| Мектеп: |
Күні: | Мұғалімнің есімі: Cадвакасова Кулайым Айтбаевна
|
СЫНЫП: 2 сынып | Қатысқандар саны: | Қатыспағандар: |
Сабақтың тақырыбы | Мәтін және оның түрлері |
Сабақ негізделген оқумақсаты (мақсаттары) |
|
Сабақ мақсаттары | Барлық оқушылар: |
| Мәтін түрлерінің ішкі құрылымдық ерекшеліктерін ұғынады. Тірек сызба арқылы мәтін құрауға үйренеді. Байланыстырып сөйлеу дағдысын және сөздерді қолдану ерекшелігі арқылы сөйлеу мәдениетін дамытады . |
| Оқушылардың басым бөлігі: |
| Тақырыптың маңызы туралы дәлелдеп айтып бере алады. |
| Кейбір оқушылар: |
| Білімді сыныптастарына түсіндіріп оқулықтан тыс ресурстар қоса алады. |
Бағалау критерийі | Жеке, жұптық, топтық тапсырмаларды орындай алады. Сабақ барысында тыңдаушының назарын өзіне аудара алады. |
Тілдік құзіреттілік |
. Денсаулыққа зиянды әдеттер |
Ресурстар | Оқулық, суреттер, топқа бөлуге арналған кеспе қағаздар және әртүрлі заттар, топтық тапсырмалар, кері байланыс, стикер. |
Әдіс-тәсілдер | Сұрақ-жауап, әңгімелеу, түсіндіру, ойын, көрнекілік. Рефлексия. |
Пәнаралық байланыс | Музыка, қазақ тілі. |
Алдыңғы тақырып | Ағзаның дабылы |
Жоспарланғануақыт | Жоспарланған жаттығулар (төмендежоспарланған жаттығулармен қатар,ескертпелерді жазыңыз) | Ресурстар |
Басталуы 5 минут
| Топқа бөлу 2 минутСебетпен конфет әкелу. Оқушыларға себеттен конфет алуларын сұраймын. Конфеттің түрлеріне қарай 3 топқа бөлініп отырады.Психологиялық ахуал қалыптастыру: 3 минут«Қызыл гүлім-ай» би1Миға шабуыл (жедел сұрақ )Ендеше, балалар миға шабуыл жасап өткенге көз жүгіртейік.Ол үшін менің сұрақтарыма жауап берулерің керек.
Топтастыру. -Өткен сабақта қандай үлкен тақырыппен таныстық? (Мәтін )-Мәтін неден құралады ? ( Сөйлемнен )-Мәтін деген не ? ( Жазбаша , ауызша ойды жеткізу )-Мәтіннің атауын не деп атаймыз? (Тақырып )-Мәтін тақырыбы қалай, неге сүйеніп құрылады? (Негізгі ойға ,мазмұнына )-Қандай сөйлемдер мәтін құрайды? (Бір-бірімен байланысты сөйлемдер ғана мәтін құрайды )-Мәтіндегі сөйлемдердің орнын ауыстыруға бола ма? (Жоқ,Мәтіннің құрамындағы сөйлемдердің өз орны болады ) -Мәтін қандай бөліктерден тұрады? (Басы, негізгі бөлімі, соңы )-Әр бөлік қалай жазылады? ( Абзацтан және жаңа жолдан басталып жазылады.)-Мәтіннің қандай түрлерін білеміз? (Әңгімелеу, сипаттау,пайымдау )-Әңгімелеу мәтіні деген не?3Қорытынды.Сонымен,балалар біз сендермен мәтіннің үш түрі бар екенін білеміз?Соның ішінде әңгімелеу мәтінінде заттың не істегенін,не қылғанын,қайткені жайлы айтылатынын білдік.Яғни әңгімелеу мәтіні дегеніміз болған оқиғаны баяндап, әңгімелейді екен
| 1-топ «Сары кәмпиттер»2-топ «Көк кәмпиттер»3-топ «Қызыл кәмпиттер»
|
Ортасы 20 минут | Жұмбақ жасыруЕндеше ,бәріміз тақтаға қарайық.Сендерге мынандай жұмбақ айтқым келіп тұр.
Жұмбақтың шешуі не деп ойлайсыңдар? Үкі( сурет көрсету) Оның үкі екенін қайдан білдіңдер ? ( Ол күн көзін көрмейді ,түнде ғана ұшады) -Үкі қандай құс ? (Киелі,орман ,дала құсы.) Дұрыс айтасыңдар балалар,үкінің қанатын ырымдап, әдемілік үшін домбыраға,бас киімдерге таққан екен. -Жұмбақта оның жүні, тұяғы, тұмсығы қандай делінген? ( Жүні жұмсақ,үлпілдеген,тұяғы пышақ сияқты,тұмсығы имек )Яғни,жұмбақта үкінің қандай құс екенін сипаттап тұр.
-Бұл жұмбақты мәтіннің қай түріне жатқызуға болады? ( Сипаттау)Ендеше ,балалар сипаттау мәтінінде заттың қандай болатыны жайлы айтылады ,қандай деген сұраққа жауап береді екен 2 Ережемен таныстыру Демек, балалар сипаттау мәтіні дегеніміз зат немесе құбылысты суреттеп, сипаттайтын мәтінді айтамыз. Кез келген затты түріне, түсіне,сапасына,пішініне қарай сипаттайды екенбіз. Ендеше,балалар сипаттау мәтінін меңгеруге байланысты оқулықтағы жаттығу жұмыстарына назар аударып,білімімізді кеңейтейік..1-жаттығу Терме диктанты Ө. Тұрманжановтың өлеңімен танысу. Өлеңді оқушыларға оқыту -Өлең не туралы айтылған? -Тиінді ақын өлеңде қалай сипаттағаны жайлы сөздерді ғана теріп жазамыз. | «Әлемді шарлау» әдісі арқылы түсіндіріледі. Топта президент қалады. Келген өзге топ мүшелеріне берілген білім мазмұнын түсіндіреді.«Интервью» әдісі
|
Аяқталуы 20 минут | «Сен маған, мен саған әдісі»
Топпен жұмыс. Тірек сөздер1-топ3 – жаттығуАталған тақырып пен тірек сөздер бойынша мәтін құрау2-топТөмендегі сызба бойынша әңгімелеу мәтінін құрастыру
3-топ4-жаттығуТірек сөздерді пайдаланып, сипаттау мәтінін құрауЖүзім, дәмі, түрі,түсіЖүзім – жүзім тұқымдасына жататын өсімдік. Жүзімнің 70-ке жуық түрі бар. Қазақстанда дақылдық Жүзім өсіріледі.Өсімдік туралыДіңі – шырмауық тәрізді оралып өсетін өсімдік. Көп жылдық жүзім сабақтары жуан, ал бір жылдықтары ұзын (3 – 5 м), жіңішке келеді. Жапырағы кезектесіп орналасқан, бүтін жиекті не тілімделген. Гүлі ұсақ, жасыл түсті. Гүлшоғыры сыпыртқы тәрізді.
Рефлексия 3 минутРефлексиялық эссеОқушылар мына сұрақтарға жауап бере отырып, сабақта туындаған ойларын тізбектейді:Алдымен біз былай деп ойладық.....Одан кейін біз мына проблемаға тап болдық.............Проблеманы шешу үшін......жасадық.Бұдан біз..................көрдік.Демек, бұл мынаны білдіреді.................Сонымен біз.................деген шешімге келдік. | Үш топқа арналған ватман, маркерлер, оқулық.(Әр топ тапсырмаларын орындап болған соң түсіндіреді, басқа топ мүшелері өз ұсыныстарын стикерге жазып жұмыстың астыңғы жағына жабыстырады.)Рефлексиялық эссе жазылған парақшалар таратамын. Оқушылар өз топ мүшелерімен бірлесіп жазады. |
Қосымша ақпарат
|
Саралау – Сіз қосымшакөмек көрсетуді қалайжоспарлайсыз? Сізқабілеті жоғарыоқушыларға тапсырманыкүрделендіруді қалайжоспарлайсыз? | Бағалау - Оқушылардыңүйренгенін тексерудіқалай жоспарлайсыз? | Пəнаралық байланысҚауіпсіздік жəне еңбектіқорғау ережелеріАКТ-мен байланысҚұндылықтардағыбайланыс |
| | |
РефлексияСабақ / оқумақсаттарышынайы ма?Бүгін оқушыларне білді?Сыныптағы ахуалқандай болды?Мен жоспарлағансаралау шараларытиімді болды ма?Мен берілгенуақыт ішіндеүлгердім бе? Менөз жоспарымақандай түзетулеренгіздім жəненеліктен? | Төмендегі бос ұяшыққа сабақ туралы өз пікіріңізді жазыңыз.Сол ұяшықтағы Сіздің сабағыңыздың тақырыбына сəйкескелетін сұрақтарға жауап беріңіз. |
|
|
Қорытынды бағамдауҚандай екі нəрсе табысты болды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)?1:2:Қандай екі нəрсе сабақты жақсарта алды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)?1:2:Сабақ барысында мен сынып немесе жекелеген оқушылар туралы менің келесі сабағымдыжетілдіруге көмектесетін не білдім? |