Қыстың қызықты
сәттері
Мақсаты: балалардың қыс мезгілі туралы
түсінігін кеңейту, ерекшелігін ажырата біліп, көргендері мен
байқағандарын дұрыс баяндауға, сөздерді байланыстырып айтуға, сурет
мазмұнына әңгіме құрауға үйрету; танымдық, шығармашыл қасиеттерін,
тілін, сөздік қорын, қызығушылығын арттыру, дидиактикалық ойындар
арқылы балалардың тілін дамыту;табиғатқа, қоршаған ортаға деген
сүйіспеншілігін арттыру, балаларды бірігіп ойнауға, ұйымшылдыққа
тәрбиелеу.
Қолданатын
әдіс-тәсілдер: сұрақ-жауап, ойын,
әңгімелеу.
Көрнекіліктер: үлгі сурет, ұлпа қарлар,
доп
Билингвалды
компонент: қыс-зима, қар- снег, ақ
мамық-белый пушистый, аққала-снеговик.
Ұйымдастырылған оқу
қызметінің барысы:
Шаттық
шеңбер:
Тәрбиеші балалармен бірге
шеңберге тұрады:
Күннің көзі
ашылып
Көкке шуақ
шашылып.
Құтты қонақ
келіпті,
Төрімізге
еніпті.
Амандасу
үлкенмен,
Тәрбиенің басы
ғой.
Ал, кәнекей,
бәріміз,
Сәлем дейміз
үлкенге.
Тәрбиеші: Дала аязболып тұр, ал үйде
жып-жылы, сондықтан біздің гүлдеріміз жайқалып өсіп
тұр.
Музыка
ойналады.
Айзере: Боран соғып кетті. Ой мен
қорқамын.Әжем мұз ханшайымы туралы айтып еді, өзі сондай тас
жүрек.
Тәрбиеші: Бұл не? Қорықпаңдар балалар,
егер де ол келетін болса, біз оны ыстық пешке салып жібереміз, ол
еріп кетеді. Қыс мезгілінде неше ай барын білесіңдерме? Қысьтың да
өзінің қызықты ойындары бар.
Олай болса, далаға шығып
сырғанақ жасайық. Музыка ойналады. Балалар саппен
жүреді.
-
Дидактикалық ойын:
«Сырғанақ жасаймыз» Шарты: «Қандай?» деген сұраққа жауап
беру керексіңдер. (Қыс: суық, аязды, қаһарлы, боранды, қарлы,
жылы)
-
Қар: аппақ, жеңіл, үлпілдек, суық,
әдемі, жабысқақ.
-
Көңіл-күй: қуанышты, жабырқаулы,
мерекелі, көңілсіз.
Жарайсыңдар,
балалалр,сырғанағымыз биік болып шықты.
-
Балалар, суретте қандай
мезгілбейнеленген?
-
Балалар, көңіл-күйлерін
қалай?
-
Аңсар не істеп жатыр? (Сурет
бойынша әңгіме)
-
Балалар, суретке қарап, қыс
қыс мезгілі туралы әңгіме айтып береді.
Сергіту
сәт:
Ішік, пима, қолғап
бар
Арада жоқ
тоңғақтар
Баста қалың
малақай,
Біз тоңбаймы,
алақай!
-
Қыстың күні балалар далада көп
жүрсек біз тоңамыз, тоңған кезде тілімізде тоңады. Дұрыс сөйлей
алмаймыз, қазір біз жаттығуды орындап, тілімізді
жаттықтырамыз.
Тіл
ұстарту:
Ша-ша-ша
Жап-жасыл
шырша
Ар-ар-ар
Қандай аппақ
қар
Ыс-ыс-ыс
Келіп қалды
қыс
(Балалар қатты, орташа, жәй
екпінмен қайталап айтады)
Жас ұланмын
шыныққан,
Жасқанбаймын
суықтан.
Қардан жасап
аққала,
Сырғанаймын
шаттана.
(балалар қимылмен
көрсетед)
Тәрбиеші: Тыныш, бұл жерде біреу келе
жатқан сияқты.
Қарақшылар: Сендер бұл жерде не іздеп
жүрсіңдер?
Балалар: Біз қыс мезгілін тамашалап
жүрміз.
Қарақшылар: Болмайды, бұл менің жерім,
сендер менің тапсырмаларымды орындасаңдар, мен сендерді әрі қарай
жіберемін.
Балалар, қыс мезгілі туралы
кім мақал-мәтелдер, халық болжамын білесіңдер
ме?
Ойын: «Ойлан
тап»
Мақал-мәтел.
Мезгілі
жетсе..........
Қыстың....................
Жақ сайға
қонады.........
-
Жарайсыңдар, балалар,
мақал-мәтелдідерді жақсы білесіңдер, енді халық болжамдарын
есімізге түсірейк.
Ағашты қрау
басса.........
Тұман
түссе...............
Қыс қарлы
болса.........
Қарақшылар: Ой, қар борап кетті. Енді
сендер қалай жетесіңдер. Мен жолды білмеймін, ал менің досым
біледі.
Бұғы
келеді: Балалар, қарлы бораннан
қорықпаңдар. Қардың қасиетін білесіңдер
ме?
Тыныс алу
жаттығуы:
Балалар, біз ұлпа қарлар өте
жеңіл екенін білесіңдер, енді ұлпа қарларды бір-біріне қоссақ қатты
қар болады.
Қимыл-қозғалыс ойыны: «Қар
лақтыру» (қағазды умаждау)
Рахмет, саған бұғы. Біз де өз
балабақшамызға жетіп алдық.
Тәрбиеші: Балалар, біз әртүрлі
шыршаларды көрдік, енді біз бәріміз ақ кағаздан шыршаны қиып
жасаймыз. Боран соғады. Мұз ханшайымы келеді! Мұз ханшайымы, рахмет
саған сау бол!
Ұйымдастырылған оқу қызметін
қорытындылау, қыс суретінің қиындыларын сұрақ арқылы
құрастыру.
Балалар өз өздерін бағалайды,
марапаттау.