Дидактикалық ойындар.“Моншақ”ойыныОйынның мақсаты: Жуан, жіңішке түбірлі сөздерді қайталау және ажырата білу.Ойынның шарты: Қатты қағазға жуан және жіңішке түбірлі сөздерді жазу. Сыныпты екі топқа бөліп, қағазға жазылған сөздерді тарату. Белгіленген уақыттан кейін әр топ бір жуан, бір жіңішке түбірлі сөздерден жіпке моншақ тізулері қажет.Қай топтың моншағы бірінші тізілсе, сол топ жеңеді.Керекті сөздер: дәріхана, аурухана, дәрі, тамақ, астана, орман, кезекші, үзіліс, оқушы, өшіргіш, қалам, күнделік, көктем, қыс, балық, т. б.“Қалалар” ойыны.Ойынның мақсаты: Буыннан сөз құрастырып, дұрыс жазуға дағдыландыру.Ойынның шарты: Сыныпты екі топқа бөліп, тақтаға қала атауының кез келген буынын жазу. Қай топ дұрыс сөзді бірінші тапса, сол топ жеңеді.Тапсырма үлгілері: қар – Қарағандыас – Астанаалма – Алматытау – Көкшетаурау – Атыраукент – Шымкент.“Сұрақ – жауап” ойыны.Ойынның мақсаты: Сұрақтарға дұрыс, әрі тез жауап беруге дағдыландыру.Ойынның шарты: Сыныпты екі топқа бөлу. Әр топқа сұрақтардың жауаптары жазылған карточкалар тарату. Сұрақ оқылғаннан кейін оқушылар дұрыс жауабын көрсетеді. Қай топтың дұрыс жауаптары көп болса, сол топ жеңеді.Сұрақтар:1. Сөмкеде не жатыр?2. Бір аптада неше күн бар?3. Асханада кім бар?4. Сыныпта неше терезе бар?5. Қолда неше саусақ бар?6. Жазда ауа райы қандай?7. Бір тәулікте неше сағат бар?8. Мектеп неше қабатты?9. Күзде не сарғаяды?Керекті сөздер: қалам, жеті, аспаз, үш, бес, ыстық, жиырма төрт, үш, жапырақ.“Соңы кім?” ойыны.Ойынның мақсаты: Сөздерді өрбіту, толықтыру арқылы оқушылардың сөздік қорларын молайту.Ойынның шарты: Тақтаға кез келген сөз жазылады. Мұғалім бұл сөзге байланысты басқа сөздер құрғызады. Соңғы сөзді құрған оқушы жеңімпаз атанады.Ойынды жургізу тәртібі:Жаз|ыстық|жазғы каникул|тамыз|күнге күю|шомылу“Сиқырлы ағаш” ойыны.Ойынның мақсаты: Оқушыларды сұраққа жауап бере білуге үйрету.Ойынның шарты: Тақтаға қатты қағаздан жасалған алма ағашы ілінеді. Алмалардың сыртында бір сұрақтан жазылады. Тақтаға шыққан оқушы алманы алып, сұраққа жауап береді. Егер оқушы сұраққа дұрыс жауап берсе, алманы өзіне қалдырады. Мұғалім әр оқушының еңбегін бағалайды. Бұл ойынды “ Мектеп “, “ Үй жануарлары”, “Асхана”, “ Балықтар”, және т. б. тақырыптар бойынша өткізуге болады.Отбасы тақырыбы бойынша ойынды жүргізу үлгісі:Сұрақтар:1. Сенің отбасың қандай?2. Отбасыңда неше адам бар?3. Сенің әкең кім болып жұмыс істейді?4. Сенің анаң кім болып жұмыс істейді?5. Сенің анаң неше жаста?6. Сенің әкең неше жаста?7. Сенің әжең кім?8. Отбасың тату ма?9. Сен әкеңе қалай көмектестің?“Асхана” ойыны.Ойынның мақсаты: “Асхана” тақырыбына байланысты сөздерді қайталау.Ойынның шарты: Тақтаға аспазшының суреті және тақырыпқа байланысты сөздер ілінеді. Сынып екі топқа бөлінеді. Қай топ тақырыпқа байланысты көп сөз тапса, сол топ жеңген болып шығады.Керекті сөздер:Аспаз------------БалықШанышқы-----ТұшпараПалау------------БотқаТәрелке---------КесеСүт---------------ШәйнекЕт-----------------ҚасықДәмді-----------СорпаТәтті-----------АсБұл ойынды әр - түрлі тақырыптар бойынша жүргізуге болады.“Орныңды тап “ойыны.Ойынның мақсаты: Сөздерге дұрыс сұрақтар қоя білу.Ойынның шарты: Тақтаға кім? не? қандай? деген сұрақтарды жазып қою. Бұл сұрақтарға жауап беретін сөздерді қатты қағазға жазып, оқушыларға тарату. әр оқушы тақтаға шығып, сөзіне қойылатын сұрақтың қасына барып тұрады. Бұл ойынды ұпай беріп ойнауға болады.“Жоғалған әріптер” ойыны.Ойынның мақсаты: Оқушыларды сауатты жазуға дағдыландыруҚазақ тіліне тән дыбыстарды қайталау.Ойынның шарты: Сынып екі топқа бөлінеді. Тақтаға 10 сөз жазу.Мысалы: к... гершінбалдыр... анән... ранк... тапк... ктем... же... ңгімео... ушыайда... ара...Қай топ керекті әріптерді дұрыс құрастырса, сол топ жеңіп шығады.“Қожанасыр қоржыны”ойыны.Ойынның мақсаты: Оқушылардың логикалық ойлау қабілеттерін дамыту. Қазақ тіліне деген қызығушылықтарын арттыру.Ойынның шарты: тақтаға қоржын ілінеді. Бұл қоржын Қожанасырдың қоржыны, оның іші сыйлықтармен толы екенін айтып, оқушыларға тапсырмаларды тарату. Егер оқушы тапсырманы дұрыс