Сабақтың
ортасы.
|
1.Мәтінді оқып,
көтерілген мәселені бағыттауға арналған сұрақтар
құрастырыңдар.
Ұл-ұлт болашағы,
қыз-ұлт намысы
Әр халықтың бала
тәрбиесіндегі өзіндік ерекшеліктері арқылы мәдени құндылықтары
қалыптасады.Ата-бабамыз ұл баланы ертеңгі елді қорғайтын ер, батыр,
би, ақын,ұлттың намысты азаматыретінде әділдікке ,қайсарлыққа,
кешірімді болуға,өнерге, білімге, салт-дәстүрімізді сақтауға
тәрбиелеген.
Халқымыз ер
белены 12-15 жасынан бастап алдағы өмірдің ауыртпалықтарына
дайындап, намысын қайрап, жүрегіне батылдықтың отын жаққан. «Аты
аталмаған жігіттен, аты аталған төбе артық»деп намыстандыратын,
«айтсаң, үйде туып, түзде өлетін жігіттерді айт» таңдандыратын,
«өнерлі жігіт өрге озар, өнерсіз жігіт жер соғар» деп
шамдандыратын, «ерді намыс өлтіреді, қоянды қамыс өлтіреді», «ерлік
білекте емес, жүректе» деп қайраттандыратын, «ақыл-жастан,
асыл-тастан»деп сеніміне шек келтірмейтін, «атадан ұл туса игі еді,
ата жолын қуса игі еді»деп армандайтын еді
халқымыз.
Ал қыз – өмірдің
гүлі, барлық адамзаттың қадірлеп, аялайтын асыл аруы.Қыз баланы
қазақта кішкентайынанмәпелеп, аялап, қанаттыға қақтырмай,
тұмсықтыға шоқтырмай өсірген. Нәзіктік пен инабаттылықтыәрбір
қыздың бойына сіңіріп
өсірген.
Белгілі ақын
Ақұштап Бақтыгереева «Өмірде қыз болу бар да,нағыз қазақ қызы болу
мүлдем бөлек»деген пікір айтқан. Ата-дәстүр, салт-сананы берік
ұстанып өскен қазақ қызы қай ортада болсын, өзінің ерекше
болмысыменкөзге түсетіні анық. Қазақ қызының бойындағы асыл
қасиеттерімен бірге сыр-сымбатты да ерекшеленіп тұруы
тиіс
а)Халқымыз ұл балаға
қандай сенім артқан?
ә)Неліктен қыз
баланы «ұлттың намыс» деген?
б)Мәтінде кездесетін
қанатты сөздерде екпін
қандай?
2.Өлеңде екпіннің
қандай түрлері кездеседі? Кестеге түсіріңдер. «Кім жылдам» әдісі
арқылы тапсырманы
орындаймыз.
Сөз
екпіні
|
Ой
екпіні
|
Дыбыс
екпіні
|
Тіркес
екпіні
|
|
|
|
|
Мен жастарға
сенемін
Арыстандай
айбатты, Жолбарыстай қайратты
– Қырандай күштi
қанатты. Мен жастарға
сенемiн! Көздерiнде от
ойнар, Сөздерiнде жалын
бар, Жаннан қымбат оларға
ар, Мен жастарға
сенемiн! Жас қырандар –
балапан, Жайып қанат
ұмтылған. Көздегенi көк
аспан. Мен жастарға
сенемiн!
ЖЖ. "Бір ауыз
сөз" әдісі. Оқушылар берілген суреттердің біреуін немесе бірнешеуін
өзі таңдап, бір ауыз сөзбен суретке түсініктеме
береді.
Мысалы:
Қыз тәрбиесі – ұлт
тәрбиесі.
Аман
бол,балам!
4. Мәтіндегі орфографиялық
және пунктуациялық қателерді түзетіп, көшіріп
жазыңдар.
Тапсырма.
ЖЖ
Өлеңнен теңеулерді
табыңыз, ауызекі сөйлеу стиліне
айналдырыңыз.
Арыстандай
айбатты, Жолбарыстай қайратты
– Қырандай күштi
қанатты. Мен жастарға
сенемiн! Көздерiнде от
ойнар, Сөздерiнде жалын
бар, Жаннан қымбат оларға
ар, Мен жастарға
сенемiн! Жас қырандар –
балапан, Жайып қанат
ұмтылған. Көздегенi көк
аспан. Мен жастарға
сенемiн!
Үй
тапсырмасы: Екпінді қатыстырып шағын
ата-ана тақырыбында мәтін құрау(5-6
сөйлем)
|
|
Дескрипторлар:Сұрақтарға жауап
береді.
- негізгі
ақпараттарды табады;
-мәтін бойынша
сұрақтар құрастырады.
Екпінді ажырата
алады.
-Бір суретке бір
сөйлеммен түсініктеме
береді;
-таңдаған екпінге
тән тілдік құралдарын
пайдаланады.
Орфографиялық
нормаға сай жаза алады.
-өлеңдегі көркем әдебиет
стиліндегі тілдік құралдарды ауызекі сөйлеу тіліне
айналдырды.
|
|