Сабақтың
басы
5 мин
|
-
Ширату: Пазл
әдісі
Гүл, бүркіт, арыстанның
суреттері салынған қағаз қиындылары беріледі. Гүл, бүркіт,
арыстанның суреттерін құрастыру арқылы 3 топқа бөлінеді.Бүгінгі
сабақтың тақырыбы қандай деп ойлайсыңдар?
( Жануарлар мен
өсімдіктер)
Оқу мақсаты және бағалау
критерийлері хабарланады.
5.2.1.1. Мәтіндегі негізгі
және қосымша ақпаратты түсіну, анықтау.
-оқылған мәтінді
түсінеді,
- мәтін мазмұны негізінде
негізгі және қосымша
ақпараттарды
анықтайды.
|
|
Сабақтың
ортасы
25
мин
|
Оқылым алдындағы
тапсырма
1-тапсырма.
Ж
«Көз жүгірту»
әдісі
Берілген мәтінді оқиды, жаңа
сөздердің астын сызады.
Жануарлар мен
өсімдіктер
Жануарлар дүниесі алуан болып
келеді. Бізге белгілі жануарлардың түрлері жылдан жылға көбеюде.
Жәндіктердің қазір 1,5 млн түрі анықталып зерттелінді, бірақ жыл
сайын 2 мыңға жуық жаңа түрлері қосылуда. Жалпы
жануарлардың
2 млн түрі зерттелінді.
Жануарлар суда, құрлықта, топырақта, ауада және өсімдіктердің,
жануарлардың, адамдардың денесінде тіршілік етеді. Адамның өмір
сүруі үшін жануарлардың маңызы зор. Олардан әр түрлі тамақ
өнімдерін (ет, сүт, жұмыртқа, уылдырық, бал) және өнеркәсіп
шикізаттарын (жүн, тері, құстың жүні, былғары, талшық) алады.
Құстар өсімдіктердің тұқымдарын, саңырауқұлақтардың тұқымдарын жан-
жаққа тасымалдаушы. Ал бал арасы гүлдерді тозаңдандырады. Бүркіт
пен үкі сияқты жыртқыш құстар, жыландар егіншілік алқабының
зиянкесі тышқан тұқымдас кемірушілермен
қоректенеді.
Өсімдіксіз жануар да, адам да
өмір сүре алмайды. Өсімдіктердің ең үлкен маңызының бірі - барлық
тіршілікке қажетті оттегін бөліп шығаруы. Өсімдіктер ауаны әр түрлі
шаң - тозаңдардан тазалайды. Қарағай, пияз, сарымсақ сияқты
өсімдіктер ерекше фитонцид деген затты бөліп шығарып, ауру
қоздырушы бактерияларды жояды.
Жер бетіндегі барлық тірі
ағзалар сияқты өсімдіктер де қорғауды қажет
етеді.
Дескриптор:
-мәтінді түсініп
оқиды;
-жаңа сөздерді
табады.
2-тапсырма Ж «Сиқырлы
қобдиша» әдісі арқылы жаңа сөздердің
мағынасын түсінеді.
Қобдишаға тақырыпқа қатысты
жаңа сөздер жазылған қағаз қиындылары салынады. Бір оқушы
қобдишадан қиынды қағазды алып, қағаздағы сөзді оқып
түсіндіреді.
ҚБ: «Бас бармақ» арқылы
бағалау.
Саралау
жұмысы: сөздік
арқылы
(фитонцид - фито грекше
өсімдік цито латынша өлтіремін деген мағынаны білдіреді.
Бактерияларды, паразиттерді, ұсақ саңырауқұлақтарды өлтіруге
қабілетті өсімдіктер)
(оттегі - химияның маңызды
элементі.Жер бетіндегі көптеген тірі ағзалардың тыныс алуын
қамтамасыз етеді.)
3-тапсырма Ж. «Т»
кестесі әдісі.
Мәтін қайталап
оқылады,
мәтіннен синоним бола алатын
сөздерді теріп жазады.
Дескриптор
-мәтіннің мазмұнын
түсінеді;
-тірек сөздерді
табады;
-тірек сөздердің синонимін
жазады.
ҚБ: От шашу арқылы
бағалаймын.
3- тапсырма.
ЖЖ. « Көршіден
көмек» әдісі.Берілген кеспе қағаздағы
сөйлемдерді ретімен орналастырады.
Ақпарат
|
Реті
|
Жануарлар дүниесі алуан болып
келеді.
|
1
|
Жалпы жануарлардың 2 млн түрі
зерттелінді.
|
2
|
Жануарлар суда ,құрлықта,
топырақта, ауада және өсімдіктердің, жануарлардың, адамдардың
денесінде тіршілік етеді.
|
3
|
Олардан әр түрлі тамақ
өнімдерін ( ет, сүт, жұмыртқа, уылдырық, бал) және өнеркәсіп
шикізаттарын ( жүн, тері, құстың жүні, былғары, талшық)
алады.
|
4
|
Бүркіт пен үкі сияқты жыртқыш
құстар, жыландар егіншілік алқабының зиянкесі тышқан тұқымдас
кемірушілермен қоректенеді.
|
5
|
Өсімдіксіз ауаны әр түрлі шаң
– тозаңдардан тазалайды.
|
6
|
Қарағай, пияз, сарымсақ,
сияқты өсімдіктер ерекше фитонцид деген затты бөліп шығарып, ауру
қоздырушы бактерияларды жояды.
|
7
|
Жер бетіндегі барлық тірі
ағзалар сияқты өсімдіктер де қорғауды қажет
етеді.
|
8
|
Дескриптор
ҚБ
: «Бағдаршам»
әдісі.
Саралау: қима қағаздардағы сөздердің
мағынасын ашу.
|
Қалыптастырушы бағалауға
арналған тапсырмалар жинағы Қазақ тілі 5- сынып 22-
бет
|
Сабақтың
соңы
10
мин
|
5-тапсырма ЖЖ «Балық
қаңқасы»
Негізгі
ақпарат
Қосымша
ақпарат
Дескриптор:
-
мәтіннен тақырыпқа сай түйін
сөздер жаза алады.
- мәтін бойынша негізгі және
қосымша ақпаратты анықтап, жазады.
- мәселені терең талқылап,
өмірмен байланыстыра алады.
ҚБ: «Смайликтер»
әдісі
Жарайсың! Ойланып
көр!
Саралау
жұмысы:
А. Бағыттаушы
сұрақтар
В. Тірек
сөздер
С. Тақырыпқа сай
суреттер
Оқу мақсаты мен бағалау
критериийлеріне кері ораламын.
Кері
байланыс. «Букетпен
бағалау»
әдісі бойынша окушылармен
жұмыс жүргіземін.
|
«өте жақсы
түсіндім»
«
сұрақта
рым
бар»
|