Сабақтың тақырыбы: | §20. Қоғамның рухани құндылықтары ҮІІІ тарау. Рухани мәдениет |
Жалпы мақсаты: | Қазақ халқының салт-дәстүрін, ұлттық ойындарын насихаттай отырып, рухани мәдениет, құндылық, мұра ұғымдарын оқушы бойына сіңіру арқылы қоғам үшін маңыздылығын анықтау. Оқушыларды қазақи ділге, адамгершілікке тәрбиелеу. |
Оқу нәтижелері: | Оқушылар топпен жұмыс жүргізеді; Тақырыпты талқылайды; Өмірмен байланыстырып, мысалдар келдіреді; Оқушылар өз ойларын айта отырып, сөздік қоры молаяды; Өзгенің ойын тыңдап, білімдерін толықтырады; Оқушылардың «Мен-і» қалыптасады; Тапсырманы орындау арқылы тақырыпты түсінеді, қазақтың ойындарын біледі. |
Түйінді идеялар: | Оқушылар қазақ халқының ойыны түрінде берілген тапсырманы орындау арқылы тақырыпты түсінеді. |
Жаттығулар: | Сақина салмақ; Асық иіру; Бәйге; Үш орындық; Көкпар. |
Қолданылатын әдіс-тәсілдер: | 1.Оқыту мен оқудағы жаңа тәсілдер; 2.Талантты және дарынды балаларды оқыту; 3.СТО-ға үйрету; 4.Оқыту үшін бағалау және оқуды бағалау; 5.Оқыту мен оқуда АКТ-ны пайдалану. |
Ресурстар: | Оқулық, постер, маркер, асық, орындық, ұялы телефон, кәмпит. |
Мұғалім жазбасы: І. Ұйымдастыру 1. Оқушылармен амандасу. 2. Түгендеу. 3. Әр топқа бағалау парағын тарату. 4. Балалар, бүгінгі сабағымызды ерекше етіп, халқымыздың салт-дәстүрін насихаттай отырып өткізейік. |
Бағалау парағын беру |
ІІ. Үй тапсырмасын тексеру – §19. Азаматтардың саяси өмірге қатынасуы«Сақина салмақ» ойыны
Мұғалімнің сұрағы: Саясатты жүргізу үшін адамның қандай қасиеттері болуы керек? Иә, балалар, саясатты жүргізетін, мемлекеттің билік ісіне араласу үшін адамның адамгершілігі мол, жан дүниесі рухани бай болуы керек. Жалпы адамның мінез-құлқы, білімі, білігі, адамшылдық қасиеттері қоғаның қай аясын қамтиды деп ойлайсыңдар? Сонда бүгінгі біздің сабағымыздың тақырыбы қалай аталады? |
Оқушылар үйден дайындап әкелген сұрақтарын бір-біріне қояды, әр топтан 2 оқушы шығады.
1 оқушыға қойылады.
Оқушыларға сұрақ қойылады.
Оқушылар тақырыпты анықтайды.
|
ІІІ. Жаңа сабақ §20. Қоғамның рухани құндылықтары Балалар, бүгінгі біздің ұйымдастырып отырған сабағымызға білімді әрі жан дүниесі рухани бай ұстаздар қатысып отыр екен. Келген қонақтарымыздың құрметіне «Шашу шашайық». | Мұғалімдерге, оқушыларға кәмпит шашылады. Оқушылар шашылған кәмпитті алып, 4 топқа бөлініп отырады. 1-топ (күлгін) 2-топ (жасыл) 3-топ (қызғылт сары) 4-топ (қызғылт) |
Келесі ойынымыз «Асық иіру» ойыны. 1-топ: Рухтандырушылық ұғымы. 2-топ: Адамның рухани мәдениетінің негіздері. 3-топ: Рухани құндылық. 4-топ: Рухани құндылықтар және ғылыми-техникалық революция. | Балалар, сендерге асық беріліп отыр. Бір топтан 1 оқушы шығып, асықтарды иіреді. Кімнің асығы алшы түссе 1-ші болып, екінші алшы түскен 2-ші болып, бірінен кейін бірі тапсырманы орындайды. (тапсырманы орындау уақыты 5 минут) |
Ендігі ойынымыз «Бәйге» деп аталады. Тақырып: «Рухани мұра және оның қоғам үшін маңызы». 1-топ: Рухани мұраға анықтама. 2-топ: Маңызы. 3-топ: Өмірмен байланыстыру. 4-топ: Мысалдар келтір.
Тапсырманы орындағаннан кейін «Рухани құндылық – ұлт қуаты» бейнеролик көрсетіледі.
| Топтарға тапсырма беріледі, оқушылар сол тапсырмаға мәліметтерді 3 минут жинап, топ оқушылары бірінен кейін бірі толықтыра тақырыпты ашады. |
Ендігі тапсырма «Үш орындық» деп аталады. (Қазақтың әні қойылады) | Бұл тапсырмада ортаға үш орындық қойылып, 4 топтан 4 оқушы шығады. Орындалған әнге оқушылар орындықты айналып жүреді де ән тоқтағанда орындыққа отырады. Отырып үлгермеген оқушыға басқа топ оқушылары сұрақ қояды. 4 оқушы да сұрақтарға жауап береді. |
ІҮ. Жаңа сабақты бекіту «Көкпар» ойыны.
Рухани мәдениет
Өнер Ғылым Адамгершілік Дін
1-топ: Өнер (өлеңдер жинағы). 2-топ: Ғылым (Абайдың қара сөздері). 3-топ: Адамгершілік (мақал-мәтелдер). 4-топ: Дін (Құран аяттары). | Оқушылар АКТ-ны пайдалана отырып қосымша мәліметтер жинақтайды. Тапсырманы орындап болған топ қолдарын көтеріп болғандығын көрсетеді. |
Ү. Үйге тапсырма §20 оқу, конспектілеу, §21 оқып, қосымша деректер жинақтау. | Сыр сандығым ашылды, Үй тапсырма жазылды. Келесі сенбі күнінде, Орындауды тапсырды. |
Бағалау | Топты бағалау |
Сабақты түзету (кері байланыс) | Келесі салтымыз «Тоқым қағар» деп аталады. Жақсы тілектер (ауызша немесе жазбаша); Өлеңдер шығарып айтуға болады.Кері байланыс:(Әсет Ақжол)Сабақ өтті қызықты, Насихаттап салтымды. Әдет-ғұрып, салт – дәстүр, Шығарды қазақ атымды.
Өсиет етіп қалдырған, Рухани өмір мұрасын. Есейіп, өсіп кетсең де, Жадыңда сақтап тұрасың. |
«Орамал тон болмайды, жол болады» деп, келген қонақтарымызға кішігірім сый-сияпат берейік. |
Платон айтқандай: «Дүниенің көзі, тұтқасы, түп негізі – заттық нәрсе емес, рухани дүние» деп, сабағымызды аяқтаймыз. |