Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Атомдар мен молекулалар
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Сабақтың тақырыбы: Атомдар мен молекулалар |
Мұғалімнің аты-жөні: Күні: |
||
СЫНЫП: 6 |
Қатысқан оқушылар саны: |
Қатыспаған оқушылар саны: 0 |
|
Сабақ негізделген оқу мақсаттары |
7.1.2.1 -атомдар мен молекулалардың айырмашылығын білу |
||
Сабақ нәтижесі: |
Оқушылардың барлығы мынаны орындай алады: Оқулықта берілген және қосымша тапсырмаларды орындайды. Жазба жұмыс жасайды. Сұраққа жауап береді. Оқушылардың көбісі мынаны орындай алады: Топтық жұмысты брлесе орындайды.Өз бетінше жұмыс жасайды. Сұраққа жауап береді. Қосымша үлестірме ресурстармен жұмыс жасайды. Оқушылардың кейбіреуі мынаны орындай алады: Оқулықтан тыс берілген қосымша тапсырмалады орындайды, тақырып бойынша қосымша мәліметтер мен дәлелдер келтіре алады. |
||
Бағалау критерийі |
Жеке, жұптық, топтық тапсырмаларды орындай алады. Сабақ барысында тыңдаушының назарын өзіне аудара алады. |
||
Тілдік құзіреттілік |
Атомдар мен молекулалар |
||
Ресурстар |
Оқулық, суреттер, топқа бөлуге арналған кеспе қағаздар және әртүрлі заттар, топтық тапсырмалар, кері байланыс, стикер. |
||
Әдіс-тәсілдер |
Сұрақ-жауап, әңгімелеу, түсіндіру, ойын, көрнекілік. Рефлексия. |
||
Пәнаралық байланыс |
Музыка, қазақ тілі. |
||
Алдыңғы оқу |
Қыздыру үдерісі №5 зертханалық тәжірибе «Судың қайнау үдерісін зерттеу» |
||
Сабақтың жоспары |
|
|||||||||||||||||||||||||
Сабақ барысы |
Жоспорланған іс әрекет |
Ресурс |
|||||||||||||||||||||||
Басталуы 5 мин 2 мин |
Амандасу үш тілде Тілек шоғы Оқушылар шеңбер құрып бір- біріне гүл шоқтарын сыйлап тілек айту. Психологиялық ахуал Суреттерді тандау арқылы үш топқа бөлу І топ «Дене» ІІ топ «Атом» ІІІ топ «Молекула» Ой қозғау Оқушыларға ұзындығы 28 см қағаз жолақтарын беріледі. Олар осы қағазды тең екі бөлікке бөледі, содан кейін алынған бөліктердің әрқайсысын тең екіге бөледі. Солай әрі қарай қағазды бөлуге мүмкін болмағанға дейін жалғастырады. Сұрақ: - Осы процесті елу рет қайтала не болады? Оқушылар атом өте кішкентай бөлшек деген тұжырым жасау керек. Сабақтың тақырыбы мен мақсатын анықтау |
28см қағаз жолақтары қайшы Видео № 1 |
|||||||||||||||||||||||
10 мин 3 мин 2 мин 10 мин 5 мин |
Оқулықпен жұмыс Жәрмеңке әдісі Әр топқа тапсырмалар беріледі. Жж Бағалау критерийі
І топ Атом малекулалық ілімнің дамуына үлес қосқан ғалымдар.
ІІ топ Атомдар мен молекулалардың айырмашылығы неде
ІІІ топ Жай заттардың күрделі заттардан қандай айырмашылықтары бар Ертедегі грек ғалымдары барлық заттар бөлінбейтін өте кішкентай бөлшектерден тұрады деп жорамалдаған екен. Демокрит ондай бөлшектерді атомдар деп атады. ХІХ – ХХ ғасырларда зат құрылысы туралы Демокрит болжамының дұрыстығы практикада дәлелденді. Алайда ХХ ғасырдың басында атомның да күрделі бөлшек екені, оның бір ғажабы: әлемдегі сан жетпейтін неше түрлі заттардың барлығы да 92 ғана химиялық элементтің атомдарынан тұрады. Әлемдегі бүкіл заттар осындай санаулы ғана элементтің атомдарының бір - бірімен байланысы арқасында түзілген, өзінен де кіші бірнеше бөлшектерге бөлінетіні белгілі болды. Элементтердің аттары жоғары сыныпта Д. И. Менделеев жасаған кестеде беріледі. Олардың ең жеңілі – сутегі, ал ең ауыры – уран атомы. Әлемдегі заттардың 99 пайызы екі - ақ элементтен: сутегі мен гелийден тұрады. Ғалымдардың пайымдауынша, ғарыш денелеріндегі 10 000 сутегі атомына гелийдің 500 атомы, сондай - ақ басқа элементтердің бір ғана атомы келеді. Әр заттың молекуласы – сол заттың қасиеттерін сипаттайтын ең ұсақ бөлшегі. Атомдар мен молекулалардың кристалындағы орналасу ретін, олардың жалпы сұлбасын қазіргі электрондық микроскоптар мен иондық проекторларда көруге болады. Ұсақ бөлшектерді электрондық микроскоптар жүздеген мың есе үлкейте алады, ал иондық проекторлардың үлкейтуі миллиондаған есеге жетеді.
Дескриптор:
Топтар бір- бірін «Бағдаршам»әдісімен бағалайды Оқушыларға кері байланыс беремін: Жарайсыңдар! Бейне фильм қарау (оқушылардың оқулық бойынша алған білімдерін бейне фильм арқылы қортындылау
Сергіту сәті Атамдар мен молекулалар
Саралау тапсырмалары Жж Әдіс І топ 1тапсырмасы Атомдар мен молекулаларды анықтаңдар
ІІ топ 1тапсырма Периодтық кестемен жұмыс Химиялық элементтер бұл атомдардың белгілі бір түрі.
Сұрақ: - Бірнеше атомдарды біріктірсе не болады?
ІІІ топ №1 тапсырмада суретті бояндар және не бейнеленгенін түсіндір оттегі және сутегі атомдары мен су молекуласын бояйды, атомдар молекула түзетіндігін түсіндіреді.
Жұптар бір бірін «Басбармақ»әдісі арқылы бағалайды Мадақтау. Жарайсыңдар! Керемет Қалыптастырушы бағалау Жеке жұмыс Бағалау критерийі:
1 Тапсырма Төменде берілген сөйлемді аяқтаңыз Атом дегеніміз Молекула дегеніміз Тапсырма Атом мен молекуланың айырмашылығын кестеге толтыр
Тапсырма 2. Атомның ашылу тарихының кестесін толтыр
Дескриптор
Әр оқушы жеке орындайды және жұпта бір- бірін тексереді «Смайлик» әдісімен бағалау Өте жақсы! Жарайсыңдар! Мадақтау.
|
Жұптық жұмыс
Маркер, плакат,стикер
Видио
Жұптық жұмыс
|
|||||||||||||||||||||||
Соңы
|
Рефлексия: |
|
БББ кестесі
Аты жөні ----------------------------------------------
Білгенім |
Білдім |
Білгім келеді |
|
|
|
БББ кестесі
Аты жөні ----------------------------------------------
Білгенім |
Білдім |
Білгім келеді |
|
|
|
БББ кестесі
Аты жөні ----------------------------------------------
Білгенім |
Білдім |
Білгім келеді |
|
|
|
БББ кестесі
Аты жөні ----------------------------------------------
Білгенім |
Білдім |
Білгім келеді |
|
|
|
БББ кестесі
Аты жөні ----------------------------------------------
Білгенім |
Білдім |
Білгім келеді |
|
|
|
БББ кестесі
Аты жөні ---------------------------------------------
Білгенім |
Білдім |
Білгім келеді |
|
|
|
ІІ топ 1тапсырма
Периодтық кестемен жұмыс
Химиялық элементтер бұл атомдардың белгілі бір түрі.
-
П ериодтық кестені қолданып, элементтерді ата
Сұрақ:
- Бірнеше атомдарды біріктірсе не болады?
ІІ топ 1тапсырма
Периодтық кестемен жұмыс
Химиялық элементтер бұл атомдардың белгілі бір түрі.
-
П ериодтық кестені қолданып, элементтерді ата
Сұрақ:
- Бірнеше атомдарды біріктірсе не болады?
Қалыптастырушы бағалау Жеке жұмыс
Бағалау критерийі:
-
Атамдар мен молекулалардың айырмашылығын түсіндіреді
1 Тапсырма
Төменде берілген сөйлемді аяқтаңыз
Атом дегеніміз------------------------------------------
Молекула дегеніміз------------------------------------
Дескриптор
-
Атом ұғымына анықтама береді
-
Молекула ұғымына анықтама береді
2Тапсырма
Атом мен молекуланың айырмашылығын кестеге толтыр
Атом |
Молекула |
|
|
|
|
|
|
Дескриптор
-
Кестеге атомның қасиеттерін көрсетеді
-
Кестеге молекуланың қасиеттерін көрсетеді
Тапсырма 3.
Атомның ашылу тарихының кестесін толтыр
жылы |
Ғалым |
еңбегі |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Дескриптор
-
Ғалымдарды жазады
-
Ғалымдардың еңбегі мен жылын анықтай алады.
Ертедегі грек ғалымдары барлық заттар бөлінбейтін өте кішкентай бөлшектерден тұрады деп жорамалдаған екен. Демокрит ондай бөлшектерді атомдар деп атады. ХІХ – ХХ ғасырларда зат құрылысы туралы Демокрит болжамының дұрыстығы практикада дәлелденді. Алайда ХХ ғасырдың басында атомның да күрделі бөлшек екені, оның бір ғажабы: әлемдегі сан жетпейтін неше түрлі заттардың барлығы да 92 ғана химиялық элементтің атомдарынан тұрады. Әлемдегі бүкіл заттар осындай санаулы ғана элементтің атомдарының бір - бірімен байланысы арқасында түзілген, өзінен де кіші бірнеше бөлшектерге бөлінетіні белгілі болды. Элементтердің аттары жоғары сыныпта Д. И. Менделеев жасаған кестеде беріледі. Олардың ең жеңілі – сутегі, ал ең ауыры – уран атомы. Әлемдегі заттардың 99 пайызы екі - ақ элементтен: сутегі мен гелийден тұрады. Ғалымдардың пайымдауынша, ғарыш денелеріндегі 10 000 сутегі атомына гелийдің 500 атомы, сондай - ақ басқа элементтердің бір ғана атомы келеді.
Әр заттың молекуласы – сол заттың қасиеттерін сипаттайтын ең ұсақ бөлшегі. Атомдар мен молекулалардың кристалындағы орналасу ретін, олардың жалпы сұлбасын қазіргі электрондық микроскоптар мен иондық проекторларда көруге болады. Ұсақ бөлшектерді электрондық микроскоптар жүздеген мың есе үлкейте алады, ал иондық проекторлардың үлкейтуі миллиондаған есеге жетеді.
І топ Атом малекулалық ілімнің дамуына үлес қосқан ғалымдар.
ІІ топ Атомдар мен молекулалардың айырмашылығы неде
ІІІ топ Жай заттардың күрделі заттардан қандай айырмашылықтары бар
1