Психологиялық жағынан
дайын емес балаларды бірнеше топқа бөліп қарар
едік.
1.Мектепке,мұғалімдерге,жалпы айналадағы балаларға жатырқай
қарайтындар.Бұларға сабақ үстінде үйге кетем деп жылайтын,сабақта
отырғысы келмейтін,тыңдауға зауқы жоқ балалар
жатады.
2.Танымдық деңгейлері
төмен топ.Бұл топқа жататындардың оқу әрекетін ұғуы,түсініп
қабылдауы нашар.Кей жағдайда балалар тарапынан жазып,оқып,санай
білмейтіндер де кездеседі.Оған ата-аналардың баланың танымдық
деңгейіне мән бермеуі себепші.
3.Тез шаршайтындар,яғни
денсаулығы нашар балалар.
4.Психикасы баяу және
психикалық дамуында кідірісі бар балалар.Бұл топтағы балаларлың
еске сақтауы,ойлауы,сөйлеуі,зейін қоюы баяу.
5.Өте
тынымсыз,қозғалғыш балалар.Бұл балалардың сабақта өзін-өзі ұстауы
қиынырақ.
6.Психикасы бұзылған
балалар отбасының әлеуметтік,психологиялық жағдайы,үйдегі
тынышсыздық,дау-жанжалдар-бала психологиясының дұрыс қалыптасуына
кері әсерін тигізетін факторлар.
Балалардың
психологиялық жағынан оқуға дайын еместігінің негізгі
себептері:
1.Ата-аналар баланы
мектепке психологиялық жағынан дайындау мәселесін кейінге
қалдырады.Көп ата-ананың баланы мектепке әзірлеуді
киім-кешекпен,оқу құралдарымен т.б қамтамасыз ету деп түсінетіні
жасырын емес.Осылайша,баланың ақыл-ойының дамуы,оқу,сабақ деген
ұғымдарды түсінуі,танымдық деңгейі,психологиясының дамуы деген
мәселелер кенже қалып жатады.
2.Ата-аналар өз
баласының психологиясын жете білмеуінен немесе білсе де оның
психологиялық кемшіліктерін мойындамауынан.
3.Баланың бүкіл
танымдық дамуына оның жеке басының қалыптасыуына тек мектеп
мұғалімдері жауапты деген қате түсініктен күні бүгінге дейін
арылмаушылықтан.
Аталған проблемаларды
шешу үшін ата-ана төмендегі мәселелерге көңіл бөлу
керек.
1.Баланың психологиялық
дамуына баса назар аудару керек.Өйткені,бала денсаулығы –оқуға
қажетті басты шарт.Жас ерекшелігіне сәйкес бала бойының,салмағының
және дене дамуындағы басқа да көрсеткіштердің қалыпты болуына
,қимыл-қозғалыстың үйлесімділігіне,бұлшық еттердің
жетілуіне,жүйкенің қалыптасуына баса назар аудару
керек.
2.Баланың психологиялық
дайындығына көңіл бөліңіз.оған баланың өзгелермен қарым-қатынас
жасауы,өзін-өзі ұстап тежеуі,мінезінің,ерік-жігерінің
қалыптасуы,қызығуы,белсенділігі,қабілеттілігі,жеке басының жағымды
сапаларының қалыптасуы,жағымды сезімдердің болуы т.б
жатады.
3.Баланың танымдық
деңгейінің дайындығына мән беру.Бұл көрсеткішке баланың есте
сақтауы,ойлануы,сөйлеуі т.б жатады.
Әрбір ата-ана осы
аталған жағдайларды назарында жітіі ұстап,баланың мектеп
табалдырығын аттауына үлкен жауапкершілікпен қарағанда,ешқандайда
проблеманың болмайтыны сөзсіз.
ПРАКТИКУМ
«Суретті
боя» тесті
Тест тортық әдіспен
өткізіледі.Әр балаға контурмен салынған бірдей екі сурет дайындап
қою керек.Оның біреуі алдын ала ерекше дәстүрлі емес боялған болуы
керек:аспан-қара,ағаш-қызыл,күн-жасыл,бұлттар-қоңыр,жер-көк.
Балаларға үлгіі бойынша
суретті бояу ұсынылаады. «суретті тап мекікіндей етіп боя» деу
керек.Суретті бояп болған соң,олардан өздерін тексеруді
өтіну,барлығы бірдей ме,сенің суретің үлгідегідей
ме?
Тест нәтижесі бойынша
балаларды төрт топқа жатқызуға болады:
1.Тапсырманы түсінеді
және орындауға қабылдайды.