Материалдар / ата-аналарға арналған тренинг
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

ата-аналарға арналған тренинг

Материал туралы қысқаша түсінік
қазіргі таңда зорлық-зомбылықсыз балалық шақ акцися бойынша әр түрлі алдын алу шаралары жүргізіліп жатыр, сол себепті зорлық зомбылыктын бала үшін өте ауыр екенін түсіндіру мақсатында ата-аналарға тренинг өткізген жөн.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
18 Желтоқсан 2017
1284
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Адам құқығы – бала құқығын қорғаудан басталады.

Дүниежүзіндегі сияқты Қазақстанда балалар, үйде, мектепте және басқа да қоғамдық мекемелерде күнделікті қатыгездікпен және зорлық-зомбылықпен ұшырасып отырады, алайда осы кезге дейін қоғам бұл проблемаға зейін қойып көрген жоқ. Балалар, ересектер сияқты негіз қалаушы құқықтарға, яғни: сыйлау, қол тигізбеу және адамзаттың абройын сақтау құқықтарына ие, сондай-ақ, Адам құқығының жалпыға ортақ декларациясында мен Азаматтық және саяси, экономикалық, әлеуметтік және мәдени құқықтар туралы халықаралық фактілерде, Қазақстан Республикасы Конституциясында және өзге де заңдарында көзделген заң тұрғысынан қатаң қорғалуына құқылы. Шабуыл нысанына (жанды және жансыз) зиян келтіруші, адамдарға физиологиялық залал келтіретін немесе психологиялық жайсыздық тудыратын қоғамда адам өмір сүруінің нормалары мен ережелеріне қарсы бүлдіргіш жүріс тұрыс ретінде агрессияны анықтауға болады «Зорлық-зомбылық пен қатыгездік» түсінігі тар мағынада «агрессия» түсінігіне кіреді. Қатыгездік – адамның қайғысына енжарлық танытудан тұратын немесе оларға қайғы әкелуге ұмтылатын тұлға қасиеті. Зорлық – зомбылық бұл бөтеннің жүріс тұрысын бұзу. Балаға қатысты зорлық – зомбылықты және оған әсер ететін тиісті ҥдерісті анықтау және тану қабілеттілігі бала құқығын қорғау және зорлық – зомбылықтың жергілікті және мемлекеттік анықтамасына тәуелді болып табылады.«Балаларға қатысты зорлық-зомбылық және бақылаусыздық кейде қатыгездік ретінде барлық физиологиялық және/немесе эмоционалды қатыгездік, жыныстық зорлық-зомбылық немесе ата-аналық жауапкершілігінен бас тарту, жауапкершілік, сенімділік немесе билік пен қатынас мән мәтіндегі бала денсаулығына, өмір сүруіне, дамуына немесе ар-намысына әлеуеттік залал келтіретін коммерциялық немесе өзге де пайдалану нысандары ретінде анықталатын балаларға қатысты қатыгездік ретінде белгілейді» Балаларға қатысты қатыгездік кең мағынада бес тұрпатты бөліп көрсетеді:
  • дене зорлық-зомбылығы;
  • жыныстық зорлық-зомбылық;
  • баланың қажеттіліктері мен мүдделерін елемеу (қадағалаусыздық, ата-аналық міндеттерден жалтару, экономикалық зорлық-зомбылық);
  • эмоционалды/психологиялық зорлық-зомбылық;
  • жыныстық және коммерциялық пайдалану.
1. Дене зорлық-зомбылығы0 ден 18 дейінгі жаста балаға келтірілген кез-келген кездейсоқ емес зақым келтіру. Дене зорлық-зомбылығына басын айналдыратын медициналық препараттарды немесе улайтын заттарды, ішімдікті, наркотикті қолдануға баланы тарту да кіреді (мысалы, дәрігердің рұқсатынсыз ұйықтататын дәрі).2. Жыныстық зорлық-зомбылық Ересектердің немесе басқа балалардың жыныстық қажеттілігін қанағаттандыру немесе пайда табу үшін баланы пайдалану.Жыныстық зорлық-зомбылық түрлері:
  • инцест;
  • жыныстық азғырушылық;
  • жыныстық шабуыл;
  • зорлау;
  • балаларды порнография және жөзекшелік үшін пайдалану;
  • жыныстық қанағаттану үшін жанасуға шақыру немесе көтермелеу.
3. Балалар мүддесі мен қажеттіліктерін ескермеу - ата-аналар және оларды алмастыратын тұлғалар тарапынан объективті себептермен (кедейлік, психикалық ауруы, тәжірибенің жоқтығы) немесе онсыз баланы тамақтандыру, киіммен және ҥймен қамтамасыз ету, тәрбие және білім беру бағыттарындағы негізгі қажеттіліктері мен мұқтаждықтарын тиісті қамтамасыз ете алмауы. Балалардың қажеттілігін ескермеудің қарапайым мысалына оларды қараусыз қалдырып, нәтижесінде жазатайым оқиғаға ұшырап, улану сияқты бала өмірі мен денсаулығына қандай да бір қауіп әкелу жатады.4. Эмоционалдық/психологиялық зорлық-зомбылық Аталған зорлық-зомбылықтың түрі бәрінен бұрын қиындықпен анықталады, өйткені ол басқа нысандармен үйлесім тауып та, оқшауланып та пайда болады. Балаға қатысты эмоционалдық/ психологиялық зорлық-зомбылық – баланың жас мөлшерінің дамуындағы эмоционалдық өміріне қауіп төндіретін эмоционалдық жабырқаулық жағдайына алып келетін кез-келген әрекет; - ата-аналарының, тәрбиешілерінің, оқытушыларының және қамқоршыларының тарапынан ауызша немесе күш көрсету арқылы оның абыройын түсіру, намысына тию, жақтырмау, үнемі сынға алу, ата-аналарының және күтіп бағатын тұлғалардың баланы қажетті қолдауға, көңіл бөлуге және құштарлығына сәйкесті қабілеттілігінің болмауы . Сонымен қатар, зорлық-зомбылықтың бұл түріне үнемі алдау және өтірік айту нәтижесінен баланың үлкендерге деген сенімінің жоғалуы, оның жасына және мүмкіншілігіне сәйкес келмейтін талаптар қоюы жатады;Баланы коммерциялық және өзге де пайдалану - басқа тұлғаларды пайдалану арқылы ақшалай, әлеуметтік немесе саяси табыс табуды қоса алғанда, жыныстық мақсат үшін сенім білдіруді немесе дифференцияланған билік, әлсіз жағдайларындағы зорлық-зомбылықты білдіреді. Жыныстық зорлық-зомбылық және оларды пайдалану үшін бала жезөкшелігі мен бала саудасы бұған бір мысал болып табылады. - басқа тұлға пайдасы үшін бала еңбегімен шектелмегенді қоса алғанда, баланы жұмысқа немесе басқа қызметке пайдалануды білдіреді. Бұл жұмыс баланың физиологиялық немесе менталды денсаулығына, біліміне, моральды немесе әлеуметтік – эмоционалды дамуына зиян келтіреді.







































































































Ата-ана мен баланың қарым-қатынасындағы қаталдық көріністерін зерттеу. 1. Бала сізді тыңдамаса, не істейсіз?а) оған айғайлайсыз;ә) әңгімелесесіз, көндіресіз;б) оның ақталғанына мән бермейсіз, үндемейсіз;в) оны ұрып тастауыңыз мүмкін;г) желкесінен ұрасыз;д) оның кінәсін түсіндіруге ұмтыласыз;е) басқаша іс-әрекет жасаймын (қандай) ___________________________________________2. Сіздің көңіл-күйіңіз болмаса, өшіңізді балаңыздан аласыз ба?а) жиі;ә) сирек;б) ешқашан;в) айту қиын;г) басқаша (қандай) ____________________________________________________________3. Сіздің балаға айғайлауыңызға, қорқытып-үркітуіңізге, ұрып-соғуыңызға әкелетін себептерді көрсетіңіз:а) тәрбиелеуге ұмтылу;ә) балаға қатысты емес ашу туғызатын жағдайдан құтылу үшін;б) әйеліммен (күйеуіммен) ұрысып қалғаным себепті;в) балам бір нәрсені талап етеді, сұрайды;г) балам мені ренжіткенде;д) ұрып-соғу үшін;е) өзімнің көзқарасыма оны сендіру үшін;ж) түсіндіре алмаймын;з) басқа себептер (қандай) _______________________________________________________4. Сіздің кейде баланы ұрып-соғып, үйден қуып, қараңғы бөлмеге қамап қойғыңыз келген сәттер бола ма?а) иә;ә) жоқ;б) ешқашан;в) айту қиын;г) басқа (қандай) _______________________________________________________________5. Баланың күнәсі ауыр болған жағдайда қандай жаза қолданасыз?_____________________________________________________________________________6. Жазып көрсетіңіз:Жасыңыз қаншада? ____________________________________________________________Отбасыңызда неше бала бар? ____________________________________________________Олардың жасын көрсетіңіз? _____________________________________________________7. Сіз бала кезіңізде ата-анаңызды тыңдамаған сәттерде, олар:а) көндіргісі, сендіргісі келетін еді;ә) үндемейтін;б) желкемнен соғып қалатын;в) ұрып-соғатын;г) күш қолданатынын айтып қорқытатын;д) басқаша ____________________________________________________________________8. Үйдегі мерекелерді, қуанышты сәттерді жазып
578тг - Сатып алу
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!