Материалдар / Ашық сабақ Types of literature 10 сынып
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Ашық сабақ Types of literature 10 сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
Action for Kazakhstan grade 10 жаратылстану бағыты бойынша даяндалған ашық сабақ Тақырыбы:Types of literature.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
30 Қаңтар 2023
291
4 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Open lesson

Unit:5

Reading for pleasure

Teacher’s name:

Mussina G

Date:


Grade:10 A

Number present: absent:

Theme of the lesson:

Types of literature

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to:

10.1.3 -respect differing points of view;;

Lesson objectives:

All learners will be able to: know and identify types of books

Most learners will be able to:answer the questions

Some learners will be able to: tell about books

Value links:

Respect each other.

Plan:

Part of the lesson/Time

Teacher’s activity

Student’s activity

Assessment

Resources

Pre-learning

«Brainstorming» method




Revision of previous lessons materials with the help of the teacher.

Differentiation: «Verbal support» T asks different questions connected with the theme and tries to help Ss to give the correct answer. T asks leading questions to clarify the theme to the Ss who needs T support.

Ss give their possible answers. After that T introduces the aim and theme of the lesson.

Questions:

1.Which products are organic and non-organic?

2. What is GMO?

3. How often do you buy organic food?



Aim: Revise the previous lessons material.

Efficiency: Ss refresh their mind before starting new theme.

Descriptor:

-answer the 1st-question

- answer the 2 nd-question.

- answer the 3 rd-question.

Total: 3 points

Encourage Ss who can name object that is connected with new lesson.

Slides



Cards



Students Book

Start



Individual work

Repeat previous lesson

Ask a few students about the books they like to read. Ask: What genre is it? Then ask for more details. When was it written?

In pairs, students make a list of all the genres of books they can remember. Set a time limit.

Ask a pair to read their list out and ask other students to add to it

Method “focus”. What kind of lesson we will learn today?



(Фокус әдісі дегеніміз үй тапсырмасы мен жаңа сабақты байланыстыру,яғни тақтаға жаңа сабақтың тақырыбын жазып соның үстіне үй тапсырмаларын магнит арқылы жабыстырып шығамыз, оқушылар үй тапсырмасын тақтадан алып жауап берген сайын жаңа тақырып ашылады)

Students will answer the questions

Students in pairs, make a list of all the genres of books you know.

ANSWERS:

adventure story, romance, horror, science-fiction, mystery, crime, humorous, thriller, poetry, drama


Good job!











Descriptor:

- make a list of all the genres of books you know.


Whiteboard

Pupils Book

Slide















Worksheet



Whiteboard

Pupils Book

Slide and poster


Middle of the lesson

Pair work




Match the words to the pictures. Then create a simple sentence.

Method: wordwall online

Descriptor: choose the pictures for words then create a sentence about it


Watch the video about new lesson

A- unrealistic and boring

B-informative and relaxing

C-thrilling and imaginative

D-boring and silly

E-waste of time

G-informative

Descriptor:

- match words with words to the pictures


Video

https://wordwall.net/resource/37834709


Pair work




Read out the types of books and explain/elicit their meanings. Match the words with their meaning

Aim: to practice the language of the lesson

Differentiation: «Librarian» method is used to develop their vocabulary knowledge.

Answer Key

A – 3

B - 4

C – 2

D – 5

E - 1

F – 7

G – 8

H - 6

Descriptor:

- say definitions correctly

- pronounce the words correctly.



Total: 2point


Whiteboard

Students Book

Poster


Group work










Direct student to the pictures. Explain that they show book covers for different types of literature. Elicit which ones are fiction and which ones are non-fiction from Ss around the class.

Aim: to present vocabulary for types of literature, to introduce the topic

Efficiency:

Ss develop their reading skills.


Exercise 1: Look at the pictures. Which books are non-fiction (based on facts) ? fiction (created from the imagination)?

-assign words to the correct group

- read the without mistakes

2 points

Whiteboard

Pupils Book

Poster

Individual work



Ask Ss to read the example and elicit similar sentences from Ss around the class about which books they like to read and why.

Aim: to talk about types of books

Efficiency:

To develop their speaking skills and consolidate adjectives

Differentiation: “Verbal support” This technique relies on T-S interaction and an ability in the educator to engage Ss in both simple and complex dialogue according to their learning needs.

Exercise 2 ‘

Answer the questions:

1Which type of books do you like reading? Why?

Descriptor:

-spelling words correctly 1point.

- answer questions correctly and competently1point.

- 3point


Whiteboard

Students Book


End of the lesson.

Reflection


Giving the hometask.

Ex: 1 P:38 wb

Self-reflection


Peer-assessment. Two stars and a wish.

  • You did a really good job on ...

  • I really like how you ...

Maybe you could ...

Students use their stickers to show their knowledge according to the lesson.

Poster Success

Additional i

Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!