі – рухани мәдениет, екіншісі – материалдық мәдениет.

    Ал қолмен ұстап, көзбен көруге болмайтын, тек санамен, түйсікпен қабылданатын мәдениет жетістіктерін біз рухани мәдениет дейміз.

    Қолмен ұстап, көзбен көруге болатын дүниелерді материалдық мәдениет үлгілері дейміз.

    • Міне, оқушылар сіздер мәдениеттің түрлерімен танысып алдыңдар. Енді, сіздерге тапсырма бермес бұрын әр топқа мен бағалау парағы мен дискрипторларды беремін, осы бағалау парағы арқылы сіздер басқа топтарды мұқият тыңдап қателерін тауып бағалап отырасыңдар.

    Мәтіналды жұмыс. Айтылым

    Тақтаға балалар 3 жәшік тұр. Әр топ сол жәшікті ашу керек. Әр жәшікте ір түрлі суреттер, сол суреттер мен өз топтарыңда жұмыс жасайтын боласыңдар.

    1 жәшікте «Киіз үй»

    2 жәшікте «Киімдер»

    3 жәшікте «Қолөнер»

    • Осы берілген суреттер бойынша әр топқа мәтін беремін, мәтінді мәнерлеп дауыстап оқимыз

    • Берліген мәтіннен сын есім мен етістікті тауып жазамыз

    Топтарға тапсырма:

    Мәтінмен жұмыс. Тыңдалым

    1. Мәтін «Киіз үй»

    Киіз үй – қыста суық аяздан, жазда аптап ыстықтан қорғайды, тез жинап, тұрғыза қоятын құрастырмалы баспана. Сонымен қатар ол – көшпелі халықтың өмірлік салт-дәстүрінің ажырамас бөлігі. Дөнгеленген сыртқы пішіні қатты желге төтеп берсе, туырлықтар жауыннан кейін тез кебеді. Шеңбер тәрізді шағырақтан және күлдіреуіштен тұрады. Оның төбесін түндіктің жартылай ашып тұруы, бір жағынан, тұрмыс қажеттерінен туса жарық түсетін терезе, түтін шығатын мұржа, таза ауа, екінші жағынан, шаңырақ шексіз аспанның белгісі, мәңгілікке апаратын жол. Егер киіз үйге жоғарыдан төмен қарасақ, онда шаңырақ күнге, ал уық, керегелері оның сәулелеріне ұқсас.

    1. Мәтін «Киімдер»

    Қазақ әйелдері көйлектің сыртынан камзол киген. Олар көбіне жеңсіз болған. Камзолды барқыттан және басқа маталардан тіккен, оны ілгегі мен ілмегі бар күміс қапсырмамен қапсырған. Әйелдердің ежелгі сырт киімі – ұзын жеңді шапан.

    Бас киімдер әйелдердің отбасы жағдайын білдіретін. Қыздардың бас киімі – кестемен тігілген, төбесіне бір шоқ үкі тағылатын тақия. Үкілі тақия – қазақ қыздарының ерекше ұнатып киетін бас киімі. Қыздардың тақиясы қызыл, күлгін, жасыл т.б. түстермен, шұға, барқыт сияқты маталармен тігіледі. Түрлі-түсті моншақ-маржан, алтын, күміс теңгелер және асыл тастармен безендірілген.Үкінің қауырсынын әсемдік үшін тақияның төбесіне қадайды. Бұл қазақ көне діни ұғымға байланысты үкі құсын «қасиетті құс» деп санағанынан пайда болған.

    Тұрмысқа шығатын кезде киетін сәукеле – орташа биіктігі 70 см шамасындағы конус тәріздес бас киім. Сәукелеге күміс пластиналар тігіледі. Сондай-ақ кестемен, маржанмен әшекейленеді.

    Кимешек – тұрмыстағы әйелдің бірінші баланы босанғаннан кейін киетін бас киімі. Әйелдердің аяқ киімі ерлердікінен ерекшеленбеген. Қыздар мен жас келіншектер биік өкшелі етік кисе, кексе әйелдер аласа өкшелі киген, бірақ көбіне мәсі және оның сыртынан кебіс кигенді тәуір көрген.

    1. Мәтін «Қолөнер»

    Қолөнер – ежелден келе жатқан кәсіп. Ол халықтың өмірімен, тұрмысымен бірге дамып, ұрпақтан ұрпаққа беріліп отырады.

    Халық шеберлері мен ұсталары ұлттық қолөнер бұйымдары арқылы халқымыздың дәстүрі мен тұрмыс – тіршілігін көрсете білген.

    Халқымыздың ою, тігу, құрастыру, тоқу, мүсіндеу, бейнелеу сияқты ұлттық қолөнер түрлері бар.

    Нақты қолөнер туындыларына тоқтала кетер болсақ, ұсталар: найза, қылыш, айбалта, семсер сияқты қару-жарақ түрлерін әзірлеген. Ал ағаш шеберлері киіз үйдің сүйегінен бастап, үй мүліктері: сандық, кебеже, асадал, тостаған, ожау, астау және музыка аспаптары: домбыра, қобыз, шертер, т.б. даярлаған. Зергерлер сәндік әшекейлік бұйымдар: сырға, білезік, алқа, өңіржиек, бойтұмар, шашбау, т.б. жасаған. Ісмерлер тоқыма, киіз басу, киім тігу өнерін дамытқан.

    Критерий

    Дескриптор

    Балл

    Мәтінді мазмұндау

    Тірек сөздерді қолдана алады;


    Мәтінді мазмұндап айта алады;


    Ойын айта алады.



    • Жарайсыңдар балалар, енді әр топқа тапсырмалар беремін.

    Жазылым мен оқылым

    1-тапсырма

    1 топ-. Мәтіннен диолог құрайды

    2 топ –. Мәтінді оқып сәйкестендіру тапсырмасын орындайды.

    Сөз

    Сәйкестендіру

    Мағынасы

    Камзол –


    ұзатылатын қыздарға арнап тігілетін биіктеу бас киім

    Тақия –


    балалы болған әйел киетін бас киім

    Үкі –


    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Айгалина Марта Айгалиевна
    01 Маусым 2022
    1536
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    Ашық сабақ 9-сынып "Көшпенділер мәдениеті"

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    Ашық сабақ 9-сынып "Көшпенділер мәдениеті"

    Материал туралы қысқаша түсінік
    Ашық сабақ "Көшпенділер мәдениеті" туралы түсінік қалыптастырады. Жаңа сөздермен танысып, сөйлем құрайды. Сөз тіркесін құрап үйренеді.
    Материалдың қысқаша нұсқасы


    Мектеп: №33

    Күні: 15.10.2021

    Мұғалімнің есімі: Айгалина М.А.

    СЫНЫП: 9

    Қатысқандар саны:

    Қатыспағандар:

    Сабақтың тақырыбы

    Көшпенділер мәдениеті

    Сабақ негізделген оқу

    мақсаты (мақсаттары)

    9.1.5.1 мәтіннің мақсатты аудиториясын, автордың негізгі ойы мен көзқарасын анықтау

    9.3.4.1 мәтіндердің стилін, жанрлық ерекшеліктерін салыстырып, талдау жасау

    Сабақ

    мақсаттары

    Барлық оқушылар:

    Қазақ тіліндегі нақты айтылған шағын хабарламаларды қолдану арқылы Көшенділер мәдениеті жайлы ақпарат алады

    Оқушылардың басым бөлігі:

     Танымдық, дамытушылық, қызығушылық қабілеттері артады;-Мәртебесі төмен, жоғары сұрақтарды қойып үйренеді;-Ойын нақты жеткізе алады;-Өзін-өзі реттейді;

    Кейбір оқушылар:

    Білімді сыныптастарына түсіндіріп оқулықтан тыс ресурстар қоса алады.

    Жетістік

    критерийлері:

    Оқушының төменгі жетістігі (ОТЖ): қазақ тілінде Көшенділер мәдениеті атайды, мәлімет береді.

    Оқушының орташа жетістігі (ООЖ):қазақ тіліндегі қарапайым сөйлеу үлгілері арқылы Көшенділер мәдениеті жайлы айтады,сипаттайды.

    Оқушының жоғарғы жетістігі(ОЖЖ):сыныптастары мен қазақша тілдесе алады, қарапайым сөйлеу үлгілері арқылы сұхбаттасады.

    Ресурстар

    Оқулық, суреттер, топқа бөлуге арналған кеспе қағаздар  және  әртүрлі  заттар, топтық тапсырмалар, кері байланыс, стикер.

    Әдіс-тәсіл

    Сұрақ-жауап, әңгімелеу, түсіндіру, ойын, көрнекілік. Рефлексия.

    Пән.байл.

    тарих, қазақ тілі.

    Жоспар

    Мұғалімнің іс-әрекеті


    Оқушының іс-әрекеті



    Ресурстар

    Басталуы 5 минут


    Психологиялық ахуал қалыптастыру: оқушылар ортаға шығып бір – біріне сәттілік тілектерін айтады.

    • Оқушылармен сәлемдесу

    • Оқушыларды түгендеу

    • Қане, оқушылар сабағымызды бастамас бұрын ортаға шығып, бір-біріміздің қолымыздан ұстап, шаттық шеңберін құрып тілектерімізді жаудырып бәрімізге сәттілік тілейміз.

    Топқа бөлу

    • Оқушыларды үселдің үстінде сендерге арналған і түрлі түстер түр сол түстерді бір-біреуден алып топқа бөлініп отырыңдар.

    • Үйге қандай тапсырма берілді кім айтады? Дұрыс айтасын, Дала даналығы тақырыбына мәтін құрап келіңдер дегенмін. Үй тапсырмасын сұраймын, 4-5 оқушы жауап береді.

    • Енді балалар мен зымыран сұрақтар қоямын менің сұрағыма жауап берулерің керек

    1. Қазақ тілінде қанша сөз табы бар? (9)

    2. Зат есім дегеніміз не?

    3. Сын есім дегеніміз не?

    4. Сан есім дегеніміз не?

    5. Есімдік дегеніміз не?

    6. Етістік дегеніміз не?

    7. Үстеу дегеніміз не?

    Дұрыс айтасыңдар, жарайсыңдар. Енді, балалар тақтаға қараңдар. Видеороликті тамашалаңыздар..

    Оұушылар ортаға шығып бір-біріне сәттілік тілейді










    Оқушылар түстерді алып топқа бөлініп отырады



    Үйге берілген тапсырманы оқиды





    Сұрақтарға жауап береді

















    1-топ

    2-топ

    3-топ









    Зымыран сұрақ






    Ортасы 20 минут

    1 видео Болжау әдісі

    Тамашалап болдыңыздар балалар

    Не көрдіңдер?

    (тау, дала, жылқы, киіз үй, адамдар)

    Оқушылар тақырыпты ашады.

    • Бүгінгі сабағымыз тақырыбы оқушылар «Көшпенділер мәдениеті»

    • Балалар, сабағымызды бастамас бұрын жаңа сөзермен танысып өтсек

    Сөздікпен жұмыс

    Көшпенділер-кочевники

    Мәдениет-культура

    Рухани-духовная

    Өркениет-цивилизация

    Табиғат-природа

    Балалар осы сөздіктен сөз тіркесін құрап жіберейікші.

    Оқушылар орындайды.

    • Ал, енді балалар мына суреттерге қараңдар мен сендерге тақырыпты түсіндіріп кетейін.

    Көшпенділер дегенде көбіне өз ата бабаларымыз есімізге келеді. Қазақтар баяғы заманнан қазіргі уақытқа дейін мал бағып малдың қамымен көшіп қонып жүре берген. Көшпенді халықтар көбіне жылына кем дегенде екі рет көшіп отыратын болған. Жазда жайлауда кең жерлерде өмір сүрсе, қыста суықтан сақтану үшін тау бөктерлерінде пана жерлерді таңдайтын болған.

    Көшпенді халықтар көбіне уақытын ат үстінде өткізген. Сонымен қатар олар үнемі мал үшін ыңғайлы жерлер іздеумен болған.

    Адам ой-санасы мен әрекетінің нәтижесінде туындаған құндылықтарды біз мәдениет дейміз. Адамзат баласы жасаған мәдениет екі түрге бөлінеді. Біріншісі – рухани мәдениет, екіншісі – материалдық мәдениет.

    Ал қолмен ұстап, көзбен көруге болмайтын, тек санамен, түйсікпен қабылданатын мәдениет жетістіктерін біз рухани мәдениет дейміз.

    Қолмен ұстап, көзбен көруге болатын дүниелерді материалдық мәдениет үлгілері дейміз.

    • Міне, оқушылар сіздер мәдениеттің түрлерімен танысып алдыңдар. Енді, сіздерге тапсырма бермес бұрын әр топқа мен бағалау парағы мен дискрипторларды беремін, осы бағалау парағы арқылы сіздер басқа топтарды мұқият тыңдап қателерін тауып бағалап отырасыңдар.

    Мәтіналды жұмыс. Айтылым

    Тақтаға балалар 3 жәшік тұр. Әр топ сол жәшікті ашу керек. Әр жәшікте ір түрлі суреттер, сол суреттер мен өз топтарыңда жұмыс жасайтын боласыңдар.

    1 жәшікте «Киіз үй»

    2 жәшікте «Киімдер»

    3 жәшікте «Қолөнер»

    • Осы берілген суреттер бойынша әр топқа мәтін беремін, мәтінді мәнерлеп дауыстап оқимыз

    • Берліген мәтіннен сын есім мен етістікті тауып жазамыз

    Топтарға тапсырма:

    Мәтінмен жұмыс. Тыңдалым

    1. Мәтін «Киіз үй»

    Киіз үй – қыста суық аяздан, жазда аптап ыстықтан қорғайды, тез жинап, тұрғыза қоятын құрастырмалы баспана. Сонымен қатар ол – көшпелі халықтың өмірлік салт-дәстүрінің ажырамас бөлігі. Дөнгеленген сыртқы пішіні қатты желге төтеп берсе, туырлықтар жауыннан кейін тез кебеді. Шеңбер тәрізді шағырақтан және күлдіреуіштен тұрады. Оның төбесін түндіктің жартылай ашып тұруы, бір жағынан, тұрмыс қажеттерінен туса жарық түсетін терезе, түтін шығатын мұржа, таза ауа, екінші жағынан, шаңырақ шексіз аспанның белгісі, мәңгілікке апаратын жол. Егер киіз үйге жоғарыдан төмен қарасақ, онда шаңырақ күнге, ал уық, керегелері оның сәулелеріне ұқсас.

    1. Мәтін «Киімдер»

    Қазақ әйелдері көйлектің сыртынан камзол киген. Олар көбіне жеңсіз болған. Камзолды барқыттан және басқа маталардан тіккен, оны ілгегі мен ілмегі бар күміс қапсырмамен қапсырған. Әйелдердің ежелгі сырт киімі – ұзын жеңді шапан.

    Бас киімдер әйелдердің отбасы жағдайын білдіретін. Қыздардың бас киімі – кестемен тігілген, төбесіне бір шоқ үкі тағылатын тақия. Үкілі тақия – қазақ қыздарының ерекше ұнатып киетін бас киімі. Қыздардың тақиясы қызыл, күлгін, жасыл т.б. түстермен, шұға, барқыт сияқты маталармен тігіледі. Түрлі-түсті моншақ-маржан, алтын, күміс теңгелер және асыл тастармен безендірілген.Үкінің қауырсынын әсемдік үшін тақияның төбесіне қадайды. Бұл қазақ көне діни ұғымға байланысты үкі құсын «қасиетті құс» деп санағанынан пайда болған.

    Тұрмысқа шығатын кезде киетін сәукеле – орташа биіктігі 70 см шамасындағы конус тәріздес бас киім. Сәукелеге күміс пластиналар тігіледі. Сондай-ақ кестемен, маржанмен әшекейленеді.

    Кимешек – тұрмыстағы әйелдің бірінші баланы босанғаннан кейін киетін бас киімі. Әйелдердің аяқ киімі ерлердікінен ерекшеленбеген. Қыздар мен жас келіншектер биік өкшелі етік кисе, кексе әйелдер аласа өкшелі киген, бірақ көбіне мәсі және оның сыртынан кебіс кигенді тәуір көрген.

    1. Мәтін «Қолөнер»

    Қолөнер – ежелден келе жатқан кәсіп. Ол халықтың өмірімен, тұрмысымен бірге дамып, ұрпақтан ұрпаққа беріліп отырады.

    Халық шеберлері мен ұсталары ұлттық қолөнер бұйымдары арқылы халқымыздың дәстүрі мен тұрмыс – тіршілігін көрсете білген.

    Халқымыздың ою, тігу, құрастыру, тоқу, мүсіндеу, бейнелеу сияқты ұлттық қолөнер түрлері бар.

    Нақты қолөнер туындыларына тоқтала кетер болсақ, ұсталар: найза, қылыш, айбалта, семсер сияқты қару-жарақ түрлерін әзірлеген. Ал ағаш шеберлері киіз үйдің сүйегінен бастап, үй мүліктері: сандық, кебеже, асадал, тостаған, ожау, астау және музыка аспаптары: домбыра, қобыз, шертер, т.б. даярлаған. Зергерлер сәндік әшекейлік бұйымдар: сырға, білезік, алқа, өңіржиек, бойтұмар, шашбау, т.б. жасаған. Ісмерлер тоқыма, киіз басу, киім тігу өнерін дамытқан.

    Критерий

    Дескриптор

    Балл

    Мәтінді мазмұндау

    Тірек сөздерді қолдана алады;


    Мәтінді мазмұндап айта алады;


    Ойын айта алады.



    • Жарайсыңдар балалар, енді әр топқа тапсырмалар беремін.

    Жазылым мен оқылым

    1-тапсырма

    1 топ-. Мәтіннен диолог құрайды

    2 топ –. Мәтінді оқып сәйкестендіру тапсырмасын орындайды.

    Сөз

    Сәйкестендіру

    Мағынасы

    Камзол –


    ұзатылатын қыздарға арнап тігілетін биіктеу бас киім

    Тақия –


    балалы болған әйел киетін бас киім

    Үкі –


    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Қазақ тілі Ашық сабақ 9 сынып
    01.06.2022
    1536
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Айгалина Марта Айгалиевна
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации