«Нұрлы болашақ»
балабақшасы
Тақырыбы:
«Шахмат әлеміне
саяхат»
(қорытынды ашық
қаралым)
«Балдырған» ересек
тобы
Тәрбиешілер:Жанабаева
Р.Б.
Еламанова
Н.Т.
2020-2021
ж.
Тақырыбы: "Шахмат әлеміне
саяхат".
Мақсаты: Жаңа әдіс тәсілдер
арқылы балалардың шахмат туралы білімдерін
пысықтау.
Балалардың логикалық ойлау
қабілеттерін дамыту.Бір біріне көмек көрсету, командамен жұмыс
жасау, достыққа тәрбиелеу. Шахмат ойнауды үйрену арқылы
балалардың интеллектуалды дамуына жағдай
жасау
-Балалардың танымдық
қызығушылығын жандандыру;
- Балалардың негізгі шахмат
ұғымдарын игеруіне ықпал ету;
-Ең қарапайым комбинацияларды
ойнауды үйрету;
-Қабылдауды, зейінді, есте
сақтауды, логикалық ойлауды дамыту, сөздік қорын белсендіру және
кеңейту;
- Табандылыққа, төзімділікке,
өзіне сенімділікке тәрбиелеу;
- Тәрбеленушілердің
отбасыларын жобаға қатысуға тарту, шахмат әлемі туралы білімдерін
кеңейту.
- Балаларда табандылықты,
шығармашылықты, қиял мен логиканы дамыту.
Жаңа технологиялар:Ойын
технологиясы, құм терапиясы, 4ка,АКТ
.
Сабақ
барысы
1.Ұйымдастыру
сәті.
Тәрбиеші: Сәлеметсіз бе,
балалар. Мен сіздерді бір даңқты патшалыққа саяхатқа шақырғым
келеді. Бұл патшалық ешқандай географиялық картада жоқ. Бұл сиқырлы
елде 32 тұрғын және 64 өріс бар. Мүмкін сіз менің қай Патшалық
туралы айтып отырғанымды білдіңіз бе? (Шахмат корольдігі). Сіздер
сапарға шығуға келісесіз бе? .Я.
Музыка естіледі, балалар
"шахмат елі" әнін айтады»:
Әлемде керемет ел
бар,
Және ол шахмат деп
аталады.
Бұл ғасыр, ғасырларға
қарсы,
Өмір сүреді және ұзақ өмір
сүреді дана ойын.
Сіз әр фигураны есте
сақтайсыз,
Бұл сіздің адал
достарыңыз.
Шахмат ойнауды
үйренесіз,
Бұл ақыл
гимнастикасы!
2. Негізгі
бөлім.
Тәрбиеші: шахмат патшалығын
табу оңай емес.Адымен сиқырлы көпірден өтеміз. Шахмат ханшайымы
қарсы алды.Шахмат әлемімен таныстырды. Сиқырлы құдықтан тапсырма
алып орындау.
Командаға
бөліну.
Алдымен өрістен өту керек.
Балалар, топтарға бөлініп, өрістер жинау керек. "АҚ және қара
өрістер"ойыны өткізіледі. (сур.1,
2).
Тәрбиеші: жақсы, өрістер өтті.
Бірақ бізді жаңа тапсырма күтіп тұр.Шахмат ханшайымының
сұрақтарына, балалар кезекпен сұрақтарға жауап
береді).
- Отаным шахмат?
(Үндістан).
- Шахмат ойынында фигураның
түсі қандай? (АҚ және қара).
- Қандай фигуралар үлкен-ақ
немесе қара? (Бірдей).
- Шахмат тақтасында қанша өріс
бар? (64).
- Шахматта неше фигура бар?
(32).
- Тақтадан қандай фигураны
алып тастауға болмайды? (Король).
- Г әрпімен қандай фигура
жүреді? (Конь).
- Ең кішкентай фигура қандай?
(Пешка).
- Бір шахмат тақтасында қанша
ойыншы ойнай алады? (Екі).
Тәрбиеші:міне, біз шахмат
патшалығында. (Ойындар мен тапсырмалары бар үстелдер топ бойынша
орналастырылған және нөмірленген). Шахмат патшалығының тұрғындары
ұқыптылықты, дәлдікті және тәртіпті жақсы көреді. Сондықтан мен
сапарымызды қатаң тәртіппен бастауды ұсынамын. (Балалардың өздері
бағытты анықтайды - № 1 үстел, қиын жағдайда мұғалім жетекші
сұрақтар қояды).
2-тапсырма :Үлестірмелі
материалмен жұмыс.Шахмат фигураларының әрқайсысының жүрістерін
сызық арқылы қосу.Жарайсыңдар.
Ойыннан кейін сергіту
сәті.
Бір рет-көтерілу,
көтерілу,
Екі-иілу,
иілу,
Үшеуі - алақанда үш мақта,
басы үш орамал.
Төрт аяғы
кеңірек.
Бес - қолды
сермеу,
Алты-қысылыңыз.
Тәрбиеші: жаттығулар
жасады,
Біз тәртіппен
санаймыз.
Бір, екі, үш, төрт
(балалар)-
Жол
анықталды.
3-тапсырма:Дидактикалық ойын
«Кім тапқыр» атты ойынды интерактивті тақтамен
орындау.
Жарайсыңдар
балалар.
4-тапсырма:Командамен жұмыс,
«Кім шапшаң?» Шахмат фигураларын санап, сандармен
сәйкестендіру.
5-тапсырма: Тәрбиеші: әрі
қарай жүрейік. Мұнда тапсырма күрделірек. Суретті жинап, фигураны
атау керек.
"Суретті жина" ойыны
.
6-тапсырма:Құмның арасындағы
жасырынған фигураларды тауып, олардың атын атап, жүрісін шахмат
тақтасынан көрсету.
7-тапсырма:Командамен
жұмыс,шахмат фигураларын үстел үстінде шахмат таөталарына
рет-ретімен орналастыру.
Бүкіо тапсырманы орындадық,
енді сиқырлы құдық бізге риза ма екен? Жауабын күтейік.Осы кезде
сыйқылы дауыс шығып, балалар аң таң болып тұрған кезде сыйқырлы
сәт,ішінен кәмпиттер шығады.Шахмат қаншайымымен қоштасып, топ
қайту. Трпта сұрақ-жауап арқылы
қорытындылау
.Қорытынды бөлім. Тәрбиеші:
міне, біздің шахмат патшалығына саяхатымыз аяқталды. Бүгін не
білдіңіз? Сіз үшін не қызықты болды?
Қандай шахмат бөліктері есте қалды? Сіз шахмат
ойнауды үйренгіңіз келе ме? Неліктен? Балалар, белсенділігіңіз,
ұқыптылығыңыз, қызығушылығыңыз үшін көп
рахмет,ал үйде кешке сіз ата-анаңызға бүгін қандай
сапарға барғаныңызды айтып, суреттеріңізді
көрсетесіз.