LESSON Unit 3 My family and friend. Менiң отбасым. | School: |
Date: | Teacher name: Темирбаева З.Т.; Маньшина Н.В. |
Grade : 1А | Number present: | absent: |
Learning objectives(s) that this lesson is contributing to | 1. UE 7 use personal subject pronouns to identify things1. S5 produce words in response to prompts1. L3 recognise with support simple greetings recognise the spoken form of a limited range of basic and everyday classroom words |
Lesson objectives | All learners will be able to: |
| listen and repeat the words according to the topic “Family & friends: She is…/ He is …/You are…/I’m…” (English and Kazakh) |
| Most learners will be able to: |
| recognise and name some words according to the topic “Family & friends: She is…/ He is …/You are…/I’m…” (English and Kazakh) |
| Some learners will be able to:
|
| name and use most of the words according to the topic “Family & friends: She is…/ He is …/You are…/I’m…” (English and Kazakh) |
Previous learning | Unit revision. My family. |
Plan |
Planned timings | Planned activities (replace the notes below with your planned activities) | Resources |
Beginning
| Warm upT. invites Ss to the circle in English and Kazakh. e.g.: Бiр бiрiмiздi қолынызды ұстаймыз.Smile to the neighbor on the right and at the left.
Мы желаем вам успешной работы на уроке! |
Handouts-1
|
Middle
| Main:Пазлы «Семья» (работа в парах)Сейчас мы каждой паре раздадим пазл, собрав который вы должны будете сказать о чем мы сегодня с вами будем говорить и что будем делать.Работа с лексикой (на казахском и английском)It is my mother. Her name is…Бұл менiң аннам. Оның аты ….Ана - motherəке - fatherəже- grandmotherата- grandfatherаға- brotherсiнiлiм- sister
Физ.минутка (Ram Sam Sam)Game. Игра «Кто это?»Сейчас мы будем вам показывать картинки, в которых только небольшая часть открыта, а вы должны догадаться кто это.Деление на группы.А сейчас найдите под своими стульями наклейки. Нашли? А теперь оглянитесь назад, вы видите там столы с такими же наклейками. А сейчас сядьте за те столы в зависимости от вашей наклейке.Проектная работа «Моя семья»Посмотрите, у вас на столах лежат разноцветные картинки по теме семья. У вас сейчас будет задание – вы должны создать картину по теме «Семья» и потом рассказать о ней.Вы все молодцы!
| `
Handouts of family book
Flashcards.
Video.
Flashcards. |
End | Сегодня вы все очень хорошо поработали. А сейчас посмотрите на доску. Что на ней? Правильно, это дерево, но оно без листвы. А сейчас вы сможете вернуть ему его листву. Для этого вы должны взять листочек и на нем написать свое имя, чтобы деревцо знало, кто ему помог. Но вы должны определить правильное место для своего листочка:- если вы считаете, что урок для вас прошел на высшем уровне и вы активно работали и получили удовольствие от своей работы на уроке, то вы клеете свой листочек на верхние веточки;- если вам в общем все понравилось, но еще не все получилось, то на нижние веточки;- а если вам было непонятно что нужно делать и зачем, то на землю под дерево. |
|
Additional information |
Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners? | Assessment – how are you planning to check learners’ learning? | Cross-curricular linksHealth and safety checkICT linksValues links |
When Ss work in a circle T. gives different levelled task according to S’s ability Weaker Ss work with T’s supportStronger Ss work on their own | When T asks questions, Ss sing a song and they do an activity in a circleFamily book will be assessed by smiley faces | Maths – when Ss count school things Kazakh and Russian languages – when Ss name the family membersSs will be safely arranged and seated in front of the monitor away from electrical outlets and cables.ICT links – when T. shows PPT and presents the songWorking in a circle Ss will develop their friendship and working with ‘Family book’ Ss will develop their imagination and critical thinking skills. Ss will appreciate their family and friends |