ІІІ
тоқсан
|
3
апта
|
|
|
Cабақтың
тақырыбы:
|
Қарсылықты бағыныңқы сабақтас
құрмалас сөйлем
|
Мақсаты:
|
-
Блум таксономиясына
сәйкес оқушылардың қарсылықты бағыныңқы сабақтастың бағыныңқысының
жасалу жолдарын түсіндіру,басқа сабақтас сөйлемдерден ажырата
білуге дағдыландыру.Қарсылықты салалас пен қарсылықты бағыныңқы
сабақтың ерекшелігін,ұқсастығын ажырата
білу.
-
Білім-білігін,
сөйлеу тілін, тіл
мәдениетін,
шығармашылық ізденіс
қабілетін арттыру, ойлау,
танымдық
қабілеттерін дамыту.
жолдастарына
көмектесуге, ізденімпаздыққа
тәрбиелеу.
|
А,Б,
В оқушыларының
көрсеткіштері
|
Салалас қ.с.
сөйлемнің түрлерін ажырата
алады.
Талғаулы с. қ. Сөйлемге мысал
келтіріп,талдай алады.
|
Күтілетін
нәтижелер
|
Топтық, диалогтік жұмыс арқылы
білім алмасып, оқушылар бір-бірінен үлгі алады, нені қалай оқу
керектігіне өзіндік тиімділігі артады, диалогтік қарым-қатынаста
тыңдау және сөйлеу әдебіне көңіл аударады, дарынды оқушыны үлгі
етеді, өз бетінше ізденіп, білім алуға ,оқуға
талпынады.
|
Сабақтың
түрі
|
Жаңа білімді
меңгерту
|
Іс-әрекеттің
түрі,уақыты
|
мұғалімнің
іс -әрекеті
|
оқушылардың
іс-әрекеті
|
І.Кіріспе
бөлім
Оқушыларды
түгендеу.
2.Серпіліс
|
|
Оқу
тапсырмалары
|
Теориясы
«Білу»
(Кім?Не?Қашан? Қайда? Не
істеді?)
|
Қарсылықты бағыныңқы
сабақтас дегеніміз не?
Қарсылықты
бағыныңқылар қандай сұрақтарға жауап
береді?
Қарсылықты бағыныңқының
баяндауыштары қалай жасалады
?
|
Теориясы
«Түсіну»
(Неге?Неліктен? Не
үшін?)
(өзара
бағалау)
|
Кесте арқылы
қарсылықты салалас пен қарсылықты бағыныңқы сабақтасқа мысал
келтіре отырып түсіндір.
Қарсылықты
салалас
|
Қарсылықты бағыныңқы
сабақтас
|
Құрамындағы жай
сөйлемдері бірне-бірі қарама-қарсы мағынада айтылған саластың түрін
қарсылықты салалас деп
атаймыз.
жоқ
Мысалы:Ән басылып
қалды,бірақ көпшілік әлі
тараған.
|
Басыңқыдағы іске
бағыныңқыда айтылған іс немесе басыңқыдағы іс бағыныңқыдағы іске
қарама-қарсы мағынада айтылса,ондай сабақтастың түрін қарсылықты
бағыныңқы сабақтас деп
атайтыз.
Мысалы:Құр әдеппен жымиғаны
болмаса,Абай оның сөзін
|
|
Практикасы
«Қолдану»
(Оқулықта берілген жаттығу
бойынша жұмыс жасау)
(«Басбармақ» арқылы
бағалау)
|
Қарсылықты
салаластарды төмендегі үлгі бойынша қарсылықты сабақтас құрмаласқа
айналдырып жазыңдар.
Үлгі:
Қарсылықты
салалас
|
Қарсылықты бағыныңқы
сабақтас
|
Қазір бөгелген түйіні,қалаған
тұжырым осы еді,бірақ оны балаларға айтудың да,айтпаудың да орайын
таппады.
|
Қазір бөгелген түйіні,қалаған
тұжырым осы болғанмен, оны балаларға айтудың да ,айтпаудың да
орайын таппады.
|
Ағаштың арасына
кіре,өкпек желден құтылдым,сонда да тоңған денемнің түршігуі басыла
қоймады.
Ауылда,Баянда мектеп
көргені,бірақ ресми түрде мектеп бітірмеген.Урядник бірдеме деп
жатты,-оны Асқар тыңдаған жоқ.Бас болмақ оңай,бірақ бастамақ
қиын.Көктем келді,дегенмен күн жылына
қоймады.
|
|
Теориясы
«Талдау»
(Салыстыр,айырмашы
лығы
неде?)
«Светофор»
бағалауы
|
Қарсылықты
салалас
|
Ортақ
белгісі
|
Қарсылықты бағыныңқы
сабақтас
|
1/ Салалас
құрмалас
сөйлемнің
түрі.
Жай сөйлемдерінің
мағыналары бір-біріне қарама-қарсы болып
келеді.
2/Баяндауыштары
тиянақты,жалғаулық
шылаулар арқылы
байланысады.
|
1/Екеуі де құрмалас
сөйлем.
2/Құрамында екі
немесе бірнеше жай сөйлем
болады.
3/ Екеуі де күрделі
ойды білдіреді.
Мағыналық ерекшелігі-қарама
–қарсылық.
|
1/Сабақтас
құрмалас
сөйлемнің
түрі.
2/Бағыныңқысы
басыңқы сөйлеміне қарама-қарсы болып
келеді.
3/Бірі екіншісіне
сабақтаса байланысады.
4/Бағыныңқы,басыңқы сыңары
болады.
|
Венн
диаграммасы арқылы қарсылықты салалас пен қарсылықты бағыныңқы
сабақтастың ерекшелігі мен ұқсастығын
көрсет. |
Теориясы
«Жинақтау»
(Алынған ақпарат
негізінде қорытынды
жасау,жүйелеу)
(Мұғалімнің
бағалауы)
|
Бағыныңқы
сөйлемдерінің ыңғайына қарай басыңқы сөйлем ойлап,қарсылықты
бағыныңқы сабақтас жасаңдар.
Тау көз ұшында
көрінгенмен, .... .
Барып құлақ салсақ
та, .... .
Жарысқа түспегені
болмаса,.... .
Күн райының қабағы
түйіле түскеніне қарамастан, ...
.
Тайбурыл асау
болғанмен, ... .
|
Практикасы
«Бағалау»
(Сен қалай
ойлайсың?Не істер едің?Өз
ойыңыз?)
|
Қарсылықты бағыныңқы
сабақтасты қатыстырып, «Менің сүйікті әдеби шығармам» атты
тақырыпта ойтолғау жызыңдар.
|
ІІІ.Қорытынды
бөлім
1.Сергіту
сәті
2.Рефлексия
|
«Екі жұлдыз,бір
тілек»
|
Ресурс
|
|