Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Ашық сабақ "Ауыл мен қала" 6-сынып
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Сабақ тақырыбы: |
Қала мен ауыл |
Мектеп: №23 КММ орта мектебі |
|||||
21.09.18 |
|
Мұғалімнің есімі:Капишева А.М |
|||||
СЫНЫП: 6 |
Қатысқандар саны: |
Қатыспағандар саны: |
|||||
Оқу мақсаты: |
6.5.2.1 - тыңдалған мәтіннің негізгі мазмұнын түсіну, негізгі және қосымша ақпараттарды анықтау;
|
||||||
|
|
||||||
Сабақтың мақсаты: |
|
||||||
|
|||||||
Сөздікпен жұмыс: |
қала – город – ауыл – село (деревня) – көрікті жерлер – достопримечательность – демалу – отдыхать мәдениет үйі – дом культуры шомылу – купаться көше – улица |
||||||
Ресурстар: |
компьютер, флипчарт, қала және ауыл суреттері, қала және ауыл туралы таныстырылым, «қала», «ауыл», «қала тұрғыны», «ауыл тұрғыны» сөздері жазылған үлестірме парақшалар, |
||||||
Сабаққа байланысты деректі материалдар |
Сабаққа қатысты ескертпелер |
||||||
Қазақстанда қала мәртебесіне ие 86 елді мекен бар. Олардың 14-і – облыс орталықтары, екеуі - республикалық маңызы бар қала. Республика тұрғындарының 56%-ы қалаларда шоғырланған. Елімізде барлығы 2500-ден астам ауыл аймақтар бар. Қала – бұл ірі елді мекен. Бұл дамыған шаруашылық, экономика, мәдениет пен әкімшілік басқару орталығы. Қаладағы адамдар өнеркәсіп өндірісі нысандарында: зауыттар мен фабрикаларда жұмыс істейді. Ғылыммен, біліммен, спортпен айналысады. Қалада көптеген мәдениет орындары – театрлар, мұражайлар, концерт залдары көп. Қала ауыл тұрғындарын көлік түрлерімен, тұтыну тауарларымен, тұрмыстық техникамен, киіммен қамтамасыз етеді. Ертеде адамдар соғыс уақытында жаудан қорғану үшін жасалған, қоршаумен қоршалған бекіністі қала деп атаған. Ауыл – шағын елді мекен. Ауыл тұрғындары негізінен ауыл шаруашылығымен айналысады. Қазақстанда ауыл шаруашылығына басты назар аударылады. Біздің ел әлемдік астық экспорттаушылар ондығына кіреді және ұн экспорты бойынша озық елдердің бірі болып табылады. Солтүстіктегі егіс алқаптарының 70%-ында астық және техникалық дақылдары – бидай, арпа, тары өсіріледі. Еліміздің оңтүстігінде күріш, мақта, темекі өсіреді. Қазақстан бау-бақша өсімдіктерімен танымал. Мал шаруашылығы ауыл шаруашылығының озық саласы болып табылады. 2-тапсырма. Мәтінмен жұмыс. Мәтінді оқып, ат қойыңдар. Не туралы айтылған? Мәтін бойынша сұрақтар құрастырыңдар. |
Сабақты «Ауыл немесе қала» тапсырмасын орындаудан бастаңыз.Бұл тапсырманы топта орындауға болады. Оқушыларға қала мен ауыл фотосуреттерін араластырып, тарату. Әр суретте не бейнеленгенін анықтауы тиіс. Әр топ фотосуреттерді ауыл және қала деп екі топқа бөледі. Оқушыларға мынадай сұрақтар қою: «Қала мен ауылды қалай анықтадыңдар?» «Қала мен ауылдың қандай ұқсастығы бар?» Қала туралы әңгімеле.Оқушыларға оқулықтағы 1-суретке мұқият қарауға тапсырма беру. Сұрақтарға жауап берсін. Содан кейін 1-мәтінді өз бетімен оқуға беру. Ауыл туралы әңгімеле.Оқулықтағы сұрақтардықолдана отырып, суреттер бойынша әңгіме өткізу. Қосымша мынадай сұрақтар қою: «Кімдерді қалалық деп атайды?» «Ауыл тұрғындары немен айналысады?» «Сенің қайда тұрғың келеді? Неліктен?» Оқушылардың жауаптарын қала және ауыл туралы ақпаратпен толықтыру. Оқушыларға мәтінді оқуға беру. Қабілеті жоғары оқушыларға қала мен ауыл арасындағы байланысты анықтауға тапсырма беру. Олар күнделікті өмірден мысалдар келтіру керек. Оқушылардың назарын қалада театрлар, фабрикалар, зауыттар, ойын-сауық орталықтары бар екеніне аудару. Оқушылардан Қазақстанның қандай қалаларына барғысы келетінін сұрау. Мәдениет орындарында тәртіп және тазалық сақтау, жолдардағы қауіпсіздік туралы әңгіме өткізу. Қажетті көшелерді іздеудің қазіргі заманғы тәсілдері – жергілікті жер сұлбасы, навигатор және т.б. туралы әңгімелеп беру. Туған өлкесіне деген патриоттық сезімді дамыту мақсатында оқушылар туған қаласын, ауылын гүлдендіру үшін не істеу керектігі туралы әңгімелеп беру керек. |
||||||
Сабақтың қорытындысы |
Тілдік құзыреттілікті қалыптастыру |
||||||
Зертте. Жұмысты топта өткізу. Әр топқа өз қалаңыздағы немесе ауылыңыздағы орталық көшенің фотосуреттерін, көшедегі ғимараттарды, көшелердің атаулары жазылған үлестірме парақшалар жинағын таратып беру. Оқу жоспарындағы «Диалогқа және жазуға арналған пайдалы сөз орамдар тобын» (көпір, дәмхана, кинотеатр, фабрика/зауыт, әкімшілік ғимарат, тұрғын үй, ескерткіш, мешіт, шіркеу, мұражай, кеңсе, саяжай, жол, дүкен, көрікті жер, мүсін, театр) қолдану. Оқушылар бірнеше минут ішінде сөздер жазылған үлестірме парақшаларды тиісті фотосуреттерге орналастыруы тиіс. Үлестірме парақшаларды дұрыс орналастырып, тапсырманы тез орындаған топ жеңеді. |
Оқушылармен «Екі жұлдыз, бір тілек» ойынын өткізіңіз. Оқушылар ауылдың немесе қаланың екі жақсы көретін және бір ұнатпайтын жағын атайды. Бұл жерде «қала», «ауыл», «көрікті жер» сөздерін үш тілде айтады. |
||||||
Пәнаралық байланыс |
Қосымша тапсырмалар |
||||||
Жаратылыстану. Қалада және ауылда қандай өсімдік түрлері кездесетіні, ауылдық жерлерде қандай мал түрлері өсірілетіні туралы әңгімелесу. Оқушылар өз тәжірибесіне сүйене отырып, әңгімелеп бере алады. Математика. Оқушылардан алдыңғы тапсырмада айтылған ауылдағы үй жануарлары мен дақыл түрлерін санап шығуын сұрау. АКТ. Қабілеті жоғары оқушыларға интернеттен Қазақстанның бұрынғы кезеңнен бастап, қазірге дейінгі қалалары туралы материал табуға ұсыныс беру. Деректерді кестеде қала атауын бірінші бағанға, көрікті жерлердің атауын екінші бағанға орналастыруды ұсыну. |
«Ойлан, тап!» ойынын өткізу. Бірінші оқушы ойынды бастап, көршінің құлағына ауылдағы бір үй жануарының атауын сыбырлап айтады. Келесі оқушы бұл жануарды сипаттайды, оқушылар оны табуы қажет. Кім жауабын тапса, сол ойынды жаңадан бастайды. |
||||||
Бағалау |
|
|
|
|
|||
1. |
Көп қабатты үйлер |
|
|
|
|
|
|
2. |
Университеттер, колледждер |
|
|
|
|
|
|
3. |
Қосалқы шаруашылық |
|
|
|
|
|
|
4. |
Зауыттар мен фабрикалар |
|
|
|
|
|
|
5. |
Бау-бақша |
|
|
|
|
|
|
6. |
Омарта |
|
|
|
|
|
Оқушылар
–– қала мен ауыл ерекшеліктері туралы; –– өз қаласындағы, аулындағы көрікті жерлер
туралы; –– қала мен ауыл арасындағы байланыс туралы білді.
Оқушылар
–– өз туған өлкесін сипаттауды; –– алған ақпарат негізінде өз көзқарасын білдіруді үйренді.
Бағалаудың бір түрі ретінде оқушыларға мынадай тапсырма беруге болады. Ұсынылған нысандар тізімінен қалаға және ауылға тән белгілерді тауып, қаланы «Қ» әрпімен, ауылды «А» әрпімен белгілеуі тиіс.
Қорытынды бағалау
Қандай екі нәрсе табысты болды (оқытуды да, оқуды да ескеру)?
1: Оқушыларды сабақтың әр кезеңінде бағалау.
2: Дарынды және үлгерімі төмен оқушылардың ерекшелігіне көңіл бөлу.
Қандай екі нәрсе сабақты жақсарта алады ( оқытуды да, оқуды да ескеру)?
1: Сабақтың нәтижесіне көңіл бөлу.
2: Рефлексия.
Сабақ барысында мен сынып немесе жекелеген оқушылар туралы менің келесі сабағымды жетілдіруге көмектесетін не білдім ?
Мұғалімнің аты – жөні: Капишева А.М.
Пән: Қазақ тілі
Өтетін күні:
6-сынып
Сабақтың
тақырыбы: Ауыл – еңбек пен берекенің
ошағы
6.2.1.1 - тура және ауыспалы
мағынадағы сөздерді қолдану, ойын әсерлі, мазмұнды
жеткізу
6.4.5.1 - жазба жұмыстарында
сөзге қосымша жалғауда үндестік заңын ескеріп, орфографиялық
нормаға сай дұрыс жазу
Сабақтың көрнекілігі: тақырыпқа байланысты
суреттер, слайд,
Пәнаралық байланыс: орыс
тілі
Сабақ түрі: қорытынды
сабақ
Сабақ типі: аралас
сабақ
Сабақта қолданылатын әдістер: түсіндіру,
сұрақ - жауап, ойын, тест
Сабақта қолданылатын тәсілдер: жекелей,
жұптық, топтық
Жүру
кезеңдері:
Мұғалімнің іс - әрекеті: Оқушының іс -
әрекеті:
І. Ұйымдастыру
кезеңі:
- Сәлеметсіңдер ме,
балалар?!
- Сәлеметсіз бе,
мұғалім.
- Қалдарың
қалай?
- Өте
жақсы!
- Сыныпта кім
кезекші?
- Сыныпта кім
жоқ?
- Бүгін
нешесі?
- Аптаның
нешесі
(Оқушылар сұрақтарға жауап
береді)
ІІІ. Білімді жан - жақты
тексеру
Фонетикалық
жаттығу:
.
1. Мұғалім
оқиды.
2. Оқушылар хормен
қайталайды.
Мысалы: әр оқушы бір сөзден алып, буынға
бөліп, дауысты - дауыссызын
ажыратады.
2. 1 Лексикалық
жаттығу:
Суретпен
жұмыс
- Мынау
нелер?
- Бұндай үйлер қайда
орналасқан?
- Ауылда нелер
бар?
ІІІ. Сергіту сәті: Оң қолымда бес саусақ, сол
қолымда бес саусақ. Оқушылар қайталап қимылмен
келтіреді
ІV. Жаңа
сабақ:
- Балалар, бізде бүгін «
Ауыл – еңбек пен берекенің
ошағы»
тақырыбы бойынша жаңа сабақ. Осы модуль бойынша алған білімдеріңді
әр түрлі тапсырмалар бойынша тексереміз Оқушылар тыңдап, жаңа
сабақта нені білу керек?
Нені үйрену
керектігін тыңдайды
2 - тапсырма.
Веен диаграммасы 3 - топқа:
Астана -
Алматы, Ауыл- Аудан, Ауыл -
қала
3 - тапсырма.
Аудар.
Астана - столица Казахстана. Астана – в
центральном Казахстане. Возле Астаны есть река Ишим. В Астане есть:
развлекательный центр, парки, помятники, высокие здании, площади,
музей. Астана из года в год красивеет. Астана боготый, молодой,
красивый город Казахстана. Оқушылар тест жұмысын
орындайды
Сергіту
сәті:
Саусаққа арналған сергіту сәті (Видеода
көрсетіледі)
Проект Қалада ауылда (Бұл тапсырмаларды
топпен суреттерді жапсыру арқылы өз қалаларын слайд жетегімен
қорғайды).
VІІІ. Үйге тапсырма
беру:
Қайталау. « Менің ауылым» сөйлесім
құрау
Оқушылар күнделіктеріне үй жұмысын
жазады
Бағалау
Белсенді
қатысып отырған оқушыларды
бағалаймын
VІІ. Сабақты бекіту: - Балалар, бүгінгі сабақ
бойынша:
- не
істедік?
- сабақ ұнады
ма?
Оқушылар сұраққа жауап
беред