Пәні: Дүниетану | Бөлім (дағды): Тарих беттерінен |
Ортақ тақырып: «Саяхат»Сабақтың тақырыбы: Ұлы дала тарихы | Мектеп: № 43
Мұғалімнің аты-жөні: Куттибекова К.Н. |
Сынып: 1 «А» | Қатысқандар: 26 | Қатыспағандар: 1 |
Осы сабақ арқылы жүзеге асатын оқу мақсаттары | 1.3.1.1 көрнекі материалдарды зерделеу арқылы ежелгі адамдардың өмірі туралы әңгімелеу |
Бағалау критерийлері | Ғұндар және олардың қозғалысы жайлы анықтайды |
| Ғұндар символына айналған бұғы туралы түсінеді |
| Ғұндардың көшпелі тайпа екендігіне көз жеткізеді |
Дескриптор | Тарихта болған ғұндарды анықтайды. |
| Ғұндар туралы әңгімелейді |
| Ақ бұғы туралы аңызды түсінеді |
| Көшпенділерде ештеңе сақталмайтынын ұғынады. |
Тілдік мақсат
| Оқушылар Ғұн тайпасының символын, туын, картиналарын/ фотосуреттерін ескерткіш-жәдігерлерін біледі. |
| ғұндар – гунны – huns; көшпенді ел-кочевники- nomadsқоныс аудару – переселение – мigration. |
| Талқылауға арналған сұрақтар: … Ғұндар туралы білу маңызды ма? |
| Не себепті......деп ойлайсыз? Себебі әрбір қазақ баласы өзінің ата-бабалары және тарихты білуге, түсінуге оны құрметтеуге міндетті.
|
| Ишара: қызыл түс – түсінбедім, сары түс – көмек керек, жасыл түс – тамаша |
| Жазу: Қазақ елінің Ұлы тарихта қалған ата-бабалары жайлы ескерткіштердің, бейнелер мен символдардың дизайндарымен байланысты қазақ әдебиетіндегі халық ауыз әдебиетінің әңгімелері, аңыздары, мақал-мәтелдерінің бай қорына сүйенеді. |
Бұған дейінгі меңгерілген білім | Алғашқы адамның қандай болғанын, немен айналысқанын, ежелгі ата-бабаларымыз сақтар жайлы біледі. Сақ ханшайымы Томирис (Тұмар) екенін және оның ерлігі жайлы біледі. |
Жоспарланған уақыт есебі
| Жоспар |
ресурстар
|
Басы10 минут
1 минут
ОртасыМағынаны тану5-7 минут
Дескриптордың іске асырылуы10 минут
2 минут
Саралау 10 минут
Соңы 5 минут
Кері байланыс Рефлексия
| Психологиялық ахуал орнату
Шаттық шеңбері:Біз балдырған баламыз,Құстай қанат қағамыз.Дүниені аралап, Оқып білім аламыз!Бүгінгі сабаққа сәттілік тілейді.
Оқушылар қима қағаздар бойынша 4 топқа бөлініп отырады. І-топ: «Сақтар»ІІ-топ: «Ғұндар»ІІІ-топ: «Үйсіндер»ІV-топ: «Қаңлылар» «Бес қадам» ойыны арқылы өтілген тақырыпты бекіту:І-топқа: Біздің ежелгі ата-бабаларымыз кімдер?(сақтар, көшпенді халық, бостандықты қалаған, жерін жаудан қорғаған, еңбекқор, төзімді халық болды)ІІ-топқа: Сақтар тіршілігі жайлы не білдіңдер? (жер өңдеумен айналысты, мал шаруашылығымен айналысты, металл өңдеумен, қолөнермен, садақ оқтарын жасаумен айналысты.)ІІІ-топқа: Мал шаруашылығында нелерді өсірді? (жылқы, қой, түйе, етін азық етті, терісі мен жүнінен киім жасады)ІV-топқа: Сақтарды кім басқарды? (Томирис ханшайым басқарды, есімі тарихқа белгілі болды, Парсы патшасы Кирді жеңді, сұлу өжет болды, ақылды-парасатты болды.)V-топқа: Сақтардың қонысы жайлы не айтуға болады? (темір дәуірінде өмір сүрді, Күн мен Айға табынды, мәдениеті жоғары болды, Ат арбамен, түйемен көшіп-қонды, қайтыс болған адамдарына алтын киім кигізіп жерледі.(Оқушылар ортаға бес баладан шығып сұрақтарға жауап береді.)Өзін-өзі бағалау: «Бас бармақ»Сергіту сәті: «Мен қазақпын»Жаңа тақырып:
Біз бұл тақырып туралы білеміз бе? -сұрағына жауап беру, Ғұндар сөзінің мағынасын ашу. Ғұндар (түркі тілдес көшпелі тайпалар ) ІІ-ІV ғасырларда өмір сүрген ежелгі көшпенді халық. Ғұн тайпасы Альпі мен Балтық теңізінен бастап, Шығыста Каспий теңізіне дейінгі жерді басып алған жауынгер, ержүрек халық болды. Олар мал шаруашылығымен, көбіне жылқы өсірумен айналысты. Ғұндарда тұрақты баспана болмады, олар өз мал-жандарымен бірге қоныс аударып отырды.Бейнеролик: «Ғұндар туралы мәлімет»
Кітаптағы мәліметпен бөлісу: « Инсерт» әдісі (оқылым) Дәптермен жұмыс: «Қазіргі адамдар не үшін көшеді?» -сызбасын толтырады.
Топтық бағалау: «Бағдаршам»Сергіту сәті: «Жұмыр қылыш»
Аудиомәтін: «Ақ бұғы туралы аңыз» (Ғұндар Ақ бұғыны символы ретінде не үшін ұстанды?)(тыңдалым)
Тыңдалған аңызды, кадр (сюжетті суреттер) арқылы әңгімелеу (айтылым)
Жұптық бағалау: «Екі жұлдыз бір тілек»
Картамен жұмыс : «Ғұндардың қоныс аударуы», «Көк меңзер нені білдіреді?», «Ол қандай бағытты меңзеп тұр?»Жеке жұмыс: «Өзің жүрген бағытыңды сызба арқылы сал» (Өзін-өзі бағалау)
Ойын: «Экскурсия жетекшісі» (не?, қайда?, қашан?) «Саяхат» бөлімі бойынша сұрақ-жауап
Шығармашылық тапсырма: «Бұрын, қазір, болашақта» (болашақта жасалатын көліктің суретін салу, әртүрлі деңгейдегі оқушылар жұмысы)
«Бас бармақ» арқылы бағалайды
|
Ғұндар суреттері, Слайд, парақшалар, маркерлер, Ғұндар туралы бейнеролик, жұмыс дәптері, оқулық,Ақ Бұғы туралы аңыз бойынша жекелеген бес сюжетті сурет, оқушылар санына қарай жаңа сөздер жазылған тірек сөздер, диктофон, карта.
Сергіту сәтіне арналған жинақ
Ерден атаның әңгімелері: «Ғұн тайпасы» бейнеролик
Жұмыс дәптері
Бағдаршам
Диктофон
Сюжетті суреттер
Карта
Парақшаларға сызады
Ежелгі адамдар, сақтар, ғұндар суреттері Сурет дәптер
Стикерлер
|
|