Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Ауытқушылық мінез-құлықты түзетуге бағытталған тренингтік жаттығулар
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
БҚО облысы
Казталов ауданы
Бірік ЖОББМ
Педагог-ассистент
Баймагамбетова А.М
Ауытқушылық мінез-құлықты түзетуге бағытталған тренингтік жаттығулар
Белгілі ұлы педагог Ушинский: «Баланы жан-жақты етіп тәрбиелеу үшін оны жан-жақты білу керек» деген. Ертеңгі күннің бүгінгіден гөрі нұрлырақ болуына ықпал етіп, адамзат қоғамын алға тартатын құдіретті күш тек білімге ғана тән.
Оқушылардың жеке тұлға ретінде қалыптасуына белсенді түрде психологиялық әдіс-тәсілдер арқылы ықпал етіп, жалпы психикасындағы ауытқушылықтар мен кемшіліктерді түзету барысында оқушыларға ойын тренингтер өткізудің маңызы зор.
Тренингтік жаттығулар
Жаттығу «Аялдама».
Мақсаты: Қатынас қабілетін дамыту, агрессияны болдырмау, қақтығыссыз қарым-қатынас дағдысын қалыптастыру.
Балалар автобуста бір-біріне жабысып тығыз түрегеп тұрған жолаушылар кейіп бейнелейді. Бір қолдарын жоғарыда, бір қолдарында сумкалары бар. Арт жақтағы жолаушы аялдамасына келгенде орталарынан қыстырыла сыртқа шығуға әрекеттенеді. Жолаушылар тығыздала түседі.
Жаттығу «Ақ лента».
Мақсаты: Өмірлік мақсатын анықтай алу қабілетін дамытып, болашаққа өз-өзін баулуға үйрету, жағымсыз мінезден арылуға көмектесу.
Плакатқа МЕН деген жазу іленеді, балалардың алдына ақ лента салынады.
Балаларға егер болашағыңыз үшін жауапкершілікті сезінесіз, өміріңіздің жақсы болғанын қаласаңыз мына лентадан аттаңыз, аттар алдында қандай жаман мінезіңізден құтылғыңыз келетінін стикерге жазып, плакаттағы МЕН әріптеріне жапсыру сұралады.
Бәрі өздерінің бойларындағы жағымсыз мінездері жазылған стикерді МЕН әріптеріне жапсырып ақ лентраны аттайды. Болған соң плакаттағы әріптер ертеледі.
Жаттығу.
Мақсаты: Жеткіншектер арасында позитивті қарым-қатынас орнату, көңіл-күйлерін көтеру.
Қатысушылар шеңбер жасап тұрады. Барлығы көздерін жұмады. Көздері жамылу құлпымен кезектесіп 10-ға дейін санайды. Ойын ережесі: санды бір адам ғана атауы керек. Егер екі адамның қосақталған дауысы қатар шықса, санау қайта басталады. Он мүмкіндік бар, осы он мүмкіндікте санауды онға жеткізсе, топ келісімге келген топ. Әрбір сәтсіз санаудан кейін көзді ашып қарауға болады.
Жаттығу «Өзен толқыны».
Шеңберге қол ұстасып тұрып, қолды босатпай, бір адам «Қайырлы күн» деп отырып тұруы керек, келесісі осы қимылды іле шала қайталуы керек. Кідерссіз толқынға айналуы керек. Екінші айналым басталғанда қолды шапалақтап барып отырып тұру керек. Екі адам бірдей қайталап отырып қойса, ойын қайта басталады. Толқын біркелкі болғанша қайталанады.
Жаттығу «Интервью».
Мақсаты: Серіктесін тыңдай білуді дамыту, және коммуникативті дағдыларын жетілдіру.
Тренинг барысы:
Қатысушылар жұптарға бөлінеді, кезектесіп «журналистер» мен «жұлдыздар» болады. «Журналистер» «жұлдыздардан» интервью алады және ол туралы не білгісі келсе, соны сұрайды. Бір-бірінен интервью алып болған соң кезектесіп өз жұлдыздарын таныстырады.
Жаттығу «Мүсін».
Мақсаты: Топ ортасында өзін еркін ұстауды қалыптастыру.
Қатысушылар шеңбер құрып тұрады. Жүргізуші ортада әртүрлі қимыл жасайды, қатысушылар айнытпай сол қимылды қайталаулары керек. Жүргізугі «Мүсін» деп тоқтап қалғанда бәрі қатып қалуы керек, қозғалып қойған, не күліп жіберген адам ойынды жалғастырады.
Жаттығу «Пингвин».
Қатысушылар пингвин болып, ішкі, орта шеңбер, сыртқы шеңбер құрулары керек. Сыртқы шеңбердегі пингвиндер ішкі жақтағы пингвинге қосылуға әрекет жасайды, ортадағы пингвиндер жібермеуге тырысады.
В. А. Сониннің әдісі «Бұл әлемде мен кіммін?»
Мақсаты: Агрессияны қалай шығаруға болатынын ұғындыру.
Тренинг «Ашулы шарлар»
Шарты: Қатысушыны ортаға шығарып үрлеп, оларды байлау сұралады.
Қатысушыларға түсіндіру керек, шарлар адамның денесін бйнелейтінін, ал оның ішіндегі ауа – адам сезімі. Қатысушылар қолдарындағы шарды аяқтарымен жаруы керек.
- Шарды жарғанда қандай сезімде болдыңдар? Ашуды осылай шығару жұрыс жол ма? Ондай ашудан кейін қандай сезімде боласыңдар?
- Бұлай қатты жарылған шар агрессияны білдіреді. Ол қауіпті.
- Енді қатысушылар келесі шарларды үрлейді, оны байламай ұстап тұрады. Бұл шарлар ашу толы сезімді білдіреді, ал енді жайлап қана жарты ауасын шығарайық. Шар кішірейді. Бірақ жарылмады. Бұл нені білдіреді? Егер біз ашумызды бақылап шағарсақ, ол ешкімге зақым келтірмейді.
- Енді қатысушылар шардағы ауаны толығымен сыртқа шығарады. Бұл дегеніміз ашудың қауіпсіз жолын табу – ол әр адамның өз қолында екендігін тұжырымдау.
Жаттығу «Қос мейірімді»
Мақсаты: Бала бойындағы агрессиядан арылту.
Топ шеңберге тұрады. Біреуінің көзі байланады. Жүргізуші қолымен бір қатысушыны көрсетуі керек, (бірақ агрессивті баланы емес) соған көзі байлаулы бала барлық ашу ызасын айтып тастауы керек. Сосын көзін шешіп кімге айтқанын көрсету керек «құрбанынан» кешірім сұрайды. Көзі жұмулы баланың өзін көрсету кезінде эффект қызық бола түседі.