Материалдар / Ашық сабақ, Ежелгі Қазақстандағы тайпалардың кәсібі, мәдениеті, өнерінің дамуы

Ашық сабақ, Ежелгі Қазақстандағы тайпалардың кәсібі, мәдениеті, өнерінің дамуы

Материал туралы қысқаша түсінік
Қ. Өзгерістің жаңа өзгеріске әкелгендігін көрсетеді. Олардың арасындағы байланысты анықтайды. Т. Кезеңдерді қатар қойып салыстырады Ж. Эволюциялық даму жаңа өзгеріске әкелетіндігін түйіндейді. Б. Эволюциялық өзгерістердің маңызын қорытындылап пайымдау жасайды.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
29 Қараша 2021
397
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Мектеп

1 жалпы білім беру орта мектебі

Мұғалім

Ермекбаева А.С

Сабақтың тақырыбы

Ежелгі Қазақстандағы тайпалардың кәсібі, мәдениеті, өнерінің дамуы

Күні


Сынып


Оқу мақсаты

5.4.1.1 – ежелгі адамдардың алғашқы кәсібін сипаттау;

5.4.1.2 – көшпелі мал шаруашылығы мен егіншіліктің қалыптасуын түсіндіру;

5.4.2.1 – еңбек құралдары мен қару түрлерін сипаттау;

Күтілетін нәтиже

І. Барлық оқушылар біледі:

Б. Ежелгі адамдардың тіршілік ету кезеңдерін, уақытын, шаруашылығын еске түсіреді. Ежелгі адамдардың тіршіліктерінің өзгеруі олардың дінге көзқарастарының қалыптасуына, өнеріне тигізген әсерін біледі.

Т. Әр кезеңдегі өзгерістердің эволюциялық даму екендігін түсінеді, мысал келтіреді.




ІІ. Оқушылардың басым бөлігі біледі:

Қ. Өзгерістің жаңа өзгеріске әкелгендігін көрсетеді. Олардың арасындағы байланысты анықтайды.

Т. Кезеңдерді қатар қойып салыстырады

ІІІ. Кейбір оқушылар біледі:

Ж. Эволюциялық даму жаңа өзгеріске әкелетіндігін түйіндейді.

Б. Эволюциялық өзгерістердің маңызын қорытындылап пайымдау жасайды.

Бағалау критерийлері

«А»- Ежелгі адамдардың тіршіліктің өзгеруі олардың дінге деген көзқарастарының қалыптасуына, өнеріне тигізген әсерін біледі.

«В»- Өзгерістің жаңа өзгеріске әкелгендігін кезеңдерге қатар қойып салыстырады

«С»- Эволюциялық даму жаңа өзгеріске әкелетіндігін түйіндейді.

«С1»- Эволюциялық өзгерістердің маңызын қорытындылап пайымдау жасайды.


Тілдік

мақсат


Бірқатар факторлар келесі факторларға әсер етті, мысалы...

Ең басты өзгерістер / жетістіктер болды…

Бұл оқиға /өзгеріс маңызды болды / айтарлықтай, өйткені…

Пән аралық байланыс

Жаратылыстану, Дүние жүзі тарихы.

Құндылықтарды дарыту

-Өткен тарихына құрметпен қара еліне деген мақтаныш сезімін қалыптастыру.

-Оқушылардың бойына жауапкершілік, ынтымақтастық орта құру, ашықтық, сыйластық, патриоттық қасиеттерді қалыптастыру

Бастапқы білім

Қазақстан адамдарының антропологиялық тұрпатын біледі. Түрлерін ажырата алады.

АКТ қолдану дағдылары

Презентация сабақтың қосымша материалы ретінде оқу мақсаттарын, жетістік критерийлерін, тапсырмаларды орындауда көрнекілік қызметін атқарады

Сабақтың басы

1 минут








2 минут











Сабақтың ортасы

8 минут

І.Ұйымдастыру сәті

«Сиқырлы қаламсап» әдісі арқылы психологиялық ахуал қалыптастыру және 3 топқа бөлу.

Сынып оқушыларынан әрбір топтың топ басшысын таңдап алып, ол топ ішіндегі жұмыстарды жүргізіп отырады және топтағы рөлдерді бөліп беріп отырады.


Сабақ мақсатын қою.

Мұғалім сабақтың тақырыбы мен оқу мақсаттарын айтады. Оқушылармен бірге сабақ мақсаттары мен бағалау критерийлерін талқылау:

  • Сіздер бүгінгі сабақта не үйренулеріңіз керек?

  • Сіздердің үйренгендеріңіздің дәлелі қандай болады?

  • Бағалау критерийлерімен келісесіздер ме?

  • Сіздерге қандай талаптар қойылып тұр?

Сабақтың жоспары:

  1. Ежелгі адамдардың өмірі мен кәсіптерінің өзгеруі

  2. Ежелгі адамдар өмірінің өзгеруінің діни қөзқарасына әсері

  3. Ежелгі адамдардың өмір тіршілігінің өзгеруі өнердің өзгеруіне әсері

І.Слайд. Кезеңдер

І.Тас дәуірі ІІ. Қола дәуірі ІІІ. Темір дәуірі

Б.з.б 2,600 м.ж- Б.з.б 2 м.ж - Б.з.б ҮІІІ ғ-

Б.з..б 3 м.ж б.з.б 1 м.ж б.з-дың ҮІ ғ...

Тас дәуірінде адамдар тобыр болып өмір сүріп, топтасып жыртқыштардан қорғанған болатын, Қола дәуірінде өздеріне қажетті заттарды қоладан жасап адамдардың санасы біршама өсе бастады, Темір дәуірінде барлық заттар темірге ауысты, түгел адам баласына қажетті заттардың барлығы темірден жасалды.


ІІ.Слайд. Кәсіптері, шаруашылығы

  1. Терімшілік, аңшылық, балық аулау,

2. Мал шаруашылығы, егін шаруашылығы, қыш ыдыстар жасау

3. Мал шаруашылығы, егін шаруашылығы, метел өңдеу, айырбас


Тас дәуірінде адамдардың шаруашылығы терімшілік, аңшылық, балық аулау болса, қола дәуірінде жабайы жануарларды қолға үйретіп, терімшіліктен егіншіліке көше бастады. Ал темір дәуірінде көшпелі мал шаруашылығы, егінішілік, қол өнер, метелл балқыту сияқты кәсіптермен айналыса бастады.


ІІІ.Слайд. Еңбек құралдары

Қашау, таяқ дән тартатын соқа, пышақ,

Бифас, қырғыш диірмен, тесе, балта, балға,

Садақ, балта, қола орақ ат әбзелдері

Жебе, орақ,

Гарпун, бумеранг

Еңбек құралдары да кезең кезеңімен күрделене түсті. Алғашқы уақытта тастан жасалған еңбек құралдары көптеген уақытты алатын болса, қоладан жасалған еңбек құралдары да ұзақ уақыт тұрақтап тұра алмады. Темір дәуірінде барлық еңбек құралдары темірден жасақталды. Қазіргі күнге дейін темірден жасалған еңбек құралдарын пайдаланамыз.


ІҮ.Слайд. Діни қөзқарастары

Анемизм, тотемизм,фетишизм,магия,

Күнге, отқа, жансыз заттарға табынған

Күнге, отқа, Ата-баба аруағына,


Ү.Слайд. Өнері

Б екіту сұрақтары:

  1. Е желгі адамдардың кәсібінің өзгеріуінің себептері неде?

  2. М ал шаруашылығы мен егіншілік қалай қалыптасты?

  3. Е желгі адамдардың дәуірлерге қарай еңбек құралдары мен қару түрлерін ата?





6 минут





































































































4 минут

































5 минут






















11 минут























2 минут





















2 минут













1-ДЕҢГЕЙ. Білу және түсіну

1-тапсырма: Адамдардың алғашқы қоғамдық ұйымы қалай аталды?

Адамдар тобыры

Дискриптор

Критерийлері

Ұпай

Ежелгі адамдардың топтасып жүруін еске түсіреді

1


2-тапсырма: Ежелгі Қазақстан тұрғындарының көшпелі мал шаруашылығымен айналысуға көшу себебі?

А) көрші халықтардың ықпалымен

Ә) климаттың өзгеруінен

Б) жаңа еңбек құралдарының пайда болуынан

В) ежелгі Қазақстан тұрғындары көшпелі мал шаруашылығымен айналыспады.

Дискриптор

Критерийлері

Ұпай

Ежелгі адамдардың шаруашылығының өзгеруін көрсетеді

1


3- тапсырма: Суреттер сөйлейді.

____________ ____________ _____________ ____________ _____________

Дискриптор

Критерийлері

Ұпай

Ежелгі адамдардың құрал-саймандарын атайды.

1


4- тапсырма: Сәйкестендір

1

Зергерлік өнердегі бұл стиль күні бүгінге дейін кеңінен қолданылып келеді. Зергерлер түрлі түсті тастармен безендіру арқылы қарапайым металды қымбат затқа айналдырды.

А

Аңдық стиль

2

Адамды жамандықтан тазартады. .. Ол жарық, жылу береді. .

В

полихромдық стиль

3

Б.з.б. VІІІ ғасырдан бастап далалы аймақтар өнерінде -  пайда болды.. Бұл өнері сәндік сипатта қолданылды. Аңдық әртүрлі бейнелермен қола қазандар, құрбандық заттары, қару-жарақтар, ат әбзелдері мен киімдер әшекейленді

С

отқа



1_______ 2________ 3________

Дискриптор

Критерийлері

Ұпай

Ежелгі адамдардың өнері мен дінін сәйкестендіреді.

2



5-тапсырма. Кәсіп шаруашылық түрлерін ата

Shape3 Shape2 Shape1 кәсіп және шаруашылық түрлерін



терімшілік, аңшылық, егіншілік, мал шаруашылығы, металл өңдеу,

балық аулау, айырбас сауда Дискриптор

Критерийлері

Ұпай

Ежелгі адамдардың кәсіп шаруашылық түрлерін атайды.

2














6-тапсырма. Тарихи диктант

  1. Ежелгі адамдардың мекені ....... болды. (үнгір)

  2. Қола дәуірінде ...... меншік қалыптасты (жеке)

  3. Темір дәуірінде көшпелі............. болды. (мал шаруашылығы)

  4. ........ санасы өскен сайын еңбек құралдары да күрделене түсті. (Адамдардың)

Дискриптор

Критерийлері

Ұпай

Көп нү

Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Осы аптаның ең үздік материалдары
Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
тақырыптармен дайындаймыз
Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
Толығырақ