Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Ашық сабақ "Біз – Ұлы дала мұрагерлеріміз."
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
« Көшбасшылар мектебі» үйірмесі |
Батыс Қазақстан облысы әкімдігі білім басқармасының Орал қаласы білім беру бөлімінің «Мектептен тыс жұмыс орталығы» МКҚК |
||||
Күні: 05.04.2021 жыл |
Қосымша білім беру педагогінің аты-жөні: Утебалиева Шаттык Саматовна |
||||
Сабақ тақырыбы |
Біз – Ұлы дала мұрагерлеріміз. |
||||
Сабақ мақсаттары |
Оқушыларға 2018 жылдың қараша айында жарықкөрген елбасымыздың «Ұлы Даланың жеті қыры» мақаласын оқушыларға түсіндіру, талдау. |
||||
Құндылықтарды дарыту |
Оқушыларға өз тілін, елін сүйе білуге, елдің мықты тірегінің бірі тіл екендігін дәріптеу. Біздің кеудемізде жүрегіміз соғып тұрғанша, тілімізді өшірмейтін халық екенімізді мақтан ете отырып, Отансүйгіштік, патриоттық ұрпақ бола білуге баулу.Қазақ елі, Мәңгілік Ел, Ұлы Дала елі деген киелі ұғымдар уақыт көшімен қилы дәуірді бастан өткерген халқымыздың өткені мен бүгінгі хал-күйінен хабар беретіндей. |
||||
Пәнаралық байланыстар |
Қазақ тілі, қазақ әдебиеті, Қазақстан тарихы пәндерімен байланыстырылады. |
||||
АКТ қолдану дағдылары |
интерактивті тақта, слайд, Елбасының кітаптарынан көрме, Ана тілі газетінің Елбасының мақаласы шыққан нөмірі. |
||||
Бастапқы білім |
Оқушылар өткен сабақтарда, патриоттық бөлімде алған білімдерін арттырып, дағдыларын қамтиды. |
||||
Сабақ барысы |
|||||
Сабақтың жоспарланған кезеңдері |
Сабақтағы жоспарланған іс-әрекет |
Ресурстар |
|||
Сабақтың басы 5 мин. |
М: «Ұлы Даланың жеті қыры» мақаласын оқушыларға түсіндіру, талдау. (слайд) Жазба «Рухани жаңғыру» бағдарламасының жалғасы. Мақала «Ұлт тарихындағы кеңістік пен уақыт», «Тарихи сананы жаңғырту» атты бөлімдерден тұрады. Президент бұл жолы ұлттық болмысымызды сақтап, тарихымызды жаңғырту жайына кеңінен тоқталған. Әсіресе жас буынды ұлттық тәрбиемен сусындату керектігі жазылған. Ұлт қаһармандарын үлгі тұту үрдісін қалыптастыруға жол ашатын сапалы балалар фильмдері мен мультипликациялық сериалдарды аса қажет ететін өскелең ұрпақтың да талғамына ерекше назар аудару керек. Біздің даңқты батырларымыз, ойшылдарымыз бен ел билеушілеріміз тек Қазақстан ғана емес, сондай-ақ бүкіл əлем бойынша еліктеуге лайықты тұлғалар екендігін Елбасы тілге тиек еткен. |
|
|||
Сабақтың ортасы 25 мин. |
1. АТҚА МІНУ МӘДЕНИЕТІ Атқа міну мәдениеті мен жылқы шаруашылығы жер жүзіне Ұлы даладан тарағаны тарихтан белгілі. Еліміздің солтүстік өңіріндегі энеолит дәуіріне тиесілі «Ботай» қонысында жүргізілген қазба жұмыстары жылқының тұңғыш рет қазіргі Қазақстан аумағында қолға үйретілгенін дәлелдеді. Жылқыны қолға үйрету арқылы біздің бабаларымыз өз дәуірінде адам айтқысыз үстемдікке ие болды. Ал жаһандық ауқымда алсақ, шаруашылық пен әскери саладағы теңдессіз революцияға жол ашты. Жылқының қолға үйретілуі атқа міну мәдениетінің де негізін қалады. Бес қаруын асынған салт атты сарбаз айбарлы көшпенділер империялары тарих сахнасына шыққан дәуірдің символына айналды. 2.ҰЛЫ ДАЛАДАҒЫ ЕЖЕЛГІ МЕТАЛЛУРГИЯ Металл өндірудің амал-тәсілдерін табу тарихтыңжаңакезеңінежолашып, адамзатдамуыныңбарысынтүбегейліөзгертті. Сан алуан металл кендеріне бай қазақжері – металлургия пайдаболғаналғашқыорталықтардыңбірі. Ежелгізаманда-ақҚазақстанныңОрталық, Солтүстік жәнеШығысаймақтарында тау-кенөндірісініңошақтарыпайдаболып, қола, мыс, мырыш, темір, күміс пен алтын қорытпаларыалынабастады. Ата-бабаларымызжаңа, неғұрлымберікметалдарөндіруісіндамытып, олардыңжеделтехнологиялықілгерілеуінежолашты. Қазбажұмыстарыбарысындатабылған металл қорытатынпештер мен қолданжасалғанәшекейбұйымдары, ежелгідәуірдіңтұрмыстықзаттары мен қару-жарақтарыбұлтуралытереңнен сыр шертеді. Осыныңбәріежелгізамандардабіздіңжеріміздегі дала өркениеті технологиялық тұрғыдан қаншалықты қарқынды дамығанын көрсетеді. 3.АҢ СТИЛІ Біздіңата-бабаларымызқоршағанортаменетене өмір сүріп, өздерінтабиғаттыңажырамасбөлшегісанаған. БұлбастытұрмысқағидатыҰлыдаланымекендегенхалықтардыңдүниетанымы мен құндылықтарын қалыптастырды. Өзжазуы мен мифологиясы бар Қазақстанныңежелгітұрғындарыныңозықмәдениетіболды. Олардың мұрасының жарқынкөрінісі, көркемболмысы мен руханибайлығыныңайшықтыбелгісі – «аңстилі» өнері. Жануарларбейнесінтұрмыстапайдалануадам мен табиғаттыңөзарабайланысыныңсимволынабаланып, көшпенділердіңрухани бағдарын айқындап отырған. Оларжыртқыштардың, негізіненмысықтұқымдасаңдардыңсуретінкөбірекқолданған. 4.АЛТЫН АДАМ Біздің түп-тамырымызға жаңашакөзқараспенқарауғажолашып, әлемдікғылым үшін сенсация саналған жаңалық – 1969 жылыҚазақстанныңЕсікқорғанынантабылған, өнертанушығалымдарарасында «қазақстандық Тутанхамон» дегенатқаиеболған «Алтын адам». Бұлжауынгерталайтылсымқұпияныңбетінашты. Біздіңбабаларымызәлікүнгедейінөзініңасқанкөркемдігіментамсандыратын аса жоғарыдеңгейдегі көркем дүниелер жасаған. Жауынгердіңалтынменапталғанкиімдеріежелгішеберлердің алтын өңдеутехникасынжақсымеңгергенінаңғартады. 5.ТҮРКІ ӘЛЕМІНІҢ БЕСІГІ Қазақтардың және Еуразияның басқа да халықтарыныңтарихындаАлтайдыңаларорныерекше. ОсынауасқартауларғасырларбойыҚазақстанжерініңтәжіғанаемес, күллітүркіәлемініңбесігісаналды. Дәл осы өңірде біздің дәуіріміздің І мыңжылдығының орта шеніндеТүркідүниесіпайдаболып, Ұлы дала төсіндежаңакезеңбасталды. Тарих пен география түркімемлекеттері мен ұлыкөшпенділеримперияларысабақтастығыныңайрықшамоделін қалыптастырды. Бұлмемлекеттерұзақуақытбойыбірін-біріалмастырып, орта ғасырдағыҚазақстанныңэкономикалық, саясижәнемәдениөміріндеөзініңөшпесізінқалдырды. Орасанзоркеңістіктіигеребілгентүркілерұланғайырдалада көшпелі және отырықшы өркениеттің өзіндік өрнегін қалыптастырып, өнер мен ғылымның және әлемдік сауданың орталығына айналған ортағасырлыққалалардыңгүлденуінежолашты. Мәселен, орта ғасырдағыОтырарқаласыәлемдікөркениеттіңұлыойшылдарыныңбірі – ӘбуНасыр Әл-Фарабиді дүниеге әкелсе, түркіхалықтарыныңруханикөшбасшыларыныңбіріҚожаАхметЯсауиТүркістанқаласындаөмірсүріп, ілімтаратқан. 6.ҰЛЫ ЖІБЕК ЖОЛЫ Еліміздің географиялық тұрғыданұтымды, яғниЕуразияқұрлығыныңкіндігіндеорналасуыежелденәртүрлімемлекеттер мен өркениеттерарасындатранзиттік «дәліздердің» пайдаболуынасептігінтигізді. Біздіңдәуірімізденбастапбұлқұрлықжолдары Үлкен ЕуразияныңШығысы мен Батысы, Солтүстігі мен Оңтүстігіарасындағысаудажәнемәдениетсаласындағыбайланыстардыңтрансконтинентальдыжелісіне – ҰлыЖібекжолыжүйесінеайналды. Бұлжолхалықтарарасындағыжаһандықөзаратауарайналымы мен зияткерлікынтымақтастықтыңқалыптасып, дамуыүшінорнықты платформа болды. Керуенжолдарынмінсізұйымдастырып, қауіпсіздігінқамтамасызеткенҰлы дала халқыежелгіжәне орта ғасырлардағы аса маңыздысаудақатынасыныңбастыдәнекерісаналды. Дала белдеуіҚытай, Үнді, Парсы, Жерортатеңізі, ТаяуШығысжәне славян өркениеттерінбайланыстырды. Алғашпайдаболғансәттенбастап, ҰлыЖібекжолыкартасы, негізінен, Түрік имерияларының аумағын қамтыды. ОрталықЕуразиядатүркілерүстемдікқұрғанкезеңдеҰлыЖібекжолыгүлденушегінежетіп, халықаралықауқымдаэкономиканы өркендетуге жәнемәдениеттідамытуғасептігінтигізді. 7.ҚАЗАҚСТАН – АЛМА МЕН ҚЫЗҒАЛДАҚТЫҢ ОТАНЫ Асқақ Алатаудың баурайы алма мен қызғалдақтың «тарихи отаны» екені ғылыми тұрғыдан дәлелденген. Қарапайым, бірақ бүкіл әлем үшін өзіндік мән-маңызы зор бұл өсімдіктер осы жерде бүр жарып, жер жүзіне таралған. Қазақстан қазір де әлемдегі алма атаулының арғы атасы – Сиверс алмасының отаны саналады. Дәл осы тұқым ең көп таралған жемісті әлемге тарту етті. Бәріміз білетін алма – біздегі алманың генетикалық бір түрі. Ол Қазақстан аумағындағы Іле Алатауы баурайынан Ұлы Жібек жолының көне бағыты арқылы алғашқыда Жерорта теңізіне, кейіннен бүкіл әлемге таралған. Осы танымал жемістің терең тарихының символы ретінде еліміздің оңтүстігіндегі ең әсем қалалардың бірі Алматы деп аталды. Қазақстан аумағындағы Шу, Іле тауларының етегінен әлі күнге дейін жергілікті өсімдіктер әлемінің жауһары саналатын Регель қызғалдақтарын бастапқы күйінде кездестіруге болады. Бұл әсем өсімдіктер біздің жерімізде Тянь-Шань тауларының етегі мен шөлейт даланың түйісер тұсында пайда болған. Қазақ топырағындағы осынау қарапайым, сондай-ақ ерекше гүлдер өз әдемілігімен көптеген халықтың жүрегін жаулап, біртіндеп бүкіл әлемге тарады. Бүгінде жер жүзінде қызғалдақтың 3 мыңнан астам түрі бар, олардың басым көпшілігі – біздің дала қызғалдағының «ұрпағы». Қазір Қазақстанда қызғалдақтың 35 түрі өседі. Оқушыларды 7 топқа бөліп, әр топқа мақаланың тақырыптары беріледі. Оқушыларға берілген мәтіннен үзінді бойынша кластер жасап, әр топ сынып алдында талдайды. Әр топ тақырыпшалары бойынша 5 сұрақ қойып, қалған топтар жауап беруі қажет. |
Интерактивті тақта |
|||
Сабақтың соңы 10 мин |
М: Көтерілген мәселелер жан-жақты ой елегінен өткізіп, терең зерделеуді талап етеді. Сондай-ақ, біздің дүниетанымымыздың, халқымыздың өткені мен бүгінінің және болашағының іргелі негіздеріне тікелей қатысты.Кез келген халық, оның ұрпағы өзінің тарихын, адамзат дамуына қосқан технологиялық, инновациялық үлесі туралы хабардар болуы тиіс. Елбасы мақаласында әрбір азамат туған жерінің тарихын білуге, құндылықтарын қастерлеп, дамуына өз үлесін қосу қажет деген міндетті қойып отыр.Қазақ халқының сан ғасырлар бойы жинақтаған мол тәжірибесі, танымдық мұрасы мен дүниетанымы, салт-дәстүрі, әдет-ғұрыпы, өлең-жырлары, ұлттық ойындары, музыкалық мұрасы, аспаптары баға жетпес асыл қазына. Сол тарихи әрі рухани байлықты сақтап, әрі қарай дамыту да міндеті тұр. Ұлы дала кеңістігінен шыққан өркениеттік жетістіктерді ұмытпау әрі дәріптеу – келер ұрпақтың үлесінде.Бүгінгі мақала ол қазақ елі тарихын ұлықтау емес, ол Евразия кеңістігін мекендеген түрік тайпаларының әлемдің өркениетке қосқан үлесін көрсетіп, тарихи сананы жаңғырту. |
Оқулық |
|||
Саралау –оқушыларға қалай көбірек қолдау көрсетуді жоспарлайсыз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай міндет қоюды жоспарлап отырсыз? |
Бағалау – оқушылардың материалды меңгеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлайсыз? |
Денсаулық және қауіпсіздік
техникасының сақталуы |
|||
Үлгере алмайтын, қалып қоятын оқушылар мықты және дарынды балалардың сонынан қайталап береді Кеңістікте қозғалыс сөздік қорларын кеңейту үшін жаттығып жатқан қабілетті оқушыларға қиынырақ сұрақтар қойылады.
|
Мұғалімнің сырттан жүріп байқауы. Оқушылармен тақырып бойынша әңгімелесу. |
Тақырыпқа сай әрекет ету мен киінуді қатаң талап ету; Әр оқушының жүріс-тұрысын жіті назарда ұстау. Өзгелермен жұмыс, пікірді құрметтеу. |
|||
Рефлексия Сабақ мақсаттары/меңгеру мақсаттары жүзеге асырымды болды ма? Бүгін оқушылар нені үйренді? Оқыту ортасы қандай болды? Менің бөліп оқытқаным өз мәнінде жүзеге асты ма? |
Төменде берілген бос орынды өз сабағыңызға рефлексия жүргізу үшін пайдаланыңыз. Сабағыңызға қатысты сол жақта келтірілген сұрақтарға жауап беріңіз.Сабақ мақсаттары дұрыс қойылған ба? оқушылар нені үйренді? Оқыту/оқу, Сәтті; Сәтсіз; Болашаққа жоспар.Сабақ мақсаты сабақ тақырыбына, оқушылардың жас ерекшелігіне, қимыл қозғалысқа деген қажеттіліктеріне сай қойылған. |
||||
|
|||||
Жалпы баға Сабақтың жақсы өткен екі аспектісі (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)? 1: 2: Сабақты жақсартуға не ықпал ете алады (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)? 1: 2: Сабақ барысында сынып туралы немесе жекелеген оқушылардың жетістік/ қиындықтары туралы нені білдім, келесі сабақтарда неге көңіл бөлу қажет? |