Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Ашық сабақ: "Жылу құбылысы" 8 - сынып
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Сабақты талдау. 7-сынып, физика.
Күні: 15.09.2023 ж.
Пәні: физика
Пән мұғалімі: Сатекова Ж.С.
Сыныпта 13 оқушы. Оның ішінде үлгерімі үздік оқитын – 3 оқушы, екпінді 8, орташа – 2. ЕБҚ оқушы А.Т. атты оқушы оқиды.
Саралау. Сіз қандай тәсілмен көбірек қолдау көрсетпексіз? Қызығушылықтарын ояту үшін әр түрлі тәжірибелер, эксперименттер, сапалы есептерді шығару арқылы. Сіз қабілетті оқушылардың алдына қандай тапсырмалар қоясыз? Деңгейлік тапсырмаларды орындау, сапалық есептерді шығару, сыныптасына көмек көрсету. |
Бағалау. Сіз оқушылардың материалды игеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлап отырсыз? Теория білімін практика жүзінде қолдану арқылы. Кестелер, плакаттарды, құралдарды қолдану арқылы |
Денсаулық және қауіпсіздік техникасын сақтау. Әр сабақта аспаптармен жұмыс
жасау кезінде |
Орташа қабілетті оқушыларға өздік жұмыс барысында бағыттаушы сұрақтар қойып, көмек көрсету. Қабілетті оқушылар тақырыпты меңгеріп, өлшеуіш аспаптармен жұмыс жасайды. Жұппен, топпен жұмыс жасау арқылы, оқушыларға бір – біріне көмектесіп, түсінбей тұрған өткелден бірлесіп өту, бауырмалдық, ынтымақтастыққа баулыймын. |
- Жылулық қозғалыстың физикалық мағынасын біледі; - «А», «В» деңгейіндегі есептерді шығарады; -Өлшеуіш аспаптың бөлік құнын анықтайды |
Физика кабинетіндегі қауіпсіздік ережесі еске салынады. |
Жалпы бағалау Сабақтың қандай екі аспектісі жақсы өтті? Оқыту туралы да, сабақ беру туралы да ойланыңыз. 1: Оқушылар алдынғы сұрақтарын біледі. 2: Өлшеу жүргізу, аспаптың қателіні есептей алды. Сабақты жақсартуға не жәрдемдесер еді? Оқыту туралы да, сабақ беру туралы да ойланыңыз. 1: Үлгісі бар жадынамаларды ұсыну. 2: Физикалық өлшемдерін естеріне сақтау үшін физикалық блокнотқа жаздыру. Сабақ кезінде, сынып немесе жекелеген оқушылардың жетістіктері/қиыншылықтары туралы мен нені анықтадым? Келесі сабақтарда неге назар аудару керек? 1:Қайталау әдістерін түрлендіру. 2: Бағалау түрлерін түрлендіру аудару. |
Күні: 20.10.2023 ж.
Физика пәнінің мұғалімі: Сатекова Жанар Сапиолдановна
Сабақтың тақырыбы: Жылулық құбылыстар
Оқу мақсаттары:
8.3.2.5 – жылу алмасу процесі кезінде алған немесе берген жылу мөлшерін анықтау; 8.3.2.7 – отынның жануы кезінде бөлінген жылу мөлшерін анықтау. Отынның жануы кезінде бөлінген жылу мөлшерінің формуласын есептер шығаруда қолдану. 8.3.2.3 – техникада және тұрмыста жылу беру түрлерінің қолданылуына мысалдар келтіру. |
Сабақтың мақсаты: өткен тақырыптағы білімдерін жинақтау, пысықтау сабағы, бақылау жұмысына дайындық жүргізу, қайталау сабағы.
Барлық оқушылар істей алады: оқулықта берілген және қосымша тапсырмаларды орындайды. Жазба жұмыс жасайды. Сұраққа жауап береді. Физикалық құбылыстарға мысалдар келтіре алады, оқулықтағы тапсырмалармен жұмыс жасайды.
Көптеген оқуышылар істей алады: топтық жұмысты брлесе А, В деңгейіндегі есептерді орындайды. Өз бетінше жұмыс жасайды. Сұраққа жауап береді.
Кейбір оқушылар істей алады: оқулықтан тыс берілген қосымша тапсырмалады орындайды, тақырып бойынша қосымша мәліметтер мен дәлелдер келтіре алады.
Сабақтың түрі: интелектуалды ойын, қорытындылау, жүйелеу сабағы
Көрнекіліктер: ноутбук, плакат, үлестірмелі материалдар, суреттер.
Сабақтың барысы:
Сабақ кезеңі/Уақыты |
Педагогтің іс-әрекеті |
Оқушының іс-әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
Сабақтың басы
7 мин Ой қозғау
Есептер шығару, топтық жұмыс
Сергіту сәті:
Экспериментті түсіндіру:
«Хатқа жауап» жұптық жұмыс тапсырмасы
Сабақтың соңы:
|
Ұйымдастыру кезеңі Оқушылармен амандасу, түгендеу, сабаққа дайындығын бақылау, «Попкорн» әдісі арқылы топқа бөлу. І. «Кездейсоқ дөңгелек» әдісі бойынша оқушылардың ойын қозғау ойыны. ІІ. І топ 1. Массасы 0,75 кг суды 200С –тан 1000С-қа дейін ысытуға және 250 г будың пайда болуына қанша энергия жұмсалған? с4200 Дж/кг0С. ІІ топ: Массасы 3 т мұнай жанғанда бөлінетін жылу мөлшері? q= ІІІ топ 1.Кеседегі массасы 200 г шайдың бастапқы температурасы 900С. Шай бөлме температурасына (200С-қа) дейін суыса, қоршаған ортаға қандай жылу мөлшерін береді? с ІІІ. Графикті оқу және сұрақтарға жауап беру тапсырмасы: І топқа
Суретте мұз температурасының өзгеру графигі берілген. a) Графиктің АВ, ВС және СД бөліктеріне қандай процесстер сәйкес келеді? b) Осы бөліктердегі мұз молекуласының кинетикалық энергиясы қалай өзгереді? c) балқу процессі қанша уақыт жүрді? Д) Толық балқу температурасын көрсетіңдер.
І І топқа
Графикте нафталин температурасының өзгерісі көрсетілген. a) ВС кесіндіде нафталин қандай процесске сәйкес келеді? b) Сұйық нафталиннің қыздыру процессі қанша уақыт жүрді? c) Нафталинді қандай температураға дейін қыздырды? d) В нүктесінде ме әлде Д нүктесінде ме нафталиннің ішкі энергиясы артық?
І ІІ топқа Суретте қалайының өзгеру температурасы көрсетілген. a) АВ, ВС және СД бөліктерінде қалайының температурасы қалай өзгереді? b) Осы бөліктерде қалайының ішкі энергиясы қандай? c) Графиктегі ВС кесіндісі қалайының қандай күйіне сәйкес келеді? Д) Балқу қанша минут жүрді?
«Нейрожаттығу» 1-8 – сыныптар арасында осы жаттығулар ұсынылады, ал жоғары сыныптың оқушыларына күрделендіріледі. Алдымен ретпен қайталау, кері қайтару. Қолдарың ауыстырып жаттығу. Ата-аналарға да ұсынылады.
«Таңдау» әдісі арқылы оқушылар ұсынылған экспериментті жасайды, түсіндіреді. Қайталау мақсатында бейнеролик ұсынылады. «Булану, қайнау, қысымның қайнау температураға тәуелділігі»
“Ашық тест” әдісі арқылы сөйлемнің бос орнын толықтырады. Бірін – бірі бағалайды. Жеке тапсырма: үлгерімі төмен оқушылар үшін ұсынылады
Рефлексия Кері байланыс, «Екі жұлдыз бір тілек» өзара бағалау, жеке бағалау «Зымыран» әдісімен жүргізіледі
Мұғалім тапсырманың орындалу деңгейін талқылай отырып, сабақ мақсатына оралады. Келесі сабақты жоспарлау үшін оқушыларға сұрақтар қойылады: - нені білдім, нені үйрендім - нені толық түсінбедім - немен жұмысты жалғастыру қажет. «Ақылды саяжай» жобалау сызбасын салып келу. Әр тапсырманың бағалау критериилері бойынша 10 баллдық жүйемен бағалау |
Окушылар өткен білімді еске түсіріп сұрақтарға жауап береді №9 сұрақ
Топта есеп шығарады, тақтаға шығып әр топтан 2 оқушы есептің шығару жолын түсіндіреді.
Топта есепті талқылайды, шығарады, әр топтын мүшесі бір – бір сұраққа жауап береді. Әр бір дұрыс жауапқа 1 баллдан алады.
Оқушылар, қонақтар музыка әуенімен жаттығу орындайды
Топтың мүшесі шығып эксперимент жасап көрсетеді, түсіндіреді, қосымша сұраққа жауап береді. Оқушылар бейнероликті қарайды, эксперимент жүргізеді.
Оқушылар топпен екі сұраққа жауап береді, 2 сұрақты бөліп алады. Жеке тапсырманы Жанасыл, Ерсұлтан, Ерасыл орындайды
Оқушылар сабақты қорытындылайды, стикер жабыстырады, топтар арасында кері байланыс жүргізеді Оқушылар сабақтағы жеткен деңгейіне байланысты өз ойларын айтады. |
Дұрыс жауапқа балл-1
Дескриптор А) ХБЖ 250 г кг аудару Б) Жылу мөлшерін табу формуласын жазу С) Есептеу, өлшемін жазады Жалпы: 4 балл Дескриптор А) ХБЖ 3 т – ны кг – ға аударады, №2 кестені пайдаланады Б) Жану кезінде бөлінетін жылу мөлшері формуласын жазады. С) Есептейді, өлшемін жазады Жалпы: 4 балл Дескриптор А)ХБЖ 200г –ды кг – ға айналдырады, №1 кестені пайдаланады В)Сұйық қызған кезде бөлінетін жылу мөлшерін табу формуласын жазады С)Есептейді, өлшемін жазады Жалпы: 4 балл Декскриптор: a) Графиктің АВ, ВС және СД бөліктеріндегі процесстерді анықтайды. b) Осы бөліктердегі мұз молекуласының кинетикалық энергиясының өзгеруін айтады. c) балқу процессі қанша уақыт жүретінін ОХ осі бойынша анықтайды. Д) Толық балқу температурасын кестені пайдаланып анықтайды. 4 балл
Декскриптор: a) ВС кесіндіде нафталин қандай процесске сәйкес келетінін ОХ осі бойынша анықтайды. b) Сұйық нафталиннің қыздыру процессі уақытын ОХ осі бойынша анықтайды. c) Нафталиннің қыздыру температурасын АВ бөлігі ОУ осі арқылы анықтайды. d) В нүктесінде және Д нүктесіндегі нафталиннің ішкі энергиясын салыстырады. 4 балл
Дескриптор: a) АВ, ВС және СД бөліктерінде қалайының өзгеру температурасын анықтайды. b) Осы бөліктерде қалайының ішкі энергиясы салыстырады. c) Графиктегі ВС кесіндісі қалайының ОХ осі бойынша күйін анықтайды. Д) Балқу уақытын ОХ осі бойынша анықтайды. 4 балл
-Жылуқабылдағыштың жұмысын сәуле шығару құбылысымен түсіндіреді. -Мыс шарын қыздыру арқылы саңылаудан өтпеуін температура салдарынан көлемнің ұлғаюы арқылы түсіндіреді. - Әр түрлі заттардың жылу өткізгіштерін эксперимент арқылы тесереді, кестемен салыстырады. Қосымша сұрақтарға жауап береді: «Бұл қандай құрал?» -термометр -калориметр -мензурка 2 балл Дұрыс толық жауапқа 2 балл |
АКТ https://wordwall.net/ru/myactivities
үлестірмелі парақтар, постерге жазып қорғау, графиктері бар суреттер, түрлі – түсті фламастер қосымша ақпарат
Суреттер жинағы тақтаға ілінеді №7, музыка әуені колонка, блютуз
Құрал – жабдықтар: штатив, жылуқабылдағыш, монометр, калориметр, мыс шары, саңылау, темір кесіктері, мензурка.
Видео көрсетілім https://web.whatsapp.com/
Хат, тапсырмалар https://wordwall.net/ru/myactivities стикерлер, жұлдыздар, мадақтау қағаздары
|
Саралау. Сіз қандай тәсілмен көбірек қолдау көрсетпексіз? Спиральдік тәсіл, жеңілден қиынға, теориядан практикаға бағытталды. Сіз қабілетті оқушылардың алдына қандай тапсырмалар қоясыз? Деңгейлік тапсырмаларды. |
Бағалау. Сіз оқушылардың материалды игеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлап отырсыз? |
Денсаулық және қауіпсіздік
техникасын сақтау |
||
Орташа қабілетті оқушыларға өздік жұмыс барысында бағыттаушы сұрақтар қойып, көмек көрсету. Қабілетті оқушылар жылулық құбылысына мысалдар келтіріп, өз тұжырымдарын дәлелдейді. Жұппен, топпен жұмыс жасау арқылы, оқушыларға бір – біріне көмектесу арқылы, түсінбей тұрған өткелден бірлесіп өту, бауырмалдық , ынтымақтастыққа баулыймын. |
- Жылулық қозғалыстың физикалық мағынасын біледі; - «А», «В» деңгейіндегі есептерді шығарады; -Графикті талдайды |
Физика кабинетіндегі қауіпсіздік ережесі еске салынады. |
||
Жалпы бағалау Сабақтың қандай екі аспектісі жақсы өтті? Оқыту туралы да, сабақ беру туралы да ойланыңыз. 1: Оқушылар қайталау сұрақтарына белсенді жауап берді. 2: Тәжірибе жасау бөлімінде, қызығушылықпен кірісті, түсіндіре алды. Сабақты жақсартуға не жәрдемдесер еді? Оқыту туралы да, сабақ беру туралы да ойланыңыз. 1: Теорияны практикада қолдана алуы. 2: Терминді қолданып сөйлем құрау. Сабақ кезінде, сынып немесе жекелеген оқушылардың жетістіктері/қиыншылықтары туралы мен нені анықтадым? Келесі сабақтарда неге назар аудару керек? 1:Қайталау кезеңіне уақытты үнемдеу. 2: Бағалау түрлеріне назар аудару. |
«Бой сергіту».
1 Жылу берілудің түрлері (жылуөткізгіштік, конвекция, сәулелену)
2. Кондесация кезінде дененің ішкі энергиясы қалай өзгереді?(Төмендейді)
3 Сұйықтың кебу жылдамдығы неге байланысты? (сұйық бетінің ауданына, тегіне, температурасына)
4. Егер су құйылған стақанды жылы бөлмеден температурасы 00С болатын басқа бөлмеге ауыстырса, ондағы су булана ма? (Ия)
5. Молекулалардың ретсіз қозғалысы (жылулық қозғалыс)
6. Сұйықтың барлық көлемінде жүретін булану (қайнау)
7. Неге қыстың аязында адамның сақал мұртына қырау қатады? (Бу конденсацияланады, содан кейін кристалданады.)
8. Ылғалдылықты өлшейтін құрал (психрометр)
9. Табиғаттағы ең төменгі шектік температура -273 0С-қа тең, ол не деп аталады? (температураның абсолют нөлі)
10. Өз сұйығымен динамикалық тепе-теңдікте болмайтын бу (қанықпаған бу)
11. Бір стақанда ыстық және екіншісінде суық су бар. Осы екі стақандағы сулардың ішкі энергиялары бірдей ма?(Бірдей емес)
12. Температурасы өлшенетін денемен жылулық байланыста болатын құрал (термометр)
13. Сұйықтың бірлік массасын қайнау температурасында буға айналуға қажетті жылу (меншікті булану жылуы)
14. Өзінің сұйығымен динамикалық тепе-теңдікте болатын бу (қаныққан бу)
15. Салмақсыздық кезінде жылу беріле ме? (Жоқ)
16. Булану деп нені айтады?(Сұйықтың буға айналуы)
17. Жылу өткізгіштігіне қарай заттар нешеге бөлінеді? (нашар, жақсы өткізгіштер, диэлектриктер)
18. Бір зат молекулаларының басқа бір зат молекулаларының аралағына ену құбылысы (диффузия)
19. Аяздан жылы бөлмеге кірген адамның көзілдірлігі неге терлейді? (Ылғалдылық жоғары болғандықтан)
20. Қатты денелерде және вакуумде конвекция процессі жүрмейді. Неліктен? (Жылу ағын арқылы беріледі )
«Жылу құбылыстар сырын ашатын мақал мәтелдер»
3 топтың 1 топқа сұрағы. Отты үрлеген жағады, шындықты іздеген ........ / жауабы табады/.
Мағынасы:
Отты үрлеген кезде, отқа жаңадан таза ауа келеді де оттың жақсы жануына себепші болады.
1 топтың 2 топқа. Түндіксіз үйден ...... /түтін/ түзу шықпайды.
Мағынасы:Қыста уйге от жаққанда пеш, самауыр жақсы жануы үшін түндікті ашып, салқын ауаның кіріп, ластанған жылы ауаны сыртқа айдатқан. Конвекция құбылысы салқын ауа ауыр болғандықтан төмен түседі де, қызған жеңіл ауаны жоғары айдайды, яғни түтін түзу шықпайды.
2 топтың 3 топқа сұрағы. Нан піскенше ....... /күлше/ күйеді.
Неғұрлым қыздырылған дененің массасы аз болса, соғұрлым оған аз жылу беру керек.
4.Тонның жылуы терісінен емес – жүнінен.Жүніннің арасында ауа бар. Ауаның жылу өткізгіштігі нашар, сондықтан тон адамның қызуын сыртқа, ал сыртқы суықты адам денесіне тигізбейді.
«Сиқырлы кубик»
1 -ші кубикте : Қаз бен құр (Куропатка) және басқа құстар қыста қарда жүріп, аяқтары тонбайды. Ал біз неге қардың бетімен жалаң аяқ жүре алмаймыз?
2-ші кубикте: Суреттегі иттің түріне қарап ауа райын анықтауға бола ма? Жауабыңды дәлелде.
3-ші кубикте: Суретте қандай процесс көрсетілген?