Сабақтың тақырыбы: №25 UML тілінің
пакеттері.
1.UML-ға
кіріспе
2.UML –
құжаттау тілі
3.UML-ді
қайда пайдалануға болады?
4.UML-дын
құрылыс блоктары
UML тілінін ресми құруы 1994 жылы қазан айында
басталды, сол кезде Джеймс Рамбо Rational Software компаниясына
жұмыс істеуге кірді. Алғашқы мақсаты Гради Бучтын және Джеймс
Рамбонын әдістерін біріктіруі. Унификацияланған әдістін бірінші
нұсқасы 0.8 1995 жылы пайда болды. Сол жылдары Ивар Якобсон
Rational Software компаниясына ауысып келді, UML кенейді, OOSE
UML-ге кіретін болды. Осынын әтижесінде 1996 жылы UML тілінін 0.9
нұсқасы пайда болды. 1.0 нұскасы компаниялардын бірлестігімен пайда
болды. 1997 жылы стандартты тілдін модельдеу проектісі ретінде
концорциусына көрсетілді.
Бірнеше жылдар OMG –нын арнайы жұмыс тобы UML
–дын кен тарауын қарастырды. 1.3, 1.4, 1.5 нұсқалары пайды болды.
2000-2003 жылдар арасында UML –дын 2.0 нұсқасы шықты.
Унификацияланған модельдеу тілі (Unified
Modeling Language, UML) – бағдарламалық қамтамасыздандырудын
сызбасын құруға арналған стандартты сайман. Бағдарламалық жүйлерде
визуализацияға, спецификацияға, конструкторға және құжаттауға
пайдалануға болады.
UML әр түрлі жүйлерді модельдеуге келеді. Үш
негізгі ээлементтер:
-
Базалық
құрылыстардын блоктары
-
Блоктардын байланысы
-
Тілдің
жалпы механизмі
Спецификациялау – бұл нүктелік, толық және екі
мағыналы емес модельдерді құруы.
UML –
құжаттау тілі
Бағдарламалық қамтамасыздандырумен айналысатын
табысты компаниялар орындалатын кодтардан басқа өнімдер де
жасайды:
-
Архитектура
-
Тестер
-
Проект
жоспарлары
-
Прототиптер
-
Кодтар
-
Проект
шешімдері
UML жүйенін архитектурасын және онын бөлшектерін
құжаттауға арналған.
UML-ді қайда пайдалануға болады?
UML
бағдарламалық жүйелерді модельдеуге және құруға арналған. Келесідей
облыстарда пайдалануға болады:
UML-дын құрылыс блоктары
UML
сөздігі үш құрылыс блоктардан тұрады:
-
Маңыз
-
байланыс
-
диаграммалар
Маңыз -
бұл абстракциялар, модельдін негізгі элементтер болып
табылады, байланыстар
модельдерді байланыстырады, ал диаграммалар
маңыздардын жиынтығын көрсетеді.
Маңыздардың 4 түрі бар:
-
Құрылымдылық
-
Топтық
-
Тәртіптік
-
Аннотациялық
Құрылымдылық маңызы – модельдін статикалық бөлшектері,
концептуалдық немесе физикалық элементтерді көрсетеді.
Класс –
бұл атрибуттар, операциялар, байланыстар және семанитикасы бірдей
объектілердін жиынтығынын сипаттамасы. Графикалық класс
тіктөртбұрыш арқылы көрсетіледі.
Сурет 1.
Класстар
Интерфейс – бұл класс немесе компоненттін сервисін
спефикациялайтын операциялардын жиынтығы.
Сурет 2.
Интерфейс
Кооперация – бұл рөлдердін немесе басқа
элементтердін бірге істейтін жиынтығы.
Сурет 3.
Кооперация