Т. «Фишбоун» әдісі
(Оқулықпен жұмыс)
Оқушыларға постерде «балықтың сүйегінің» дайын
сызбасы беріледі.
Т
апсырма: Оқулықтың 66-бетіндегі
суреттерді салыстыр. 1-суреттен не байқадың, соны балықтың жоғарғы
сүйектеріне жаз. 2-суреттен байқағандарыңызды балықтың төменгі жақ
сүйегіне жазыңдар. Ал балықтың құйрығына осы екі суретті
салыстырудан жасаған қорытындыны жазыңдар.
Дескриптор: оқушылар үңгірдегі адамдардың
не үшін от жағып отырғанын білді, түсінді, жазды. Екінші суретті
сипаттап жазды. Салыстырудан қорытынды
жасады.
Қ.
топ спикерлері қорғаған соң,
топтық жұмыс «Бас бармақ» әдісі арқылы
бағаланады.
МК. «Түртіп ал» әдісі
Ертеде адамдар түні бойы жанып тұрған оттың
жарығын пайдаланған. Одан кейін таяқтың басына шүберек байлып, соны
жаққан. Осылайша «факел» пайда болған.
Кейінірек адамдар кішілеу ыдысқа май құйып, оған
жіптен немесе мақтадан жасалған білтелерді матырып жағып қойған.
Осылайша «май шамдар» пайда болған.
Б ір заманда адамдар ақылының арқасында электр шамын
ойлап тапқан. Ол тиімді, әрі дұрыс пайдаланса қауіпсіз болып
есептеледі. Электр тоғын үлкен «Электр станциялары»
шығарады.
Табиғатта да электр заряды бар. Ол «Найзағай» деп
аталады.
МК. «Ойлан!» әдісі
Проблемалық
сұрақ: Түнде үйде электр жарығы өшіп
қалса, не болар еді?
Оқушылардың жауабы тыңдалған соң мұғалімнің
толықтыруы.
Оқулықпен жұмыс. Есте
сақта! Адамдар электрдің көмегімен
бөлме ішін жарықтандырады, үйді жылытады, ас әзірлейді. Электр
көптеген тұрмыстық құралдардың арнайы жабдықтардың жұмыс істеуі
үшін қажет.
Проблемалық
сұрақ: сынып бөлмесінде қандай
құралдар электр тоғының көмегімен жұмыс жасап тұр. Оларды
атаңдар.
Дескриптор: сынып бөлмесіндегі электр
құралдарын атайды.
Қ.
мадақтау сөздері арқылы
бағаланады.
Т. «Сиқырлы лента» әдісі
-
Балалар, осы электр
құралдарымен жұмыс жасағанда бізге абай болу керек
пе?
-
Олай болса, сендер өз беттеріңмен электр тоғымен жұмыс жасаудағы
қауіпсіздік ержелерін құрастырып көріңдер.
Топтық жұмыс үшін мұғалім әр
топқа түрлі-түсті жолақ болып қиылған «лента қағаздар» мен
маркерлер таратады. Оқушылар топпен ойланып, әр лентаға электр
тоғын пайдаланудағы қауіпсіздік ержелерін жазады. Тапсырманы
орындауға уақыт шектеулі болады.
«Эстафета» ойыны.
Ойынның
ережесі: уақыт аяқталған соң әр топтан
бір оқушы тұрып, бір ережені оқып береді де тақтаға лентаны іледі.
Осылайша келесі топтар кезекпен бір-бір ережеден оқып, тақтаға іліп
отырады. Бірақ бірінің ойын бірі қайталамаулары
қажет.
Дескриптор: электр тоғын пайдаланудағы
қауіпсіздік ережелерін біледі, құрастырады,
жазады.
Қ.
«Жапондық бағалау» әдісі
арқылы оқушылар әр топтың жауабын ойын барысында
бағалайды.
МК. Оқушылардың ойларын толықтыру
мақсатымен бейнебаян көрсетіледі.
https://www.youtube.com/watch?v=1hTprETszT8
МК.
Проблемалық сұрақ.
-
Балалар, сендер жана сыныптағы
электр тоғы арқылы жұмыс жасап тұрған барлық құралдарды атаңдыңдар.
Ал сағат қалай жұмыс жасап тұр?
-
Батереяны да электр көзі деп атауға бола ма?
- Батереяның қуаты таусыла
ма?
-
Оны қайта қуаттауға бола ма?
-
Батареямен жұмыс жасайтын қандай құрылғыларды
білесіңдер?
Мұғалімнің толықтыруы.
Т. Зерттейік
Әр
топқа батареямен жұмыс жасайтын ойыншықтар (қуыршақ, машина, жұмсақ
ойыншық) мен түрлі өлшемдегі батареялар таратылады. Оқушылар
ойыншықтың батарея салынатын жерін анықтайды, ол жерге дәл келетін
батареяның түрін анықтайды, оны дұрыс салып, ойыншықты іске қосады.
Зерттеу жұмысы біткен соң, әр топтан бір оқушы ортаға шығып,
ойыншықты қалай іске қосқандарын, оны іске қосу үшін қандай
өлшемдегі батарея қолданғандарын айтып береді.
Дескриптор: ойыншықтың батарея салынатын
жерін анықтайды, дәл келетін өлшемдегі батареяны таңдайды,
батареяны дұрыс салып, ойыншықты іске
қосады.
Қ.
«Жапондық бағалау» әдісі
арқылы бағаланады.
«Сен білесің бе?» айдары
Эврика мен Негештің диалогы аудиожазбадан
тыңдалады.
Негеш: Эврика, батареямен жұмыс
жасайтын ойыншық машинаны білеміз. Ал электр тоғымен жүретін нағыз
машиналардың бар екенін білесің бе?
Эврика: Әрине білемін, балаларға да
айтып берейін. Оқулыққа назар аударыңдар. Электрмен жүретін
автомобильдер электромобильдер деп аталады. Олар тіпті 1841 жылы
пайда болған. Алғашқы электромобильдер электр моторы бар арба
сияқты болған.
МК. EXPO жайында қысқаша мағлұмат
беру.
Балалар, көрдіңдер ме адам
баласы неше түрлі құрылғыларды ойлап табады. Оны барлық әлемге
көрме арқылы көрсетеді. Ондай көрме EXPO деп аталады. Біздің
елімізде де EXPO көрмесі өтіп жатыр. Биылғы көрменің тақырыбы
«Болашақ энергиясы». Яғни, бүгінгі біз өтіп жатқан электр тоғын
алудың жолдары, электр тоғымен жұмыс жасайтын құрылғылар туралы
барлық әлемнен неше түрлі өнертапқыштар келіп жатыр. Сендердің де
өнертапқыш болғыларың келе ме? Ол үшін не істеу
қажет?
Ұ. Сергіту сәті «Поезд»
ойыны
Кәне кімнің бойы ұзын
Паравозы ол поездың.
Қатар, қатар тұрайық
Поезды біз құрайық.
Ал
паравоз баста алға!
Бәрімізді басқар да.
Пш,
пш, пш біз кеттік,
Жүрісті тым үдеттік.
Қ. Ө. Дәптермен
жұмыс
Оқу
мақсаты: 1.5.5.1.адамның күнделікті
өміріндегі электр энергиясының маңызын
түсіндіру.
Бағалау критерийі:
-
Электр тоғымен жұмыс істейтін және батереямен
жұмыс істейтін заттарды ажыратады.
-
Электр құрылғыларының атауын біледі, ой
қорытындылайды.
Ойлау дағдысының
деңгейі: білу, түсіну,
қолдану.
1-тапсырма. Розеткаға қосылатын
құралдардың суретін боя. Батарея арқылы жұмыс істейтін құралдардың
суретін қоршап сыз.
Дескриптор: Білім
алушы
-
Розеткаға қосылатын құралдарды анықтап, суретін
бояйды;
-
Батареямен жұмыс істейтін құралдарды анықтап,
суретін қоршайды.
2-тапсырма. Әрбір суреттің астыңғы жағына
суретте көрсетілген құралдар атауының бірінші әрпін жаз. Осы
әріптерді кестедегі тиісті нөмірдің астына жаз. Сол кезде бұл
құралдар не арқылы жұмыс істейтінін білетін
боласың.
Дескриптор: Білім
алушы
-
Суреттегі құралдың атын атайды, алғашқы әрпін
жазады;
-
Әріптерді кестеге толтырып, сөзжұмбақты
шешеді;
-
Электр туралы қорытынды
жасайды.
Қ.
Оқушылардың жұмысы смайликтер
арқылы бағаланады.
|