Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
ашық сабақ Healthy/Unhealthy habits
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
LESSON PLAN
LESSON:Healthy/Unhealthy habits |
School:№214 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Date: |
Teacher name:Abushakhman Akmaral |
||||||||||||||||||||||||||||||||
CLASS:7 |
Number present: 10 |
absent: - |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Learning objectives(s) that this lesson is contributing to |
7.3.6.1 begin to link comments with some flexibility to what others say at sentences and discourse level in pair,group and whole class exchanges: 7.4.3.1 understand the detail of an argument on a growing range of familiar general and curricular topics,including some extended texts: 7.5.6.1 link with little or no support,sentences into coherent paragraphs using a variety of basic connectors on a range of familiar general topics and some curricular topics: |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Lesson objectives |
All learners will be able to: -listen and repeat the new words -discuss what should we do to have a healthy lifestyle -make sentences with connectives -label the pictures Most learners will be able to: -discuss the text in small group -identify the meaning and lebel the pictures with little support Some learners will be able to: -discuss and find out the main content -make-up agree/disagree a dialogue on appropriate topic |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Assessment criteria: |
Learners achieve
this Learning Objective, if they can: - identify the detail of healthy and unhealthy habits from the texts - connect sentences to appropriate paragraphs using connectors |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Value links: |
Healthy eating habits,healthy life,responsibility. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Cross-curricular links: |
Biology. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
ICT skills: |
Videos,pictures,power point presentation. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Previous learning: |
Names of unhealthy and healthy food. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
PLAN |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Planned timings |
Planned activities |
Resources |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Start 5min Middle 12 min 10 min 8 min End 5 min
|
Greeting: Teacher greets and asks some questions for checking homework. II. Division of groups Teacher divides students into 2 groups. Students choose the pictures and divide into 2 groups: 1st group is “Healthy habits”, 2nd group is “Unhealthy habits”. III. Brainstorming Teacher uses “5Ws question strategy” to open the lesson. Teacher asks question: “Who drank plenty of water?”then student which answers to the question stands in front of the class and answers to other questions which students ask using When? What? Where? Why?. For example:When did you drink it? What did you drink? Where did you drink? Why did you drink? In this way Ss identify the theme of the lesson. Task 1 (T-S) (S-S) (G)Teacher uses “Pre, while, post-reading” strategy to identify the detail of the text. Pre-reading task: Teacher asks Ss to look at the picture and read the title and the key words. While-reading task:T asks question: What do you think the text is about? Post-reading task: After reading True/False statements.
AfL: 2 stars and a wish
Task 2 (T-S) (S-S)(P) In this task T uses the strategy “Interview” where students work in pairs, interview about lifestyle. Ss ask and answer the questions, then change roles.
AfL: Smiles
Task 3 (T-S) (S-T) (I) For writing task T uses “Guided writing” strategy, where Ss complete the text about their lifestyle.
AfL: Thumbs up, thumbs down.
Plenary Self-assessment: writing letter feedback. Ask students to look at lesson objectives they set at the beginning of the lesson and think and say what they did well in the lesson and what needs improvement.
So, the lesson is over. Goodbye
|
Video
Interactive board
Text book
Interactive board
Speakers
Handouts
Text book
Questions
Материалды жүктеу
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)
Соңғы бір жылда: 45 000 000 ₸ Авторлар тапқан ақша
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз Барлығы 663 959 материал жиналған
Ұқсас материалдар Дайын ҚМЖ. Барлық пәндерден 2024-2025 оқу жылына, жаңа бұйрыққа сай жасалған Сертификатталған тренер жасаған 01.01.2023 17 863 13 694
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандарты бойынша жасалған.
Барлық пәндер Барлық материалдар Барлық сыныптар Осы аптаның ең үздік материалдары Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін тақырыптармен дайындаймыз Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады Толығырақ |