Short term plan
|
Term 1 Unit 1 Making connections in biology. |
School: N228 by Shaimerden Bakirov |
||||
|
Date: 9.09.2021 |
Teacher’s name: Mamisheva Zhanat |
||||
|
Grade: 11 |
Number present: 13 |
Number absent: |
|||
|
Theme of the lesson: |
Blood types (Қан топтары) |
||||
|
Learning objectives(s) that this lesson is contributing to |
11.C8 - develop intercultural awareness through reading and discussion 11.S2 - ask and respond with appropriate syntax and vocabulary to open-ended higher-order thinking questions on a range of general and curricular topics, including some unfamiliar topics 11.S7 - use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a range of familiar and some unfamiliar general and curricular topics |
||||
|
Lesson objectives |
All learners will be able to: |
||||
|
work out the meaning of some topic-related words by using semantic and syntactic clues. describe the antigens and antibodies for A, B, AB and O blood groupings. |
|||||
|
Most learners will be able to: |
|||||
|
|
describe the Rh factor and what it determines describe what takes place when incompatible bloods types are mixed. |
||||
|
Some learners will be able to: |
|||||
|
work out the meaning of all topic-related words by using semantic and syntactic clues. identify the universal donor and universal recipient blood types |
|||||
|
Plan |
|
||||
|
Planned timings |
Teacher’s activities |
Pupil’s activities |
Marks |
Resources |
|
|
Beginning the lesson (10 minutes) |
The lesson greeting. Divide pupils into 4 groups (Қан топтарына байланысты 4 топқа бөлу): 1.A 2.B 3.AB 4.O Lead-in. Ask students to brainstorm photo of an unknown person. (Суреттегі белгісіз адам туралы сұрау) Then ask: Who is it? Are you familiar with the person? What do you know about him? |
Answer the questions |
|
Presentation |
|
|
Main Activities (30 minutes) |
Watching a video about blood types. (Қан топтары жайлы видео көру) Listening and reading (Тыңдалым және оқылым тапсырмалары) Exercise:2 page 12. -Divide text about Karl Landsteiner into 4 parts. Each group should read and translate the text. (Мәтінді 4топқа бөліп, әр топ өздеріне тиісті бөлікті оқып, аударады) Vocabulary (Сөздік) -Then identify and translate unknown words in the text and write your dictionaries. (Мәтін бойынша таныс емес сөздерді тауып жазып, аудару) Exercise:3 page 13. Read the text and complete the sentences 1-5. (Мәтін бойынша берілген сөйлемдерді толықтырып жаз) Exercise:4 page 13. Fill in: reaction, recipients, transfusion, paternity, immunology. (Берілген сөздерді тиісті орнына қойып жаз) Blood typing activity (Лабораториялық жұмыс) A pupil who chooses the profession of a future doctor will conduct an explanatory work with a brief experience related to blood groups. (Оқушылар арасынан болашақ дәрігер мамандығын таңдап отырған 1 оқушы қан топтары туралы лабораториялық жұмыс көрсетіп, түсіндіріп өтеді) Lab Procedure:
Speaking (Айтылым) Our future journalist or pupil, choosing an English language profession will ask you situational questions using the “wandering journalist” method. (Болашақ тілші немесе ағылшын тілі мамандығын таңдап отырған оқушымыз «кезбе тілші» әдісі бойынша оқушыларға қан топтары жайлы ситуациялық сұрақтар қояды) Situational questions: 1.A man with A blood is married to a woman with O blood. What blood types will their children be? 2.A man who has type B blood is married to a woman with type O blood. What blood type will their children have? 3.A man with type AB blood is married to a woman with type O blood. They have two natural children and one adopted child. The children’s blood types are: A, B and O. Which child was adopted? 4.Two people, both with AB blood have four children. What blood types should the children be? |
Read and translate the text Work with exercises Show the laboratory activity Answer the situational questions |
sticker sticker |
Video Pupil’s book Work book Plastic glass, water, food coloring, toothpick Microphone |
|
|
Ending the lesson (5 minutes) |
Giving the homework. (Үй тапсырмасы) Blood type worksheet Task1: Drag the words into their right position Task2: True/false/Doesn’t say Questions are asked to determine how well pupils have learned a new lesson using the “hot chair” method. (Оқушылармен кері байланыс жасау мақсатында «ыстық орындық» әдісі бойынша бүгінгі өтілген сабағымыз туралы сұрақтар қойылады) |
|
Marks with smiley |
Emoticon |
|
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Ашық сабақ "Blood types" 11 class
Ашық сабақ "Blood types" 11 class
Short term plan
|
Term 1 Unit 1 Making connections in biology. |
School: N228 by Shaimerden Bakirov |
||||
|
Date: 9.09.2021 |
Teacher’s name: Mamisheva Zhanat |
||||
|
Grade: 11 |
Number present: 13 |
Number absent: |
|||
|
Theme of the lesson: |
Blood types (Қан топтары) |
||||
|
Learning objectives(s) that this lesson is contributing to |
11.C8 - develop intercultural awareness through reading and discussion 11.S2 - ask and respond with appropriate syntax and vocabulary to open-ended higher-order thinking questions on a range of general and curricular topics, including some unfamiliar topics 11.S7 - use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a range of familiar and some unfamiliar general and curricular topics |
||||
|
Lesson objectives |
All learners will be able to: |
||||
|
work out the meaning of some topic-related words by using semantic and syntactic clues. describe the antigens and antibodies for A, B, AB and O blood groupings. |
|||||
|
Most learners will be able to: |
|||||
|
|
describe the Rh factor and what it determines describe what takes place when incompatible bloods types are mixed. |
||||
|
Some learners will be able to: |
|||||
|
work out the meaning of all topic-related words by using semantic and syntactic clues. identify the universal donor and universal recipient blood types |
|||||
|
Plan |
|
||||
|
Planned timings |
Teacher’s activities |
Pupil’s activities |
Marks |
Resources |
|
|
Beginning the lesson (10 minutes) |
The lesson greeting. Divide pupils into 4 groups (Қан топтарына байланысты 4 топқа бөлу): 1.A 2.B 3.AB 4.O Lead-in. Ask students to brainstorm photo of an unknown person. (Суреттегі белгісіз адам туралы сұрау) Then ask: Who is it? Are you familiar with the person? What do you know about him? |
Answer the questions |
|
Presentation |
|
|
Main Activities (30 minutes) |
Watching a video about blood types. (Қан топтары жайлы видео көру) Listening and reading (Тыңдалым және оқылым тапсырмалары) Exercise:2 page 12. -Divide text about Karl Landsteiner into 4 parts. Each group should read and translate the text. (Мәтінді 4топқа бөліп, әр топ өздеріне тиісті бөлікті оқып, аударады) Vocabulary (Сөздік) -Then identify and translate unknown words in the text and write your dictionaries. (Мәтін бойынша таныс емес сөздерді тауып жазып, аудару) Exercise:3 page 13. Read the text and complete the sentences 1-5. (Мәтін бойынша берілген сөйлемдерді толықтырып жаз) Exercise:4 page 13. Fill in: reaction, recipients, transfusion, paternity, immunology. (Берілген сөздерді тиісті орнына қойып жаз) Blood typing activity (Лабораториялық жұмыс) A pupil who chooses the profession of a future doctor will conduct an explanatory work with a brief experience related to blood groups. (Оқушылар арасынан болашақ дәрігер мамандығын таңдап отырған 1 оқушы қан топтары туралы лабораториялық жұмыс көрсетіп, түсіндіріп өтеді) Lab Procedure:
Speaking (Айтылым) Our future journalist or pupil, choosing an English language profession will ask you situational questions using the “wandering journalist” method. (Болашақ тілші немесе ағылшын тілі мамандығын таңдап отырған оқушымыз «кезбе тілші» әдісі бойынша оқушыларға қан топтары жайлы ситуациялық сұрақтар қояды) Situational questions: 1.A man with A blood is married to a woman with O blood. What blood types will their children be? 2.A man who has type B blood is married to a woman with type O blood. What blood type will their children have? 3.A man with type AB blood is married to a woman with type O blood. They have two natural children and one adopted child. The children’s blood types are: A, B and O. Which child was adopted? 4.Two people, both with AB blood have four children. What blood types should the children be? |
Read and translate the text Work with exercises Show the laboratory activity Answer the situational questions |
sticker sticker |
Video Pupil’s book Work book Plastic glass, water, food coloring, toothpick Microphone |
|
|
Ending the lesson (5 minutes) |
Giving the homework. (Үй тапсырмасы) Blood type worksheet Task1: Drag the words into their right position Task2: True/false/Doesn’t say Questions are asked to determine how well pupils have learned a new lesson using the “hot chair” method. (Оқушылармен кері байланыс жасау мақсатында «ыстық орындық» әдісі бойынша бүгінгі өтілген сабағымыз туралы сұрақтар қойылады) |
|
Marks with smiley |
Emoticon |
|
шағым қалдыра аласыз













