4. Оқиға айту (Мұғалім
сыйы).
Ақын өлеңдерінің тақырып
ауданы әр алуан. Ол өмір мен көңілдің, адам бойына тән іңкәрліктің,
сыр мен мұңның, үміт пен арманның, ізгілік пен жауыздықтың сан
түрлі сауалдарын көтереді, оларға өзіндік көркемдік шешім айтады,
талдау береді. Солар тұтаса келгенде ақынның парасаты, жан әлемі
жан-жақты ашылады. Автор екінің бірінде-ақ өмір ағыстарының
көшірмесі рөлінде қалмай, өз ойын жарыстыра айтушы ретінде
көрінеді.
Бір өлеңінде
ол:
«Адамдық борыш өтедім деме
сен, өзге
Көңілде бір сәт қуаныш отын
жақпасаң», -дейді.
Мұнда қоғамдық мүддені жеке
бастың аңсарынан жоғары қоюды үндейтін дәуірдің үлкен шындығы
ұтымды айтылған.
Енді бірде ақын «шеніңмен
емес, сенімен табысқан досты» армандайды. Оқушының білім, таным
өрісін кеңейтерлік, өмір, сезім тәжірибесімен байытарлық өлең
жолдары жинақтың көз тартар нәрлі тұстары болып
табылады.
Ақынның «бақыт » деген терең
ұғымды талдап айтқан мына бір шумағы да шыншыл. Бақыттылық
«ережесі» сырт көзге елене бермейтін нәзік шарттылықтардан
құралатыны ол:
«Сыйлама сен інжу, маржан,
жақұтты
Сыйлама сен биік мансап,
тақытты.
Жүдеу жанын не сыныңқы
қабаған
Тани салған назарыңа ол
бақытты»,-
деп
тұжырымдайды
Кітапта ақынның суреткерлік
қарымын, мол мүмкіншілігін аңғартатын өлеңдер де баршылық. Адам
баласын өмірдің сансыз тосқауылы мен кездейсоқтығына мойытпайтын,
үнемі алға жетелейтін, көңілге өміршеңдік, қажырлы сәуле құятын
үміттің құдыреті де жақсы көрсетілген.
«Жетеле мені жақсы
үміт
Арманға алыс
басташы
Жанымды адал жақсы
ұғып,
Күдікті кейін
тасташы.
Түсірші сілкіп
иықтан,
Шоқпытын көне
көңілдің.
Жүрекке жаңа құйып
қан,
Шырағын жақшы
өмірдің».
Тапсырма: Мағлұматтың астарынан нені
аңғардыңыздар? Бұл ақпаратқа қосымша не қосар
едіңіз?
Абыз
ана,
аңыз
ана
сілтемесін басып, видеоны
талқылау
|