Сабақтың
тақырыбы:
|
§20. Қоғамның рухани
құндылықтары
ҮІІІ тарау. Рухани
мәдениет
|
Жалпы
мақсаты:
|
Қазақ халқының
салт-дәстүрін, ұлттық ойындарын насихаттай отырып, рухани мәдениет,
құндылық, мұра ұғымдарын оқушы бойына сіңіру арқылы қоғам үшін
маңыздылығын анықтау. Оқушыларды қазақи ділге, адамгершілікке
тәрбиелеу.
|
Оқу
нәтижелері:
|
-
Оқушылар топпен
жұмыс жүргізеді;
-
Тақырыпты
талқылайды;
-
Өмірмен
байланыстырып, мысалдар
келдіреді;
-
Оқушылар өз ойларын
айта отырып, сөздік қоры
молаяды;
-
Өзгенің ойын тыңдап,
білімдерін толықтырады;
-
Оқушылардың «Мен-і»
қалыптасады;
-
Тапсырманы орындау арқылы
тақырыпты түсінеді, қазақтың ойындарын
біледі.
|
Түйінді
идеялар:
|
Оқушылар қазақ
халқының ойыны түрінде берілген тапсырманы орындау арқылы тақырыпты
түсінеді.
|
Жаттығулар:
|
-
Сақина
салмақ;
-
Асық
иіру;
-
Бәйге;
-
Үш
орындық;
-
Көкпар.
|
Қолданылатын
әдіс-тәсілдер:
|
1.Оқыту мен оқудағы жаңа
тәсілдер;
2.Талантты және дарынды
балаларды оқыту;
3.СТО-ға
үйрету;
4.Оқыту үшін бағалау және
оқуды бағалау;
5.Оқыту мен оқуда
АКТ-ны пайдалану.
|
Ресурстар:
|
Оқулық, постер,
маркер, асық, орындық, ұялы телефон,
кәмпит.
|
Мұғалім
жазбасы:
І.
Ұйымдастыру
1. Оқушылармен
амандасу.
2.
Түгендеу.
3. Әр топқа бағалау парағын
тарату.
4. Балалар, бүгінгі
сабағымызды ерекше етіп, халқымыздың салт-дәстүрін насихаттай
отырып өткізейік.
|
Бағалау парағын
беру
|
ІІ. Үй тапсырмасын
тексеру –
§19. Азаматтардың саяси өмірге
қатынасуы
«Сақина салмақ»
ойыны
Мұғалімнің
сұрағы:
-
Саясатты жүргізу
үшін адамның қандай қасиеттері болуы
керек?
-
Иә, балалар,
саясатты жүргізетін, мемлекеттің билік ісіне араласу үшін адамның
адамгершілігі мол, жан дүниесі рухани бай болуы
керек.
-
Жалпы адамның
мінез-құлқы, білімі, білігі, адамшылдық қасиеттері қоғаның қай
аясын қамтиды деп
ойлайсыңдар?
-
Сонда бүгінгі біздің
сабағымыздың тақырыбы қалай
аталады?
|
Оқушылар үйден дайындап
әкелген сұрақтарын бір-біріне қояды, әр топтан 2 оқушы
шығады.
1 оқушыға
қойылады.
Оқушыларға сұрақ
қойылады.
Оқушылар тақырыпты
анықтайды.
|
ІІІ. Жаңа
сабақ
§20. Қоғамның рухани
құндылықтары
|
Мұғалімдерге, оқушыларға
кәмпит шашылады. Оқушылар шашылған кәмпитті алып, 4 топқа бөлініп
отырады.
1-топ
(күлгін)
2-топ
(жасыл)
3-топ (қызғылт
сары)
4-топ
(қызғылт)
|
Келесі
ойынымыз «Асық иіру»
ойыны.
1-топ: Рухтандырушылық
ұғымы.
2-топ: Адамның рухани
мәдениетінің негіздері.
3-топ: Рухани
құндылық.
4-топ: Рухани
құндылықтар және ғылыми-техникалық
революция.
|
Балалар, сендерге асық беріліп
отыр. Бір топтан 1 оқушы шығып, асықтарды иіреді. Кімнің асығы алшы
түссе 1-ші болып, екінші алшы түскен 2-ші болып, бірінен кейін бірі
тапсырманы орындайды.
(тапсырманы
орындау уақыты 5 минут)
|
Ендігі
ойынымыз «Бәйге» деп
аталады.
Тақырып:
«Рухани мұра және оның
қоғам үшін маңызы».
1-топ: Рухани мұраға
анықтама.
2-топ:
Маңызы.
3-топ: Өмірмен
байланыстыру.
4-топ: Мысалдар
келтір.
Тапсырманы орындағаннан
кейін «Рухани құндылық – ұлт
қуаты» бейнеролик
көрсетіледі.
|
Топтарға тапсырма
беріледі, оқушылар сол тапсырмаға мәліметтерді 3 минут жинап, топ
оқушылары бірінен кейін бірі толықтыра тақырыпты
ашады.
|
Ендігі
тапсырма «Үш
орындық» деп
аталады.
(Қазақтың әні
қойылады)
|
Бұл тапсырмада
ортаға үш орындық қойылып, 4 топтан 4 оқушы шығады. Орындалған әнге
оқушылар орындықты айналып жүреді де ән тоқтағанда орындыққа
отырады. Отырып үлгермеген оқушыға басқа топ оқушылары сұрақ қояды.
4 оқушы да сұрақтарға жауап
береді.
|
ІҮ. Жаңа сабақты
бекіту
«Көкпар»
ойыны.
Р
ухани мәдениет
Өнер Ғылым Адамгершілік
Дін
1-топ: Өнер (өлеңдер
жинағы).
2-топ: Ғылым (Абайдың қара
сөздері).
3-топ: Адамгершілік
(мақал-мәтелдер).
4-топ: Дін (Құран
аяттары).
|
Оқушылар АКТ-ны
пайдалана отырып қосымша мәліметтер жинақтайды. Тапсырманы орындап
болған топ қолдарын көтеріп болғандығын
көрсетеді.
|
Ү. Үйге
тапсырма
§20 оқу, конспектілеу, §21
оқып, қосымша деректер
жинақтау.
|
Сыр сандығым
ашылды,
Үй тапсырма
жазылды.
Келесі сенбі
күнінде,
Орындауды
тапсырды.
|
Бағалау
|
Топты
бағалау
|
Сабақты
түзету
(кері
байланыс)
|
Келесі салтымыз «Тоқым
қағар» деп аталады.
-
Жақсы тілектер
(ауызша немесе
жазбаша);
-
Өлеңдер
шығарып айтуға
болады.
Кері
байланыс:(Әсет
Ақжол)
Сабақ өтті
қызықты,
Насихаттап
салтымды.
Әдет-ғұрып, салт –
дәстүр,
Шығарды қазақ
атымды.
Өсиет етіп
қалдырған,
Рухани өмір
мұрасын.
Есейіп, өсіп кетсең
де,
Жадыңда сақтап
тұрасың.
|
«Орамал тон
болмайды, жол болады» деп, келген қонақтарымызға кішігірім
сый-сияпат берейік.
|
Платон айтқандай:
«Дүниенің
көзі, тұтқасы, түп негізі – заттық нәрсе емес, рухани
дүние» деп, сабағымызды
аяқтаймыз.
|