Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Ашық сабақ Табиғат – тал бесігің аялай біл! 8 сынып
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
«Өзiн-өзi тану» сабағының жоспары
Мектеп Мерзiмі: № 22 сабақ
Тақырып: Табиғат - тал бесігің, аялай біл!
Құндылық: қиянат жасамау
Қасиеттер: қамқорлық, ұқыптылық, жауапкершілік,
Мұғалiм: Жаттоева С.Ш.
Сынып 8 Оқушылар саны: 18
Сабақ
мақсаты: Оқушыларға табиғатпен
үйлесімділік, табиғатты аялау туралы түсініктерін кеңейте отырып,
қиянат жасамау құндылығының мағынасын ашу. |
Ресурстар: (материалдар, дереккөздер) |
Сабақ барысы: 1 Ұйымдастыру кезеңi. Сәлемдесу, оқушылардың көңіл-күйін сұрау, сабаққа қатысуды тексеру. Топқа бөлу: оқушыларды шеңбер түстер арқылы топқа бөлу. 3 топ: қамқорлық, ұқыптылық, жауапкершілік. 5 Т ережесін еске салу. 1.Тәртіп 2.Талап 3.Тыныштық 4.Тазалық 5.Татулық 2 Тыныштық сәтi. Орманға ойша серуен: (әуен) Арқаңызды тік ұстап отырыңыз. Көзіңізді жұмып, терең тыныс алыңыз. Әрбір тыныс алған сайын неғұрлым көбірек босаңсып, сабырлы болуға тырысыңыз. Қазір біз орманға серуенге шығамыз. Өзіңіздің сынып есігіне қарай беттеп, есікті ашқаныңызды, дәлізбен өтіп, далаға шыққаныңызды елестетіңіз. Таза ауаны жұтып, шашыңызды желбіреткен желдің лебін және бетіңізді сәл-пәл қыздырған күн сәулесін сезініңіз. Орманға қарай жүре бастаңыз. Келе жатқанда абай болыңыз, жәндіктерді басып кетпеңіз. Бір минут тоқтап айналаға көз салыңыз. Табиғаттың әсемдігі мен балғындығын сезініңіз. Гүлдердің біріне жақындап, еңкейіп, оның нәзіктігі мен жұқалығына зейін салыңыз. Оны иіскеңіз және хош иісін жұтыңыз. Айналадағы бар нәрсені бақылап, ары қарай жүре беріңіз. Гүлдер, гүлдер мен ағаштардың иісі, құстардың дауысы және жәндіктердің ызыңы. Орманға ендей түсіңіз, қараңызшы, ағаштар биіктей әрі қалыңдай түсті. Жарық пен көлеңкенің ойынын қызықтаңыз, жапырақтардың сыбдырын тыңдаңыз. Біз өзімізді орманда бақытты әрі қауіпсіз сезінеміз. Алаңқайға шығып, осында бірнеше минут демалыңыз. Түбіне барып отырғыңыз келетін ағашты таңдаңыз. Ағашқа жақындаңыз да оны діңінен құшақтаңыз. Оның қуаттылығын сезініңіз, ондағы өмір қуатын сезінуге және ұғынуға тырысыңыз. Енді оның діңіне арқаңызды сүйеп отырыңыз. Көзіңізді жұмыңыз, терең тыныс алыңыз және қоршаған айналаның жым-жырт тыныштығына көңіл бөліңіз. (Осы жерде мұғалім 1-2 минут үзіліс жасауына болады). Бізге қалайша жеңіл әрі тыныш және бақытты сезіну қандай. Табиғат неткен ғажап, оны қалайша сүйетінімізді бен қадірлейтінімізді, бірде бір тірі жәндікке зиян тигізбес үшін қамқорлық жасауды түсінеміз. Сіздің өз ағашыңыз бар екенін және кез келген уақытта оған келе алатыныңызды есте ұстаңыз. Ал қазір мектепке қайтуға дайындалыңыз. Орныңыздан тұрып, айналаға тағы бір көз қырын салыңыз. Келген жолыңызбен кері қайтыңыз, жолыңыздағы жәндіктерді басып кетпеңіз. Міне, мектептің алдына да келдік. Айналаңызға тағы бір қараңыз, таза ауаны терең жұтыңыз, есікті ашып, өз орныңызға қайтып келіңіз. Осы жым-жырттық, тыныштық, қанағат сезімін өзіңізде сақтаңыз. Көзіңізді ашып, күлімсіреңіз 3 Үй тапсырмасын тексеру. Мәтінмен
жұмыс: Оқулықтағы Құрманбай
Толыбаевтың «Қайыңның
қасіреті» атты әңгімесін оқып
талдау. - Тәрбие керек,
ұрпақтарымызды кесірлінің жетігіне жібермеуге тиіспіз!.... - Жарақатты мына қайың бұйым құрлы көріп тұрған жоқ-ау..... Көп сөзді ұнатпайтын жолдасым таласқысы келмеді, үндеген жоқ. Ағаш діңдеріне аялай қарап қойды. Қайың орманын аралап әрі жүрдік. Жалғыз аяқ соқпақ. Серігім алда. Екі қолын артына ұстаған бойы үнсіз кетіп барады. Шұңғылдау арықтан аттап өте бергенімде, төбеме сырт етіп бір тамшы тамды. Бұл қайдан?.... Басымды көтеріп, жоғарыға қарадым. Сол жердегі жас қайыңның төгіле салбыраған жіңішке бұтақтарын барладым. Созса адамның қолы жететіндей жердегі қамшының сабындай жұмыр бұтақ ортан белінен опырылып сынған екен. Анықтап көріп ал дегендей, бұтақтың әлгі сынған жерінен төмен сырғыған мөлдір тамшы жинақтала созалаңдап тұрып, томпағын молайта бастады да, сырт етіп үзіліп түсті. Денем дір етіп, түршігіп кетті. Әлгі тамшы жаралы қайыңның көз жасы секілді болып көрінді маған. Санамды аяныш, өкініш сезімі биледі. Сынған бұтақтың астына тұра қалдым. Бойымды созып, өргі тұсынан ұстадым да, ақырын төмен идім. Содан кейін сынығының жаңқалары мен жарықтарын өз деңгейлеріне қиюластыра жалғадым. Қалтамнан қол орамалымды алдым да, сонымен орап таңып тастадым. Бұл әрекетім жаралы ағаштың дертіне ем бола ма, жоқ па, оны топшылап жатпадым. Көкейімді басқа ой кернеді:
шеккен азабының зардабына ешбір шара таба алмаса, жер бетіндегі
табиғат түлектерінің бәрі де жылайды
екен...... |
Сабақ барысын талқылау: |
4 Дәйексөз. Француз жазушысы Анатоль Франстың «Адам табиғатқа тәуелді болса, Табиғат та оған тәуелді» - деген нақыл сөзінің мағынасын талдау. (дәйексөзді дәптерге жаздыру) А. Франстың көзқарасымен келісемін. Себебі – табиғат пен адам өзара үйлесімді. Қарапайым біздің тыныс алуымыздың өзі дәлел бола алады. Адам табиғатқа мейірімділікпен, сүйіспеншілікпен, қамқорлықпен қарап, үйлесімділік сақталғанда ғана, табиғат адам баласы кең сарай, мәңгі тозбас құтты қоныс болатынын ешқашан ұмытпайық. |
|
5 Әңгiмелеу (сұхбат). 1. Табиғаттың қандай мәселелері қазіргі кезде барша адамзатты толғандырып отыр? 2. Жер бетіндегі табиғи апаттардың етек алып кету себебі неде? 3. Табиғатты сақтап қорғау не үшін қажет? Мұғалімнің сыйы: Бейнетаспа: Табиғатты қорғайық, аялайық |
|
6 Шығармашылық жұмыс, топтық жұмыс. Тапсырма: постер қорғау Дәптермен жұмыс: дәптердегі тапсырманы орындау. |
|
7 Топпен ән айту. «Аралдан ұшқан аққулар» сөзі: Ш. Сариевтікі әні: С. Бәйтерековтікі |
|
8 Үй тапсырмасы. Дәптермен жұмысты аяқтау. |
|
9
Қорытынды
Денелерімізді түзу ұстап, басымызды жоғары көтеріп, ыңғайланып отырамыз. Ауаны терең жұтып, еркін тыныстаймыз, айналадағы барлық тіршілік иесі аялап, қоршап, қамқор болып жатқанын сезінеміз. Тұла бойымыз жақсылыққа, махаббатқа толғанын сезінуге ұмтыламыз. Бүгінгі сабақтан алған әсерлерің мен жақсы ойларыңды естеріңе түсіріп көріңдерші... Оны өздеріңмен бірге қалу үшін жүректеріңе салып сақтаңдар. Аңсаған армандарларыңа жетулеріңізге тілектеспін. Бүгін сендер өте көп жақсы істер жасадыңдар, ойларыңды жеткізе білдіңдер. жақсы ойлар айттыңдар сол үшін сендерге рахмет айтамын! |
|