География 9 сынып | Мұғалім аты-жөні: Жумабекова Мейра Татимановна | Күні |
Сабақтың тақырыбы: Өндірісті аумақты ұйымдастыру және экономикалық аудандастыру |
Сілтеме: | 9-сынып оқулығы |
Сабақтың мақсаты: | Білімділік: Өндірісті аумақты ұйымдастыру және экономикалық аудандастырудың құрамы және маңызы туралы білу тиіс. Дамытушылық:Оқушылар АӨК туралы ойланады, пікірлеседі. Тәрбиелік: Оқушылар жұптық құрамда тиімді жұмыс ұйымдастырады, шығармашылық атмосфера қалыптастыруға атсалысады, бір- бірінің пікірлерімен санасады, тақырыпты меңгеру үшін бір- біріне жәрдемдеседі. |
Нәтиже: | Оқушылар өндірісті аумақты ұйымдастыру және экономикалық аудандастырудың құрамы және маңызы АӨК құрамы және маңызы туралы біледі. Оқушылар АӨК кешеннінің экономикадағы үлесін біледі. |
Сабақтың түрі: | Жаңа сабақ |
Әдіс-тәсілдері: | СТО, АКТ, ЖИГСО-1 |
Пәнаралық байланыс: | Математика, бейнелеу |
Қажетті материалдар | оқулық, интерактивті тақта, флипчарттар, скотч, маркерлер, постер |
Ұйымдастыру кезеңі 2 мин. |
Мұғалімнің іс-әрекеті | Оқушының іс-әрекеті |
СәлемдесуҰйымдастыруСабақ барысымен таныстыру.Бағалау парағын таныстыру.Балалардың назарын сабаққа шоғырландыру | Сәлемдесу Өздерін ретке келтіру Кітап құралдарын, географиялық карталарын, жұмыс дәптерлерін, қалам қарындашын дайындыққа келтіру, |
Мұғалім жаңа тақырыпқа шығады. Бүгінгі сабақтың мақсаты мен міндеттеріне тоқталады. |
«Миға шабуыл»1.ҚР аумағы қанша экономикалық ауданға бөлінеді? 5, Солтүстік, Оңтүстік Орталық, Батыс, Шығыс2.Қазақстан аумағын экономикалық аудандарға аудандастырған кім? Экономикалық географияның негізін салушы ғалым Н.Н.Баранский3.Экономикалық аудандарды қандай мақсатқа негіздеп бөледі? Географиялық еңбек бөлінісіне4.Еліміздің географиялық еңбек бөлінісінің негізі неде? Аумағының үлкендігі, табиғат жағдайлары мен ресурстарының алуан түрлілігі5.Географиялық еңбек бөлінісі (ГЕБ) дегеніміз не? Жекелеген аудандардағы өнеркәсіп салаларының және ауыл шаруашылығының қалыптасу мүмкіншілігі6.Солтүстік Қазақстан облысының агроклиматтық жағдайы немен айналысуға мүмкіншілік жасайды? Егіншілікпен айналысуға, ірі қара мал өсіруге7.Маңғыстау облысының агроклиматтық жағдайы немен айналысуға мүмкіншілік жасайды? Тек қана қой мен түйе шаруашылығымен айналысуға8.Салалардың мамандануын қалыптастыру үшін қандай жағдай қажет? Сол аумаққа қажетті өнім түрлері артығымен өндірілуі тиіс; өнімнің өзіндік құны басқа аудандарға қарағанда арзан болуы тиіс; табиғи ресурстар мен оны игерудің қолайлы жағдайы ұзақ жылдарға есептеліп, оны тасымалдау үшін көлікпен қамтамасыз етілуі қажет9.Мамандану нәтижесінде не қалыптасады? Экономикалық аудандар
|
Мұғалімнің іс-әрекеті | Оқушының іс-әрекеті |
Тапсырма. Оқулықтағы мәтінді «Мәтінді оқы және талқыла» тәсілі арқылы оқу тапсырылады.1.Жеке жұмыс. Алдымен мәтіннің 2,3 бөлімі оқылады. (5 минут)2.Жұптық жұмыс. Оқушылар оқығанын талқылайды, білгендерін ортаға салады.(5 минут) | 1.Жеке жұмыс. Оқушылар мәтіннің 2,3 бөлімін оқиды. 2.Жұптық жұмыс. Оқушылар оқығанын талқылайды, білгендерін ортаға салады, өз ойларымен бөліседі. |
Оқушылар арнайы берілген сұрақтарға оқулық көмегімен жауап іздейді. 1.ҚР аумағы қанша экономикалық ауданға бөлінеді? 5, Солтүстік, Оңтүстік Орталық, Батыс, Шығыс 2.Мамандануды қалай анықтайды? Мамандану коэффициентінің формуласы арқылы3.Мамандану коэффициентінің формуласы қандай? К=А/Х4.Мамандану коэффициентінің формуласындағы А дегеніміз не? Мемлекетіміздің жалпы өндірісіндегі аудан өнімінің белгілі бір сала бойынша үлесі5.Мамандану коэффициентінің формуласындағы К дегеніміз не? Мамандану коэффициенті6.Мамандану коэффициентінің формуласындағы Х дегеніміз не? Халық7.Егер К 1-ге тең болса, ол қандай сала болып табылады? Маманданған сала8.Егер республикамыздың мұнай өндірісінде Батыс Қазақстанның үлесі 81% болса, халық саны 17%, ал мамандану көрсеткіші қаншаға тең? К=4,89.Кез-келген шаруашылықтың негізгі саласы не? Мамандану10.Аудан көлеміндегі негізгі маманданған салалардан басқа салалар қалай аталады? Қосымша мамандану Тапсырма-3. 114- сурет бойынша дөңгелек диаграмма құрастыру. |
Қиылыс сұрақтар.1.Экономикалық аудандар деген не? Өзінің мамандандырылуымен, сондай-ақ шаруашылықты кешенді дамыту жолдарымен, өзіндік географиялық жағдайымен, табиғи және еңбек ресурстарымен ерекшеленетін аймақтар 2.Мамандануды қалай анықтайды? Мамандану коэффициентінің формуласы арқылы3.Мамандану коэффициентінің формуласы қандай? К=А/Х4.Мамандану коэффициентінің формуласындағы А дегеніміз не? Мемлекетіміздің жалпы өндірісіндегі аудан өнімінің белгілі бір сала бойынша үлесі5.Мамандану коэффициентінің формуласындағы К дегеніміз не? Мамандану коэффициенті6.Мамандану коэффициентінің формуласындағы Х дегеніміз не? Халық7.Егер К 1-ге тең болса, ол қандай сала болып табылады? Маманданған сала8.Егер республикамыздың мұнай өндірісінде Батыс Қазақстанның үлесі 81% болса, халық саны 17%, ал мамандану көрсеткіші қаншаға тең? К=4,89.Кез-келген шаруашылықтың негізгі саласы не? Мамандану10.Аудан көлеміндегі негізгі маманданған салалардан басқа салалар қалай аталады? Қосымша мамандану11.Солтүстік Қазақстанның маманданған шаруашылығы егіншілік, ал қосымша маманданған шаруашылығы қай сала? Ауыл шаруашылық машиналарын шығару12.Павлодарда қандай зауыт бар? Трактор зауыты13.Химия өнеркәсібін шаруашылықтың қандай саласына жатқызуға болады? Қосымша14.Неліктен химия өнеркәсібін шаруашылықтың қосымша саласына жатқызамыз? Себебі, химия өнеркәсібі әр түрлі өнеркәсіп салаларының қалдықтарын пайдалана отырып, жаңа өнім түрлерін шығарады15.Аудан экономикасының дамуына ненің әсері болады? Еңбек ресурстарының бөлінуінің16.Ауыр өнеркәсіпте көбіне кімдер жұмыс істейді? Ер адамдар17.Әйел адамдарды жұмыспен қамтамасыз ету үшін қай салаларды дамыту қажет? Жеңіл және тамақ өнеркәсібін, қызмет көрсету салаларын18.Қызмет көрсету саласы немен айналысады? Халықты тамақ өнімдерімен, мәдени-тұрмыстық қажеттіліктермен қамтамасыз етумен19.Аумақтың халық шаруашылығын формасының ұйымдастырылған түріне не жатады? Өнеркәсіп тораптары мен аумақтық өнеркәсіп кешендері20.АӨК-нің рөлі қандай? АӨК – аймақтық өнеркәсіптің өзегі болып табылады |
Бағалау. |
Не білемін?
| Не білдім? | Не білгім келеді? |
Сабақты қорытындылау. Кері байланыс. | Өзін –өзі бағалайды.Сұрақтарға жазбаша жа |
§32 3,4 тапсырма 230-б | Тапсырманы күнделіктеріне белгілт жағдайы, ресурстары, халқыеп алу. |