Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Материалдар / Ашық сабақ "Apologizing and explaining" 8 сынып
2023-2024 оқу жылына арналған
қысқа мерзімді сабақ жоспарларын
жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған
Ашық сабақ "Apologizing and explaining" 8 сынып
Материал туралы қысқаша түсінік
Ашық сабақ "Apologizing and explaining" 8 сыныпқа арналған ҚМЖ English plus кітабы бойынша жасалған. 472 бұйрық бойынша
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып көруге болады
Short term lesson plan
School:
School-gymnasium named
after B.Sokpakbaev
Subject:
English
Unit:
Travel and
transport
Teacher’s
name:
Aigerim
Akhmetzhanova
Date:
11.03.2022
Grade
8
Number
present:
Number
absent:
Theme
of the lesson:
Apologizing and
explaining
Learning objectives(s) that
this lesson is contributing to
8.2.2.1understand with little or no support the main
points in extended talk on a wide range of general and curricular
topics
8.3.7.1 use appropriate
subject-specific vocabulary and syntax to talk about a range of
general topics, and some curricular topics
Lessonobjectives
Understand a dialogue in which
people express preferences and
recommend;
Recognize key phrases for
expressing preferences and
recommending;
Match questions and requests with
pictures;
Create and act out their own dialogues
on the topic.
Plan
Planned
timings
Teacher’s
activities
Pupil’s
activities
Assessment
Resources
Beginning
of the lesson
5
min
The lesson
greeting.
The teacher sets the lesson
objectives, letting students know what to anticipate from the
lesson.
Warm up. Tongue
twister
Students respond to
greeting
Students repeat tongue twister
after teacher
Ss answer
the questions
Formative assessment is held
through observation/monitoring.
Presentation
Pictures
Repeating
the previous theme
3
min
“Clean blackboard”
method
Teacher hangs on the
blackboard words on the previous lesson. T. asks students to
translate the words and give example sentences with these
words.
‘Means of
transport”
Students translate the words
and make sentences
Descriptor:
-gives example sentences with
learnt words
-translates the words
correctly
Words
Main
Activities
New
theme
3
min
7
min
5
min
Game
time
3
min
5
min
Revising the new
theme
6
min
Free
talk.
What is the difference between
the words 'apology'(noun) and 'apologize'
(verb)?
Ex.1 p.86. Picture
description. How do you think Jane is
feeling?
Answers:
Jane is not looking at Mark
and her facial expression suggests she is not happy. Mark is
looking sympathetic or apologetic with his hand on Jane's
arm.
Mark couldn't call Jane
because he hadn't charged his
phone.
Teacher gives the next
exercise. T. asks students to complete key
phrases.
Ex.3 p.86. Classifying
phrases. “Who said what?”
questions.
Answers:
1) mean
(Mark)
2) don't
(Mark)
3) sorry
(Mark)
4) worry
(Mark)
5) happen
(Mark)
Teacher asks to match
sentences 1-8 with pictures A-D
Ex.4 p.86. Matching
task.
Answers:
A
2
B 4, 7,
8
C 1, 3,
6
D
5
“Better balloon”
game.Teacher divides students into
2 groups, and a leader from each group. Teacher gives words, and
students should make sentences using these words. After reading
each right sentence the leader blows the balloon. If nobody gives
sentences, the balloons are not blown. The winner will be the group
which will blow more balloons.
Teacher asks to read
statements and examples.
‘Stop apologizing, start
thanking’
Then asks
questions
“Chamomile”
method
Teacher gives task to
pairs.
Making dialogues and role
playing.
Students think critically,
exploring, developing, evaluating and making choices about their
own and others’ ideas
Students listen to the
dialogue and answer the question
Students complete the key
phrases with the words in the box.
Students do matching
task
Students work in groups making
phrases and racing.
Students read statements and
examples, elicit ideas on the task
Ss writes sentences making
dialogues. Then do role play.
Descriptor:
-selects an appropriate
answer
-uses appropriate
subject-specific vocabulary while
speaking
Descriptor:
-answers the
question
-finds out phrases which are
linked with the theme
Descriptor:
-completes the key
phrases
-answers to the question ‘Who
says them?’
Descriptor:
-matches sentences with
pictures
-works individually and speaks
fluently
Descriptor:
-elicits
ideas
-learner is able to say thank
instead of
apologizing
Descriptor:
-makes
dialogue
-uses topic-related
vocabulary
-role
plays
Whiteboard
Picture
CD Track
3.14
Key phrases
box
CD track
3.15
Picture
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз