Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы


    Unit of a long term plan

    Unit 2 My family and friends


    Koyandy

    Koyandy secondary school №2

    Date:

    Teacher name: Dyussenova G. Zh

    CLASS: 2

    Number present:

    absent:

    Lesson title Helping hands


    Learning objectives that this lesson is contributing to

    2.S6 Use short answers appropriately in short, basic exchange and take turns when speaking with others in a limited range of short, basic exchanges

    2.R1 Read and spell out words for others

    2. UE 13 Use can to talk about ability and to make requests and offers: use can/can’t about permission

    Lesson objectives

    Learners will able to:

    • Interact with others when talking about help

    • Read words after spelling out them for others

    • Use can/can’t to talk about ability, permission


    Assessment criteria

    • Interact with others in short conversation

    • Read words

    • Apply can/can’t to talk about permission, ability

    • Spell words for others

    Values links

    The Patriotic Act ‘ Mangilik Yel.

    (Respect, openness)

    Cross-curricular links

    Self-knowledge, Art, Physical education

    Previous learning

    Review the topical vocabulary: family, friends

    Plan

    Planned timings

    Planned activities

    Resources






    Start



    0-5 min









    • Class routine:


    1. Hello, hello, hello to you!

    Hello, hello, I am glad to see you!

    Hello! How are you today?

    I am sick,

    He is bad.

    She is happy,

    I am sad.

    What’s the day today?

    What is the weather like today?

    What is the date today?


    Interaction pattern: T - Ss


    • Warm up:

    (W) Activity “Sing and do”

    Sing a song “Can I help you?”

    Teacher engage learners in the topic of the lesson.
















    https://www.youtube.com/watch?v=5P-89FdwlGc

    Middle









    10 min



































    10 min


















































    10 min
































    Development:

    Activity “Curious child”

    (I, P) Read, ask and answer the questions.


    Maria can climb. Christina can sing. Mark can swim. Anna and Tom can dance. John can run. Greg can jump.



    Descriptor:

    А learner

    • Reads the sentences

    • Asks the questions

    • Answer the questions


    Differentiation by time. Less able learners are given more time.


    Model: Can Maria climb? Yes, she can.


    (f) Peer assessment: learners assess each other using check-list:


    1-2 correct answer


    3-4 correct answer


    5-6 correct answer



    Interaction pattern: S – S


    Activity “Lip-syncing”

    (I) Read the situations.

    (P) Spell out the highlighted words.


    Descriptor:

    А learner

    • reads the sentences;

    • spells out highlighted words;

    • pronounces words and expressions clearly.


    (CCQ): Teacher monitors, use concept checking (by the questions).


    Differentiation by support: less able learners may use the table of alphabet.


    (f) Teacher assess spelling by gesture: rotate one palm to the left and to the right. All this should be accompanied by an appropriate emotion.


    Interaction pattern: G – S


    Physical energizer “Can you jump?”


    Activity “Boasters”

    (P) Make up the dialogues

    Teacher pairs more able learners with less able learners for the task by “clever pairing”.


    Descriptor:

    A learner

    • asks and answers the questions;

    • makes up short dialogue;

    • pronounces words and expressions clearly.


    (CCQ): what are you going to do?


    Differentiation by type of task:

    Less able learners can use prompts by filling in the gaps.


    Learner 1:

    1. Q: ________!

    2. Q: How ___ you?

    3. Q: Tom, can you help me?

    4. Q: I can’t do puzzles. _________?

    5. Q: Can you come to my house today?

    6. Q: Ok, see you later!


    Learner 2:

    1. A: Hi!

    2. A: _____. Thank you.

    3. A: _____!

    4. Yes, I can.



    1. A: _______.



    1. _______.



    More able learners product own dialogues.


    (f) Oral assessment.


    Interaction pattern: T – S – S





    SB


    Exercise 4 page 69 (“Smiles Vocabulary and grammar practice 2 grade” by Jenny Dooley and Virginia Evans, Express Publishing 2017






































    https://lh3.googleusercontent.com/xz2ar-M5himEdI4zA3hr_1Je33B19mWWHkmeiPmqoeFcvcECr65IhhYC3dcvqohryumAn8k=s90




    Worksheet 1















































    Worksheet 2



    End


    5 min


    Plenary


    Self-assessment

    Can-Do checklist:


    Now I can…….. (can-do checking)

    • …spell out the words

    • …use can/can’t

    • …sing “Can I help you?” song

    • …ask “can you…” questions

    • … answer politely to the questions


    Evaluation: the students stick the stickers in the shape of thump up/thump down to the blackboard, in the space near the “helping hands” picture.

    Shape1








    Can-Do checklist







    Stickers

    Picture



    Additional information

    Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

    Assessment – how are you planning to check learners’ learning?

    Health and safety check


    • by time allowed

    • by teacher’s support

    • by more able students’ support

    • by types of task

      Жүктеу
      ЖИ арқылы жасау
      ЖИ арқылы жасау
      bolisu
      Бөлісу
      1 - айлық
      Материал тарифі
      -96% жеңілдік
      00
      05
      00
      ҚМЖ
      Ашық сабақ
      Тәрбие сағаты
      Презентация
      БЖБ, ТЖБ тесттер
      Көрнекіліктер
      Балабақшаға арнарлған құжаттар
      Мақала, Эссе
      Дидактикалық ойындар
      және тағы басқа 400 000 материал
      Барлық 400 000 материалдарды шексіз
      жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
      1 990 ₸ 49 000₸
      1 айға қосылу
      Материалға шағымдану

      Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

      Жариялаған:
      Дюсенова Гульнар Жумабековна
      01 Желтоқсан 2021
      832
      Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

      ашық сабақ: Helping hands

      Тақырып бойынша 11 материал табылды

      ашық сабақ: Helping hands

      Материал туралы қысқаша түсінік
      Helping hands 2 grade. Unit 2. 2.S6 Use short answers appropriately in short, basic exchange and take turns when speaking with others in a limited range of short, basic exchanges 2.R1 Read and spell out words for others 2. UE 13 Use can to talk about ability and to make requests and offers: use can/can’t about permission
      Материалдың қысқаша нұсқасы


      Unit of a long term plan

      Unit 2 My family and friends


      Koyandy

      Koyandy secondary school №2

      Date:

      Teacher name: Dyussenova G. Zh

      CLASS: 2

      Number present:

      absent:

      Lesson title Helping hands


      Learning objectives that this lesson is contributing to

      2.S6 Use short answers appropriately in short, basic exchange and take turns when speaking with others in a limited range of short, basic exchanges

      2.R1 Read and spell out words for others

      2. UE 13 Use can to talk about ability and to make requests and offers: use can/can’t about permission

      Lesson objectives

      Learners will able to:

      • Interact with others when talking about help

      • Read words after spelling out them for others

      • Use can/can’t to talk about ability, permission


      Assessment criteria

      • Interact with others in short conversation

      • Read words

      • Apply can/can’t to talk about permission, ability

      • Spell words for others

      Values links

      The Patriotic Act ‘ Mangilik Yel.

      (Respect, openness)

      Cross-curricular links

      Self-knowledge, Art, Physical education

      Previous learning

      Review the topical vocabulary: family, friends

      Plan

      Planned timings

      Planned activities

      Resources






      Start



      0-5 min









      • Class routine:


      1. Hello, hello, hello to you!

      Hello, hello, I am glad to see you!

      Hello! How are you today?

      I am sick,

      He is bad.

      She is happy,

      I am sad.

      What’s the day today?

      What is the weather like today?

      What is the date today?


      Interaction pattern: T - Ss


      • Warm up:

      (W) Activity “Sing and do”

      Sing a song “Can I help you?”

      Teacher engage learners in the topic of the lesson.
















      https://www.youtube.com/watch?v=5P-89FdwlGc

      Middle









      10 min



































      10 min


















































      10 min
































      Development:

      Activity “Curious child”

      (I, P) Read, ask and answer the questions.


      Maria can climb. Christina can sing. Mark can swim. Anna and Tom can dance. John can run. Greg can jump.



      Descriptor:

      А learner

      • Reads the sentences

      • Asks the questions

      • Answer the questions


      Differentiation by time. Less able learners are given more time.


      Model: Can Maria climb? Yes, she can.


      (f) Peer assessment: learners assess each other using check-list:


      1-2 correct answer


      3-4 correct answer


      5-6 correct answer



      Interaction pattern: S – S


      Activity “Lip-syncing”

      (I) Read the situations.

      (P) Spell out the highlighted words.


      Descriptor:

      А learner

      • reads the sentences;

      • spells out highlighted words;

      • pronounces words and expressions clearly.


      (CCQ): Teacher monitors, use concept checking (by the questions).


      Differentiation by support: less able learners may use the table of alphabet.


      (f) Teacher assess spelling by gesture: rotate one palm to the left and to the right. All this should be accompanied by an appropriate emotion.


      Interaction pattern: G – S


      Physical energizer “Can you jump?”


      Activity “Boasters”

      (P) Make up the dialogues

      Teacher pairs more able learners with less able learners for the task by “clever pairing”.


      Descriptor:

      A learner

      • asks and answers the questions;

      • makes up short dialogue;

      • pronounces words and expressions clearly.


      (CCQ): what are you going to do?


      Differentiation by type of task:

      Less able learners can use prompts by filling in the gaps.


      Learner 1:

      1. Q: ________!

      2. Q: How ___ you?

      3. Q: Tom, can you help me?

      4. Q: I can’t do puzzles. _________?

      5. Q: Can you come to my house today?

      6. Q: Ok, see you later!


      Learner 2:

      1. A: Hi!

      2. A: _____. Thank you.

      3. A: _____!

      4. Yes, I can.



      1. A: _______.



      1. _______.



      More able learners product own dialogues.


      (f) Oral assessment.


      Interaction pattern: T – S – S





      SB


      Exercise 4 page 69 (“Smiles Vocabulary and grammar practice 2 grade” by Jenny Dooley and Virginia Evans, Express Publishing 2017






































      https://lh3.googleusercontent.com/xz2ar-M5himEdI4zA3hr_1Je33B19mWWHkmeiPmqoeFcvcECr65IhhYC3dcvqohryumAn8k=s90




      Worksheet 1















































      Worksheet 2



      End


      5 min


      Plenary


      Self-assessment

      Can-Do checklist:


      Now I can…….. (can-do checking)

      • …spell out the words

      • …use can/can’t

      • …sing “Can I help you?” song

      • …ask “can you…” questions

      • … answer politely to the questions


      Evaluation: the students stick the stickers in the shape of thump up/thump down to the blackboard, in the space near the “helping hands” picture.

      Shape1








      Can-Do checklist







      Stickers

      Picture



      Additional information

      Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

      Assessment – how are you planning to check learners’ learning?

      Health and safety check


      • by time allowed

      • by teacher’s support

      • by more able students’ support

      • by types of task

        Жүктеу
        bolisu
        Бөлісу
        ЖИ арқылы жасау
        Файл форматы:
        docx
        Шет тілі Сабақ жоспары 2 сынып
        01.12.2021
        832
        Жүктеу
        ЖИ арқылы жасау
        Жариялаған:
        Дюсенова Гульнар Жумабековна
        Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
        шағым қалдыра аласыз
        Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
        Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
        Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
        Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
        Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
        Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
        Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
        Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
        Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
        Министірлікпен келісілген курстар тізімі

        Химия пәні

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Тарих пәні

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Биология пәні

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Ағылшын тілі пәні

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        География пәні

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Информатика пәні

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Мектепке дейінгі білім беру

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Дене шынықтыру

        пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Білім алушылардың білім сапасын арттыру

        мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Инклюзивті білім беру

        жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ
        Ғылыми-әдістемелік орталығы
        Редакциямен байланыс
        +7 (771) 234-55-99
        Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
        жұма, 9:00 – 18:00
        Мекенжай:
        Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
        4 этаж, 406-кабинет
        Электронды пошта
        ustaztilegi@gmail.com
        Сведения об организации
        Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
        Политика конфиденциальности
        Сведения об организации