Материалдар / Ашық сабақ "Apologizing and explaining" 8 сынып
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Ашық сабақ "Apologizing and explaining" 8 сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
Ашық сабақ "Apologizing and explaining" 8 сыныпқа арналған ҚМЖ English plus кітабы бойынша жасалған. 472 бұйрық бойынша
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
10 Мамыр 2022
658
8 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Short term lesson plan


School:

School-gymnasium named after B.Sokpakbaev


Subject:

English


Unit:

Travel and transport


Teacher’s name:


Aigerim Akhmetzhanova


Date:

11.03.2022


Grade 8

Number present:

Number absent:


Theme of the lesson:

Apologizing and explaining


Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

8.2.2.1 understand with little or no support the main points in extended talk on a wide range of general and curricular topics

8.3.7.1 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a range of general topics, and some curricular topics


Lesson objectives

  • Understand a dialogue in which people express preferences and recommend;

  • Recognize key phrases for expressing preferences and recommending;

  • Match questions and requests with pictures;

  • Create and act out their own dialogues on the topic.


Plan


Planned timings

Teacher’s activities

Pupil’s activities

Assessment

Resources


Beginning of the lesson

5 min










The lesson greeting.

The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

Warm up. Tongue twister


Students respond to greeting



Students repeat tongue twister after teacher


Ss answer the questions

Formative assessment is held through observation/monitoring.










Presentation

Pictures



Repeating the previous theme

3 min




Clean blackboard” method

Teacher hangs on the blackboard words on the previous lesson. T. asks students to translate the words and give example sentences with these words.

Means of transport”

Students translate the words and make sentences

Descriptor:

-gives example sentences with learnt words

-translates the words correctly


Words



Main Activities

New theme

3 min






























7 min



















5 min








Game time

3 min








5 min

















Revising the new theme

6 min




Free talk.

  • What is the difference between the words 'apology'(noun) and 'apologize' (verb)?


Ex.1 p.86. Picture description. How do you think Jane is feeling?

Answers:

Jane is not looking at Mark and her facial expression suggests she is not happy. Mark is looking sympathetic or apologetic with his hand on Jane's arm.



Ex.2 p.86. Gist listening. Checking comprehension.

Answers:

Mark couldn't call Jane because he hadn't charged his phone.




Teacher gives the next exercise. T. asks students to complete key phrases.

Ex.3 p.86. Classifying phrases. “Who said what?” questions.

Answers:

1) mean (Mark)

2) don't (Mark)

3) sorry (Mark)

4) worry (Mark)

5) happen (Mark)


Teacher asks to match sentences 1-8 with pictures A-D

Ex.4 p.86. Matching task.

Answers:

A 2

B 4, 7, 8

C 1, 3, 6

D 5


Better balloon” game. Teacher divides students into 2 groups, and a leader from each group. Teacher gives words, and students should make sentences using these words. After reading each right sentence the leader blows the balloon. If nobody gives sentences, the balloons are not blown. The winner will be the group which will blow more balloons.


Teacher asks to read statements and examples.

Stop apologizing, start thanking’

Then asks questions

Chamomile” method

Teacher gives task to pairs.

Making dialogues and role playing.





Students think critically, exploring, developing, evaluating and making choices about their own and others’ ideas




















Students listen to the dialogue and answer the question






Students complete the key phrases with the words in the box.
















Students do matching task








Students work in groups making phrases and racing.







Students read statements and examples, elicit ideas on the task















Ss writes sentences making dialogues. Then do role play.






Descriptor:

-selects an appropriate answer

-uses appropriate subject-specific vocabulary while speaking












Descriptor:

-answers the question

-finds out phrases which are linked with the theme


Descriptor:

-completes the key phrases

-answers to the question ‘Who says them?’














Descriptor:

-matches sentences with pictures

-works individually and speaks fluently











Descriptor:

-elicits ideas

-learner is able to say thank instead of

apologizing













Descriptor:

-makes dialogue

-uses topic-related vocabulary

-role plays

Whiteboard

Picture

























CD Track 3.14







Key phrases box

CD track 3.15














Picture

Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!