Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Ашық сабақ "Тригонометриялық функциялардың туындылары" 10 сынып
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Р.Исетов атындағы №20 ЖОМ КММ
«
Сыныптан тыс жұмыс
Теңіз соғысы»
Мұғалім: Сулейманов Фаррух Абдурахманұлы
Сынып: 5Б және 5В
Пән: математика
Түркістан 2017
Күні: 20.11.17
Мақсаты:
Білімділік: Оқушылардың математикаға қызығушылығын, ынтасын, зейінін арттыру, алған білімдерін тереңдету.
Дамытушылық: Ой-өрісін кеңейту, логикалық ойлау қабілеттерін дамыту, ұжымшылдық қабілеттін дамыту.
Тәрбиелік: Окушыларды ұжымшылдыққа, жолдастыққа, алғырлыққа, белсенділікке және жеке тұлға етіп қалыптастыру.
-
«Ақыл-ойды тәртіпке келтіретін математика, сондықтан да оны оқу керек».
С.М.Ломоносов
2. «Математиктердің өзіне тән тілі бар, ол формула» С.В.Ковалевская
3. «Арифметика – математиканың, ал математика – барлық ғылымдардың
патшасы» К.Гаусс
Көрнекілігі: безендірілген зал, нақыл сөздер, карточкалық тапсырмалар, компьютер, логикалық есептер, мультимелиялық проектор, ойынның презентациясы, кеменің суреті бар карточкалар (8 дана), камандалардың аттары жазылған парақшалар (үстелге қойылатын), секундомер
Сайыстың барысы:
Бүгінгі өткізілетін «Теңіз соғысы» атты математикалық сайысына «Қош келіпсіздер!». Құрметті ұстаздар, көрермен қауым және тікелей осы сайысқа қатысушылар!
Біреу озса жарыста, біреу артта қалады,
Ренжімей тараса, озбағандар жарады.
Жарыс заңы ежелден, жеңімпазды анықтау,
Жеңімпаз болу шарты сол, еңбектену жалықпау.
Сәт-сапар тілеп бәріңе, сайысты біздер басталық.
Әр команданы ортаға шақырамыз.
Достық пен бірлікті етіп тұлға
Жеңіске жеткен едің талай сында
Қара қылды қақ жарып әділ қазым
Еңбегін тапқырлардың әділ сына
Әділ қазы, ақ қазыға бір сәлем
әділдігіне бас иеді күллі әлем
Жүйрік озар сайыста неше бір
Сарапқа сап әділдікпен шеше біл,- деп әділ қазы
алқаларын сайлап алайық.
Ғылымдардың патшасы атанған,
Евклид, Фалес, Пифагордан бата алған
Төзбейтін өтірікке жалғандыққа
Ақыл ойды тәртіпке келтіретін
Нағыз пән ғой математика, – дей келе, әр топ өздерін таныстырып кетсін. (Команда басшылары сайланады, команданың аты және ұраны айтылады)
Команда «…» |
Команда «…» |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Көрсетілген кестеге мұғалімнің асистенті немесе әділ қазы алқаларының бірі әр команданың сайыс барысында алған баллдарын ретімен жазып отырады. Сонымен бірге қарсыластың кемесін жойған кезде алынған кеменің суреті бар карточкалар да қоса есептейді.
Мұғалім. Бұл сайыс «Морской бой» деп аталатын балалар ойынының ережелерімен сәйкес ұйымдастырылған. Бұл сайыстың шарттары қарапайым.
Сайыстың шарттары
На экран высвечивается главный слайд презентации к игре (слайд 3), на котором расположены игровые поля «для стрельбы» (для каждой команды свое поле). В клетках указана «стоимость», соответствующего им вопроса. На каждом игровом поле скрыты по четыре «однопалубных» корабля команды «противников». Координат кораблей играющие не знают.
Команда называет координаты клетки (первый ход определяется жеребьевкой), по которой она «стреляет». Учитель делает щелчок электронным пером интерактивной доски по соответствующей клетке. Если на соответствующей клетке стоит корабль соперника, то эта команда получает 15 баллов (не зависимо от «стоимости» вопроса клетки) и продолжает «стрельбу». На доске в таблице результатов возле названия «стрелявшей» команды прикрепляется магнитная карточка с изображением корабля. Если в названной клетке нет корабля, ведущий предлагает команде вопрос той сложности, которая указана в этой клетке (вопрос учащиеся видят на экране, как и баллы за ответ). На размышление команде дается до 30 секунд (для вопросов сложностью 5 и 10 баллов) или 1-2 минуты (для вопросов сложностью 15 – 20 баллов). В случае правильного ответа команда получает соответствующее количество баллов (ассистент записывает баллы, набранные командами, в таблицу результатов). После ответа ход переходит к команде-сопернице.
Игра продолжается до того момента, когда все корабли одной из команд будут «потоплены». Учитель нажимает на кнопку внизу слайда игрового поля и переходит на слайд «Подведение итогов игры». Победителем объявляется команда, набравшая к моменту окончания игры максимальную сумму баллов (это может быть и команда, все корабли которой «потоплены», если она лучше отвечала на вопросы).
При наличии времени, по желанию учащихся можно «поиграть» дальше – ответить на оставшиеся вопросы.
Сайыс барысында келесі ережелерге бағыну керек:
- тыныштық сақтаңыз;
-тапсырманы соңына дейін тыңдаңыз;
- қатты дауыстап (айқайлап) айтпаңыз (қатты дауыстап айту - әдемі емес);
- ойлану керек (асықпай, жауабыңызды тиянақтап айтыңыз);
- шыдамды болыңыз, жолдастарыңызға сөйлеге мүмкіндік беріңіз.
САЙЫСТЫҢ СҰРАҚТАРЫ
I команданың сұрақтары:
А1. Ең кіші натурал сан. (1).
А2. Үш ат қатар шауып келе жатыр. Әрбір ат 5 км жол жүрген болса, онда шабарман қанша км жол жүрген? (5 км).
А3. Сағаттың төрттен бі бөлігі неге тең? (15 минут).
А4. Суретте неше үшбұрыш бар? (12).
А5. ҚАРСЫЛАСТЫҢ КЕМЕСІ.
А6. Пісірілген жұмыртқа 3 минут қайнау арқылы дайындалады. 5 пісірілген жұмыртқа алу үшін қанша уақыт керек? (3 минут).
Б1. Шаршының периметрі 44 см, қабырғасы нешеге тең? (11).
Б2. Қай бірі жеңіл: бір килограмм мақта ма немесе бір килограмм тас па? (салмақтары бірдей).
Б3. ҚАРСЫЛАСТЫҢ КЕМЕСІ.
Б4. Қандай жағдайда 19 + 15 = 10 болады? (сағат тілінде: 19 сағ + 15 сағ = 10 сағ).
Б5. Қандай сан барлық санға қалдықсыз бөлінеді? (0).
Б6. 55-тің квадраты, яғни 552= ? (3025).
В1. Баласы әкесімен ал атасы немересімен серуендеп жүр. Қанша адам серуендеп жүр (Трое: дедушка, его сын и внук).
В2. Жанұяда 2 ұл және әр ұлдың 2 әпкесі, 1әкесі бар. Әр қыздың бір анасы бар. Жанұяда барлығы қанша адам бар? ( 2ұл, 2 қыз, 1 әкесі, 1 анасы- 6адам)
В3. Столдың төрт бұрышы бар. Егер бір бұрышты кесіп тастаса, неше бұрыш қалады? (5).
В4. Амалдар таңбалардан, жақшалардан және сандардан ғана құрастырылған жазуды не деп атаймыз? Санды өрнек
В5. Бос стақанға қанша бұршақты салуға болады? (1, бір бұршақ салынғаннан кейін стақан бос болмайды)
В6. 32 санының бөлгіштерін ата: (1, 2, 4, 8, 16, 32)
Г1. 10 санының бөлгіштік белгісі? 0 -мен аяқталатын сандар
Г2. V=abc қандай фигураның формуласы? Тікбұрышты параллелепипедтің көлемі
Г3. Ақсақалдың жасы әртүрлі цифрлардан жазылған ең кіші үш таңбалы сан болып табылады. Ақсақалдың жасы нешеде? (102 жыл).
Г4. 1 минут 1 сағаттан неше минут кем? (59)
Г5. 50 саусақ көріну үшін неше баланың қолы көрінуі керек?(5)
Г6. Алымы мен бөлімі өзара тең болатын бөлшек? (бұрыс бөлшек)
Д1. ҚАРСЫЛАСТЫҢ КЕМЕСІ.
Д2. Қандай натурал сан әрі жай әрі құрама сан болып табылмайды (1).
Д3. 5 жер қазушы 5 сағатта 5 метр шұңқыр қазды. 100 сағатта 100 метр шұңқырды қазу үшін неше жер қазушы керек? (5).
Д4. 5 санының бөлгіштік белгісі? 0 және 5-пен аяқталатын сандар
Д5. ҚАРСЫЛАСТЫҢ КЕМЕСІ.
Д6. Әкесі жыл сайын қызының туған күнінде копилкаға 1 рублден салып тұрған. 16 – шы жылында копилкада не бәрі 5 рубль бар екені анықталды. Бұны қалай түсіндіруне болады? (Қызы 29 ақпан күні дүниеге келген).
Е1. Бір шеңбердің үстінде бір шеңбер /сегіз/
Е2. 35 санының соңғы цифрын өшірсек, ол қанша бірлікке азаяды? /32/
Е3. Теңдеуді шешу арқылы нені табамыз? (түбір).
Е4. Алымы мен бөлімінен үлкен болатын бөлшек? (бұрыс бөлшек)
Е5. Ешкі айына 100 кг шөппен қоректенетін болса, онда 2 жылда кететін шөптің мөлшерін анықтаңыз (2400 кг немесе 2т 4кг)
Е6. Қандай сағат тәулігіне уақытты 2 рет ғана дұрыс көрсетеді? (тоқтап қалған сағат)
II команданың сұрақтары:
А1. Ең кіші жұп санды айтыңыз. (2).
А2. Екі адам 4 сағат шахмат ойнады. Олардың әрқайсысы неше сағат ойнады? ( 4 сағат)
А3. Бірдей санды бірнеше рет
Көбейтуден тұрады.
Егер оны ықшамдасаң,
Қандай атау болады? /Дәреже/
А4. Екі жер қазушы 2 сағатта 2 метр шұңқыр қазды. 5 сағатта 5 метр шұңқырды қазу үшін неше жер қазушы керек? (Екі жер қазушы) .
А5. Сағаттың қандай бөлігі 20 минутты құрайды? ( 1/3 ).
А6. Сандар белгілі бір байланыспен орналасқан.Сандар байланысы
ерекшелігін тауып қатарды жалғастыр: 9, 7, 10, 8, 11, 9, 12,... /10, 13, 11.../
Б1. 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 сандары берілген. Қай бірі үлкен: Берілген сандардың қосындысы немесе көбейтіндісі? (сумма больше, т.к. произведение равно нулю).
Б2. ҚАРСЫЛАСТЫҢ КЕМЕСІ.
Б3. Ұшақ Семейден Алматыға дейін 1 сағат 20 минут ұшады, ал кері қарай 80
минут ұшады. Бұл айырмашылықты қалай түсінесің? (екеуі тең)
Б4. Қандай жолмен еш уақытта адам жүрмейді? (құс жолымен)
Б5. Алманың жартысы неге ұқсайды? (екінші жартысына).
Б6. 27 санының бөлгіштерін ата: 1, 3,9, 27
В1. 2 ұл және 2 қызда неше саусақ бар? ( 80 )
В2. Сандарды, ай аттары және апта күндерін пайдаланбай бес күнді ретімен айтыңыз. (алдыңғы күн, кеше, бүгін, ертең, арғы күн).
В3. S= ab қандай фигураның формуласы? Тіктөртбұрыштың ауданы
В4. ҚАРСЫЛАСТЫҢ КЕМЕСІ.
В5. Қандай санның жазылуында қанша әріп болса, сонша цифр бар? /10 он, 100 жүз/
В6. Кит 250000 кг. Ол неше тонна? (250т)
Г1. Кейуана Мәскеуге қарай жолға шықты. Алдынан үш қарт кісі шықты. Мәскеуге қанша адам барды? (кейуана ).
Г2. 1; 8; 27; 64; … Белгілі бір реттілікпен орналасқан сандар тізбегі берілген. Келесі санды табыңыз. (125).
Г3. Бір стақанды ғана қолдану арқылы бір бос және бір бос емес стақан болып тұратындай реттілікпен қалай орналастыруға болады? (екінші стақандағы суды бесінші стақанға қую керек).
Г4. Әркім оны бөледі, бірақ ол азайып кетпейді. Бұл не? (0).
Г5. 1 жанұяның 3 ер баласы және олардың әрқайсысының қарындастары бар. Жанұяның қанша баласы бар? (4)
Г6. Мектепке келе жатқан 5 балаға қарсы жолда тағы 4 бала жолықты. Мектепке неше бала барды? ( 5 бала )
Д1. 2 бас, 2 қол және 6 аяқ, бірақ 4 аяқ қана қозғалыста. Бұл не болуы мүмкін? (Аттың үстіндегі шабандоз).
Д2. Тендеуде міндетті түрде болатын белгі (=).
Д3. ҚАРСЫЛАСТЫҢ КЕМЕСІ.
Д4. Жарты лимон 1 рубль тұрады. Бес лимон қанша рубль тұрады? (10 рубль).
Д5. Тауық бір аяқпен тұрса салмағы 3 кг тең, ал екі аяқпен тұрғандағы салмағын анықтаңыз. (3 кг).
Д6. ҚАРСЫЛАСТЫҢ КЕМЕСІ.
Е1. Құрамында әріптері бар өрнек қалай аталады? Әріпті өрнек
Е2. Квадраттың қандай бөлігі боялған?
Е3. Мектепке келе жатқан 5 балаға қарсы жолда тағы 4 бала жолықты. Мектепке неше бала барды? (5)
Е4. V=a3 формуласы қандай фигураның көлемін анықтағанда қолданылады? (куб).
Е5. Үш жүргізушінің Медет атты ағасы бар, ал Медеттің інілері жоқ. Бұл қалай болғаны? (жүргізушілер әйелдер болған).
Е6. Цифрлардың саны нешеу? (10).
Ағаш үстінде 30 торғай отыр еді, оның екеуін атып түсірді. Торғайлардың қаншасы қалды? /2/
Қорытындалау, марапаттау. (69 слайд)
Рефлексия. (70 слайд)
1. Сізге сайыс ұнады ма? (Ия, жоқ. Неліктен?)
2. Сіз өзіңіздің біліміңізге қанағаттанасыз ба? (Ия, жоқ. Неліктен?)
3. Өз командаңыздың ойынына қанағаттанасыз ба?(Ия, жоқ. Неліктен?)
4. Сіздің келесі сайысқа деген көзқарасыңыз.
Білім деген биік шың,
Бақытқа сені жеткізер.
Білім деген ақылшың
Қиындықтан өткізер, - деп бүгінгі білім сайысын қорытындылаймыз. (Сайыс нәтижесін әділқазылар хабарлайды)