Материалдар / Ашық сабақ.Қазақстанның ішкі суларының түрлері.Қазақ гидронимдері
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Ашық сабақ.Қазақстанның ішкі суларының түрлері.Қазақ гидронимдері

Материал туралы қысқаша түсінік
Қазақстанның ішкі сулары топтастыру көрсеткіштерін талдайды,сипаттайды. Тақырыпты меңгерту мақсатында Flippity ,Baamboozle бағдарламаларындағы түрлі ойындарды сабақта қолдану. Картамен жұмыс жасау.Карта бойынша өзеннің бастауы мен сағасын тауып,құламасы мен еңістігін есептеп шығару жұмыстары жүргізіледі.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
20 Желтоқсан 2023
126
1 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
450 тг 338 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады



Бөлім

3.3 Гидросфера

Педагогтың аты-жөні

Н.Пірімжарова

Күні

20.11.23ж

Сынып

9 Қатысушылар саны:16

Қатыспағандар саны

Сабақтың тақырыбы

Қазақстанның ішкі суларының түрлері.Қазақ гидронимдері

Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме)

9.3.3.1 Қазақстанның ішкі суларын топтастырады, көрсеткіштерін талдайды және сипаттайды: өзендер мен көлдер, мұздықтар мен мәңгі тоң, жерасты сулары

9.3.3.2 қазақ гидронимдерін жіктеп,мағынасын түсіндіреді және транслитерациясын үш тілде ұсынады;

Сабақтың мақсаты


Барлық оқушылар:

Жаңа білімді меңгереді

Қазақстанның ішкі суларын атай алады.

Қазақстанның ішкі суларын картадан көрсете алады.

Құндылықтарға баулу

Қоршаған ортаға қамқорлық жасауға адамгершілік жауапкершілігін дамыту.


Сабақтың кезеңі/ уақыты

Мұғалімнің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Басы

3минут





7минут

1 «Калейдоскоп» әдісі

Мұғалім топтарға сөз тіркестерін ұсынады, белгілі бір уақыт ішінде мүмкіндігінше көп сөз құрастыру керек. Көп сөз құрастырған топ жеңіске жетеді. Аталған әдіс оқушылардың сабаққа көңіл бөлулеріне жақсы көмектеседі. Атмосфера,ауа райы,Күн,циклон,атмосфералық құбылыстар,климат,белдеулер,фен,континет,суық полюс,изотерма,ылғалдану коэффицент

Топтарға бөлуді бастайық.Сыныпты топтарға бөлу. Үш топқа бөлу Flippity бағдарламасымен топқа бөлу

I топ: " Каспий "

IIтоп: " Арал ".

IІIтоп: " Балқаш ".

Үй тапсырмасын сұрау.

«Қарлы кесек» әдісі арқылы үй тапсырмасын сұрау.1.Қазақстан аумағы қандай климаттық белдеуде орналасқан?. (Қазақстан қоңыржай климаттық белдеуде орналасқан, жылдың 4 мезгілі де айқын байқалады)

2.Қазақстан климатының типі қандай? (шұғыл континентті, жазы ыстық, қысы өте суық)

3. Қазақстанның климатын қандай ауа массаларының типтері қалыптастырады, әсерін тигізеді? (арктикалық, қоңыржай, тропиктік ауа массалары)

4. Ең ыстық және ең суық ауа температурасы тіркелген аймақ, елді мекен қай жерде


Шеңбер құрып Атмосфера тақырыбыныа қатысты сөз айту

Сұрақ жауап орындайды












Қол шапалақ








Flippity бағдарламасымен топқа бөлу

Интерактивті тақта

Қазақстанның физикалық картасы

Ортасы

10минут































10минут

Тақырыпқа шығу: Интерактивті тақтадан өзендер туралы видео көрсетіп оқушыларға бүгінгі сабағымыздың тақырыбы не жайында болмақшы екендігі жайында сұрақ қоямын.Оқушылардың Қазақстан өзендері тақырыбы бойынша не білетіндіктерін сұрай отырып жаңа сабақты түсіндіремін...

Жаңа сабақтың мазмұнын меңгерту үшін сыни тұрғыдан ойлаудың

«Еркін талқылау» әдісі арқылы 3 топқа тапсырма беріледі.

1 топ. " Өзен жүйелері және өзен алаптары "

бойынша постер жасайды

2 топ

IIтоп: " Көлдер және су қоймалар ". Еліміздегі ең ірі көлдер жайлы

«Куббизм» әдісі арқылы талқылайды. Әр тапсырманы орындап, әртүрлі шешімдерді бір ойға шоғырландырады.
Зерттеңіз
1. Көл
Суреттеу
1.Қазақстанда көлдер қалай таралған?
Қарсы шығыңыз
1. Қазақстанның көлдері қалай ластануда?
2. Экологиялық жағдайы?
Қолданыңыз
1. Қазақстанның ішкі суларын қалай тиімді шаруашылықта пайдалануда?

-Тақырыптағы жаңалықтарын анықтап, жағымды жақтарын зерделейді.

Басбармақ арқылы бағалауды тапсырамы

3 топ .

" Өзендердің қоректенуі мен режимі ".

Өзен аты:

1.Өзеннің елдегі орны, алабы

2.Өзен қайдан бастау алады, қайда құяды?

4.Өзеннің қоректену көздері

5.Шаруашылық маңызы.өзендердің бүгінгі күндегі экологиялық жағдайы.

Әр топқа бір өзеннен бөліп беремін сол бойынша жазып шығады.

ҚБ: Екі жұлдыз, бір тілек

4«Серпілген сауал» әдісі Baamboozle бағдарламасындағы «Ішкі сулар» сұрақтарына жауап беру

1.Қазақстанның ішкі сулары неше бөлінеді және оларды атап бер? 2-ге табиғи су жасанды суқойма

2.Қазақстандағы көлдер саны? 48мың

3.Ағынсыз,жартылай тұшй көл? Балқаш

4.Табиғи суларға не жатады? Өзен,көлдер,мұздықтар,жер асты сулары

5.Есіл өзен Қазақстан аумағында,ы ұзындығы?1400км

6.Балқаш көлі д.ж ірі көлдер ішіндегі нешінші орында тұр?13

7.Жасанды су қоймаларына не жатады? Бөген,тоған,каналдар

8.Тобыл өзен ұзындығы?1591км

9.Д.ж ең ірі тұйық су айдыны? Каспий

10.Ертіс өзенінің жалпы ұзындығы?4248км

11.Есіл өзенінің жалпы ұзындығы?2450км

12.Көлдер қалыптасуына қарай нешег бөлінеді және оларды атап бер?2-ге, тектоникалық,экзогендік

13.Қаз-дағы Ертіс өзен ұзындығы? 1700км

14.Жетісудағы ең іріөзен? Іле

15.Арал теңізінің географиялық орны? Қаз-н мен Өзбекстан шекарасында

ІІІ топқа тапсырма Wort woll Ішкі сулар алаптарына қарай қзендерді орналастыру

ҚБ: Бас бармақ


Жеке жұмыс Картамен жұмыс-2

«Қазақстанның ішкі суларын» картаға дұрыс орналастыр

Жұптық жұмыс

Тапсырма:

1-топ: Жайсан көлі

Берілген тақырып бойынша маған не белгілі? Мен не білемін?

Мәтіннен қандай жаңалық туралы білдім?



Критерий:

- Мәтіндегі негізгі ақпаратты анықтайды;

- Көлдер туралы негізгі ақпараттарды теріп жазады;

- Көлдердің орналасқан орны, қандай өзендер құятыны туралы мәліметтермен танысады.

Дескриптор:

- Жайсан көлі туралы негізгі ақпараттарды анықтай алады;

-Көлдің Қазақстанның қай аймақта орналасқанын анықтай алады;

- Көлге қандай өзендер құятыны туралы ақпаратты біле алады.


2-топ: 4-тапсырма (Жұппен) Кестеде көрсетілген өзендерге зерттеу жүргізіңдер карта бойынша олардың бастауы мен сағасын тауып,құламасы мен еңістігін есептеп шығарыңдар.

Іле өзенінің еңістік мөлшері тап Н1- 4000м

Н2-350м І=(Н-Н):L=4000-350:1700м =2,6м

3 топ 5тапсырма Ертіс өзен су шығынын есептеу

Q=F*M Q- су шығын F - өзен арнасының көлденең көлденең ауданы M-ағыс жылдамдығы


8300*0,9=7470м3/c

Сабақ қорытындылау мақсатында тапсырма Wort woll «Ішкі сулар» алаптарына қарай кезендерді орналастыру

ҚБ: Қол шапалақ



Видеороликтан тақырыпқа сай берілген түсініктерді дамыту арқылы, мәтіндегі тапсырмаларды орындау барысында ой өрісін жетілдіру арқылы бәсекелеседі
























Слайдта берілген сұрақ жауапты орындайды

Сұрақ жауап арқылы сұраққа жауап береді, логикалық ойлай білуі мен сыни көзқарасы таныта білу дағдылары қалыптасады












Арнайы ресурстар арқылы жаңа тақырыпты талдайды

Жұп бойынша

Жеке, өзара тақырыпты түсінгендерін мұғалімге қол көтеру арқылы білдіреді



Смаликтер арқылы

ҚБ өзін өзі бағалау














ҚБ «Бәрекелді,әттеген-ай»





ҚБ «Екі жұлдыз,бір тілек»





















ҚБ: Бас бармақ





















































LerningAPPs

Бағдарламасы


















Wort woll бағдарламасы


Сабақтың соңы

5минут


«Еркін микрофон» әдісі. Мұғалім сабақты қорытындылау мақсатында оқушылардың сабаққа деген көзқарасын, рефлексиясын тыңдайды. Мақсаты:Оқушы алған білімін саралай білуге дағдыланады.

Тиімділігі:Тақырып бойынша оқушылардың пікірін анықтайды. Жинақталған деректердің құнды болуын қадағалайды.

Саралау: Бұл кезеңде саралаудың «Қорытынды» тәсілі көрінеді.

Рефлексия Хабарлама жазу

  1. Маған қиындық туғызды

  2. Мен хабардар болдым

3.Мені таңқалдырды,айтарым бар

Үй тапсырмасы

§25,26,27 оқу . 3-тапсырма кесте толтыру.

Баяндама Қазақстанның ұлы көлдері.Таңғажайып мәліметтер елінде көлдер,өзендер



Оқушылар бүгінгі сабақтың мақсаты, тақырыбы бойынша өз ойын айту арқылы сабаққа қорытынды жасайды.

.


Рисунок 1



Рефлексия парағы

стикерлер











Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!