Материалдар / Ашық сабақ Natural wonders of the World 6 сынып
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Ашық сабақ Natural wonders of the World 6 сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
Ашық сабақ Natural wonders of the World 6 сынып. Жүйелі түрде құрылған ашық сабақ жоспары. 472 бұйрық бойынша құрылған
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
23 Қараша 2021
1326
12 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Approved: _________________

Unit:3

Our countryside

Teacher’s name:

Kuandykova Sandugash

Date:

20.11.2021

Grade:6

Number present: absent:

Theme of the lesson:

Across cultures 3e. Natural Wonders of the World.

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to:

6.4.2.1/R/ understand independently specific information and detail in short, simple texts on a limited range of general and curricular topics

6.4.5.1/R/ deduce meaning from context on a limited range of familiar general and curricular topics, including some extended texts

6.3.2.1/S/ ask simple questions to get information about a growing range of general topics

6.3.8.1 /S/ recount some extended stories and events on a limited range of general and curricular topics

Lesson objectives:

All learners will be able to:

- identify meaning of the text with SOME support

- discuss the text in groups

- answer the questions by reading the text about Natural wonders of the world

- solve the statements are true or false

Most learners will be able to:

-find the information of natural wonders with LITTLE support

-discuss the texts in groups

-make up a dialogue

Some learners will be able to:

-share own opinion about natural wonders

-present the natural wonders to the class

Assessment criteria

Learners achieve this Learning Objective, if they can:

*identify the specific information of the text

*apply speaking and reading skills to discuss in groups

*solve the statements are true or false

*answer the questions by using the given text

*make up a dialogue

Value link:

Be friendly, respect each other, respect for nature

Cross – curricular links

Geography

Plan:

Part of the lesson/

Time

Teacher’s activity

Student’s activity

Assessment

Resources

BEGINNING OF THE LESSON

1 min.











3 min.








I. Organization moment:

1.Greeting.

- Good afternoon, pupils!

- How are you today?

- Who is on duty today?

- Who is absent?

-What is the weather like today?

- What date/day is it today?


II. Checking up the homework

-Last lesson we talked about booking a holiday. Your homework was Ex.5 p.36 Making up a dialogue as in Ex.2 p.36

-Who is ready?

Please come here

Teacher checks up students homework



Ss answer the questions









Pairs read their dialogue














T praise active Ss with phrases such as:

Good job!

Well done!

One more time, please

Excellent!

Awesome!













SB Excel 6

Ex.5 p.36







MIDDLE OF THE LESSON


2 min.











1 min.


















2 min.















5 min.




















2 min.










10 min.





























5 min.













1 min.







3 min.















3 min.






















1min.

III. Starter

Teacher uses the strategy “Make prediction”


Teacher shows video to learners to predict the theme

-What about this video?

- What other natural wonders do you know?


After that, T introduces the aim and theme of the lesson.


IV. Division into groups

«Random sort»


T distribute pictures of Niagara Falls and Lake Balkash randomly.

Divide class into two groups:

1. Niagara Falls 2.Lake Balkhash.

T asks Ss to sit as a team


V. New words

T introduces new words



VI. Work with text

  1. Pre-reading

Let’s watch the video about Niagara Falls and Lake Balkash.

  1. While reading

  • Let’s read the text

  • Each group read their texts

  • Let’s begin

Teacher uses the strategy “Answer the question”

Teacher puts question to Ss from the text.

1. Where is Niagara Falls?

2. What is the largest part of the falls?

3. Where is Lake Balkash?

4. Who was the first tourist to cross the Niagara Falls?

5. How many islands has Lake Balkash?

3) Post-reading

T gives exercise Ex.1 p.37

Which of the sentences below are true about the places in the pictures?





VII. Group work

Teacher uses the strategy “Magic BOX”

T gives a box with different information in it connected with Niagara Falls and Lake Balkhash.

T asks Ss to find and select information about their team. Make a poster and present it to the class.

















IX. Pair work

T asks Ss to look at exercise 1 b on page 37.

Imagine you are at one of the places in the texts. Your English friend wants to know more about it. Act out a telephone conversation with partner. Talk about:

-where you are;

-who with;

578тг - Сатып алу
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!