Сабақ: № 42
| Мектеп: Сарыбастау ауылндағы орта мектеп МДШО КММ |
Пәні : | Қазақстан тарихы |
Күні: 09.02.2018 ж | Мұғалімнің есімі: Аманбекова Ч.Б. |
Сынып: 8 | Қатысқандар саны: | Қатыспағандар саны |
Сабақ тақырыбы: | Қазақ халқының рухани мәдениеті |
Сабақ мақсаты: | Оқушыларды қазақ халқының рухани мәдениеті, салт-дәстүрлері, дін, ұлттық мейрамдар туралы айта отырып, ұлттық мәдениеттің ерекшеліктерімен таныстыруды жалғастыру, олардың қоғам өміріндегі маңызын ашу; |
Ойлау дағдыларының деңгейі | Білу ,түсіну , қолдану |
Бағалау критерийлері | Материалдық мәдениет рухани мәдениет туралы айтады |
Пәнаралық байланыс | Бұл сабақта ақын жыраулардың шығармалары |
Құндылықтармен байланыс | Өткен тарихына құрметпен қарау, еліне деген мақтаныш сезімін қалыптастыру. |
Алдыңғы білім | Материалдық мәдениет түрлері киіз үй, зергерлік бұйымдар, ат әбзелдері |
Жоспар: І. Ұйымдастыру «Бақытты сәт» көршісіне бақытты сәт сыйлауІІ. .Ой қозғауБелгілі қазақ тарихшысы Ақселеу Сейдімбек өзінің бір сұхбатында «Осыдан он жыл бұрын ЮНЕСКО-ның мәдениет зерттеушілері, сондағы ғалымдары дүниежүзінің осы саласымен айналысатын ғалымдарына бір ғана сұрақ қойып анкета таратты. Ол «Мәдениет дегеніміз не?» деген сауал еді. Содан менің есімде үш жауап қалыпты. Мәдениет дегеніміз дейді жапонның ірі мәдениет зерттеуші ғалымы жапон халқы үшін шәй беру рәсімі, иә болмаса үйдің ішін гүлмен безендіру рәсімі, икэбану деп аталады. Поляк зерттеушісі, поляк халқы үшін мәдениет дегеніміз тәтті тоқаш пісіру дейді. Ал, Танзанияның өте жоғары білімді, дүниежүзіне белгілі мәдениет зерттеуші ғалымы: Танзия халқы үшін мәдениет дегеніміз өте әдемі татуировка жасау дейді.» Ал, сендердің ойларыңша қазақ халқы үшін мәдениет деген не?Үй тапсырмасы: «Соңғы сөзді мен айтайын»1Мәдениет дегеніміз не? Мәдениеттің қандай түрлері бар? Музыка өнері мен айтыс өнерінен басқа рухани мәдениетке нелер жатады? Ой қорытамыз Мәдениет - белгілі бір халықтың қол жеткен табыстары мен шығармашылығының жиынтығы. Адам әрекетінің, саналы қызметінің көрінісі. 2 түрі: материалдық және рухани мәдениет. |
Жоспарланған уақыт | Жоспарланған жаттығулар (төменде жоспарланған жаттығулармен қатар, ескертпелерді жазыңыз) | Ресурстар |
Басталуы | Білу: 1.Қазақ халқының ХІХ ғасырдағы композитор – әншілері2Қазақ халқының ХІХ ғасырдағы күйшілері3-: Қазақ халқының ХІХ ғасырдағы айтыскер ақындары
| Оқулық Суреттер, |
Ортасы | Жаңа сабаққа дайындық І.«Қызығушылықты ояту» Қазақ әдебиетінің аудиохрестоматиясы тыңдау1.Ауызша және жазбаша әдебиеттің ұқсастығы және айырмашылығы қандай?2.Байланысы неде? Не байланыстырады? Ой түйіндеуІІ.«Сөздер банкісі» әдісіТәңірге табыну, ата – ананы құрметтеу, қонағасы, ата – баба аруағы, көк ата, қыз ұзату, шашу, сүйінші, табиғат құбылыстары, ерулік, наурыз көже, байғазы, бабабай баба, той, заң нормалары, көрімдік. (16 сөз)Әдет – ғұрып: Тәңірге табыну, табиғат құбылыстары, ата – баба аруағы, бабай баба, көк ата, заң нормалары. (6 сөз)Салт – дәстүр: той, наурыз көже, қыз ұзату, қонағасы, шашу, ерулік, ата – ананы құрметтеу, байғазы, көрімдік, сүйінші. (10 сөз) Оқылған сөздерді оқушылар қай сөздер әдет – ғұырыпқа, қай сөздер салт – дәстүрге жататындығын айырып, екі бағанға тізіп жазады.ІІІ.«Дискуссиялық өрнек» сұрақтарға жауап беру арқылы өрнек жасау.1. Қазақ халқының ХҮІ-ХҮІІ ғасырлардағы мәдениетінің даму ерекшелігі қандай?2. Рухани мәдениет дегеніміз не? Оған мәдениеттің қай салалары жатады?3. Қазақ ауыз әдебиетінің бай мұрасы ұрпақтан – ұрпаққа қалай жетті?4. Жазба әдебиет мұрасынан қандай еңбектерді атай аласыңдар?5. Халықтың күнтізбесінің ерекшелігі неде? «Жұлдызды әуе картасы» дегенді қалай түсінесің?6. Қазақтар арасында ислам дінін кімдер таратты?7. Материалдық мәдениет дегеніміз не?8. Киіз үйдің жабдықтарын атаңдар.9. Қазақтың ұлттық тағамдарын атаңдар. | Оқулық, суреттер, атлас |
Аяқталуы | Мұғалім сабақты қорытындылайдыЭлектронды оқулықтағы тапсырмаларды орындайды.Оқушылар кері байланыс жасайдыНе ұнады: .................................................Не қиын болды.........................................Тілегім: .....................................................Үйге тапсырма: Рухани жаңғыру «Менің ауылым кеше, бүгін» эссе жазу |
|
Саралау –Сіз қосымша көмек көрсетуді қалай жоспарлайсыз?Сіз қабілеті жоғары оқушыларға тапсырманы күрделендіруді қалай жоспарлайсыз? | Бағалау - оқушылардың үйренгенін тексеруді қалай жоспарлайсыз?
|
Пәнаралық байланыс Қауіпсіздік және еңбекті қорғау ережелері АКТ мен байланыс. Құндылықтардағы байланыс. |
РефлексияСабақ оқу мақсаттары шынайы ма? Бүгін оқушылар не білді? Сыныптағы ахуал қандай болды? Мен жоспарлаған шаралар тиімді болды ма? Мен берілген уақыт ішінде үлгердім бе? Мен өз жоспарыма қандай түзетулер енгіздім және неліктен? | Төмендегі бос ұяшыққа сабақ туралы пікіріңізді жазыңыз. Сол ұяшықтағы Сіздің сабағыңыздың тақырыбына сәйкес келетін сұрақтарға жауап беріңіз
|
Қорытынды бағамдауҚандай екі нәрсе табысты болды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)?1:2:Қандай екі нәрсе сабақты жақсарта алды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)?1:2:Сабақ барысында мен сынып немесе жекелеген оқушылар туралы менің келесі сабағымды жетілдіруге көмектесетін не білдім?
|