Сабақтың
тақырыбы: "Бейнелеу
жан-жағымызда"
Сабақтың
мақсаты:
Білімділік
мақсаты: танысу, және ол қуанышты,
жарқын болып және сол мезетте оқыту.
Дамытушылық
мақсаты: басқа сабақтарда бала жан
дүниесінін әлемін ашу
Тәрбиелік
мақсаты: Өнермен айналысу балалар
арасындағы өзара сенімділікке шақырады, және соған
жету
Сабақтың
түрі: аралас
Көрнекілігі: буклет
Қолданылатын
әдіс: қайталау, сұрақ -
жауап
Пәнаралық
байланыс: бейнелеу
өнері
Сабақтың
барысы:
І. Ұйымдастыру
кезеңі.
Оқушылармен амандасу,
кезекшімен сұхбат. Құрал-жабдықтарын тексеріп шығу. Оқушылардың
зейінін сабаққа аудару.
ІІ. Жаңа тақырыпты
енгізу.
Бейнелеу Шеберімен бірінші
таныстық басталады. оларға бұдан былай суретшілер нені
бейнелейтінін түсінуге сурет салуға, жабыстыруға көмектесіп,
үйрету.
Оқушылармен әңгімені былай
жүргізуге болады: мысалы: "Бейнелеу өнері
сабағында сендер нені оқитын боласындар?
Әрине, сурет салуды! Ал біз нені саламыз —
бұл
бейнелеу. Біз айналамыздағы нәрсенін
бәрін бейнелей аламыз. Ал біздің суреттерімізден басқа, нені
бейнелеулер деп атауға болады?" Балалар еске түсіреді:
ескерткіштер, кітаптардағы иллюстрациялар, жарнама, орамадағы,
маталар мен түсқағаздағы, ыдыстардағы суреттер және т. б. Тандауға
оқулықтағы мысалдар көмекке келеді (8-9- бет). Айналамыздағы
бейнелеулер ете кеп екен!
"Сенлердің әрқайсыларын нені
салғыларын келеді?" — деп сыныптан
сұраймын.
Ең алғашқы сабақта балалардың
бұрынғы жұмыстарынан көрме ұйымдастыру. Оқулықтың ішінде балалар
жұмыстарының әр түрлі материалдары мен сюжеттері кездеседі
(6—7-бет). Көп балалар суреттер қандай мағына беретінін, олардың
әрқайсысынан кәп нәрсені түсініп, керуте болатынын бірінші рет
көреді. Олардың бірлескен әңгімелерін мұқият тыңдап, ұнағандарын
талқылауға мүмкіндік беріледі. Әрине, көптеген бірінші сыныптағылар
сурет салуды білмейді, бірақ олар сол үшін мектепке келді, міндетті
түрде үйренеді. Балалар парақтағы әрбір жұмысқа, орындаудың
батылдығы мен ашықтығына, алуан түрлілігіне назар
аударады.
Осындай қалыппен балаларда
жұмыстың қандай болуы керектігі жайында бірінші түсініктерін
қалыптастырып, мазмұнын түсінуге үйретіп, қабылдаудың алғашқы
дағдыларын дамыту. Балалар күткен нәтижелері мен бағалаудың жалпы
мөлшерін алады.
Кейбір балалар сурет салғанды
жақсы көреді, кейбіреулері қиналады (көбіне үлкендердің негізсіз
араласуынан), дегенмен қандай да болсын тәжірибе бар, тек оны
жандандыру керек. Бұдан басқа, бірінші сабақта әдетте ұйымдастырылу
міндеттері болатындықтан, балалар өздеріне таныс материалдар:
фломастер немесе түрлі түсті қарындаштармен сурет сала
береді.
Оқулықта екі тапсырма
берілген, оларды біріктіруге болады: өз шеберліктерін көрсеткісі
келетін балалар болады, өзіндік шығармашылық жұмыста әжептәуір
тәжірибесі бар балалар бар, абдырап қалған балалар болады.
Тәжірибесі жоқ балаларға үлкен күннін суретін салуды ұсынамын.
("Сен бұны сала аласын!"), ол содан кейін, күннің
суреті барлығында әр
түрлі шықты және
бұл жақсы екенін көрсетемін. Параққа мән
беру керек: парактағы кішкентай күн мен парақтың барлык жерін алып
тұрған үлкен көңілді күн суреті. Ең бастысы күннің әртүрлі түспен
боялғанына назар аудару керек: қызыл немесе қызғылт-сары, сары
немесе бақыт құсы сияқты алуан түрлі от-жалын түстер. Көпшілігінде
күн сәулесі әр түрлі салынғаны тіптен
тамаша.
Сабақта сенімді қарым-қатынас
"орындау ережесі" емес, мазмұны
бойынша балалар жұмысын талқылау
болғаны дұрыс деп санаймын.
Бірте-бірте сурет дегеніміз —
өз пікірін айту, сол арқылы өз түсінігін, өмірге деген
қарым-қатынасын жеткізу екенін балаларды үйреткен жөн. Бұл тақырып
I сыныпта ең негізгі болады.
Практикалық
жұмыс. Бірінші тапсырма
диагностикалық бағытта, оқушылардың мектепалды дайындык мінез-құлқы
мен денгейін көтеруге көмектесу.
-
Окушыларға өздеріне ұнайтын
нәрсені салуды ұсыну (сыныппен танысу түрі
сияқты).
-
Екінші нұсқа: парактың бетін
алатын үлкен көңілді күн суретін салуды
ұсыну.
Сабақ соңында барлық балалар
суреттерін тақтаға немесе қабырғаға іліп, "күннің көңілді хорын"
ұйымдастыру.
Материалдар: қолайлы немесе оқушыға
үйреншікті қағаз немесе кез келген
материал.
Көрермен
қатары: сюжеті, жанры, көркемдік
материал бойынша бастауыш мектеп дәрежесіндегі балалар
жұмысы.
ҮІ. Қорытынды
бөлім.
Сабақты қорытындылау, үйге
тапсырма беру, оны түсіндіру.
Үйге
тапсырма: әр түрлі бейнелеулер қайда
ұшырасатынын ойлау және табу (үйде. көшеде, мерекелерде);
ата-аналарымен бірге оқулықтан балалар суреттерін қарау, көңілді
күннің жаңа түрін, басқасын ойлап салу.
ҮІІ.
Бағалау.
Оқушылардың еңбегін
мадақтау.