Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Материалдар / Ашық сабақ Natural wonders of the World 6 сынып
2023-2024 оқу жылына арналған
қысқа мерзімді сабақ жоспарларын
жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған
Ашық сабақ Natural wonders of the World 6 сынып
Материал туралы қысқаша түсінік
Ашық сабақ Natural wonders of the World 6 сынып. Жүйелі түрде құрылған ашық сабақ жоспары. 472 бұйрық бойынша құрылған
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып көруге болады
Approved:
_________________
Unit:3
Our
countryside
Teacher’s
name:
Kuandykova
Sandugash
Date:
20.11.2021
Grade:6
Number present: absent:
Theme of the
lesson:
Across cultures 3e.
Natural Wonders of the World.
Learning objectives(s)
that this lesson is contributing
to:
6.4.2.1/R/
understand independently specific information and detail in short,
simple texts on a limited range of general and curricular
topics
6.4.5.1/R/ deduce
meaning from context on a limited range of familiar general and
curricular topics, including some extended
texts
6.3.2.1/S/ ask
simple questions to get information about a growing range of
general topics
6.3.8.1 /S/ recount some
extended stories and events on a limited range of general and
curricular topics
Lesson objectives:
All learners will
be able to:
- identify meaning
of the text with SOME
support
- discuss the text
in groups
- answer the
questions by reading the text about Natural wonders of the
world
- solve the
statements aretrue or
false
Most learners
will be able to:
-find the
information of natural wonders with LITTLE
support
-discuss the texts
in groups
-make up a
dialogue
Some learners
will be able to:
-shareown opinion about natural
wonders
-present the natural wonders
to the class
Assessment
criteria
Learners achieve
this Learning Objective, if they
can:
*identify the
specific information of the
text
*apply speaking and
reading skills to discuss in
groups
*solve the
statements aretrue or
false
*answer the
questions by using the given
text
*make up a
dialogue
Value
link:
Be friendly, respect each
other, respect for nature
Cross – curricular
links
Geography
Plan:
Part of the
lesson/
Time
Teacher’s
activity
Student’s
activity
Assessment
Resources
BEGINNING OF THE
LESSON
1
min.
3
min.
I. Organization
moment:
1.Greeting.
- Good afternoon,
pupils!
- How are you
today?
- Who is on duty
today?
- Who is
absent?
-What is the weather
like today?
- What date/day is
it today?
II. Checking up
the homework
-Last lesson we
talked about booking a holiday. Your homework was Ex.5 p.36 Making
up a dialogue as in Ex.2
p.36
-Who is
ready?
Please come
here
Teacher checks up students
homework
Ss answer the
questions
Pairs read their
dialogue
T praise active Ss with
phrases such as:
Good
job!
Well
done!
One more time,
please
Excellent!
Awesome!
SB Excel
6
Ex.5
p.36
MIDDLE OF THE
LESSON
2
min.
1
min.
2
min.
5
min.
2
min.
10
min.
5
min.
1
min.
3
min.
3
min.
1min.
III.
Starter
Teacher uses the
strategy“Make
prediction”
Teacher shows video
to learners to predict the
theme
-What about this
video?
- What other
natural wonders do you
know?
After that, T introduces the
aim and theme of the lesson.
IV. Division into
groups
«Random
sort»
T distribute pictures of
Niagara Falls and Lake Balkash
randomly.
Divide class into two
groups:
1. Niagara Falls 2.Lake
Balkhash.
T asks Ss to sit as a
team
V. New
words
T introduces new
words
VI. Work with
text
Pre-reading
Let’s watch the video about
Niagara Falls and Lake
Balkash.
While
reading
Let’s read the
text
Each group read their
texts
Let’s
begin
Teacher uses the
strategy“Answer the
question”
Teacher puts question to Ss
from the text.
1. Where is Niagara
Falls?
2. What is the largest part
of the falls?
3. Where is Lake
Balkash?
4. Who was the first
tourist to cross the Niagara
Falls?
5. How many islands has
Lake Balkash?
3)
Post-reading
T gives exercise
Ex.1 p.37
Which of the
sentences below are true about the places in the
pictures?
VII. Group
work
Teacher uses the
strategy“Magic
BOX”
T gives a box with different
information in it connected with Niagara Falls and Lake
Balkhash.
T asks Ss to find and select
information about their team. Make a poster and present it to the
class.
IX. Pair
work
T asks Ss to look at
exercise 1 b on page 37.
Imagine you are at one of
the places in the texts. Your English friend wants to know more
about it. Act out a telephone conversation with partner. Talk
about:
-where you
are;
-who
with;
578тг - Сатып алу
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз