Сыныбы:
6
|
Пәні: Қазақ
тілі
|
Мұғалімі: Шуйкебаева Эльнур
Бахытжановна
|
1-бөлім. Қазақстан
Республикасының мемлекеттік тілі - қазақ тілін
оқып-үйренеміз.
Үштілді білу – үлкен
өнер
|
Сабақтың
тақырыбы:
|
Біз отбасымызбен
мемлекеттік тілде сөйлейміз
|
Оқу
мақсаттары:
|
7.1.2.1 тыңдалған мәтіннің
негізгі мазмұнын түсіну, ақпараттың өзектілігін
анықтау;
7.2.3.1 ауызша мәтіндер
құрауда екпін түрлерін сөз және сөйлем ішінде орынды қолданып
айту;
|
Сабақ мақсаттары:
|
-
Мәтінді тыңдау, мазмұнын
түсіну, атауымен танысу, мәтіннің өзектілігін
анықтау;
-
Ауызша мәтіндер
құрауда екпін түрлерін сөз және сөйлем ішінде орынды қолдана
алу;
|
Бағалау
критерийі
|
-
Мәтіннің атауын
талқылайды;
-
Мәтіндегі ақпаратты
анықтайды;
-
Термин және тірек
сөздерді табады;
-
Мәтінді мәнерлеп
оқиды
-
Мәтіннің мазмұнын
түсінеді
-
Екпінді сөз бен сөйлем
ішінде дұрыс орынды қолданады;
|
«Мәңгілік ел» жалпыұлттық
идеясының құндылықтарына баулу
|
Тарихтың, мәдениет пен тілдің
біртұтастығы
|
Пәнаралық
байланыс
|
Әдебиет
(Нариман Аитовтың өлеңін
негізге ала отырып, сабақтың тақырыбына қосымша түсінік
береді). Орыс тілі (Екпін туралы
балаларға орыс тілінде түсінік
беру)
|
Ойлау дағдыларының
деңгейлері
|
Түсіну,
қолдану
|
Тілдік
мақсат
|
Берілген мәтіннің атауын
талқылайды, мәтіннің ерекшелігін анықтайды. Тірек және термин
сөздермен жұмыс жасайды, мағынасын ашады. Екпіндерді сөздер мен
сөйлем ішінде дұрыс қолданады.
Мәтінде
кездесетін термин сөздер мен тірек сөздер:
туыс,
жезде, нағашы, жиен,
жеңге.
|
Қосымша
ақпарат
|
Оқулық, суреттер,
топқа бөлуге арналған кеспе қағаздар және әртүрлі
заттар, сөздіктер, топтық тапсырмалар, кері байланыс, стикер,
АКТ.
|
Тақырып бойынша
алдыңғы білім
|
Бұрынғы оқыған,
білетін білімдерін еске түсіріп, Н.Аитовтың «Ана тілі» өлеңін жатқа
сұрау.
|
Сабақтың жоспары
|
Жоспарланған
уақыт
|
Жоспарланған
тапсырмалардың түрлері
|
Ресурстар
|
Сабақтың
басы
10
минут
|
Ұйымдастыру
кезеңі
І. Психологиялық
ахуал:
(шаттық шеңберіне шақыру)
Мейірімді жүрекпен (жүректерін
ұстайды) Ақ пейілді
тілекпен (қолдарын көкке
көтереді)
Амандасып алайық (бір - бірінің қолдарын
ұстайды) Бір жадырап
қалайық (бір - біріне қарап
күлімдейді) Еңбек етіп ерінбей,
Жақсы баға алайық! (бас бармақтарын
көрсетеді)
2.
Топқа бөлу : «Ақ сандығым
ашылды, ішінен жібек шашылды !»
деп топқа бөлінеді. Оқушылар
сандықтың ішінен түрлі-түсті қағаздарға жазылған сөз тіркестерін
алады, сол бойынша 2 топқа бөлініп
отырады.
1-топ: «Алғырлар»
2-топ: «Білімділер»
3. Сынып реттілігін
қадағалау.
4. Оқушыларды
түгендеу. Оқу құралдарын
байқау.
Бір-бірімізді
тыңдаймыз десек 1 рет қол
шапалақтаймыз!
Ұйымшыл боламыз десек
2 рет
Белсенділік танытамыз
десек 3 рет шапалақтаймыз!
5.Үй тапсырмасын
тексеру.
6. «Адасқан әріптер»
әдісі арқылы жаңа сабақты
бастау
Ілт,
етмкетмлік
(Оқушылар сабақтың тақырыбы
мен мақсатын болжайды, мұғалім сабақтың мақсатын
толықтырады).
|
Сандықша, түрлі-түсті
қағаздар
|
Сабақтың
ортасы
1-тапсырма.
7 мин
2-тапсырма.
3-тапсырма.
5мин
|
Білу және
түсіну
Берілген мәтінді балалар
тыңдайды.
Мәтінмен
жұмыс.
Біздің отбасымыз үлкен.
Отбасымызда атам, әжем, әкем, анам, ағам, жеңгем,әпкем, інім бар.
Бәріміз бірге тұрамыз. Біз отбасымызда ана тілімізде
сөйлесеміз.
Қазақ тілі-қазақ халқының ана
тілі. Ол-Қазақстан Республикасының мемлекеттік тілі.
Елімізде қазақ тілін үйренгісі келетіндерге көп мүмкіндік
жасалған.
Атам Мағжан Жұмабаевтың, ал әжем Мұқағали
Мақатаевтың өлеңдерін сүйіп оқиды. Ата-анам үш тілді жақсы
меңгерген. Олар жұмыста қазақ тілінде қызмет көрсетеді.
Әкем-пойызда жолсерік, ал анам-дүкенде
сатушы.
Нағашым да орыс тілін жетік біледі. Ол қазақша ән
айтады. Ал жиенім қазақша өте жақсы сөйлейді. Себебі ол тіл
үйірмесіне барады, қазақша көркем-әдеби кітаптар оқиды, әртүрлі
байқауларға қатысады. Ол жақында Мағжан ақынның «Қазақ тілі» өлеңін
жаттап алды.
Менің ағам көп тіл біледі. Көп тіл білген жақсы.
Көп тіл білген адамның өмірдегі мүмкіндігі де көп. Ағам жақында
жоба жұмысын ағылшын тілінде дайындалады. Ол халықаралық грант ұтып
алды. Жеңгем де француз тілін үйреніп жүр.Біз отбасымызбен
мемлекеттік тілде еркін сөйлейміз, өзге тілдерді де жақсы
білеміз.
Жаңа сөздер. Сөздікпен
жұмыс.
Туыс-родственник
Жеңге-сноха
Жиен-племянник
Жезде-зять
«Алтын
жәшік» әдісі бойынша сөздік жұмысын
өткізу:
бір оқушы шығып, сөздер алады,
дауыстап оқиды, ал қалғандары сөйлем немесе сөз тіркестерін
құрайды.
1-топ: «Білімділер».
7-тапсырма. Мәтіндегі туыстық
атауларды білдіретін сөздерді теріп жазып, мағынасын анықтап
жазыңдар. (21-бет)
2-топ: «Алғырлар». 8-тапсырма. Көп нүктенің
орнына жақшаның ішінен тиісті нұсқасын қойып, оқы. Сөз екпіні мен
ой екпінін сақта. (21-бет)
Дескриптор
|
-
Мәтінді тыңдады, жаңа
сөздерді тапты.
|
-
Мәтінге тиісті сөздерді
тауып жазды.
|
-
Сөйлем мен сөз тіркестерін
құрады.
|
-
Мәтіндегі туыстық атауларды
анықтады.
|
Бағалау: Оқушыларды екі жұлдызша,
бір тілек арқылы бағалау.
|
Оқулық,
Мәтіндер, суреттер, ватмандар,
түрлі-түсті маркерлер
|
Сергіту
сәті
3
минут
|
«Қызыл гүлім-ай»
биі
|
You Tube
каналынан
|
Саралау
3
мин
|
-
Қазақ тілі Қазақстан
Республикасының мемлекеттік тілі болып қай жылы
бекітілді?
-
Қазахстан Республикасы
халықтарының тілдер мерекесі қай
күні?
|
АКТ арқылы оқушылармен
саралау жұмысын жүргіземін
|
4-тапсырма.
5 мин
|
Қолдану.
1-топ: «Білімділер».
12-тапсырма. Ойланыңдар,
табыңдар! (22-бет)
2-топ: «Алғырлар».13-тапсырма. Мәтінге сүйеніп,
өзіңнің қай тілдерді білетінің немесе үйреніп жүргенің туралы мәтін
құра. Сөз екпінін сақтап жазу.
(22-бет)
Дескриптор
|
-
Туыстық атауларға анықтама
берді.
|
-
Мәтін
құрады.
|
-
Негізігі ойды
анықтады.
|
|
-
Сөз екпінін
сақтады.
|
Бағалау: Бірін-бірі бағалау. Әр
топ бағалаушылары оқушы жауабынан кейін пікір айту арқылы
жүргізеді. Бұл бағалау оқушылардың білім деңгейін
арттырады.
|
Оқулық, қабырғаға ілінген
ватмандар, түрлі-түсті маркерлер
|
Сабақтың
аяғы
5-тапсырма.
5
мин
|
3-тапсырма. Мәтіннің
мазмұны бойынша отбасыңда кім қай тілде сөйлейтіні туралы
айт. (20-бет)
Бағалау: Күлегештер арқылы
бағалаймын.
|
|
Үй
тапсырмасы
3
минут
|
15-тапсырма. Тірек сөздерді
пайдалана отырып, 5 сұраулы сөйлем құрап жаз.
(23-бет)
|
|
Кері
байланыс
3минут
|
«Білім қоржыны» кері
байланыс
|
Сабақтан алған әсерлерін
стикерге жазып, қоржындарға жабыстырады.
|
Рефлексия
|
|