САБАҚ: §45. Кеплер заңдары.§46. Күн жүйесі денесіне дейінгі арақашықтықты анықтау
| Мектеп: Ә. Жангелдин атындағы орта мектеп |
Күні:24.04.2017 | Мұғалімнің есімі:Үбжанова Гүлнұр |
СЫНЫП: 9а,9ә | Қатысқандар саны: 9ә=169а=15 | Қатыспағандар саны: 9а=159ә=16 |
Сабақ негізделген оқу мақсаты (мақсаттары) |
|
Сабақ мақсаттары | Барлық оқушылар: |
| Оқушылар Кеплер заңдарымен, Күн жүйесіне дейінгі арақашықтықты анықтау тәсілдерімен танысады. |
| Оқушылардың басым бөлігі: |
| Кеплер заңдарымен есептер шығаруды, астрономиядағы қашықтықты анықтаудың әдіс-тәсілдерімен танысады. |
| Кейбір |
| Есептер шығарып біледі. |
Күтілетін нәтиже | Күнге қатысты планеталар қозғалысының 3 заңымен, астрономияда қашықтықты өлшеу әдістерімен танысады. Бірін бірі бағалай біледі. |
Пәнаралық байланыс | Георафия, математика, технология, музыка |
Алдыңғы тақырып | §42. Әртүрлі географиялық ендіктегі аспан сферасының қозғалысы. §43. Жергілікті белдеулік және бүкіләлемдік уақыт. §44. Күнтізбе |
Жоспар |
Жоспарланған уақыт | Жоспарланған жаттығулар (төменде жоспарланған жаттығулармен қатар, ескертпелерді жазыңыз) | Ресурстар |
Басталуы10 мин | Сәлемдесу Сынып оқушыларына жағымды ахуал туғызу Түгендеу1.4. Өткен тақырып бойынша дайындаған жұмыстар |
АКТ, макет т.б. |
Ортасы30 мин | Сөзжұмбақ шешу арқылы топқа бөлу. (Кеплер, арақашықтық) 2 топқа бөлінеді).1. Кеплер тобы1. 4 жылда бір келетін ай(кәбиса)2. аспан сферасының тәуліктік айналуының көрінісі бақылаушы орнының геогрфиялық ... байланысты.(ендік)3. ... сферада тек бұрыштық қашықтықтар өлшенеді (аспан)4. аспан сферасының элементтерінің бірі(жұлдыз)5. Жарық өлшегіш аспап(фотометр)6. Ең жарық жұлдыз (сириус)2. Арақашықтық тобы1. Күнделікті өмірде белдеулік ... қолданады (уақыт)2. қазақша жұлдыз атауы (үркер)3. 1603 ж. әр шоқжұлдыздағы жарық жұлдыздарды грек алфавитімен таңбалауды ұсынған ғалым(Байер)4. Аспанның нақты шекарасы анықталған белгілі бір бөлігі (шоқжұлдыз)5. 19 ғасырдың ортасында жұлдыздық шаманың осы заманғы шкаласын ұсынған ағылшын астрономы (Норман)6. Бұл жұлдыз Ақбозатпен Көкбозатты Жетіқарақшыға алдырмай күзетеді (күзетші)7. ең көне күнтізбе (мысыр)8. жұлдыздардың көрінерлік жаарықтылығысандық тұрғыдан ... шамамен сипатталады. (жұлдыздық)9. Ұзақ уақыт аралығын есептеудің санақ жүйесі (күнтізбе)10. Қамбар жұлдызының баламасыс(арыстан)11. Түркі халықтарының көпшілігінде шөміш тәріздес пішін құрайтын 7 жұлдыз (7қарақшы)Топтық жұмыс (10 минут) постер қорғау1 топқа: : §45. Кеплер заңдары.2 топқа: .§46. Күн жүйесі денесіне дейінгі арақашықтықты анықтауЖеке жұмыс Есеп шығару. Оқулықтағы 35 жаттығуСергітуЖұптық жұмысТехникалық диктантКүнге қатысты планеталар қозғалысының ... заңын ... жолмен ... ғасырдың басында ... астрономы ... ... қорытып шығарған. Әрбір планета, фокустарының бірінде ... тұратын, ... бойынша қозғалады. Ұйытқымаған қозғалыстағы қозғалушы дененің ..., екінші реттік қисық-..., ... немесе гипербола болады.Планетаның радиус-векторы тең уақыт аралықтарында тең... сызады. Бұл заңның екінші тұжырымдамасы: планетаның секторлық ... тұрақты.Күн айналасындағы екі планетаның айналу... квадраттарының қатынасы, олардың ... орбиталарының үлкен жарты ... кубтарының ... тең. Бұл заң алдыңғы екі заңнан ерекшелігі ол тек ... орбитаға ғана ....2 топқа:Астрономияда өте алыстағы ... денелеріне дейінгі қашықтықты өлшеу үшін ... ... әдісі қолданылады. Әдіс ... орналасқан ... нүктеден бірмезгілде ... негізделген. Бақылау нүктелерінің арақашықтығы ... деп, ал бақыланатын шырақтан ...көрінетін бұрыш ... деп аталады. Күн жүйесіндегі денелерге дейінгі қашықтықты анықтау үшін ... ретінде ... алынады. Формула бойынша шыраққа дейінгі қашықтық ... параллакс бұрышының ... қатынасына тең.Қазір кейбір ... денелеріне дейінгі қашықтықты анықтауда ... әдістеріпайдаланады: ... планетаға жібереді, ... одан шағыладыда қабылдау ... тіркеледі. Сигналдың барып келу ... біле отырып, планетаға дейінгі ... формуласын жаз... Мұндағы с-... | Сөзжұмбақ
А3, маркер, А4,
А3, маркер, А4,
Оқулық
Құм терапиясы
Таратпа бетшелер
|
Аяқталуы5 мин | Рефлексия Ұнады,ОрташаҰнаған жоқ деген сұрақтар арқылы ауызша алынады.
Үй тапсырмасы
Бағалау
| Лента, түйреуіш, күн макеті
§45. Кеплер заңдары.§46. Күн жүйесі денесіне дейінгі арақашықтықтыАнықтауБағалау бетшесі арқылы бағалау
|
Қосымша ақпарат
|
Саралау – Сіз қосымша көмек көрсетуді қалай жоспарлайсыз? Сіз қабілеті жоғары оқушыларға тапсырманы күрделендіруді қалай жоспарлайсыз? | Бағалау - Оқушылардың үйренгенін тексеруді қалай жоспарлайсыз? | Пәнаралық байланысҚауіпсіздік және еңбекті қорғау ережелеріАКТ-мен байланысҚұндылықтардағы байланыс |
| | |
РефлексияСабақ / оқу мақсаттары шынайы ма? Бүгін оқушылар не білді? Сыныптағы ахуал қандай болды? Мен жоспарлаған саралау шаралары тиімді болды ма? Мен берілген уақыт ішінде үлгердім бе? Мен өз жоспарыма қандай түзетулер енгіздім және неліктен?
| Төмендегі бос ұяшыққа сабақ туралы өз пікіріңізді жазыңыз. Сол ұяшықтағы Сіздің сабағыңыздың тақырыбына сәйкес келетін сұрақтарға жауап беріңіз. |
|
|
Қорытынды бағамдау
Қандай екі нәрсе табысты болды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)?
1:
2:
Қандай екі нәрсе сабақты жақсарта алды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)?
1:
2:
Сабақ барысында мен сынып немесе жекелеген оқушылар туралы менің келесі сабағымды жетілдіруге көмектесетін не білдім?
|