№
|
Сабақтың
кезеңдері
|
Логопедтің
іс-әрекеті
|
Оқушының
іс-әрекеті
|
Ескерту
|
І. Ұйымдастыру – дайындық
кезеңі
|
1
|
Ұйымдастыру
кезеңі
Мимикалық
жаттығулар
|
Бүгін қандай тамаша
күн!
Қонақтармен
сәлемдесейік!
Мына заттарды жедік деп
елестетейік:
Қышқыл
лимон
Тәтті
конфет
Ащы
бұрыш
Тәтті, шырынды
алма
Біз сенімен қай
дыбысты дұрыс және әдемі етіп айтып үйреніп
жүрміз?
|
Салеметсіздер
ме!!!
Аталған заттарды жеген кезде
түрінің қалай өзгеретіндігін көрсетеді.
З
дыбысын
|
|
ІІ. Негізгі
кезең
|
2
|
Артикуляциялық
жаттығулар
|
«Дуал»
жаттығуы
Жоғарғы және астыңғы тістерді
көрсетіп қиналмай жымию
«Жалпақ тіл»
жаттығуы Ауызды кішкене ашып,
жымиып,жалпақ тілді астыңғы ерінге қою керек. Бірден беске – оңға
дейін санап осы қалыпта ұстау керек.
«Сағат»
жаттығуы
Тілді ауыз қуысынан шығарып,
оңға, солға қимылдату керек.
«Әткеншек»
жаттығуы
«Құймақ»
жаттығуы
Ауызды ашып, тілді төменгі
ерінге қойып, «пя – пя – пя.....» деп айтқызу. Ауызды ашып тұрып
тілді жалпақ күйінде бірден беске – оңға дейін санап, ұстап
тұру.
«Тісті тазалау»
жаттығуы. Ауызды кішкене ашып, жымиіп
тістерді көрсету керек. Тілдің ұшын оңға – солға, жоғары – төмен
жылжытып «астыңғы тістерді тазалаймыз».
|
Бала артикуляциялық
жаттығуларды орындайды
|
|
3
|
Тыныс алу
жаттығуы
|
Орман сондай
әдемі.
Мыналар
нелер?
Оған не қонып
түр?
«Көбелекті ұшыр»
жаттығуы
«Гүл»
жаттығуы
|
Гүлдер
Көбелектер
Тыныс алу
жаттығуларын орындайды.
|
|
4
|
Дыбысқа артикуляциялық
сипаттама
Дыбысты жеке айтуға
машықтандыру
|
Осы кезде Диего тембіршекті
таппай қалады. Диегоға тембіршекті табуға көмектесеміз бе? Орманда
келе жатқан кезде Диегоның алдынан сынып қалған бұтақ кездеседі.
Оны орнына қоюға көмектесейік.
Маса қалай дыбыс
шығарады?
З дыбысын айтқан кезде
ерніміз, тісіміз, тіліміз қандай қалыпта
болады?
Айнаға қарап айтып
көрейік.
—Еріндір күлкіге тән, сәл
керіледі.
—Тістер жақындасқан қалыпта
болады,
—Тілдің ұшы төменгі тістердің
артында тұрады;
—дауыс перделері бірігеді және
тербеліске түседі;
—Ауа ағыны
жылы.
З дыбысы қандай
дыбыс?
Ол қалай
айтылады?
Қандай текшемен
белгілейміз?
«Мен бастаймын, сен аяқта»
ойыны
Қа ...
з
Жа
...з
Пия
...з
Ұста
..з
Қора
...з
Сәбі
...з
|
З – з – з – з –
з
З дыбысын айнаның алдында
айтып, тілінің, тісінің, ернінің қайда орналасқандығын айтып
береді.
Бала З дыбысына сипаттама
береді.
Бала З дыбысын қосып, сөзді
аяқтайды.
|
|
5
|
Дыбысты буындарда айтуға
машықтандыру
|
Көлшіктен өту үшін мына
буындарды оқып, қайталайық.
За – зо – зу –
зұ
Аз – оз – уз –
ұз
За – за –
за
Зо – зо –
зо
Зу – зу –
зу
Аз – аз –
аз
Уз – уз –
уз
Із – із –
із
Аза –
озо
Узу –
ыза
|
Бала буындарды
қайталайды.
|
|
6
|
Сергіту
сәті
|
Орманда жел тұрды. Қане
екеуміз бірге тұрып, көрсетейік.
Жел уледі у - у -
у
Құйын келіп биледі зу - зу -
зу
Қатты, қатты жел соқты гу -
гу
Жапырақтар қол соқты ду -
ду
Билеп кетті қалтырап
пах - пах
|
Бала мұғаліммен
бірге орындайды.
|
|
7
|
Дыбысты сөздерде айтуға
машықтандыру
|
Көпірден өту үшін суреттерді
атап, з дыбысының бар жоғын анықтайық.
|
Суреттерді дұрыс
атап, З дыбысының бар жоғын анықтайды.
|
|
8
|
Дыбысты сөз тіркесінде
айтуға машықтандыру
|
Осы сөздерге сипаттама
бер.
Мысалы: терезе қандай? – таза
терезе
|
Бала сөздерге
сипаттама бере отырып, сөз тіркесін
құрайды.
|
|
9
|
Дыбыстық талдау
жасау
|
Орманнан қайту үшін поездға
міну керек. Суреттерді атап, дыбыстық талдау
жасау.
|
Қарбыз
Зымыран
Қазан сөздеріне
дыбыстық талдау жасап, сәйкес вагондарға
орналастырады.
|
|
ІІІ. Қорытынды
кезең
|
10
|
Қорытынды
|
Бүгінгі сабақта қай дыбысты
дұрыс айтып үйрендік?
З дыбысын айтқан кезде
ерніміз, тісіміз, тіліміз қандай қалыпта
болады?
З дыбысы қандай
дыбыс?
Жарайсың! Сен
бүгінгі сабаққа өте жақсы қатыстың!
|
Бала сұрақтарға
өздігімен жауап береді.
|
|
11
|
Жұмысты
бағалау
Үйге
тапсырма
|
Саған Диего тембіршекті табуға
көмектескенін үшін сыйлық қалдырды.
Сонымен қатар, үй тапсырмасын
берді.
Суреттерді атап, З
дыбысының орнын белгілеу керек.
|
Сау
болыңыз!
|
|