Оқушылар барлығымыз бірге тәжіребие
жүргізейік. Үш майшаммен есікке жақындап желдің бағытын
анықтаймыз.
Жоғарыдағы жалын сыртқа
бағытталған.
Ортасындағы
тік.
Ал төмендегі майшам ішке
бағытталған.
Суық ауа есіктің астынғы жағынан кіріп,
бөлмеде ауа алмасу процесі жүреді. Кабинеттегі Жылы ауа есіктің
жоғарғы жағынан сыртқа шығады. Осылайша бөлмедегі ауа орын
ауыстырады.
Қол
шапалақтау.
Жел. Жел пайдалы ма, зиянды
ма?
Желдің пайдасы мен
зияны
Суреттермен
жұмыс.
Желдің пайдасын адамдар ерте
заманнан білген. Желдің жылдамдығын пайдаланып, желкенді кемемен
саяхатқа шыққан. Жел диірменінде дақылдарды ұнтақтап, ұн жасаған.
Желдің табиғатта да маңызы зор. Желдің көмегімен өсімдік тұқымы
таралып, көбейеді. Жел бұлтты айдап, жаңбыр жауғызады. Ауаны
тазартады. Қазіргі уақытта желді қуат көзі ретінде пайдаланып отыр.
Оның күшінен электр
энергиясын өндіреді. Мұндай
энергияның экологиялық және экономикалық артықшылықтары көп. Ол
қоршаған ортаны, ауаны ластанудан сақтауға және табиғат ресурстарын
үнемдеуге мүмкіндік береді.
Желдің зиянды әрекеті де бар.
Желдің күші электр желілерін үзіп, ағаштар мен ғимараттарды
құлатып, адам өміріне қауіп төндіреді. Теңіздер мен мұхиттарда алып
толқын туғызып, кемелерге, жағаға жақын елді мекендерге зиянын
тигізеді, дала мен орман өртін
өршітеді.
Жел туралы нені білу
керек?
Миға
шабуыл.
-
Қатты жел болатыны
туралы хабарламалар келсе, қалай
дайындаласыңдар?
-
Желді пайдалану үшін
және зиянынан қорғану үшін, ол туралы не білу
керек?
-
Желдің қай уақытта,
қандай бағытта соғатынын және желдің жылдамдығын білудің маңызы
қандай?
Қауіпсіздік шараларын
пысықтау.
Топтық
жұмыс.
1-топ Табиғатта жел
қалай пайда болады?(күн жерді қыздырады. Жылы ауа жеңіл
болғанжықтан ол жоғары көтеріледі. Ал суық ауа ауыр болған соң
төмен түседі. Осылайша жел пайда
болады.)
2-топ.Жел туралы
ертегіні оқып, жалғастыр. Желдің тағы қандай пайдасын білесің?
(Бұрыңғы өткен заманда жел өмір сүріпті. Ол барлық тіршілік иесін
қуанышқа бөлейді екен. Жел соқса,гүлдердің, бидай сабақтарының хош
иісі ауыл тұрғындарын қуантады екен. Ыстық күнде теңіз жақтан
соққан жел ылғалды салқын жел әкеліп,тұрғындардың көңілін
жайландырыпты. Тұрғындар желге шексіз риза
болыпты.
1...(өсімдіктерді
тозаңдандырады)
2....(ауаны
тазартады)
3....(жел электр
энергиясын береді)
3-топ. Желдің зиянына
байланысты 3мысал келтір. (Дауыл,өрт,
құйын)
4-топ. Бриз желі. Дәне
оның бағыты қандай? Теңіздегі салқын ауа құрлыққа қарай
бағытталады. Ал құрлықтағы жылы ауа теңізге қарай бағыттталады. Ал
түнде керісінше.
Ал енді Видео көрейік.
Мұқият болыңдар, бұл бейнебаян арқылы тапсырма
орындаймыз.
Географиялық диктант.
Бұл тапсырмаға 2мин уақыт беремін.
Карточкалық жұмыс.
Слайтпен тексеру.
-Бриз сөзі
(самал жел) деген мағвганы береді.
-Ауаның көлденең бағытта
қозғалуын (жел) деп атайды.
-Бағытын тәулігіне 2 рет
өзгертетін жел (Бриз) деп
аталады.
-Бағытын жылына 2 рет
өзгертетін жел (Муссон) деп
аталады.
-Желдің жылдамдығы мен
бағытын өлшейтін құрал (желбағар) деп
аталады.
«Алға бір қадам»-
ойыны
Оқушылар екі қатарға
бөлінеді . Бір қатар желдің пайдасын айтқан сайын бір қадам алға
басады. Екінші қатар зиянын айтып
адымдайды.
|