Материалдар / Ашық сабақ "Superstitions" 7 сынып
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Ашық сабақ "Superstitions" 7 сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
Ағылшын пәні мұғалімдеріне пайдалы материал.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
05 Ақпан 2024
120
1 рет жүктелген
450 ₸
Бүгін алсаңыз
+23 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +23 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Lesson plan

Unit 6

Hobbies and Leisure

Teacher’s name:

Abuova Aksulu

Date:


Grade: 7

Number present: absent:

Theme of the lesson:

Superstitions

Learning objectives that this lesson is contributing to:

7.C9 use imagination to express thoughts, ideas, experiences and feelings

7.R1 understand the main points in a growing range of short, simple texts on general and curricular topics

7.S3 give an opinion at sentence and discourse level on an increasing range of general and curricular

Lesson objectives:

Students will be able to read for general meaning and specific information and talk about superstitions with support.

Plan

Part of the lesson

Teacher’s activity

Student’s activity

Assessment

Resources

Beginning of the lesson

Brainstorming” method

Greeting and asked if somebody absent

Warm – up


Greeting

Answer the questions orally

verbal

Whiteboard

Middle of the lesson

Active vocabulary

Superstitions - ырым

Lucky – сәтті

Unlucky - сәтсіз

Superstitious - ырымшыл

Fear - қорқыныш

Task 1. Listen to the text and choose the correct sentences.

Add the sentences a-e to the pharagraphs. There is one sentences that you do not need.

Task 2. Pair work

Learners find the words in blue in the text and work out the meanings.

Learners complete the sentences with the new words.

  1. She’s happy, healthy and rich. She’s .

  2. Many people have a ______ of the dark.

  3. My aunt doesn’t like black cats. She’s very .

  4. I never win anything. I’m ___.

  5. I think the number 13 is unlucky. It’s my _____.



Task 3. Work individually.

Learners prepare their answers to the questions individually.

Level tasks

Task for level A




Answer the questions

  1. Are you superstitious about any numbers?

  2. Do you have a lucky number? Why?

  3. Do you have a fear of any numbers?

  4. Do you think you are a lucky person or an unlucky person? Why?


Level B

Answer the questions from the text


  1. What is the lucky number in China?

  2. What is the unlucky number in China?

  3. What is the unlucky number in the USA?

  4. What is triskaidekaphobic?

Level C

Complete the sentences from the text


Millions of Chinese people tried to have an _______________________and in 2008 there were a lot more births than in a normal year.

In 1992 someone paid ______________ for a car number plate with the single number 8 on it. 3. The number four in Mandarin (si) sounds like the word ____________________so many people think it is an unlucky number, which will bring you bad fortune. 4. The superstition started because Judas was ___________________________at the Last Supper.

Reflection

How do you feel about today’s lesson?






















1 c, 2 e, 3 b, 4 a









1 lucky,

2 fear

3Superstitious

4 unlucky

5 Superstition



















Descriptor: A learner

Writes the sentences correctly - 1 point

Total – 4 points






Descriptor: A learner

Completes the words correctly - 1 point

Total – 5 points




Descriptor: A learner

Completes the word correctly - 1 point

Total – 4 points























































Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!