Ұйымдасты
ру
Өткен білімді еске
түсіру
|
Ой
шақыру:
Бейнеролик арқылы бүгінгі
сабақтың тақырыбын анықтау
Видео Қазақ жеріндегі тарихи-мәдени
ескерткіштер
Оқушыларды
сабақтың тақырыбы және мақсатымен
таныстыру.
|
Оқушылар Қазақ жеріндегі тарихи-мәдени
ескерткіштер
туралы өз жауаптарын
ұсынады
|
ҚБ
Мұғалім оқушылар жауабын
мұқият тыңдап кері байланыс беріп
отырады
|
https://www.youtube.com/watch?v=DzbManafr9w
|
Жаңа
білім
|
Зерттеу
сұрақтары:
Оқушыларға Шараф-ад Дин Әли
Маздидің «Жеңістер кітабында»
жазылған немесе белгілі ғалым М.Е. Массонның Қожа Ахмет Йасауи
кесенесі туралы мәліметінен үзінді беріңіз. Оқушыларға «Бұл
мәліметтен қандай тың мағлұмат алдыңыздар? Ескерткішке қандай баға
берілген? Сан ғасырлық тарихы бар басқада қандай ескерткіштерді
білесіздер?» деген сұрақтарға жауап алып, презентация арқылы
толықтыруға болады және осы арқылы сабақ тақырыбына
шығыңыз.
Массон бұл ескерткіш туралы былай деп жазды:
«Жасалған құдіретті кесененің жоспары жағынан да, түпкі ойы жағынан
да Орта Азияда ұқсасы жоқ, ол – бірегей. Бірақ оның көк тіреген
зәулім тұрпатындағы ислам өнері жасап шығарған дәстүрлі сипаттың
арғы жағынан дәуірге үндес пиғылдың сарыны еріксіз сезіледі... Көк
тәңірісінің және жер патшасы дара билігінің бірлігін сәулет
өнерінде жүзеге асыру идеясы сасанилік Персияның кезінде-ақ
орын алған Византияның неғұрлым айқын ықпалы гүлденіп,
Константинопольдің Әулие София ғибадатханасында бай көрініс
тапқан....оны мұсылмандардың Айя – Софиясы деп толық негізбен
атауға болады»
Оқушыларға тарихи
және мәдени ескерткіштер туралы мәлімет беріңіз Тарихи-мәдени мұра
объектілерін қорғау және пайдалану туралы ҚР
Заңы.
Тарих және мәдениет ескерткіштері мынадай
түрлерге бөлінеді: 1) қала
құрылысы және сәулет
ескерткіштері; 2) археология
ескерткіштері; 3)
ансамбльдер.
Топтық
тапсырмалар:
-
Теледидар бағдарламасына арнайы репортаж
дайындау;
-
Жарнамалық билборд
жасау;
ҚБ. «Екі жұлдыз, бір
тілек»
Тапсырма 1.
Тест
1.Түркістан қаласындағы Қожа
Ахмет Яссауи кесенесі ЮНЕСКО-ның Дүниежүзілік мәдени
мұрасының тізіміне енгізілді
А. 2003 жылғы
маусымда
В. 2004 ж
тамыз
С. 2000 ж
мамыр
2. Қазақстан жерінің
ұлан-байтақ кеңістігінде бүгінгі күні шамамен қанша
тарихи-мәдени жәдігер бар.
А. 25 мыңнан
астам
В. 18 мыңнан
астам
С. 30 мыңнан
астам
3. «Сакралды Қазақстан»
(«Қазақстанның қасиетті жерлерінің географиясы») жобасы
жасалды.
А. 2004 ж
тамыз
В. 2003 жылғы
маусымда
С. 2017 жылғы мамыр
айында
4. Өз үлгісі бойынша қасиетті
орындар қанша топқа
бөлінеді:
А.
2
В.
3
С.
4
Тапсырма 2.
Сәйкестендір
Кестені толтыруға
беріңіз.
|
Кілт
сөздер
|
Түсіндірме
|
Қала құрылысы және сәулет
ескерткіштері
|
|
|
Археология
ескерткіштері
|
|
|
Ансамбльдер
|
|
|
Өз өлкеңдегі тарихи және мәдени
ескерткіштер
|
|
|
Қорытынды ой: Қазақстан аумағындағы
тарихи-мәдени ескерткіштердің адамзат үшін маңызы
неде?
1.
2.
3.
|
|
Оқушыларға тарихи
ескерткіштерді қандай түрлерге бөліп қарастыруға болатынын
талқылайды;
Оқушылар кескін
картада өздеріне берілген ескерткіш орындарын белгілейді. Картаға
қарап, ескерткіштердің орналасуын
сипаттайды;
Оқушылар кілт
сөздерді қолдана отырып,кестені
толтырады;
Оқушыларды тақырыптардың және тапсырмалардың
біреуін таңдап
алады
Қазақстан картасына ескерткіштердің
орналасқан жерлерін
көрсетеді
|
ҚБ Мұғалім оқушылар жауабын
мұқият тыңдап кері байланыс беріп
отырады
Критерийлер:
-
Мазмұнның толық
ашылуы;
-
Ескерткіштің түрін, мақсатын, ерекшеліктерін
көрсету;
-
Ескерткіш тарихы туралы мәліметтерді тиімді
ұсыну;
-
Ескерткіш маңызын
айқындау;
-
Топ оқушылары барлығының үлесінің
болуы;
-
Креативтілігі;
-
Уақыт регламентін
сақтау.
Дескриптор:
- Археология
ескерткіштеріді
сипаттайды;
- Қазақстан картасына ескерткіштердің
орналасқан жерлерін
көрсету;
-
Ескерткіштердің орналасуына
қарап, әр аймақтың тарихи-мәдени дамуы туралы мәліметтер
береді;
|
Шараф-ад Дин Әли
Маздидің «Жеңістер кітабындағы»
немесе М.Е. Массонның Қожа Ахмет Йасауи кесенесі туралы мәліметінен
үзінді берілген сілтеме:
Қазақстан тарихы
(көне заманнан бүгінгі күнге дейін). 5 томдық. ІІ том. – Алматы:
«Атамұра», 2010. – 255-256
бб.
Тарихи-мәденимұраобъектілерінқорғаужәнепайдаланутуралы
ҚазақстанРеспубликасының 1992 жылғы 2 шілдедегі N 1488-ХІІ
Заңы
http://adilet.zan.kz/kaz/docs/Z920002900_
4-бап. Тарих және мәдениет
ескерткіштері мынадай түрлерге
бөлінеді:
1) ансамбльдер - оқшауландырылған немесе
біріктірілген ескерткіштердің, фортификация, сарай, тұрғын үй,
қоғам, әкімшілік, сауда, өндіріс, ғылым, оқу мақсатындағы
құрылғылар мен
құрылыстардың
|