LESSON
Unit 3 My family and
friend. Менiң
отбасым.
|
School:
|
Date:
|
Teacher name: Темирбаева З.Т.; Маньшина Н.В.
|
Grade : 1А
|
Number present:
|
absent:
|
Learning objectives(s) that this lesson is
contributing to
|
1. UE 7 use
personal subject pronouns to identify things
1. S5 produce words in response to
prompts
1. L3 recognise with support simple greetings recognise
the spoken form of a limited range of basic and everyday classroom
words
|
Lesson objectives
|
All learners will be able
to:
|
|
Most learners will be able
to:
|
|
Some learners will be able
to:
|
|
Previous learning
|
Unit revision. My family.
|
Plan
|
Planned timings
|
Planned activities (replace the notes below
with your planned activities)
|
Resources
|
Beginning
|
Warm up
T.
invites Ss to the circle in English and Kazakh.
e.g.:
Бiр
бiрiмiздi
қолынызды
ұстаймыз.
Smile to the neighbor on the right and at the
left.
Мы желаем вам успешной работы
на уроке!
|
Handouts-1
|
Middle
|
Main:
Сейчас мы каждой паре раздадим
пазл, собрав который вы должны будете сказать о чем мы сегодня с
вами будем говорить и что будем делать.
It is my mother. Her name
is…
Бұл
менiң аннам. Оның аты
….
Ана
-
mother
əке -
father
əже-
grandmother
ата-
grandfather
аға-
brother
сiнiлiм-
sister
Сейчас мы будем вам показывать
картинки, в которых только небольшая часть открыта, а вы должны
догадаться кто это.
А сейчас найдите под своими
стульями наклейки. Нашли? А теперь оглянитесь назад, вы видите там
столы с такими же наклейками. А сейчас сядьте за те столы в
зависимости от вашей наклейке.
Посмотрите, у вас на столах
лежат разноцветные картинки по теме семья. У вас сейчас будет
задание – вы должны создать картину по теме «Семья» и потом
рассказать о ней.
|
`
Handouts of family book
Flashcards.
Video.
Flashcards.
|
End
|
Сегодня вы
все очень хорошо поработали.
А сейчас посмотрите на доску.
Что на
ней?
Правильно,
это дерево,
но
оно без листвы.
А сейчас вы сможете вернуть
ему его листву. Для этого вы должны взять листочек и на нем
написать свое имя, чтобы деревцо знало, кто ему помог. Но вы должны
определить правильное место для своего
листочка:
- если вы считаете, что урок
для вас прошел на высшем уровне и вы активно работали и получили
удовольствие от своей работы на уроке, то вы клеете свой листочек
на верхние веточки;
- если вам в общем все
понравилось, но еще не все получилось, то на нижние
веточки;
- а если вам было непонятно
что нужно делать и зачем, то на землю под
дерево.
|
|
Additional information
|
Differentiation –
how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the
more able learners?
|
Assessment – how are you planning to check
learners’ learning?
|
Cross-curricular links
Health and safety check
ICT links
Values links
|
-
When Ss work in a circle T. gives different
levelled task according to S’s ability
-
Weaker Ss work with T’s support
-
Stronger Ss work on their own
|
-
When T asks questions, Ss sing a song and they do
an activity in a circle
-
Family book will be assessed by smiley
faces
|
-
Maths – when Ss count school
things
-
Kazakh and Russian languages – when Ss name the
family members
-
Ss will be safely arranged and seated in front of
the monitor away from electrical outlets and
cables.
-
ICT links – when T. shows PPT and presents the
song
-
Working in a circle Ss will develop their
friendship and working with ‘Family book’ Ss will develop their
imagination and critical thinking skills.
-
Ss
will appreciate their family and friends
|