Материалдар / Автоматтандырылған қоқыс жинайтын кеме әзірлеу және құру ғылыми жоба
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Автоматтандырылған қоқыс жинайтын кеме әзірлеу және құру ғылыми жоба

Материал туралы қысқаша түсінік
Мұғалімдерге оқушыларға
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
12 Қараша 2020
628
1 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Федоровка қазақ жалпы орта білім беретін мектебі














Автоматтандырылған қоқыс жинайтын кеме әзірлеу және құру" ғылыми жоба

2020 жыл







Орындаған : 8 «б» сынып оқушысы

Жетекшісі : Зайдуллаева М.Н
















Мазмұны

КІРІСПЕ______________________________________________________3

НЕГІЗГІ БӨЛІМІ

АВТОМАТТАНДЫРЫЛҒАН ҚОҚЫС ЖИНАЙТЫН КЕМЕНІҢ АДАМ ӨМІРІНДЕГІ ҚАЖЕТТІЛІГІ МЕН КЛАССИФИКАЦИЯСЫ___________5-10

ПРАКТИКАЛЫҚ БӨЛІМІ

LEGO MINDSTORMS ҚҰРЫЛҒЫСЫНЫҢ ОРТАСЫНДА ЖҰМЫС___11-16

ҚОРЫТЫНДЫ________________________________________________17

ҚОЛДАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ__________________________18







































КІРІСПЕ

Судың құндылығын құдық қурағанда ғана білеміз»

Мы познаём ценность воды лишь когда колодец пересыхает. .

We know the value of water only when the well dries up.

Бенджамин Франклин


Менің атым Бусурманов Ернар.Федоровка қазақ жалпы орта білім беретін мектебінің 8 «б» сынып оқушысымын. Мен сіздердің назарларыңызға «Автоматтандырылған қоқыс жинайтын кеме әзірлеу және құру» ғылыми жобасын ұсынғым келеді .

Өзектілігі

Ғаламшарымыздың кең байтақ жерінде көптеген су қоймалары бар. Олар көлдер, өзендер, су қоймалары, теңіз, мұхит. Бірақ олардың экологиялық жағдайы қуанарлықтай жағдайда емес. Қарапайым санитарлық нормаларға сай келмейді. Біз қазір судың өзін ластайтын сұйықтықтар мен химикаттар жайлы емес, қатты тұрмыстық қоқыстардан тазалау мәселесі туындап тұр. Қалай ойлайсыздар көл, теңіз мұхиттарға қоқыстар қалай жетеді? деген сұрақ туындайды. Қалаларды ешуақытта бұлақ, су көзі жоқ жерде салынбаған. Үлкен мыңжылдық тарихы бар қалалардың барлығы өзендер бойында орналасқан. Ессіз ағын суға тасталынған қоқыстар көл, теңіз, мұхиттарға құя отырып, үлкен зардаптарға әкеледі. Сондықтан біздің жасаған автоматтандырылған қоқыс жинаушы кеме бұл проблеманың шешімі.








(1 сурет)


Біздің автоматтандырылған Қоқыс жинайтын кеме әлемге өте керек. Өйткені википедия мәліметі бойынша еуропалық ғалымдар гидросфераның ластануы 2025 жылыға қарай 3 кг балыққа 1 кг қоқыстан сәйкес келеді деп есептейді. Қазіргі заман яғни 21 ғасыр техника ғасыры. Осы проблеманы шешу үшін өзен, көл, теңіз, мұхит бетіндегі қалқыған қоқыс жинайтын құрылғы ойлап табу идеясы келді.







Зерттеу мақсаты : автоматтандырылған қоқыс жинайтын кеменің оң және теріс жақтарын анықтау

Зерттеу болжамы: автоматтандырылған қоқыс жинайтын кеменің пайдасы мен зиянын зерттеу

Зерттеу міндеттері :

*Ақпарат жинақтау

*ІT мамандарымен пікір алмасу

*Практикада қолданып көру

*Қорытынды
































НЕГІЗГІ БӨЛІМІ

АВТОМАТТАНДЫРЫЛҒАН ҚОҚЫС ЖИНАЙТЫН КЕМЕНІҢ АДАМ ӨМІРІНДЕГІ ҚАЖЕТТІЛІГІ МЕН КЛАССИФИКАЦИЯСЫ


Біз XXI-ші ғасырда өмір сүріп жатырмыз. Біздің өмірімізде роботтар күнделікті өмірде қолданылатын технкалар болып табылады. Егер 50 жыл бұрын, роботтар табиғаттан тыс нәрсе болса және олар туралы фантаст кітаптар мен журналдардың беттерінде оқып, бірақ қазір роботтар адам өміріндегі басты қажеттілігі болып жүр. Мысалы, кір жуатын машина, плеер, компьютер, ұялы телефон – осының бәрі роботтар! Сол роботтарды экологиялық жағдайымызды түзетуде тиімді пайдалану үшін түрлі бағытта техникаларды ойлап табуда.

Осы тақырып бойынша ақпарат көздерін талдай отырып, роботтарды екі классқа жіктеуге болатынына көз жеткіздім.Олар: өндірістік және ғылыми-зерттеу роботтары. Транспорттық роботтар – бұл роботтар ауыр, зиянды, қауіпті жұмыстарды атқарады. Олар ешқашан жалықпайды және жұмысты адамдарға қарағанда тиімді істейді. транспорттық роботтар түрлерін келесі кестеден көруге болады.


Түрлері

Қолданылуы

Мысал

Өнеркәсіптік

Әр түрлі салаларда қолмен және көлік операциялардың барлық түрлерін автоматтандырады

Манипуляторлар,кескіндеме,бөлшектерді құрастыру, дәнекерлеу, металл кесу үшін арналған роботтар

Ауыл шаруашылықты

Ауыл шаруашылығында көп уақыт алатын процестерді және рынды үдерісін автоматтандырады

Далалық роботтар, қой қырқуға арналған роботтар, роботтар – шалғылар

Транспорттық

Түрлі көлік құралдарын автоматтандыруды бақылайды.

Моторлы автомобильдер, автопилоттар, дроньдар, кемелер.

Құрылыстық

Еншілес кәсіпорны ретінде нұсқаулық операцияларды автоматтандыру, сонымен қатар құрылыс бизнесінде оргнаикалық тән қасиетті бақылайды.

Бөлшектеу роботтары, робот-сылақшы

Тұрмыстық

Адам және оның қызмет ету аймағындағы әртүрлілікті өмірімен байланысты операцияларды автоматтандырады.

Робот көмекшілері, робот-күтуші,робот-тазартқыштар, робот-ойыншықтар, әлеуметтік роботтар.


2. Ғылыми-зертеу роботтар - олар іздеу, жинау, өңдеу және берілген объектісі туралы ақпарат беру үшін пайдаланылады. Мұндай нысандар ғарыш кеңiстiгi, планеталар, су асты кеңістігі, жер асты қуыстары (шахталар, үңгірлер және т.б.) адам өмір сүре алмайтын Арктика және Антарктика, шөлдер және басқа да радияциялық аймақтарды қамтиды. Мұндай роботтар қатарына пилотсыз ұшақ, робот - инженерлер, робот – медбике және жауынгерлік көлік құралдары, т.б. жатады. Ал, енді роботтарды технологиялық операциялар сипаты бойынша:


  1. Технологиялық роботтар - негізгі технологиялық операцияларды орындайды. Олар(майыстыру, дәнекерлеу, сырлау, құрастыру және т.б.) құрал өндеутехнологиясын қолданады;


  1. Қолдау (көтергіш) тік және көлденең жазықтықтарда объектілерді аудару функциясын орындайды. Олар негізгі технологиялық жабдықтарды техникалық қызмет көрсету үшін пайдаланылады;


  1. Универсаль роботтар - түрлі процесстердегі операцияларды жүзеге асырады;


Автоматтандырылған қоқыс жинайтын кеме жасап шығару үшін робот түрлері жайлы мағлұматтар жинақтадық. Осылайша, біз көптеген алуан роботтар түрлері, сондай-ақ көптеген кемелердің қай салада жұмыс жасайтына қарай түрлері бар екенін көріп отырмыз. Автоматты кеме қоқыс жинайтын кеме құрастырар алдында оның дизайнын, қандай салада жұмыс атқаратындығын, жұмысының орындалу ретін алдын ала ойлап білу керек.










КӨЛІК КЕМЕЛЕРІ


Көлік кемелері (2 сурет) теңіз және өзен флотының негізгі ядросын құрайды. Олар әртүрлі жүктер мен жолаушыларды тасымалдауға арналған және жүк, жолаушылар, жүк-жолаушылар және арнайы көлік кемелеріне бөлінеді.











(2 сурет)


Мамандандырылған құрғақ жүк кемелеріне Рефрижераторлық, контейнерлік, трейлерлік кемелер, тиелетін жүктерді тасымалдауға арналған кемелер, орман тасығыштар, автокөлік, мал тасымалдауға арналған кемелер және т. б. жатады.


( 3 сурет)



Рефрижераторлық кемелер тез бұзылатын өнімдерді (балық, ет, жеміс) тасымалдауға арналған. Олардың жүк трюмдерінде сенімді жылу оқшаулағышы және трюмдерді салқындатуды қамтамасыз ететін тоңазытқыш қондырғылары болады. Тасымалданатын жүктің түріне байланысты трюмдерде +5-тен -25° С дейінгі температура сақталады.


Кейбір рефрижераторларда берілген температураны ұстап қана қоймай, жүкті тез мұздатуды қамтамасыз ететін қуатты тоңазытқыш қондырғылары бар. Мұндай кемелер өндірістік-көліктік рефрижераторлар деп аталады. Жемістерді (банановоздарды) тасымалдауға арналған кемелерде трюмдердің күшейтілген желдеткіші болады.


Рефрижераторлық кемелердің жүк көтергіштігі 8000-12000 тоннаға жетеді. Жүріс жылдамдығы жалпы мақсаттағы құрғақ жүк кемелеріне қарағанда біршама жоғары, өйткені тез бүлінетін жүктер белгіленген жерге тез жеткізуді талап етеді.




ҚОҚЫС ЖИНАЙТЫН КЕМЕ ТҮРЛЕРІ

ҚОҚЫС ЖИНАУШЫ КЕМЕ (7410 ЖОБА)

Өзендердің, каналдар мен порттардың су айдындарының бетінен жүзетін қоқыстарды жинау, оны контейнерлерге тиеу және мамандандырылған кемелерге немесе жағалау қызметтеріне тапсыру

Қоқыс жинаушы - кеме кіші жүзгіш қоқыстарды жинауға арналған гидрожетек ұстағышпен және ірі габаритті қоқыстарды және жүзгіш бөренелерді жинауға және бортқа тиеуге, сондай-ақ жағалау жиегінен қоқыстарды жинауға, контейнерлерді тиеу-түсіруге арналған гидроманипулятормен жабдықталған.

Корпусты және қондырманы жасау үшін материал ретінде болат қабылданды.

Кеме корпусы төрт аралықпен бес бөлікке бөлінеді.

Бөлік (-1 - 4 шп.)- форпик;

4 - 9 шп. - сол жақ борты бойынша орналасқан құрғақ бөлік-фекальды цистерна, оң жақ борты бойынша-ауыз су қоры цистернасы;

9 -17 шп. - бөлігіне сәйкес отын цистернасы көлемі 17,4 м3;

19 - 28 шп. - машина бөлімшесі;

(28 шп. - Жем) - румпель бөлімшесі бар азықтық бөлігі.

Басты палубада алдыңғы бөлікте сол борт бойынша гидравликалық кран-манипулятор, ДП бойынша - алмалы - салмалы қорапшасы бар гидрожетекті тұзақ, 22-28 шп ауданында орналастырылады. үстіңгі жағында рульдік рубкасы бар қондырма орналастырылады. Көлбеу траптар бойынша рубкаға кіру. Қондырмада санитарлық торабы бар қызметтік үй-жай жабдықталған.











( 4 сурет)


Әлемдік кеме жасауда бірнеше ондаған кеме түрі бар, бірақ олардың арасында қажетті және өте үлкен жұмыс істейтін қолданылмайтын кемелер бар. Шағын кемелердің осындай өкілдерінің бірі қоқыс жинағыштар болып табылады.

Адамдар теңіздердің, өзендер мен көлдердің айналасында өмір сүреді, демалады және осы су айдындарында қоқыс жиналады. Шетелдік экологтар алаңдаушылық танытты, өйткені кейбір бұйымдар іс жүзінде жойылмайды, ал қате "утилизация" «Жою» су жәндіктері, жануарлары мен құстар үшін өлім ортасын жасайды.


«TRASHCAT UNITED MARINE INTERNATIONAL» КОМПАНИЯСЫНЫҢ ҚОҚЫС ЖИНАУШЫ КЕМЕСІ


"TrashCat United Marine International" компаниясының өкілдері күш-жігерді біріктіріп, қалқымалы қоқыспен күреске бағытталған қызметті өрістетді. Олар 1998 жылы ішкі және жағалаудағы порттарға, су қатынастарына, айлақтарға, өзендерге, көлдерге, су қоймаларына және басқа да су айдындарына әртүрлі қалқып жүретін қоқыстарды жинау үшін кемелердің бірнеше типтерін өндіруді жолға қойды.

Бүгінгі күні "United Marine International LLC" (UMI) компаниясы Балтиморда орналасқан, Мэриленд штаты, АҚШ-та орналасқан қоқыс жинағыштардың теңіз кемелерін құру бойынша әлемде жетекші ұйым болды. "TrashCats" сауда маркасындағы қоқыс жинаушылардың 60-қа жуық кемелері бүкіл әлем бойынша теңіз ресурстары ұйымдарында жұмыс істейді.

Компания принциптері қоқыс жинағыштардың бүгінгі үлгілерінің стандарттарын, олардың бірегей функцияларымен орнатты. Бұл кемелер су айдынын қалқымалы қоқыстан жоғары тиімділікпен тазартуға мүмкіндік береді.

"TrashCat" ("қоқыс мысығы") деп аталатын қоқыс жинаушы кемесі 500000 АҚШ долларына бағаланады. Бұл шағын кеме бір күнде 22 тонна қоқыс жинай алады, бұл оны осындай сыныпты ең өнімді кеме жасайды. "Қоқыс мысықтары" порттары үшін нағыз құтқару болды.











( 5 сурет)

Қоқыс жинаушы кеме катамаран негізінде салынған. Қажетсіз қирауды болдырмау үшін кеме корпусы 304L тот баспайтын болаттан жасалған. Оның функциялары су бетінен қоқысты жинау болып табылады. Қоқысты жинау процесі кеменің алдыңғы бөлігінде басталады. Мұнда ауыспалы жылдамдықпен екі бағытта да қозғалуға қабілетті бағыттаушылар бар. Олар гидравликалық жетекті басқарады. Жармалар ашылып, қозғалыс шамасына қарай қоқыс өртенеді. Шетіндегі үйінділер тіпті толқыннан да қоқысты жинауға мүмкіндік береді. Содан кейін қоқыс негізгі таспалы конвейерге түседі, оның алдыңғы бөлігі су астына 1 метрге түсірілуі мүмкін. Бағыттаушылар қоқысты басып алады және оны негізгі конвейерге береді. Қоқыс монтаждалған шығыңқы жерлерден тізбектеледі және жүк бөлігінің конвейеріне тасымалданады. Жүк бөлігінде процестің үшінші бөлігі жүреді. Қоқыстың түсуіне қарай оператор конвейерді бөлік толығымен толтырылғанша біртіндеп қозғайды. Оның ұзындығы 12 м, ені 2 м.

Қоқыс жинаушының толтырылған жүк бөлігінен қоқысты тиеу баржаларға немесе жағалаудағы арнайы жабдықталған қабылдау құрылғыларына жүзеге асырылады. Кеме жүк түсіретін лентамен түйіседі және қоқыс жүк көлігінің шанағына түседі, содан кейін кәдеге жаратылатын қоқыс үйіндісіне шығарылады. Кеме қоқыс жинағыш 5 тоннадан астам қоқыс тасымалдай алады.

Кемеде қоқыс жинағышты басқару барлық периметрі бойынша терезелермен қоршалған оператордың кабинасынан жүзеге асырылады. Барлық басқару органдары көз алдында ыңғайлы. Кемені маневрлеу бульдозер сияқты екі рычагтың көмегімен орындалады.

Мұндай кемелердің капитандары су айдындарында (Мотоциклдер, тоңазытқыштар, доптар, қуыршақтар, шиналар және т.б.) түсетін олжаларға зақымдалады. Алайда, тіпті қоқысты сақтықпен жинау керек. Бір дұрыс емес қозғалыс және команда мүшесі конвейерге құлап, "қоқыс мысығының" құрбаны бола алады, өйткені барлық жерде ілгектер мен арқандар ілінеді. Қоқыс жинаушы кемеге үлкен бөренелер мен бұтақтар түседі, олар шабуды немесе операторды түсіре алады. Сондықтан онда кез келген басқа кемеде де қозғалыс қауіпсіздігінің ережелері бар.

Порт қалалары қоқыс жинайтын кемелердің жұмысына көбірек қажет. Оларды бүкіл әлем бойынша - Парижде, Рио-де-Жанейро, Нью-Йоркте, Дубай және басқа да мегаполистерде пайдаланады. Осы порттардың әрқайсысында бұл кемелер 1000 тонна қоқыс жинады. Процесс іс жүзінде шексіз, бірақ "TrashCat United Marine International" компаниясы және олардың бірегей кемелері күнделікті қоқыспен күресуде.










ПРАКТИКАЛЫҚ БӨЛІМІ

LEGO MINDSTORMS ҚҰРЫЛҒЫСЫНЫҢ ОРТАСЫНДА ЖҰМЫС


Автоматтандырылған қоқыс жинайтын кеме lego mindstorms — бағдарланатын роботтардың жасауға арналқан құрастырушы бағдарламалама ортасында жинақ

Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!